Noloin tilanteesi ylipainon takia?
Tuttavapariskunta oli tehnyt kylppäriremontin. Wc-pöntön liima oli kuulema lähes kuivunut. Olivat itse jo käyttäneet sitä, mutta kehottivat istumaan varovasti. Noh, niinhän siinä kävi, että koko pönttö rojahti nurin ja etureuna halki. Voi jumalauta kun hävetti! Nyt alkaa dieetti! Onko muilla läskeillä ollut noloja tilanteita?
Kommentit (924)
Kerran jouduin lentokoneessa pyytämään lisävyön kun en saanut kiinni, oli kyseessä flyben operoima pikkunen kone jossa istuimet muutenkin ahtaampia kuin normaalisti. Muuta ei tule mieleen, ehkä nää perus että kun kulkee laihojen ihmisten seurassa niin muut kulkevat normaalisti kaikki portaat ripakasti mutta mua alkaa hengästyttää jos on jotkut isommat kyseessä ja siinä sitten yritän nolona sitä peitellä ja tasata hengitystä nopeasti.
En ole kuin muutaman kilon ylipainon puolella, mutta minullekin on käynyt painoon liittyvä nolo juttu. Tapailin aiemmin yhtä miestä, joka tykkäsi harrastaa seksiä seisaaltaan niin, että hän kannatteli minua sylissään. Jossain vaiheessa tapailu loppui mutta vajaan vuoden jälkeen satuimme näkemään uudestaan ja päädyimme seksipuuhiin. Olin lihonut tänä aikana seitsemän kiloa, mutta ilmeisesti niin, ettei tämä kauheasti näkynyt ulkomuodostani. Istuin keittiön pöydällä, ja mies yritti varoittamatta nostaa minut vanhaan tapaansa ilmaan mutta meinasikin pudottaa minut lattialle, koska painoin enemmän, kuin mitä hän odotti. Mies näytti selvästi yllättyneeltä ja minulle tuli tosi kiusaantunut olo. Muutenkin olen sellainen, että ihmiset aina yllättyvät kuullessaan painoni. Näytän siis hoikemmalta, kuin mitä painoni antaisi ymmärtää. Inhoan ihmisten reaktioiden vuoksi tilanteita, joissa joku yrittää nostaa minut leikillään ilmaan tai pitää istua jonkun syliin.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 03:01"]En ole kuin muutaman kilon ylipainon puolella, mutta minullekin on käynyt painoon liittyvä nolo juttu. Tapailin aiemmin yhtä miestä, joka tykkäsi harrastaa seksiä seisaaltaan niin, että hän kannatteli minua sylissään. Jossain vaiheessa tapailu loppui mutta vajaan vuoden jälkeen satuimme näkemään uudestaan ja päädyimme seksipuuhiin. Olin lihonut tänä aikana seitsemän kiloa, mutta ilmeisesti niin, ettei tämä kauheasti näkynyt ulkomuodostani. Istuin keittiön pöydällä, ja mies yritti varoittamatta nostaa minut vanhaan tapaansa ilmaan mutta meinasikin pudottaa minut lattialle, koska painoin enemmän, kuin mitä hän odotti. Mies näytti selvästi yllättyneeltä ja minulle tuli tosi kiusaantunut olo. Muutenkin olen sellainen, että ihmiset aina yllättyvät kuullessaan painoni. Näytän siis hoikemmalta, kuin mitä painoni antaisi ymmärtää. Inhoan ihmisten reaktioiden vuoksi tilanteita, joissa joku yrittää nostaa minut leikillään ilmaan tai pitää istua jonkun syliin.
[/quote]
Mulla sama juttu tuon nostelun ja sylissä istumisen suhteen. Ihmiset veikkaavat painoni 20kg alakanttiin!!! Näytän hoikemmalta mitä puntari näyttää... Olen 168cm ja painan 101kg.... (21v)
Olen laihduttanut jo 8kg 2kk ja jatkuu vielä! Aina oon ollut ylipainoinen ja tavoitteena päästä normiin!
