Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käännyn ehkä lestadiolaiseksi

Vierailija
12.03.2015 |

Olen käynyt koko aikuisikäni körtti-seuroissa. Mutta se on alaknut tutnua liian "hampaattomalta" hengellisesti. Ei se ole mitään, vähän kuin "hajutonta ja mautonta".

olen hengellinen ihminen mutta kaipaan muita samanhenkisiä lähelleni.  Olen ruvennut harkitsemaan kääntymistä lestadiolaiseksi. Siis en halua vaihtaa luterilaista kirkkoa miksikään helluntailaiseksi enkä jehovaksi. Mutta kaipaan jotain "syvempää" hengellistä. 
Onko kellään muulla samalntapaisiakaan ajatuksia tai toiveita?

Mitä tykkäätte siitä liikekestä jossa käytte?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:33"]Miksi haluat liittyä pedofiiliporukkaan?
[/quote]

Alapeukutin, vaikka olen ex-vl ja uhri. On siellä hyviäki ihmisiä. Mut valitettavasti omakohtainenki kokemus on se, että myös niitä mätiä yksilöitä. En puolustele missään nimessä liikkeen paskoja puolia ja pedofiilejä, mut huom.on ihaniakin ihmisiä, suurin osa(onneksi). Mut liikaa myös sairaalloista kulttuuria. Tarkentakoot muut, jos haluavat.

Vierailija
22/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää provot täältä pois, pliis. Kerron syhden syyn jos jotakuta kiinnostaa. Meidän lapset saisivat paljon hyätyä kiinteästä yhteisöstä jossa olisi pysyvä samanhenkinen kaveripiiri. Ei olisi kiusaammista ja tavattaisiin säännöllisesti. Pyhäkoulu lapsille.

Itsekin tykkäisin sellaisesta kiinteämmästä yhteisöstä kuin mitä körttisten joukossa on.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule lestaadiolaisuushan on sitä, että halveksutaan muita ihmisiä ja opetetaan pikkulapsille jo, että epä-lestojen kanssa ei leikitä ja toivotetaan muut helvettiin. Naiset ovat vain synnytyskoneita. Haluatko sä tätä? Ja mikä saa sut kuvittelemaan, että lahkot tekee uskovaisen? Voi JUMALAUTA! Olen siis Pohjois-pohjanmaalta alunperin kotoisin eli tiedän vähän paremmin näitä juttuja.

Vierailija
24/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:33"]Miksi haluat liittyä pedofiiliporukkaan? [/quote] Alapeukutin, vaikka olen ex-vl ja uhri. On siellä hyviäki ihmisiä. Mut valitettavasti omakohtainenki kokemus on se, että myös niitä mätiä yksilöitä. En puolustele missään nimessä liikkeen paskoja puolia ja pedofiilejä, mut huom.on ihaniakin ihmisiä, suurin osa(onneksi). Mut liikaa myös sairaalloista kulttuuria. Tarkentakoot muut, jos haluavat.

[/quote] oi, kiitos, olet hyvä ihminne. Ärsyttää kun kaikki aina vain haukkuu lestadiolaisia. Minäkin olen tavannut useita lämpimän ystävälisiä heikäläisiä. olen sitä mieltä että siinä liikkeessä on arvot kohdallaan ja keskenään autetaan toisiaan. Näin olen kuullut. Sellaista on tosi vähän nyky aikana!

AP

Vierailija
25/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue usko, toivo ja raskaus-kirja. Mieti sen jälkeen uudestaan.

Vierailija
26/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä liity. Säästä lapsesi.

Vierailija
27/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:44"]

Kuule lestaadiolaisuushan on sitä, että halveksutaan muita ihmisiä ja opetetaan pikkulapsille jo, että epä-lestojen kanssa ei leikitä ja toivotetaan muut helvettiin. Naiset ovat vain synnytyskoneita. Haluatko sä tätä? Ja mikä saa sut kuvittelemaan, että lahkot tekee uskovaisen? Voi JUMALAUTA! Olen siis Pohjois-pohjanmaalta alunperin kotoisin eli tiedän vähän paremmin näitä juttuja.

