Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta

Surullinen sairaanhoitaja
07.12.2021 |

Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.

Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?

Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.

Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.

Kommentit (1468)

Vierailija
241/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkeasta aloituksesta. Täällä myös sh joka ei rokotuksia ole ottanut. Suunnitelmat käynnissä mitä teen jos pakko tulee. Rokotuksia en aio ottaa.

Muuttuisi ääni kellossa muillakin jos olisi joskus elämässään joutunut sairaalaan rokotuksen haittavaikutuksen vuoksi..

Tsemppiä kaikille hoitoalan työntekijöille! Olitte sitten rokotettuja tai rokottamattomia!

T. Sh

Vierailija
242/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes olla hoitoalalla töissä, ellei usko lääketieteeseen?

Loistava kysymys, joka näissä ketjuissa aina välillä esitetään. Kukaan hoitaja ei kyllä ole itsesääliltään tähän kerennyt vastaamaan.

Kysymys on niin hölmö, ettei kukaan jaksa ottaa tuollaista tosissaan. Missä on muka väitetty, ettei koronarokottamaton uskoisi lääketieteeseen? Taitaa olla ihan teidän oman mielikuvituksen tuotetta tuollainen väite.

Rokottamatonhan juuri uskoo lääketieteen periaatteisiin:

-lääkekokeeseen osallistuvan suostumukseen

-haittojen ja hyötyjen suhteen arviointiin

-tutkimusdataan tutustumiseen

Jne..

Ei sitä tutkimusdataa ole tulossa kun vasta 65 vuoden päästä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos rohkeasta aloituksesta. Täällä myös sh joka ei rokotuksia ole ottanut. Suunnitelmat käynnissä mitä teen jos pakko tulee. Rokotuksia en aio ottaa.

Muuttuisi ääni kellossa muillakin jos olisi joskus elämässään joutunut sairaalaan rokotuksen haittavaikutuksen vuoksi..

Tsemppiä kaikille hoitoalan työntekijöille! Olitte sitten rokotettuja tai rokottamattomia!

T. Sh

Itse en ole hoitaja, mutta kuitenkin hoitoalalla. Juuri tänään kysyin pomolta mikä on toimintastrategia, jos töihin päästäkseen on oltava passi. Vastasi, että järjestetään korvaavia työtehtäviä. Minä kun olen onnekas, että voin tehdä töitäni etänäkin. En todellakaan ota rokotetta, ennen kuin pitkäaikaisvaikutukset ovat tarkkaan tiedossa. Tämänkin jälkeen otan sen vain omasta vapaasta tahdostani, en hallituksen käskystä.

Tsemppiä kaikille pakon vastustajille. Pysykää vahvana.

Vierailija
244/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa, ei riitä sympatiaa.

Vierailija
245/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilailla on oikeus tietää, onko hänen hoitajillaan ja lääkärillään rokotus vai ei. Itse en halua harvinaissairaana potilaana hoitoa rokottamattomilta terveydenhuollon ammattilaisilta lainkaan.

Vierailija
246/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen sairaahoitaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaa ihan rauhassa, me emme halua rokottomattomia hoitajia. Törkeää että olet vielä alalla vaikka et ole ottanut rokotusta. Häpeä!

Miksi törkeää, että teen työtäni alalla, jolla on työvoimapula? Rokotetut kollegani sairastuvat, tartuttavat ja siirtävät myös oireettomina koronavirusta aivan kuten minäkin. Tässä ei ole todettu eroa rokotettujen ja rokottamattomien välillä. Ainoa ero on yhden tutkimuksen mukaan on, että rokotettu tartuttaa hieman lyhyemmän ajan (joitakin tunteja viiva päivä), mutta toinen tutkimus kumosi tämänkin.

ap

Kyllä voit olla tyhmä. En olisi ikinä samassa työpaikassa kanssasi. Terveisin rokotettu hoitaja.

:D teidän omien kommenttienne sisältö ja taso kyllä riittää kertomaan kaikille, että kumpi teistä se tyhmä on.

Vierailija
247/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Sh

Muuttuisiko ääni kellossa, jos joutuisi vakavan koronan takia teholle? Itselläni muuttui.

Vierailija
248/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon lähtee hoitajia. Tiedostavat testaamattoman mRNA piikin mahdolliset sivuvaikutukset paremmin, kuin tyhmä maalikko.

Vierailija
249/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potilailla on oikeus tietää, onko hänen hoitajillaan ja lääkärillään rokotus vai ei. Itse en halua harvinaissairaana potilaana hoitoa rokottamattomilta terveydenhuollon ammattilaisilta lainkaan.

Ei ole. Se on jokaisen oma yksityisasia. Ja sinulla on täysi oikeus kieltäytyä sinulle tarjotusta hoidosta.

Vierailija
250/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Se on jokaisen oma yksityisasia. Ja sinulla on täysi oikeus kieltäytyä sinulle tarjotusta hoidosta.

Kyllä on. Olemattomalla vastustuskyvyllä en ota riskejä.