Olen aina hävennyt puntarin lukua ja en siis ole ikinä kertonut kenellekkään oikeaa painoani. Ystävät ja miesystävä tahtovat pitää sylissä/reppuselässä mitä lie, mutta en kehtaa koska en tahdo kenenkään järkyttyvän...
Kaikki läski mulla on kerääntyny tisseihin, peppuun ja reisiin. Erittäin persekkäänä naisena useasti kaadan kumoon asioita. Noloin juttu mikä on tapahtunut niin kaupassa kumartuessa perseelläni kaadoin lapsen kumoon... kyllä hävetti!!! :"D
Junassa istuessa paitani nappi räpsähti irti ja sinkoutui vastapäätä istuvaa naista päähän. Kuulostaa aika uskomattomalta mutta tosi on!
Istuin vieläpä sellaisessa kabinetissa, jonne mahtuu se 8 tai 10 ja kabinetti oli täynnä...
Voi sitä nolouden määrää. Tissit hölskyvät paidanraosta kun nappi puuttui... Kättäni koitin edessä pitää mutta turhaa taisi olla koska kaikki näkivät tilanteen. Tästä jo monta vuotta aikaa ja nykyisin naurattaa tää juttu! :) Silloin se ei ollut hauskaa sitten yhtään.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 04:13"]
Noloin juttu mikä on tapahtunut niin kaupassa kumartuessa perseelläni kaadoin lapsen kumoon... kyllä hävetti!!! :"D
[/quote]
Sori mutta tää on jotenkin ihan mahdottoman hauska juttu :D :D :D
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:15"]
Minulle yleensä myös annetaan liian pienet sairaalavaatteet, en ymmärrä miksi eivät näe etten todellakaan mahdu niihin. Muutenkin on aina kamalaa kun jossain pitää pukea turvaliivit tai muut talon omat vermeet, eihän ne koskaan mulle mahdu päälle. Lääkärit kommentoivat myös aina hanakasti painostani, ainakin epikriisissä jos ei suoraan ääneen.
[/quote]
Se kuuluu lääkärin työhön eikä ole tarkoitettu naljailuksi. Itse olen kärsinyt vakavasta alipainosta ja silloin asia mainittiin aina epikriisissä (erittäin hoikka, alipainoinen tms.), vaikka tutkimuksen aiheena olisi ollut jokin muu kuin painoni tai siihen suoraan liittyvä ongelma.
Tämä on ollut hieno ketju ja osaan samastua, vaikka onkin ollut vähän toisenlaisia tilainteita. Esimerkiksi verenpaineen mittaamiseen jouduttiin ennen aina hakemaan lasten mansetti. Se oli noloa, koska muutenkin sain kuulla ihmisiltä käsivarsieni ohuudesta.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 21:57"]Moottoripyöräily ja motocross kenkiä on pitänyt etsiä ihan hullun lailla, että saa semmoiset, että sopivat jalkaan. Motocrosshousut ovat vielä hakusessa. Elämäntapamuutos menossa..
[/quote]
Motocross loistava laji, tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:51"]Kerran huomasin kotimaan lennolla, että olin koko matkan "istunut" erään n. 6-8v lapsen käden päällä. Oli aivan puutunut ja tilanne oli ilmeisesti vähän vaarallinenkin. Lapsi oli matkustamassa yksin eikä ollut uskaltanut sanoa mitään.
[/quote]
No jo on nössö pentu!
Ai sairasta! Mä nauran täällä katketakseni. Onneksi ole laiha.
Vaikka ja mitä on mun läskien takia koettu, mutta ajokoulun ajoasut on pahimmat.
