Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta

Surullinen sairaanhoitaja
07.12.2021 |

Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.

Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?

Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.

Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.

Kommentit (1468)

Vierailija
481/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä että poistut - kukaan ei kaipaa potilaita vaarantavia hoitajia. Voisit poistua jo nyt.

Sinä tulet kaipaamaan siinä vaiheessa, kun jo nykyinen pula työntekijöistä kasvaa aivan toiseen mittakaavaan.

Vierailija
482/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ristiriitaista jos hoitaja ei luota lääketieteeseen?

Ei yhtään ristiriitaista, koska silloin kun tarkkailee läheltä niin näkee todellisuuden. Lääketiede ei ole synonyymi yritysten voitontavoittelulle. Todelliset toimivat lääkkeet ja rokotteet ovat lääketieteen onnistumisia. Toimimattomat taas epäonnistumisia miten ne pitäisi myös nähdä ja siksi tilanne olisi korjattava toimivilla. Kilpajuoksu markkinapaikan varmistamiseksi ei tuota aina sitä parasta tulosta, kuten voimme nähdä nykytilanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se uskon vahvuus mitataan. Rokottamattomat kelpaavat jatkossa vain koronapotilaiden hoitajiksi.

Jos on vahva usko siihen, että korona on vain pieni nuha tai jopa kokonaan keksitty vaiva, ei varmasti ole mikään ongelma siirtyä koronapotilaiden hoitajaksi.

Jos taas kieltäytyy moisesta ja vaihtaa alaa, on vain omahyväinen laiska lusmu.

Sama ihminen voi pitää nykyisiä rokotteita tehottomina ja hyödyttöminä, ja vastustaa koronapassia ja pakkorokotuksia, mutta silti pitää koronaa vakavana tautina.

Mun mielestä on jännä miten kaikki rokottamattomat pyritään mieltämään yhtenäiseksi massaksi, foliohatuiksi, hopeaveden juojiksi, salaliittohörhöiksi. Halutaanko sillä kenties viedä täysin uskottavuus niiltä jotka suhtautuu rokotteisiin kriittisesti, kuka nyt haluaisi leimautua hörhöksi?

Vierailija
484/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevää.

Ei moni pitkäaikaissairas, vakavasti sairas tai vanhus haluakaan elää, joten rokottamaton hoitaja on paras mahdollinen vaihtoehto heille. 

Moni haluaa. .Sinä et sitä päätä etkä tiedä, kuka haluaa.

Vierailija
485/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien pitää pysäyttää tämä rokotuspakko heti alkuunsa, niin että se ei leviä muille aloille. Ravintoloitsijat ovat esimerkiksi epäonnistuneet, ei heidänkään pitäisi mitään rokotuspassia vaatia. Se on ihan se sama mitä AVIt määräävät, jos kukaan ei noita noudata, niin ei heillä ole keinoja laittaa kaikki ravintolat kiinni.

Vierailija
486/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muistaa 80-luvun polioepidemian? Vastutettiinko silloin rokotusta?

Ajat, taudit ja rokotteet eivät ole samoja.

Ennen kaikkea ihmiset eivät ole samoja = samanlaisia. Silloin tunnettiin yhteisvastuuta ja lähimmäisenrakkautta myös tällä tavalla, nyt somessa kirkuvat minä-minä-minä-tyypit jotain kehon koskemattomuudesta ja itsemääräämisoikeudesta. Silloin ei ollut kaikkivoipaa somea, jossa kaiken maailman huuhaa-aatteet leviävät ja foliohatut juhlivat. Silloin ihmisillä oli vielä muistissa, mitä polio pahimmillaan aiheutti. Se oli lapsuuden peikko, kun näki polion sairastaneita, jotka joutuivat loppuiäksi pyörätuoliin.

Vierailija
487/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevää.

Ei moni pitkäaikaissairas, vakavasti sairas tai vanhus haluakaan elää, joten rokottamaton hoitaja on paras mahdollinen vaihtoehto heille. 

Minun omaiseni on pitkäaikaissairas ja jo vanhahko, mutta haluaa hyvän, suomalaisen terveydenhuollon vuoksi edelleen elää.

Eipä ole kauaa kun saadaan terveydenhuolto ajettua alas näillä järjettömillä rokotevaatimuksilla.

Ei tässä mitään alas ajeta, pienen pieni kourallinen hopeavesi-”hoitajia” ei sellaiseen pysty.

Hahaha, katsoppa vaan mitä tulee tapahtumaan.

