Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta
Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.
Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?
Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.
Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.
Kommentit (1468)
Mä oon hoitaja ja ottanut kaikki tarjotut rokotteet ja osallistunut rokotetutkimuksiinkiin. Harvemmin haittoja, hyötyä usein eikä haittaa vaikkei olisikaan. En ymmärrä periaatteesta kieltäytymistä jos ei muun niin hyvän esimerkin antamiseksi saisi hoitajat koronarokotteet ottaa. Mutta en hyväksy rokotepakkoa koronan kohdalla hoitajille koska myös esim influenssarokote on suositeltu eikä pakollinen.
Kaikki ruikuttajat v'ttuun vaan alalta! :D
Oletteko oikeasti noin vammaisia, että ette terveydenhoidon "ammattilaisina" aio ottaa rokotetta joka potentiaalisesti estää jopa kuolemaan johtavan taudin leviämistä? Tai no, turha kysymys. Vastaushan on jo kaikkien tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
No täytyy varmaan etsiä sitten paikka missä saa hoitoa rokottamattomalta hoitajalta. Ettekö te hyvät ihmiset tajua että olette ihan psykoosin partaalla ja kohta alkaa sisällissota rokotettujen ja rokottamattomien välillä. Ennen suomalaisuus tarkoitti että kansa pitää yhtä mihin se aika on kadonnut? Kyllä Kekkonen ja moni muu kääntyy haudassaan kun näkee tämän päivän tilanteen.
Itselle on se ja sama oletko rokotettu vai et olet minulle ihan saman arvoinen, mutta jotenkin nyt huomannut että rokotetut enemmän paniikissa kuin rokottamaton mistähän tämä johtuu? Ja kyllä en ole rokotetta ottanut ja siihen minulla on omat syyni joista minun ei tarvitse kertoa kenellekään.
Mieluummin pidettäisiin yhtä eikä alettaisi tapella keskenään? Koska jos annetaan tämän kaiken mennä läpi on kaikki oikeudet mennyt ja tämä koskee myös teitä rokotettuja. Haluatteko antaa oman koskemattomuuden muiden käsiin miettikää tätä vielä hetki omassa päässä ihan rauhassa.
Olen kahdesti rokotettu ja silti samaa mieltä kanssasi. Tosin kuitenkin myös sitä mieltä (en tiedä, mitä mieltä sinä olet), että koronapotilaille pitää varata tietty määrä tehohoitopaikkoja (esim 70) eikä toimia niin, että koronapotilaita varten koko ajan vain lisätään ja lisätään tehohoitopaikkoja ja siten muista syistä tehohoitoa tarvitsevat jäävät ilman.
Lähdin jo alalta. Piikkiä en ota. Mitenköhän hoitoala pärjää kun muutkin lähtevät? Heitä on paljon.
Hyvä vaan, että alalle soveltumattomat lähtee. Mahtaa ollakin kova kysyntä työmarkkinoilla.
En kannata rokotepassia, mutta toivon sen tulemista. Jotta porukka vihdoin häipyy alalta ja nähdään kuinka terveydenhuolto romahtaa. Sen siitä saa kun palkka on paska ja työajat paskoja.
Jos hoitaja ei usko lääketieteeseen, kannattaa lähteäkin ja ryhtyä vaikka henkiparantajaksi tai siivoojaksi.
Vierailija kirjoitti:
En kannata rokotepassia, mutta toivon sen tulemista. Jotta porukka vihdoin häipyy alalta ja nähdään kuinka terveydenhuolto romahtaa. Sen siitä saa kun palkka on paska ja työajat paskoja.
Tervetuloa sitten vaan muille aloille mahtavista palkoista nauttimaan ilman koulutusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa sitten vaan muille aloille mahtavista palkoista nauttimaan ilman koulutusta!
Mikä estää sairaalassa työkentelevää kouluttautumasta jollekin muulle alalle?
Vierailija kirjoitti:
Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitoalalla, niin seuraava askel on että se tulee pakolliseksi joillekin muillekin ammattiryhmille ja sitten kaikille muillekin.
Nimenomaan, se tehdään askel kerrallaan ja ryhmä kerrallaan ettei vastustus ole liian suurta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa ihmiskunnan historiassa uhkailijat, pakottajat ja kiristäjät ovat ajaneet hyviä asioita?
Turvavyöpakottajat, nuo haatanan kätyrit... Vaikka hyvin tiedetään, että turvavöiden käyttäjät joutuvat joutuvat SAMALLA LAILLA kolareihin!
Mikä hinku on verrata rokotetta aina just turvavyöhön? Kun nehän eroavat toisistaan kuin yö ja päivä. Nämä vertaajat tuntuvat olevan ainoita, jotka ei sitä tajua ja antavat itsestään vain tosi typerän kuvan.
No verrataan sitten palovaroittimeen. Tiesithän että palovaroittimessa on SÄTEILEVÄÄ ainetta. Haluaako siis palovaroittimen asentaja ottaa YDINASEITA KOTIINSA?! Sitä paitsi palovaroitin ei estä taloa palamasta, joten ne ovat TÄYSIN turhia!
Tarkoittaako tämä pakkolomautusta eikä irtisanomista? Ei työntekijä voi itse irtisanoutua kun tulee pitkä karenssi, mutta ei saa kuitenkaan palkkaakaan. Eikai tässä enää auta muu kuin myydä koti, maksaa lainat pois ja kyssata. Pitää tehdä se jotenkin näyttävästi sitten, vaikka työpaikalla...
