Käännyn ehkä lestadiolaiseksi
Olen käynyt koko aikuisikäni körtti-seuroissa. Mutta se on alaknut tutnua liian "hampaattomalta" hengellisesti. Ei se ole mitään, vähän kuin "hajutonta ja mautonta".
olen hengellinen ihminen mutta kaipaan muita samanhenkisiä lähelleni. Olen ruvennut harkitsemaan kääntymistä lestadiolaiseksi. Siis en halua vaihtaa luterilaista kirkkoa miksikään helluntailaiseksi enkä jehovaksi. Mutta kaipaan jotain "syvempää" hengellistä.
Onko kellään muulla samalntapaisiakaan ajatuksia tai toiveita?
Mitä tykkäätte siitä liikekestä jossa käytte?
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:33"]Miksi haluat liittyä pedofiiliporukkaan? [/quote] Alapeukutin, vaikka olen ex-vl ja uhri. On siellä hyviäki ihmisiä. Mut valitettavasti omakohtainenki kokemus on se, että myös niitä mätiä yksilöitä. En puolustele missään nimessä liikkeen paskoja puolia ja pedofiilejä, mut huom.on ihaniakin ihmisiä, suurin osa(onneksi). Mut liikaa myös sairaalloista kulttuuria. Tarkentakoot muut, jos haluavat.
[/quote] oi, kiitos, olet hyvä ihminne. Ärsyttää kun kaikki aina vain haukkuu lestadiolaisia. Minäkin olen tavannut useita lämpimän ystävälisiä heikäläisiä. olen sitä mieltä että siinä liikkeessä on arvot kohdallaan ja keskenään autetaan toisiaan. Näin olen kuullut. Sellaista on tosi vähän nyky aikana!
AP
[/quote]
nyky aikana
Lestadiolaisia on siis muitakin kuin vanhoillisia. Ota mielummin joku muu kuin vanhoilliset
Esikoiset, rauhansanalaisuus, uusheräys, pollarilaiduus
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 11:47"]
Minuakin kiinnostaisi. Olen jo reilusti yli 40v nainen eli lapsia en enää saisi ja niillä miehillä tuntuu olevan aktiivinen seksielämä sellaisen haluaisin itselleni joten lestamies sopisi hyvin.
[/quote]
Ei lestamiehiä kiinnosta reilusti yli 40 akka. Pitää olla nuori ja neitsyt. Mä olin nuori ja neitsyt ja sain maailman ihanimman miehen :) Nyt jo monta vuotta naimisissa ja kyllä, seksiä on päivittäin, parhaimpina useampi kerta päivässä :) Tunnen itseni kyllä todella naiselliseksi ja upeaksi ku saan miehen haluamaan mua parissa sekunnissa ;)
[/quote] onpas sulla kusipäinen asenne.
[/quote]
Niin, koska hän on lestadiolainen niin hän sanoo suoraan kuten lestadiolaiset ajattelevat. Ennen saatiin vain vaimot tapatettua nopeammin jatkuvilla synnytyksillä ja raskauksilla niin sai vaimon vaihtaa nuorempaan kun 40 täytti.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:48"]Lue usko, toivo ja raskaus-kirja. Mieti sen jälkeen uudestaan.
[/quote]LUE; MONTA SOUTAJAA KIRJA!
Siinä on esim. Ihana kirjotus sellasesta perheestä joka on saanut parannuksen armon maailmasta.
Etsivä löytää ,kolkuttavalle avataan, lukee raamatussa.
Kannattaa tehdä parannus, siitä iloitaan täällä maanpäällä ja taivaassa.
Saat lisäksi paljon uskovaisia ystäviä ja turvallisen sekä rakkaan yhteisön.
Minuakin kiinnostaisi. Olen jo reilusti yli 40v nainen eli lapsia en enää saisi ja niillä miehillä tuntuu olevan aktiivinen seksielämä sellaisen haluaisin itselleni joten lestamies sopisi hyvin.
[/quote]
Ei lestamiehiä kiinnosta reilusti yli 40 akka. Pitää olla nuori ja neitsyt. Mä olin nuori ja neitsyt ja sain maailman ihanimman miehen :) Nyt jo monta vuotta naimisissa ja kyllä, seksiä on päivittäin, parhaimpina useampi kerta päivässä :) Tunnen itseni kyllä todella naiselliseksi ja upeaksi ku saan miehen haluamaan mua parissa sekunnissa ;)
[/quote] Kivoja trolleja ketjussa. Tylsää. :-(
Hyvä idea tuo ehdotuksesi että lestadiolainen tai siksi aikova ryhtyy itse lukemaan Raamattua. Lutherin keskeinen idea oli juuri se, että jokainen ihminen ottaa itse selvää kristinuskosta Raamatusta lukien. Ja että Raamatun lukeminen on luonnollinen osa kristityn elämää.
Vanhoillislestadiolaisilla systeemi on yhä sama kuin katolisessa kirkossa. Raamattua ei lueta itse, vaan mennään seurakuntaan eli rauhanyhdistykselle jossa vain puhuja osaa lukea ja ymmärtää oikein sitä Jumalan sanaa. Täysin epäluterilainen käsitys siis.
Tutkimuksen mukaan vanhoillislestadiolaiset lukevat kaikista vähiten Raamattua herätysliikkeiden vertailussa.
[/quote]
[/quote]
Se vasta on saavutus!