Voisitteko mennä seisomaan liukuportainen/maton oikeaan reunaan että kiireisemmät pääsee ohi?
Mä en ymmärrä miksi pitää pönöttää ihan keskellä? Itse varsinkin niissä liukukäytävillä tykkään kävellä eteenpäin enkä jaksa seistä siinä hoo moilasena ja odottaa kunnes olen liukunut sen 30m. Muualla maailmassa tämä on jo ihan selviö että mennään toiseen reunaan, mutta ei suomalaiset. Onhan se nyt ihan kamalaa jos joku ohittaa ihan missä tahansa.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapa laskea ääneen rauhallisesti 101, 102, 103... jne. tai vaihtoehtoisesti katsokaa kellosta sekunteja. Tuolla ohittamisella voittaa parhaimmillaan kokonaiset 6-10 sekuntia.
Kyseessä on pelkästään kiireen tunnun aiheuttama ongelmakäytös, jolle ei ole olemassa yhtäkään järkisyytä.
Se 10 sekunnin ajansäästö riittää mulle. :) Sori jos haluan olla tehokas
Tehokas... seisot asemalaiturilla 10 sekuntia pidempään odottamassa junaa/metroa ja siihen päästäksesi tönit ja pusket matkallasi muita ihmisiä tieltäsi kuin suoraan pellolta kaupunkiin teleportattu lehmä. Wau... miten ihanan urbaania.
Puhumattakaan siitä, että todellinen hyöty on lähempänä 3-6 sekuntia koska et kuitenkaan kai sentään juokse niissä portaissa. Suomalaisissa on tyyppejä, joiden junttius on koodattu suoraan DNA:han.
En käytä junaa enkä metroa. En myöskään juokse portaissa ja harvemmin edes niissä varsinaisissa liukuportaissa kävelen, koska askelmat on korkeita. Paikallaan seisominen liukukäytävällä on äärettömän junttia kun sitä pitkin on ihan helppo kävellä. Mieluummin istun kahvilassa 10s aikaisemmin kuin tönötän laiskana matolla joka kulkee äärettömän hitaasti eteenpäin. Sä voit tuhlata elämäsi kallista aikaa niissä seisoskeluun, mutta päästä nyt muut ohi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja säästät aikaa 10-15 sekuntia?
Se tekee vuosien saatossa aika hemmetin paljon. Muilla on parempaakin tekemistä!
Juu,venyä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole ajansäästöstä,en vaan jaksa pönöttää siinä hiton matolla!
Kannattaisiko opetella rauhoittumista? Ja kukaan ei estä sua kävelemästä, sen kun vaan. Älä kuitenkaan huuda ja töni ihmisille, jotka osaa olla paikallaan. Sitä paitsi perusportaat löytyy suurimmassa osassa tapauksia siitä liukuportaan vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä siitä on, kun ne ostoskärryt kuitenkin tukkii sen maton minun edestäni?
niin just sekin vielä. Jos on sellaiset matalat kärryt ja työntäjä ymmärtää laittaa ne ihan reunaan, pääsee siitä vielä sujuvasti ohi, mut ne jättikärryt ikävä kyllä tukkii koko käytävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole ajansäästöstä, vaan liikunnalliset ihmiset haluavat liikkua. Varmasti vieras ajatus, jos ei itse esim. lenkkeile.
Juu en lenkkeile liukuportaissa :D
Ymmärsit kyllä kommentin pointin - älä viisastele.
Lyin koko ketjun ja palasin lainaamaan tätä kommenttia. Kyllä. Tunnen itseni todella viisaaksi kaiken tämän jälkeen.
Voin seisoa siinä oikeassa reunassa, ei se siitä kiinni ole. Mutta ei se näistä kiirehtijöistä tee yhtään sen fiksumpia. Typetä perustelu tuo liikunnallisuus, kun sillä ei tämän mukakiireisen ja liikunnallisen elämäntavan kanssa ole mitään tekemistä.
Tekemällä tehty ongelma on kyseessä, ei mikään muu.
Voi saattana kun junantuomat pysyisitte siellä maalla. Tulitte pilaamaan näillä länkytyksillänne kotikaupunkini.
Ei täällä ennen juostu portaissa, se on moukkien maalaisten hommaa.
Minä ainakaan siitry mihinkään. Liukuportaat ei ole mitään ohittelua varten. Varaa itse enemmän aikaa menoihisi, niin ei tarvitse juosta
Vierailija kirjoitti:
Voi saattana kun junantuomat pysyisitte siellä maalla. Tulitte pilaamaan näillä länkytyksillänne kotikaupunkini.
Ei täällä ennen juostu portaissa, se on moukkien maalaisten hommaa.
Juuri näin.
Maalaismoukat riehuu ja hötkyilee, rassukat! Päässeet kaupunkiin. Säälittää ja naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis tiivistettynä: MINÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen kommentin laukojalla ei ole mitään kokonaiskäsitystä asioista, kuten siitä että monet joutuvat käyttämään työmatkoihinsa pienen vaihtovälin vaihtoyhteyksiä joka päivä.
Elämä on varmasti helppoa ja yksinkertaista, jos voi käyttää päivänsä haaveiluun ja muiden tiellä pönöttelyyn.
Jep, oma valinta. Mulla menee työmatkaan autolla lähes tunti. Joskus sitä pönötetään kun tiellä on poroja, joskus ajetaan lantakärrytraktorin perässä neljääkymppiä, viime päivinä aurauskalusto on hidastanut matkaa. Ja tiedätkö mitä? Ei aiheuta minkäänlaisia ärsytyksen tunteita. Voi tosiaan vaikka haaveilla kuluvana aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapa laskea ääneen rauhallisesti 101, 102, 103... jne. tai vaihtoehtoisesti katsokaa kellosta sekunteja. Tuolla ohittamisella voittaa parhaimmillaan kokonaiset 6-10 sekuntia.
Kyseessä on pelkästään kiireen tunnun aiheuttama ongelmakäytös, jolle ei ole olemassa yhtäkään järkisyytä.
Se 10 sekunnin ajansäästö riittää mulle. :) Sori jos haluan olla tehokas
Tehokas... seisot asemalaiturilla 10 sekuntia pidempään odottamassa junaa/metroa ja siihen päästäksesi tönit ja pusket matkallasi muita ihmisiä tieltäsi kuin suoraan pellolta kaupunkiin teleportattu lehmä. Wau... miten ihanan urbaania.
Puhumattakaan siitä, että todellinen hyöty on lähempänä 3-6 sekuntia koska et kuitenkaan kai sentään juokse niissä portaissa. Suomalaisissa on tyyppejä, joiden junttius on koodattu suoraan DNA:han.
En käytä junaa enkä metroa. En myöskään juokse portaissa ja harvemmin edes niissä varsinaisissa liukuportaissa kävelen, koska askelmat on korkeita. Paikallaan seisominen liukukäytävällä on äärettömän junttia kun sitä pitkin on ihan helppo kävellä. Mieluummin istun kahvilassa 10s aikaisemmin kuin tönötän laiskana matolla joka kulkee äärettömän hitaasti eteenpäin. Sä voit tuhlata elämäsi kallista aikaa niissä seisoskeluun, mutta päästä nyt muut ohi!
Ei tollasilla aivoilla ihmisten kanssa pärjää. Ainakaan kaupungissa.
Vituttaa pasilan asemalla joka aamu hidastelijat laahustaa edessä kun on kiire vaihtaa junaa. todellakaan en heidän takiaan halua odottaa seuraavaa puoltuntia tai kävellä paria kilometriä töihin. toisilla on kiire päästä rullaportaisiin mutta jää siihen sitten seisomaan. toiset tunkee jonottamaan tuulikaappiin että päääsee portaiden oikealle puolelle.
En viittis nyt lähteä kyllä seisoon liukuportaisiin, kiitos vaan. Oon kotona just nyt.
Joo aina menen ja mielessäni silmiäni pyörittelen, kun joka kerta joku ryntää siitä jonon ohi hörypäänä kauhealla kiireellä.
Sitten 5 sekunnin päästä seisotaan vierekkäin ohittelijan kanssa odottamassa metroa.
Kuopiossa ei ole kiire minnekkään ja nautitaan kyydistä. Helsingissä käydessä paikallinen kaveri sanoi, että täällä pitäs seistä reunassa. Kulttuurieroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis tiivistettynä: MINÄ!
No kukas sitten? Ootko vähän pöhlö?
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa pasilan asemalla joka aamu hidastelijat laahustaa edessä kun on kiire vaihtaa junaa. todellakaan en heidän takiaan halua odottaa seuraavaa puoltuntia tai kävellä paria kilometriä töihin. toisilla on kiire päästä rullaportaisiin mutta jää siihen sitten seisomaan. toiset tunkee jonottamaan tuulikaappiin että päääsee portaiden oikealle puolelle.
Puoli tuntia? Pasilassa? Kukaan usko. Ja tekisi ihan hyvää sun hermoille kävellä se pari km päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole ajansäästöstä, vaan liikunnalliset ihmiset haluavat liikkua. Varmasti vieras ajatus, jos ei itse esim. lenkkeile.
Ja tulet sitten liukuportaisiin liikkumaan? Minä kyllä lenkkeilen ihan muualla, toisaalta en asukaan Helsigin keskustassa. Lienee ihan helsinkiläinen itse tehty ongelma tämäkin.
Mitä hyötyä siitä on, kun ne ostoskärryt kuitenkin tukkii sen maton minun edestäni?