[/quote] Tuossa on vinha totuus. Naiselle helvetti, ja monesti myös lapsille (mutta ei aina).

"Pahinta oli, kun painajaismaisten vuosieni keskellä istuin äitienpäiväjuhlassa, jossa puhuja saarnasi siitä, kuinka äidit joutuvat synnyttämään lapsia helvetissä, jos eivät ole sitä tehneet täällä ..."

Kipeimpiä asioita elämässäni

Entinen vl nainen kirjoitti etnisten foorumilla

http://freepathways.wordpress.com/2014/07/26/kipeimpia-asioita-elamassani/

Vierailija
28/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:48"]

Lue usko, toivo ja raskaus-kirja. Mieti sen jälkeen uudestaan.

[/quote] Tosi hyvä kirja!

Samoin Taivaslauu, itkin kun sitä luin...

Vierailija
29/48 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää ilman pahaa.

Vierailija
30/48 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ote kirjasta Maijan tarina. Myös se on merkittävä kirja, mutta ei mitään "hauskaa" luettavaa...

Maija yrittää viedä raiskaajiaan oikeuden eteen vastaamaan siitä että ne hyväksikäyttivät häntä alle kouluikäisestä 14-vuotiaaksi ja raiskasivat 7-vuotiaaasta lähtien.:

"Otin yhteyttä vanhempiini ja kerroin heille, että olin käynyt poliisin luona. Kerroin laista ja siitä, että minulla ei ole enää mahdollisuutta viedä asiaa eteenpäin, mutta heillä se mahdollisuus on ja tulisin mielellään heidän mukaansa.

He olivat järkyttyneitä siitä, että olin ollut yhteydessä poliisiin. Olin kuitenkin varmempi kuin aikaisemmin ja sanoin, että on kaikkien etu, jos rikoksentekijät saavat sovittaa lain edessä sen, mitä ovat rikkoneet.

Vanhempani vetosivat siihen, että ne asiat ovat anteeksiannettuja asioita ja niitähän ei saisi enää muistella. He paheksuivat minua: "Vai on sinulla viha noin kova, ajattele miten heidän perheilleenkin kävisi."

Totesin pyrkiväni vain oikeudenmukaisuuteen ja toivoin, että he löytäisivät omalle vihalleen oikean kanavan eivätkä syyttäisi enää minua ja syyllistäisi anteeksiantamattomuudesta.

Sanoin, että kaikilla rikoksentekijöillä on sukulaisia ja silti heidän vain pitää kantaa vastuu teostaan." 

Vierailija
31/48 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää osata lukea kaikki k r i i t t i s e s t i: ei kaikki ole sitä miltä näyttää. Sitä paitsi, älkää tuomitko ennenkuin tutustutte siihen asiaan, mitä olette mollaassa! Totuus voi olla tarua ihmeellisempi niin monessa asiassa.

Vierailija
32/48 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs vikaa körttisissä on?

Mielestäni heissä on juuri sitä suvaitsevaisuutta ja lempeyttä ja avointa kohtaamista kaikkien kanssa, mikä pitäisi olla kristinuskon ytimessä. Kristus opetti että suurinta on rakkaus. Lähimmäisen rakkaus, huolenpito. "Älkää tuomitko!"

Vierailija
33/48 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on joskus lestadiolaisuus kiinnostanut suuresti, mutta löysin mielestäni raamatullisemman seurakunnan kansanlähetyksen piiristä.

Lestadiolaisuudessa on niin paljon tapoja, jotka muuttuneet ehdottomiksi säännöiksi, että tuntuu minusta liian lakihenkiseltä. Niilel jotka sopeutuvat eivätkä arvosta itsenäistä ajattelemista ja raamatullisuutta, pystyvät varmaan saamaan lestadiolaisuudesta hengellisyydelleen tukea.

