Noloin tilanteesi ylipainon takia?
Tuttavapariskunta oli tehnyt kylppäriremontin. Wc-pöntön liima oli kuulema lähes kuivunut. Olivat itse jo käyttäneet sitä, mutta kehottivat istumaan varovasti. Noh, niinhän siinä kävi, että koko pönttö rojahti nurin ja etureuna halki. Voi jumalauta kun hävetti! Nyt alkaa dieetti! Onko muilla läskeillä ollut noloja tilanteita?
Kommentit (924)
Viimekesänä Linnanmäen näin, ku vähän tuhdimpi nainen yritti ahtautua sen Raketin penkkiin. Lopulta se siihen pääsiki, varmaan kaks minuuttia piti kahen nuoren laitteenvalvojan painaa sitä turvakaarta alas, että meni kiinni. Myöhemmin sama nainen Kirnussa, tällä kertaa ei menny ees kaari kiinni, vaan jouduttiin pyytämää naista poistumaa laitteesta. Mua ei kyllä naurattanu vaikka lihava oon itekki, sääliksi lähinnä kävi !
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:20"]Viimekesänä Linnanmäen näin, ku vähän tuhdimpi nainen yritti ahtautua sen Raketin penkkiin. Lopulta se siihen pääsiki, varmaan kaks minuuttia piti kahen nuoren laitteenvalvojan painaa sitä turvakaarta alas, että meni kiinni. Myöhemmin sama nainen Kirnussa, tällä kertaa ei menny ees kaari kiinni, vaan jouduttiin pyytämää naista poistumaa laitteesta. Mua ei kyllä naurattanu vaikka lihava oon itekki, sääliksi lähinnä kävi !
[/quote]
Minä näin myös! Ei edes sairaalloisen lihava nainen, mutta tarpeeksi lyhyt ja lihava jotta ei päässyt edes apuportaiden kanssa siihen uuteen korkealle ampuvan laitteeseen... Kaikki me siinä odoteltiin että haetaan ne portaat ja mamma yrittää kiivetä kyytiin vaan ei päässyt lopulta ollenkaan, joutui kävelemään ulos... Vieressä istui hänen arviolta 12v, pullea poika. Näen jo tän lapsen tulevaisuuden...
Uuden autoni iskarit pohjasivat ja piti vaihtaa vahvempiin. Marketin parkissa piti odotella viereisen auton lähtöä pitkään, että pääsen ovelle ja sisään. Keskikonsolin yli kiipeäminen ei onnistu millään. Kuskinpenkin kiinnikkeet on asennettu edemmäksi.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:39"]Olen käynyt usean kerran magneetissa, ainakin neljässä eri sairaalassa/lääkäriasemalla. Paino ja pituus on aina kysytty (178cm/110 kg) mutta ikinä kukaan ei ole epäillyt mahtumista ja hyvin on mahtunut. Olen luullut, errä nuo mitat kysytään varjoaineen määrää varten tms. Miten muka joku 156 pitkä ei meinaa mahtua magneettiib? Täytyhän olla raavaille miehillekin sopivia masiinoita.
Olen omena, olen omena,pyöreä omena.... Mitätön takapuoli, kapea lantio ja normaalit reidet mutta muhkea maha ja isot rinnat. Välillä tulee lyhyitä hehtaariperseitä/paksueisiä vastaan mutta siltikin ne käyttää varmaan 3 numeroa pienempiä vaatteita kuin minä amazoni. Ompun on vaikea ostaa vaatteita, kun housut menee vyötäröltä kiinni niin takapuoli pussittaa ja reisissä hulmuaa kangas. Paidan kokoni on kolme nroa suurempi kuin housujen koko. Argh!
[/quote]
Ei ne aina ne raavaat, lihavat miehetkään sinne magneettiin mahdu. Nykyään magneettiputken sisähalkaisia on 70cm. Pienimmät ovat 60cm. Ihmisen pituudella ei ole mitään väliä, vaan sillä leveydellä.
Kun olin sektiossa ja hoitaja tai lääkäri kyseli painoa juuri siinä leikkauspöydällä. Kyllä nolotti (oli jotain 90kg tosin olin siis viimeisilläni raskaana) mutta miehelle en ollut ikinä sanonut painoani ja valehdellut aina alaspäin ja nyt jouduin paljastamaan sen hänen kuullen. Ei tuollaista ole aina kysytty sektiossa mutta sillä kerralla kysyttiin en tiedä miksi.