Mun sotanorsuarse ei vaan mahdu niihin kunnolla. Suurimmissakaan nappi ei menis kiinni jos se ehjä olisi. Kerran jäin toisiks isoimpiin pohjeläskeistäni kiinni :(
Ei, vaan liian pienet rintsikat : )
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 07:34"]
Ei, vaan liian pienet rintsikat : )
[/quote]
tämä oli siis kommentti viestiin 8: "Rintsikat ratkesivat edestä kesken koulupäivän. Liian isot tissit."
Olin keräämässä lapsuudenkotini metsässä sieniä ja hyppäsin paluumatkalla pienen ojan yli pellon reunalla. Sateen vuoksi sen ojan reuna oli ihan hötöä ja luiskahdin ojaan. Ojassa upposin mutaan enkä päässyt enää irti. Jalassa äitini saappaat, jotka olivat itselleni tosi naftit. Kiskoin ja kiskoin, en saanut jalkaa saappaasta enkä saappaita mudassa. Yksi vanhempieni naapureista ajoi siitä ohi, pysähtyi ja kysyi tarttenko apua. Sanoi sitten soittavansa veljelleen, koska ei voi itse tulla apuun. Oli jalka leikattu paria viikkoa aiemmin.
Mies soitti veljelleen ja sanoi, että Virtasen tyttö (nimi vaihdettu) on luiskahtanut ojaan, tuu apuun. Veli kysyi (kuului läpi) että jaa, kumpi siellä on, Maijako? (nimi vaihdettu, tarkoitti siskoani) ja tämä naapuri vastasi, että eiku se läs.. eiku se Liisa, oli ollu sienimettällä.. johon veli taas siellä luurin toisessa päässä, että ois mennyt marjaan niin ois mahtunu (heh, heh, mikä hauska vitsi) ja jatkoi, että tuonko liinat jos ei käsin vetämällä irtoa, silleen emakonkin saa irti blaa blaa blaa.
No, se veli tuli auttamaan ja pääsin sienineni vanhemmille, mutta nolotti. Oli kivaa seistä ojassa polvia myöten ravassa ja kyynärpäitä myöten mudassa pitämässä yllä small talkia puoli tuntia ihan kun en olisi kuullut mitään. Ei kai tarpeeksi kumminkaan nolottanut sitten, kun tässä läskissä edelleen löllyn.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:56"]
Kaveri on se ylipainoinen, mutta koska tilanne oli nolo myös mulle, niin tässä tulee.
Hyvä kaverini siis tuli vierailulle kotiini viikon ajaksi. Hän asuu nykyään kaukana, ja oltiin pitkän erossa olon jälkeen molemmat iloisia ja innoissamme, kun saataisiin viettää muutama päivä yhdessä. Järkkäilin kotona kaverille vierashuoneen nätiksi, poika keräsi kukkiakin vaasiin.
Kaveri on aina ollut ylipainoinen. Me asutaan kolmannessa kerroksessa, ei hissiä. Osasin ennakoida, että portaiden ylösnousu voisi olla hitusen työlästä, joten menin alas vastaan kantamaan matkalaukun ylös. Mutta en ikinä olisi aavistanut, kuinka *hirveä* prosessi se portaiden nousu hänelle oli! Eihän se tosiaan matkalaukkuaan olisi jaksanut kantaa, kun ei omaa kehoaankaan. Hurja puuskutus, ähinä, hikoilu, pari pieruakin taisi päästä matkan varrella - lepotauko piti pitää henkihieverissä joka puolen kerroksen välillä. Hän yritti urheana jutella ja naureskella siinä tyyliin että eihän tässä mitään, ja mä kanssa koitin onnettomana jutella hilpeitä, vaikka sydän syrjälläni pelkäsin, että se saa vielä sydänkohtauksen... Olin NIIN nolo hänen puolestaan - ja omastankinin, kun en tyhmä osannut ennakoida moista!