Katson. Mitään ei tule tapahtumaan. Korkeintaan pieni määrä alalle täysin sopimattomia henkilöitä poistuu ja koulun penkiltä tulee täysjärkisiä tilalle.

Sen kun näkisit mitä sieltä koulunpenkiltä tulee :D

Mä tunnen läjäpäin nuoria omien lasten kautta ja juuri ne, keiden ei ikinä uskoisi lähtevän hoitajiksi, tekevät niin.

Menevät krapulassa ja itsensä teloneena töihin, ravaavat baareissa uskomattoman paljon, kuvaavat asiakkaita snäppiin, kertovat ihan avoimesti mitä virheitä hoidossa ovat tehneet tai lähes tehneet jne.

Osa heistä saanut rokotuksen, osa ei. Yhtä hullua menoa silti.

Kyllä nyt kannattais pitää niistä viimeisistä ammattitaitoisista kiinni!

Monestakin syystä!

Mun mielestä on todella nurinkurista, että rokotuksilla olet muka täysin ok, kukaan ei kysele mitään, sitten taas ne ketkä ei voi rokotusta ottaa, hommaavat negan.

Se negahan on paljon luotettavampi kuin jonkun huithapelin rokotukset!

Itse luottaisin läheiseni ja itseni mieluummin rokottamattoman hoitoon, kuin rokotetun.

Harmi, että halveksut niin kovasti fiksuja nuoria ihmisiä, erityisesti terveydenhoitoalalle lähteviä. Itselläni on heihin paljon suurempi luotto, tunnenhan noita fiksuja nuoria ihan henkilökohtaisestikin.

Halveksun?!

Juurihan sanoin että itsekin tunnen!

Olisiko sinusta kiva että läheistäsi hoitaisi krapulassa oleva hoitaja joka möhlii esim. ruokintaletkun kanssa ja snäppää kuolemaa lähestyvästä mummelista kavereilleen?

Kuten sanoin, kannattaisi pitää niistä ammattitaitoisista nyt kiinni eikä asettaa uhkavaatimuksia.

Niin, saat toki satuilla ihan kuinka paljon haluat, ei se tarinoistasi silti totta tee. Voisin minäkin keksiä taruja alkoholisoituneista ”kokeneemmista” hoitajista, jotka tulevat töihin krapulassa kädet täristen jne. mutta taidanpa jättää tarinankertomisen sinulle.

:D osuiko liian lähelle..?

Itsehän tiedän mitä olen nähnyt, tuntuu jotenkin hullulta että joku täysin tuntematon ruudun takana väittää omien harhojensa takia minua satuilijaksi :D

Olet säälittävä valehtelija. Lopeta jo.

ohis

Kukahan tässä on säälittävä :D

Enkä ole valehtelija, ei mitään tarvetta sellaiseen.

Tää on oikeasti aika mielenkiintoista.

Harrastatko samaa, kun yrität vaientaa?

Ikävä kyllä olen ihan omin silmin nähnyt.

Vierailija
488/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ratkaisu. Et levitä tautia potilaisiin ja työkavereihin. Lisäksi rokottamuus lisää todennäköisyyttä siihen, että luonnonvalinta poistaa sinut pakasta kokonaan, mikä onkin kaikkien etu.

Vierailija
489/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joka kerta kun hoitaja sairastaa koronan, saa sen jälkeen työskennellä puoli vuotta ilman rokotuksia. Jos sairastaa vaikka kerran vuodessa, niin puolet vuodesta sitten omissa töissä ja toinen puolikas koronapotilaita hoitaessa.

Ei siis mitään ongelmaa ja tulotkin saattaa jopa lisääntyä. 💪🏻

Vierailija
490/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevää.

Minun omaiseni on pitkäaikaissairas ja jo vanhahko, mutta haluaa hyvän, suomalaisen terveydenhuollon vuoksi edelleen elää.

Eli kuormittaa olemassa olollaan vain yhteiskunnan varoja tuottamatta sinne yhtään mitään. Sukupolvi joka rakensi ”hyvinvointiyhteiskunnan” vain itselleen loistavine eläkejärjestelmineen. Nyt haluavat tapattaa nuorison kuolinpiikkeihin, jotta vähän vielä itse jatkavat elämäönsä, muista niin väliä. Itsekkäin sukupolvi koskaan, nuo suuret ikäluokat. Heitä ei tule hoitaa, toivottavasti omassa tunnekylmyydessään järjestivät niin etteivät lapsensakaan heistä välitä, todennäköisesti kylmine kasvatusmetodeineen näin tekivätkin. Yhteiskunnalle suuri helpotus kun tästä ikäluokasta päästään, mitä pikemmin sen paremmin. Onneksi rokote näyttää teholtaan juuri siltä, että tähän pyritäänkin.