Yhdessä kerrostalossa oli sellainen minihissi.En edes ymmärrä miten niin pieni hissi voi olla olemassa. mua ennen meni pieni nainen sinne hissiin.Olin jo hissin oven suussa kun tajusin miten pieni se hissi on.Siinä hissi painikkeiden vieressä luki että painorajoitus 120kg.Lähdin perääntymään koska painoin 100kg. Se hyvin pieni kokoinen nainen sieltä pienestä hissistä huusi mulle reippaasti : "Tuu vaan kyllä me mahdutaan"
No oltais ehkä mahduttu mutta luultavasti se hissi ei ois lähtenyt edes liikkeelle.
Moottoripyöräily ja motocross kenkiä on pitänyt etsiä ihan hullun lailla, että saa semmoiset, että sopivat jalkaan. Motocrosshousut ovat vielä hakusessa. Elämäntapamuutos menossa..
Oltiin Malagan lentonkentällä ja siellä oli sellainen kehomittauslaite, ajattelin huvikseni mennä siihen ja katsoa mitä ruudulle tulee. No ei sieltä tullutkaan tekstiä, vaan kovaääninen puhe joka kehoitti englanniksi hakeutumaan ylipainon takia lääkärille, ja se toisti ja jankkasi sitä vaikka kuinka monta kertaa, varmasti jokainen lähellä oleva kuuli mitkä ovat ylipainon vaarat ja kuinka mun kiireellisesti pitäisi hakea apua :D
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:00"]
Oltiin Malagan lentonkentällä ja siellä oli sellainen kehomittauslaite, ajattelin huvikseni mennä siihen ja katsoa mitä ruudulle tulee. No ei sieltä tullutkaan tekstiä, vaan kovaääninen puhe joka kehoitti englanniksi hakeutumaan ylipainon takia lääkärille, ja se toisti ja jankkasi sitä vaikka kuinka monta kertaa, varmasti jokainen lähellä oleva kuuli mitkä ovat ylipainon vaarat ja kuinka mun kiireellisesti pitäisi hakea apua :D
[/quote]
Voi apuva :DD
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 02:45"]
Minä olin tukehtua luentosalissa pääsykokeissa. En saanut pöytää laskettua eteeni auditoriossa. Jäin väliin jumiin. Kyllä siinä kipua ja sata ajatusta kävi läpi kunnes tajusi että nyt alkaa pimetä. Lähde pois. Sain vaivoin kammettua tason irti. Nolona pyysin päästä takariviin ja valvojakin katsoi säälien ja osoitti paikan. Silloin tajusin, että nyt loppu mässytys. Nykyään olen kokoa 42 ja silloin 56.
[/quote]
Mulle kävi kerran samalla tavalla. Ainoat vapaat paikat olivat keskellä luentosalia. Olen omenalihava, joten pääsin matalien pöytien ohi, mutta istuttuani menin pakokauhun valtaan. Tenttipaperi edessäni rojautin itseni pöydän ja penkkien väliin niin, että pitkä pöytä notkahti vähän eteen päin. Pöytä painoi vatsaa ja olin jumissa. Siinä oli sitten pakokauhun ainekset ilmassa ja aloin huutaa apua. Tentaattori käski ensin olla hiljaa kunnes tajusi, että minulla on hätä. Lopulta tentti keskeytettiin ja vahtimerstarit tulivat löysyttämään pöytälevyä toisesta päästä. Häpesin todella kauan, mutta onneksi tentissä oli vain noin 30 ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 21:23"]En mahtunut magneettiputkeen, kun kuva olisi ollut pakko saada. Lentokoneessa jouduin ennen aina pyytämään lisäturvavyön. Kerran en meinannut mitenkään mahtua lentokoneen penkkiin. Vietin suurimman osan matkasta käytävän päässä seisten, etten häiritsisi vieressä istuvaa. Lomamatkalla jouduin varaamaan itselleni 2 paikkaa helikopterilennolla. Kyseessä oli häämatka. Baden baden tuoli hajosi kertan alleni palasiksi. Housut ovat revenneet useasti julkisella paikalla. Samoin vetoketju hajonnut ja nappi lentänyt kaaressa. Olen joutunut useamman kerran poistumaan huvipuostolaitteesta kun turvakaari ei ole mennyt kiinni. Sairaalan isoimmatkaan vaatteet eivät mahtuneet ja jouduin olemaan omilla ulkohousuillani. Gynegologista tutkimusta tehtäessä lääkäri vaati että tutkimuspöytä lasketaan maan tasalle sen varalle, jos se ei kestä painoani ja romahtaa. Minulle on tehty polyypin poisto leikkaus ilman mitään puudutetta, koska lääkäri piti puudutteen antoa minulle vaarallisena. Sattui aivan saatanasti ja itkin hysteerisenä koko toimenpiteen ajan. Olin isoimmillani yli 190 kg. Nyt 90 kg vähemmän ja pudotan painoa edelleen.