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta toisella sivulla, mutta on huvittavaa kuinka täällä julistellaan, ettei rokotettuja hoitajia "jää kukaan kaipaamaan": ja kuitenkin viesteissään on tyyliin max 1/4 yläpeukkuja.
Rokottamattomat hoitajat, annan teille järkkymättömän tukeni. Jokaisen tulee itse saada määrätä, mitä kehoonsa pistää. Ei esim. kassatyöntekijöitäkään pakoteta ottamaan rokote, vaikka hekin ovat päivittäin tekemisissä kaikensorttisten riskiryhmäläisten kanssa. Näin asian tulee ollakin.
Kertonee siitä, ettei rokottamattomia hoitajia kaivata edes sen vertaa, että kiinnostaisi viestejä lukea. Rokottamattomathan täällä toisiaan komppaavat uhmakkaana. Hymy hyytyy kun pitäisi töitä taas saada ja työttömyyden syy paljastuu kun kysellään miksi on työsuhde loppunut. Olette siinä vaiheessa pohjasakkaa. Kaikki haluavat fiksun ja vastuullisen hoitajan ennemmin kuin uhmakkaan kiukuttelijan.
Eihän sitä tarvitse kokonaan poistua alalta. Mä otan ens vuoden lomautusta ihan mieluusti. Katotaan sitten vuoden jälkeen, että mikä tilanne koronan suhteen ja viittiikö ylipäätään mennä enää samaan työpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes olla hoitoalalla töissä, ellei usko lääketieteeseen?
Loistava kysymys, joka näissä ketjuissa aina välillä esitetään. Kukaan hoitaja ei kyllä ole itsesääliltään tähän kerennyt vastaamaan.
Ja jos palataan todellisuuteen hetkeksi, niin muun muassa ap on perustellut päätöksensä ketjussa useammin, kuin kerran. Te vain ette lue näitä viestejä, vaan kulutatte kaiken energianne "puhdistuksesta" ja "kutsumuksesta" öyhöttämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes olla hoitoalalla töissä, ellei usko lääketieteeseen?
Loistava kysymys, joka näissä ketjuissa aina välillä esitetään. Kukaan hoitaja ei kyllä ole itsesääliltään tähän kerennyt vastaamaan.
Kysymys on niin hölmö, ettei kukaan jaksa ottaa tuollaista tosissaan. Missä on muka väitetty, ettei koronarokottamaton uskoisi lääketieteeseen? Taitaa olla ihan teidän oman mielikuvituksen tuotetta tuollainen väite.
Rokottamatonhan juuri uskoo lääketieteen periaatteisiin:
-lääkekokeeseen osallistuvan suostumukseen
-haittojen ja hyötyjen suhteen arviointiin
-tutkimusdataan tutustumiseen
Jne..
Surullinen sairaahoitaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palaa ihan rauhassa, me emme halua rokottomattomia hoitajia. Törkeää että olet vielä alalla vaikka et ole ottanut rokotusta. Häpeä!
Miksi törkeää, että teen työtäni alalla, jolla on työvoimapula? Rokotetut kollegani sairastuvat, tartuttavat ja siirtävät myös oireettomina koronavirusta aivan kuten minäkin. Tässä ei ole todettu eroa rokotettujen ja rokottamattomien välillä. Ainoa ero on yhden tutkimuksen mukaan on, että rokotettu tartuttaa hieman lyhyemmän ajan (joitakin tunteja viiva päivä), mutta toinen tutkimus kumosi tämänkin.
ap
Kyllä voit olla tyhmä. En olisi ikinä samassa työpaikassa kanssasi. Terveisin rokotettu hoitaja.
Mitä ihmettä?!... eikö yhtään ihmetytä että terveydenhuollon ihmisetkin ovat eri mieltä tästä kyseisestä rokotteesta.
Itselle tulee heti ajatus että katson ihan rauhassa. Ihme hurmos rokotetuilla!
Tää rokotus touhu alkaa olemaan ihan fanaattista (ainakin rokotettujen puolesta). itse pyrin olemaan realisti ja kärsivällinen teoissani.
Katsokaapas riskinne joutua hoitoon tällä oxfordin yliopiston laskurilla (oma riskini oli 0.002).
Tässä kans mielenkiintonen linki eduskunnan sivuilta:
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/KasittelytiedotValtiopaivaasia/Sivut/…
Mä en tollasta GMO skeidaa ihan tosta noin vaan ota. mulle opetettiin et " jos pekka hyppää kaivoon niin älä hyppää perässä".
Mun mielestä jokainen saa päättää itse ottaako vai ei ota... ite en koe vielä tarvetta. katson eka rauhassa toimiiko tuo edes ja nyt näyttäis tuo tautikin jo lievittyneen.
Joo mutta politikot tietää, miten pitää hallita, ovat lukeneet Rooman aikasia juttuja. Nyt sitä sanotaan vastakkain asetteluksi, no kateellisia riittää aina. Vastuullinen poliitikko tietää että hajota ja hallitse, on paras ratkaisu. Ja pelolla johtaminen, parasta mitä on keksitty sitten Juudaksen.