Laita tämä kirjoitus talteen ja palaa siihen sitten kun olet itse nykyisten suurten ikäluokkien ikäinen ja kaltaisesi sen hetken nuoret vihaavat ja halveksivat ikäisiäsi.

Vierailija
491/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako yhden ihmisen uhkailut?

Sen kun poistut. Siinähän sulla selittelemistä uusia töitä hakiessasi. No, kun piti rokotus ottaa. Oletko huomannut että rokotustodistus haluttaisiin kaikille työpaikoille?

Meinaatko ryhtyä yksityisyrittäjänä kotipalveluita tarjoamaan.? Noo, kunta edellyttää todistuksen niissäkin tapauksissa että käyttää jotain yksittäistä yrittäjää....

Naurattaa:En anna, jos käy noin. Mä en suostu, jos käy noin..........

Vierailija
492/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se uskon vahvuus mitataan. Rokottamattomat kelpaavat jatkossa vain koronapotilaiden hoitajiksi.

Jos on vahva usko siihen, että korona on vain pieni nuha tai jopa kokonaan keksitty vaiva, ei varmasti ole mikään ongelma siirtyä koronapotilaiden hoitajaksi.

Jos taas kieltäytyy moisesta ja vaihtaa alaa, on vain omahyväinen laiska lusmu.

Miksi vääristelet asioita trolli? Se että ei halua ottaa uuteen teknologiaan perustuvaa rokotetta ei tarkoita että ei uskoisi koronaan tai pelkäisi tautia. Olen sitä alalla ja pelkään molempia, mrna teknologialla tehtyä rokotetta ja myös koronaa. Olen suojautunut ja suojaudun edelleen huolellisesti enkä köy missään vapaa- ajalla. Lapset ovat saaneet kaikki rokotteet myös vuosittaiset influenssarokotteet kuten minäkin, punkkirokotetta myöten. Eivät ole mrna rokotteita. Odotan toisella tavalla tehtyjä koronarokotteita.

Vierailija
493/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokotettu hoitaja, mutta ilmoitin tänään eträ irtisanoudun töistäni muiden mukana mikäli rokotepakko hoitajille tulee. En voi kannattaa tällaista.

Vierailija
494/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen sairaahoitaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaa ihan rauhassa, me emme halua rokottomattomia hoitajia. Törkeää että olet vielä alalla vaikka et ole ottanut rokotusta. Häpeä!

Miksi törkeää, että teen työtäni alalla, jolla on työvoimapula? 

ap

Tämä oli hauska. Yrität kerätä irtpisteitä jollain "minä tyttö se sentään uhraudun työvoimapula-alalla" -lätinällä. Ketään ei kiinnosta, vaikka irtisanoutuisit. 

Mikset suorastaan tekisi sitä tänään? Lähde jo. Sillahan on entinen työ odottamassa. Mukamas. 

Vierailija
495/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tässä vuodenvaihteessa valmistu taas joukoittain uusia hoitajia? Tervemenoa vaan sulle!

Vierailija
496/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatusleikki rokotteesta kieltäytyjille

Jos ennen koronaa olisi kysytty että kriisitilanteen sattuessa,

Perusterveenä ihmisenä pelastaisitko itsesi

vai

Jäisitkö auttamaan sairaita, vanhuksia ja raskaanaolevia?

Kuinka suuren riskin olisit valmis ottamaan muiden puolesta, vai tulisiko auttamisen olla sinulle täysin riskitöntä?

Vastaisitko nyt samalla tavalla kuin ennen koronaa vastasit? Jos olet hoitaja, miksi alunperin päädyit hoitoalalle?

Vierailija
497/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ratkaisu. Et levitä tautia potilaisiin ja työkavereihin. Lisäksi rokottamuus lisää todennäköisyyttä siihen, että luonnonvalinta poistaa sinut pakasta kokonaan, mikä onkin kaikkien etu.

Juu, todennäköisyys kuolla koronaan on lähinnä samaa luokkaa kuin loton pääpotin voittaminen, huikeat on todennäköisyydet.

Vierailija
498/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin starttaan, tai kenkää näytetään. On se hyvä että 6v koulutusta takana ja 20v alalla. Ehkä tuolla on jo lentsikassa istumassa muun maan kansalaisia tulemaan meidän lähteneiden tilalle. On se kumma kun kohta 2v ajan tän koronan ajan, oon kelvannut hoitamaan ihmisiä, mutta jatkossa en.