[/quote]
♥
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:12"]
Rintsikat ratkesivat edestä kesken koulupäivän. Liian isot tissit.
[/quote]
Tämä tapahtunut minullekin, töissä!
Nolointa oli pitkänmatkanbusseissa, kun se käytävä on niin kapea ja jäin aina laukustani kiinni.
Minulle epämiellyttävä hetki oli kun olin viimeisilläni raskaana. Painoin silloin 96 kg(!). Olin naistenklinikalla tutkimuksissa kun olo oli jo tosi huono eikä lapsi osoittanut mitään syntymisen merkkejä. Sain nopean ajan sillä edellytyksellä että mukana olisi opiskelijoita. Suostuin, koska tarvitsin apua, olin niin kipeänä.
Makasin siinä tutkimuspöydällä kamalana ruhona ja lääkäri tiedusteli kaikkea mahdollista. Nolo oli se kun kysyttiin nykyinen paino ja paino ennen raskautta. Ja sehän oli 86 kg. Hävetti ihan hirveästi. Nuoret ja hoikat tytöt ja pojat haukkoivat henkeään ja katsoivat säälien.
Sitten pari opiskelijaa (poikaa!) sai tehdä sisätutkimuksen. Se oli karmeaa, se oli ihan hirveää. Läski valas siinä nuorten ronkittavana.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:10"]
Tosi hauska ketju, mutta minusta on jo hälyyttävää jos ei mahdu magneettiputkeen yms. Jossain jenkeissä on aina niitä juttuja, että menee hemmetisti rahaa kun joudutaan investoimaan isompiin laitteisiin ja tarvikkeisiin sairaalassa, mutta jos suomessakin ollaan menossa samaan suuntaan...
[/quote]
Kuten aiemmin jo todettiin, niitä magneettiputkia on useampaa kokoa. Itselläni on naiseksi aika suuri rintakehä, ei siis isot rinnat vaan kylkiluusto. Normaalipainoisenakin oli aika tiukat oltavat siellä putkessa, vatsan ja putken yläpinnan väliin juuri sai käden nyrkissä. Todella tiukkaa teki edelläni olleella kookkaalla miehellä. Ja olisi tehnyt itselläkin jos olisi ollut b-kuppia isommat rinnat.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:10"]
Tosi hauska ketju, mutta minusta on jo hälyyttävää jos ei mahdu magneettiputkeen yms. Jossain jenkeissä on aina niitä juttuja, että menee hemmetisti rahaa kun joudutaan investoimaan isompiin laitteisiin ja tarvikkeisiin sairaalassa, mutta jos suomessakin ollaan menossa samaan suuntaan...
[/quote]
Kuten aiemmin jo todettiin, niitä magneettiputkia on useampaa kokoa. Itselläni on naiseksi aika suuri rintakehä, ei siis isot rinnat vaan kylkiluusto. Normaalipainoisenakin oli aika tiukat oltavat siellä putkessa, vatsan ja putken yläpinnan väliin juuri sai käden nyrkissä. Todella tiukkaa teki edelläni olleella kookkaalla miehellä. Ja olisi tehnyt itselläkin jos olisi ollut b-kuppia isommat rinnat.
[/quote] Ihmettelinkin täällä näitä putkeen mahtumisia, kun ei ollut vaikeuksia 140 kiloisenakaan.
Kerran menin hissiin myöskin yhden naisen kanssa samaan aikaan ja heti alkoi piippaamaan ylikuorma hälytys.
Kerran oltiin miehen kanssa kahdestaan hänen vanhempiensa kotona yötä ja nukuttiin hänen vanhempien sängyssä. Kävin yöllä vessassa ja tulin takaisin, jolloin nojasin polvella sängyn reunaan mennäkseni mieheni yli (nukuin seinän puolella) jolloin koko sängyn pohja romahti alas liitoksistaan. Sitä sitten yritettiin korjata... Hemmetti kun nolottaa edelleen :(