Kansanlähetys tarjoaa valtavasti toimintaa lapsille ja nuorille ja on voimakan, vankka yhteisö, jossa tuetaan toisia ja ennenkaikkea iloitaan ja musisoidaan yhdessä uskon ilosta Jumalan kunniaksi.

Minusta on hassua eikä lainkaan raamatullista, että lestadiolaisuudessa vain urut ja klassinen musiikki käyvät kun Gospel musiikissa ylistetään tai rukoillaan Jumalaa yhtä lailla.

Urut ovat vanha sirkussoitin, enkä ymmärrä mitä pyhempää niissä on kuin vaikkapa rummuissa. Tällaiset säännöt mielestäni paljastavat lestadioalisuuden kapeutuneen ajattelun ja kontrolloimisen halun. Ja ne ajavat Jumalan ahtaaseen nurkkaan, kun uskominenhan on oikeasti täynnä iloa ja Jumala paljon suurempi, kuin voimme kuvitella!

Siunausta sinulle avaaja, tielläsi.

Vierailija
34/48 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää että niinkin koulutetut ihmiset kuin suomalaiset on tänä päivänä innoissaan vanhoista mielikuvitustarinoista. Uskonnot ovat ihmisten omaa keksintöä.

Vierailija
35/48 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:08"]

Hyvä idea tuo ehdotuksesi että lestadiolainen tai siksi aikova ryhtyy itse lukemaan Raamattua. Lutherin keskeinen idea oli juuri se, että jokainen ihminen ottaa itse selvää kristinuskosta Raamatusta lukien. Ja että Raamatun lukeminen on luonnollinen osa kristityn elämää.

Vanhoillislestadiolaisilla systeemi on yhä sama kuin katolisessa kirkossa. Raamattua ei lueta itse, vaan mennään seurakuntaan eli rauhanyhdistykselle jossa vain puhuja osaa lukea ja ymmärtää oikein sitä Jumalan sanaa. Täysin epäluterilainen käsitys siis.

Tutkimuksen mukaan vanhoillislestadiolaiset lukevat kaikista vähiten Raamattua herätysliikkeiden vertailussa.

[/quote] myöskin täysin epäraamatullinen.

Vierailija
36/48 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lestadiolaisuudessa myös muita haaroja kuin tämä vanhoillislestadiolaisuus esim rauhansanalaisuus joka ei ilmeisesti ole yhtä jyrkkä säännöissään. Tutki mahdollisuuksia ja ota selvää voisitko käydä tutustumassa yhteisön toimintaan. Näkisit ja kuulisit vastaavatko omia toiveitasi ja odotuksiasi.

Vierailija
37/48 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 11:47"]

Minuakin kiinnostaisi. Olen jo reilusti yli 40v nainen eli lapsia en enää saisi ja niillä miehillä tuntuu olevan aktiivinen seksielämä sellaisen haluaisin itselleni joten lestamies sopisi hyvin.

[/quote]

Mistä sä niiden seksielämän aktiivisuuden tiedät?!

Vierailija
38/48 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 09:39"]

Ihmetyttää että niinkin koulutetut ihmiset kuin suomalaiset on tänä päivänä innoissaan vanhoista mielikuvitustarinoista. Uskonnot ovat ihmisten omaa keksintöä.

[/quote]

Miksi uskoisin sinua?

Vierailija
39/48 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä paikkakunnalla ap asut? Tervetuloa esikoislestadiolaisten seuroihin.

Vierailija
40/48 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:43"]

Menkää provot täältä pois, pliis. Kerron syhden syyn jos jotakuta kiinnostaa. Meidän lapset saisivat paljon hyätyä kiinteästä yhteisöstä jossa olisi pysyvä samanhenkinen kaveripiiri. Ei olisi kiusaammista ja tavattaisiin säännöllisesti. Pyhäkoulu lapsille.

Itsekin tykkäisin sellaisesta kiinteämmästä yhteisöstä kuin mitä körttisten joukossa on.

AP

[/quote]

Mistä päättelet, ettei lapsia kiusattaisi? Tämä luulo on kyllä jostain harhamaamilmasta.