Viikko siinä sitten kärvisteltiin lähinnä sisätiloissa kolmannessa kerroksessa. Käytiin muutama kerta ulkona, mutta aina suunittelin päivän menot siten (ja kaverikin varmasti mielessään!), että portaiden ramppauskerrat jäivät minimiin. Kaveri ei ole tämän reissun jälkeen enää koskaan käynyt mun kotona kylässä... :(
[/quote]
En usko tätä...ylipainoinenkin voi olla hyväkuntoinen eikä 3 kerros ole kovin korkealla, eri juttu esim. 5 kerros tms. Eri juttu jos on joku 200 kg...mutta normiläskille ei 3 kerros ole juttu eikä mikään vaikka vähän puuskuttaisikin.
[/quote]
Fiksumpi tajusi kuitenkin, että tässä ei ollut kyseessä "hyväkuntoinen ylipainoinen", vaan huonokuntoinen ylipainoinen.
Mun täti on tosi lihava ja tiukkaa tekee päästä meille kolmanteen kerrokseen. Ja kun on päässyt, ei todellakaan liiku mihkään muuta kuin silloin kun lähtee takaisin kotiin. Asuu siis toisessa kaupungissa. Kun on lihavuuden takia mennyt niin selkä, polvet kuin nilkatkin ja pumppukin on kovilla, niin kyllä ne portaa koville ottaa.
En usko ap:tä. Meillä ei pytty ole.kiinni ollenkaan lattiassa. Nostettu vain paikalleen. Ollut noin 20 vuotta. Se kääntyy aina ajan mittaan vähän ja täytyy vaakasuorassa suoristaa. Ei tosiaan ole haljennut.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:18"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:02"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 08:12"] Oisko tuo papa-kokeen vaikeus siinä, että kehon oma massa litistää sisätiloja yksinkertaisesti niin paljon enemmän ,että instrumenteilla on hankala sinne työntyä oikeaan paikkaan? [/quote] Olin kerran PAPA-kokeessa. Mukana lääkäri, 3 hoitajaa mahaa ja jalkoja pitelemässä ja lopulta vielä kolmaskin lääkäri, kun ei saatu. Synnytyksessä sitten oli vielä enemmän sakkia. t. BMI 48. [/quote] Apua...
[/quote]
Tälläsi juttuja ei näe lääkärisarjoissa :-).
Ystävä kanssa lomareissulla syötiin rantaravintolassa, ja ihmeteltiin jossain vaiheessa miksi minun tuolini on niin paljon matalampi kuin ystäväni tuoli. Noh, olin vajonnut hiekkaan tuolini kanssa...
Samalla reissulla käytiin vesipuistossa, ja sain syöksymäessä niin kovat vauhdit painoni ansiosta että suhahdin alastullessa renkaani kanssa läpi altaan, hyökyaallot vaan loiskahteli takanani. Kukaan ei hukkunut.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 07:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:26"]
Mä sain miesten vaatteet Töölön sairaalassa. Muuten ihan samanlaiset, isommat vain kooltaan ja naisten sairaalakamppeet oli muistaakseni marjapuuron väriset ja miesten siniset. Eli kaikki muut sitten kyllä tiesi, että olin miesten vaatteissa. Jouduin myös itse työntämään sänkyni leikkaussaliin tippapullossa kiinni jo ollessani, mikä tuntui kyllä oikeesti vähän liioittelulta, kun hoitsuja oli 2 ja mun paino oli siihen aikaan kumminkin alle 100 kg, jossain 90 kg kieppeillä.
[/quote]
Eihän tuo ole mahdollista, koska ennen leikkausta annetaan esilääkitys ja sen jälkeen ei kyllä saa enää missään käyskennellä.
[/quote]
Ehkä riippuu esilääkkeestäkin. Itse olen kyllä saanut kerran kävellä leikkaussaliin itse :) (en ylipainoinen, mutta aika nuori silloin, ehkä ajattelivat että kivempaa :D)
[/quote]
Jep, minä ainakin 2 v takaperin kävelin ihan itse esilääkkeen otettuani saliin ja kävin pissallakin vielä siinä välissä.
[/quote]
Kävelit takaperin? Hyvin tehosi lääke!