Ilman maskeja mentiin kun show alkoi.monet sairastui jo silloin, hyvät vasta aineet edelleen, niin ei todellakaan piikkien tarvetta.

Vierailija
499/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatusleikki rokotteesta kieltäytyjille

Jos ennen koronaa olisi kysytty että kriisitilanteen sattuessa,

Perusterveenä ihmisenä pelastaisitko itsesi

vai

Jäisitkö auttamaan sairaita, vanhuksia ja raskaanaolevia?

Kuinka suuren riskin olisit valmis ottamaan muiden puolesta, vai tulisiko auttamisen olla sinulle täysin riskitöntä?

Vastaisitko nyt samalla tavalla kuin ennen koronaa vastasit? Jos olet hoitaja, miksi alunperin päädyit hoitoalalle?

Onpas typerä kysymys. Hoitajat on jo näyttäneet, että kaikki on hoidettu. Vastuusta ei olla luotettu. Oma terveys on laitettu alttiiksi.

Pakkorokotukseen en olisi uskonut. Rokotettuna saan luvalla tartuttaa läheisenne. Tätä halusitte. Minua EI enää edes testata, joten sairaanhoidon kapasiteetti on turvattu, kun rokotetut hoitajat levittävät vapaasti virusta ja heikoimmat ja hauraat kuolevat.

Lähdenkin heti baariin, elokuviin ja matkoille. Variatit eikä korona enää kiinnosta. Nyt saan itselleni Lupa tartuttaa -passin.

Vierailija
500/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muistaa 80-luvun polioepidemian? Vastutettiinko silloin rokotusta?

Ajat, taudit ja rokotteet eivät ole samoja.

Ennen kaikkea ihmiset eivät ole samoja = samanlaisia. Silloin tunnettiin yhteisvastuuta ja lähimmäisenrakkautta myös tällä tavalla, nyt somessa kirkuvat minä-minä-minä-tyypit jotain kehon koskemattomuudesta ja itsemääräämisoikeudesta. Silloin ei ollut kaikkivoipaa somea, jossa kaiken maailman huuhaa-aatteet leviävät ja foliohatut juhlivat. Silloin ihmisillä oli vielä muistissa, mitä polio pahimmillaan aiheutti. Se oli lapsuuden peikko, kun näki polion sairastaneita, jotka joutuivat loppuiäksi pyörätuoliin.

Suoritus oli kyllä mahtava, 95% rokotekattavuus viidessä viikossa! Nykyisenä somevirologien aikakautena tuommoisesta ei voi kuin haaveilla. Millainen meteli nykyään nousisikaan sokeripalan käytöstä! Ja silti tuon rokotteen haittavaikutukset olivat ihan samaa luokkaa nykyisen koronarokotteen kanssa (IS 20.2.2021):

"– Joillekin ihmisille outo rokote oli tietysti pelottava, varsinkin kun mediassa esiintyi ennen kampanjaa myös väärää tietoa sen haitoista. Taudin pelko kuitenkin voitti, Hovi muistelee.

OPV:tä oli maailmalla käytetty satoja miljoonia annoksia, enimmäkseen vastasyntyneille ja pikkulapsille. Sen ainoa merkittävä tunnettu haitta on niin sanottu rokotepolio: että virus muuntuu ihmisessä lisääntyessään, menettää kesyyntyneen ominaisuutensa ja voi aiheuttaa äärimmäisen harvoin samanlaisen taudin kuin itse poliovirus.

– Ihmisten kokemukset haitoista on sitten ihan eri asia. Ihmisille tapahtui tietysti kaikenlaista ikävääkin sokeripalan jälkeen ja kun se oli poikkeuksellinen tapahtuma, sen ihmismieli helposti arveli syypääksi. Kaikenlaisia huhuja liikkui.

– Ihan anekdoottina voi kertoa erikoisen episodin, muistaakseni Haukiputaalta. Siellä niin kuin muuallakin rokotuksia annettiin koululaisille omissa luokissaan. Kuulemani mukaan yhden luokan oppilaat melkein poikkeuksetta pyörtyivät saatuaan sokeripalan suuhunsa. Selitys oli varmasti jokin muu kuin poliorokote, Hovi arvioi.

Valtakunnallista julkisuutta sai muhoslainen pikkutyttö, joka halvaantui poliorokotuksen jälkeen. Käräjäoikeus määräsi valtion korvauksiin sairastumisesta, mutta hovioikeus kumosi tuomion. Hovioikeuden mielestä pelkkä mahdollisuus, että sairauden olisi aiheuttanut rokote, ei riitä osoittamaan syy-yhteyttä."