Vierailija
251/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä näkee hoitajien ja lääkärien valtavan itsekkyyden. Suomessa ei ole saanut laadukasta hoitoa enää pitkiin aikoihin.

ohis

Vierailija
252/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako tämä pakkolomautusta eikä irtisanomista? Ei työntekijä voi itse irtisanoutua kun tulee pitkä karenssi, mutta ei saa kuitenkaan palkkaakaan. Eikai tässä enää auta muu kuin myydä koti, maksaa lainat pois ja kyssata. Pitää tehdä se jotenkin näyttävästi sitten, vaikka työpaikalla...

Kyssata. Teepä se Jonne. Kuvapankki koko juttu vaikka rakkaalle Yliksellesi. Ei tule ikävä.

Vierailija
253/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selväähän se on että enemmistö kannattaa korona "rokotetta" ja enemmistö ihmisistä on joka asiassa kautta aikojen ollut se tyhmempi porukka.

Vierailija
254/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako tämä pakkolomautusta eikä irtisanomista? Ei työntekijä voi itse irtisanoutua kun tulee pitkä karenssi, mutta ei saa kuitenkaan palkkaakaan. Eikai tässä enää auta muu kuin myydä koti, maksaa lainat pois ja kyssata. Pitää tehdä se jotenkin näyttävästi sitten, vaikka työpaikalla...

Kyssata. Teepä se Jonne. Kuvapankki koko juttu vaikka rakkaalle Yliksellesi. Ei tule ikävä.

*kuvaapa*

Vierailija
255/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi karenssi paljoa hetkauta. Kyllä työssäkäyvällä täytyy olla säästöjä sen verran, että yhden karenssin kestää. Saa levätä 3kk. Kyllä töihin vingutaan, kun puolet hoitajista on karenssissa.

Vierailija
256/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä irtisanouduin etulinjasta keväällä 20. Sytostaatit, kolme autoimmuunia, keuhkosairas puoliso, ei asianmukaisia suojaimia (maskitunarointia HVK:n ja Sarmasteen kanssa). 38 lomapäivää rahaksi muutettuna, palkat ja vuorolisät, sairaalahuoltajallekin tuli yli 4500 euroa käteen. Kyllä sillä eleli karenssin yli. Pakon edessä pystyy ihmeisiin. Tsemppiä - kun tosi on kyseessä, työ on kuitenkin toissijainen.

Vierailija
257/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Olemattomalla vastustuskyvyllä en ota riskejä.

Niin kuin sanoin, sinulle on aina oikeus ja mahdollisuus kieltäytyä hoidosta, mutta kukaan hoitaja tai lääkäri tms ei ole velvollinen kertomaan sinulle rokotuksistaan. Itse esim saatan joskus sanoa, että "kyllä, olen ottanut rokotteet", mutta en koskaan täsmennä mitä rokotteita olen ottanut tai että koronarokotteet eivät niihin ottamiini kuulu.

Vierailija
258/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vasta toisella sivulla, mutta on huvittavaa kuinka täällä julistellaan, ettei rokotettuja hoitajia "jää kukaan kaipaamaan": ja kuitenkin viesteissään on tyyliin max 1/4 yläpeukkuja.

Rokottamattomat hoitajat, annan teille järkkymättömän tukeni. Jokaisen tulee itse saada määrätä, mitä kehoonsa pistää. Ei esim. kassatyöntekijöitäkään pakoteta ottamaan rokote, vaikka hekin ovat päivittäin tekemisissä kaikensorttisten riskiryhmäläisten kanssa. Näin asian tulee ollakin.

Kertonee siitä, ettei rokottamattomia hoitajia kaivata edes sen vertaa, että kiinnostaisi viestejä lukea. Rokottamattomathan täällä toisiaan komppaavat uhmakkaana. Hymy hyytyy kun pitäisi töitä taas saada ja työttömyyden syy paljastuu kun kysellään miksi on työsuhde loppunut. Olette siinä vaiheessa pohjasakkaa. Kaikki haluavat fiksun ja vastuullisen hoitajan ennemmin kuin uhmakkaan kiukuttelijan.

Itse olen eri mieltä. En halua mitään perseennuolijaa, pedanttia nillittäjää, vaan inhimillisen ja empaattisen henkilön, jolla on oikeus päättää omasta kehostaan.

Vierailija
259/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että mahdollisimman moni hoitaja ajattelisi kumpi on nyt suurempi riski. Lopettaa työt vai mahdollisesti altistua rokotehaitoille ja ehkä vammautua loppuiäkseen. Ei ole helppo valinta.

Vierailija
260/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä näkee hoitajien ja lääkärien valtavan itsekkyyden. Suomessa ei ole saanut laadukasta hoitoa enää pitkiin aikoihin.

ohis

Itsekkyyden? Ei se ole itsekkyyttä vaan ihan yksityisyyden suojaa. Olisiko sinusta kiva, jos nämä samaiset hoitajat ja lääkärit huutelisivat sinun terveysasioita, esim virtsatietulehduksista ja mielialalääkkeistä, pitkin käytäviä? Ihan on vastaava asia. Terveysasiat ovat yksityisasioita ja se koskee ihan kaikkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän