Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta

Surullinen sairaanhoitaja
07.12.2021 |

Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.

Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?

Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.

Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.

Kommentit (1468)

Vierailija
261/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairaanhoitaja edes uhkaa poistuvansa alalta rokotuksen takia, niin on väärällä alalla. Piste.

Vierailija
262/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilailla on oikeus tietää, onko hänen hoitajillaan ja lääkärillään rokotus vai ei. Itse en halua harvinaissairaana potilaana hoitoa rokottamattomilta terveydenhuollon ammattilaisilta lainkaan.

Ei ole. Se on jokaisen oma yksityisasia. Ja sinulla on täysi oikeus kieltäytyä sinulle tarjotusta hoidosta.

Kyllä on. Olemattomalla vastustuskyvyllä en ota riskejä.

Niin kuin sanoin, sinulle on aina oikeus ja mahdollisuus kieltäytyä hoidosta, mutta kukaan hoitaja tai lääkäri tms ei ole velvollinen kertomaan sinulle rokotuksistaan. Itse esim saatan joskus sanoa, että "kyllä, olen ottanut rokotteet", mutta en koskaan täsmennä mitä rokotteita olen ottanut tai että koronarokotteet eivät niihin ottamiini kuulu.

Mikä pakko sinunkin pa s ki ai sen on hoitaa vakavasti sairaita ihmisiä? Olet kuvottava. Rikot kaikkia eettisen hoidon periaatteita.

ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin teen hoitotahdon, jossa ilmaisen, että haluan hoitoa ainoastaan rokotetuotannon henkilökunnalta. Sellaisiakin on.

Vierailija
264/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako tämä pakkolomautusta eikä irtisanomista? Ei työntekijä voi itse irtisanoutua kun tulee pitkä karenssi, mutta ei saa kuitenkaan palkkaakaan. Eikai tässä enää auta muu kuin myydä koti, maksaa lainat pois ja kyssata. Pitää tehdä se jotenkin näyttävästi sitten, vaikka työpaikalla...

Kyssata. Teepä se Jonne. Kuvapankki koko juttu vaikka rakkaalle Yliksellesi. Ei tule ikävä.

En ole jonne vaan kahden veetin vanhempi. Juttu nyt vaan on niin että selvitin vakuutusyhtiöstä, että rokotehaitasta johtuvaa kuolemaa ei korvata henkivakuutuksesta pojille, mutta jos vanhempi "onnettomuudessa" kautta ovat lapset edunsaajina silloin. Mutta ei taida olla muuta vaihtoehtoa enää jos lähtö tulee töistä.

Vierailija
265/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilailla on oikeus tietää, onko hänen hoitajillaan ja lääkärillään rokotus vai ei. Itse en halua harvinaissairaana potilaana hoitoa rokottamattomilta terveydenhuollon ammattilaisilta lainkaan.

Ei ole. Se on jokaisen oma yksityisasia. Ja sinulla on täysi oikeus kieltäytyä sinulle tarjotusta hoidosta.

Tästä näkee hoitajien ja lääkärien valtavan itsekkyyden. Suomessa ei ole saanut laadukasta hoitoa enää pitkiin aikoihin.

ohis

Itsekkyyden? Ei se ole itsekkyyttä vaan ihan yksityisyyden suojaa. Olisiko sinusta kiva, jos nämä samaiset hoitajat ja lääkärit huutelisivat sinun terveysasioita, esim virtsatietulehduksista ja mielialalääkkeistä, pitkin käytäviä? Ihan on vastaava asia. Terveysasiat ovat yksityisasioita ja se koskee ihan kaikkia.

Ei ole mitään yksityisyyden suojaa vaarantaa potilas ja mahdollisesti tappaa hänet. Se on puhdasta itsekkyyttä ja ihan suoraan sanoen kusipäisyyttä.

Vierailija
266/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako tämä pakkolomautusta eikä irtisanomista? Ei työntekijä voi itse irtisanoutua kun tulee pitkä karenssi, mutta ei saa kuitenkaan palkkaakaan. Eikai tässä enää auta muu kuin myydä koti, maksaa lainat pois ja kyssata. Pitää tehdä se jotenkin näyttävästi sitten, vaikka työpaikalla...

Kyssata. Teepä se Jonne. Kuvapankki koko juttu vaikka rakkaalle Yliksellesi. Ei tule ikävä.

En ole jonne vaan kahden veetin vanhempi. Juttu nyt vaan on niin että selvitin vakuutusyhtiöstä, että rokotehaitasta johtuvaa kuolemaa ei korvata henkivakuutuksesta pojille, mutta jos vanhempi "onnettomuudessa" kautta ovat lapset edunsaajina silloin. Mutta ei taida olla muuta vaihtoehtoa enää jos lähtö tulee töistä.

Jonne sinä olet. Tee se. Kukaan ei kaipaa tuollaista pas**a luuseria.

Vierailija
267/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliitti vip-passeineen saa levittää tartuntoja vaikka bailaamalla aamuun asti täydessä yökerhossa juuri altistuttuaan koronalle, kuten Marin teki. Rahvas pakotetaan piikille joka ei edes ehkäise tartuntoja (missään päin maailmaa ei piikityksillä ole ollut hillitsevää vaikutusta epidemiaan). Silti pakotetaan, koska joillakin toisia tauteja vastaan kehitetyillä rokotteilla on sellainen vaikutus, ja näitäkin piikkejä sanotaan rokotteiksi.

Loogista? Reilua?

Vierailija
268/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ruikuttajat v'ttuun vaan alalta! :D

Oletteko oikeasti noin vammaisia, että ette terveydenhoidon "ammattilaisina" aio ottaa rokotetta joka potentiaalisesti estää jopa kuolemaan johtavan taudin leviämistä? Tai no, turha kysymys. Vastaushan on jo kaikkien tiedossa.

Älä sössötä!

Vierailija
269/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Olemattomalla vastustuskyvyllä en ota riskejä.

Niin kuin sanoin, sinulle on aina oikeus ja mahdollisuus kieltäytyä hoidosta, mutta kukaan hoitaja tai lääkäri tms ei ole velvollinen kertomaan sinulle rokotuksistaan. Itse esim saatan joskus sanoa, että "kyllä, olen ottanut rokotteet", mutta en koskaan täsmennä mitä rokotteita olen ottanut tai että koronarokotteet eivät niihin ottamiini kuulu.

Mikä pakko sinunkin pa s ki ai sen on hoitaa vakavasti sairaita ihmisiä? Olet kuvottava. Rikot kaikkia eettisen hoidon periaatteita.

ohis

Kaikkia? Kerropa mitä kaikkia.

Vierailija
270/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulen et minua hoitanut rokottamaton henkilö, niin haastan palveluntarjoajan oikeuteen hoitovirheestä ja henkilön hengen vaarantamisesta.

Vierailija
271/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitujana husissa. Biletän paljon ja altistun lähes viikottain koronalle olen myös sen 2 kertaa sairastanut lievänä. En ollut saikulla kummallakaan kerralla. Töissä tahallaan yskin paikkoihin johon potilaat koskettelevat. 10 tartuntaa tiedän varmasti tehneeni.

Vierailija
272/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kassassa saat ansiosidonnaista sen 500 päivää ja mahd. voit opiskella uuden ammatin työkkärin kautta. Karenssi voi tulla mutta se kestää max. sen kolme kuukautta. Jos on puskuria se menee lomaillessa. Jos olet sopivan ikäinen voit ehkä siirtyä varhennetulle vanhuuseläkkeelle.

https://www.kela.fi/varhennettu-vanhuuselake

Vierailija
273/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös rokotetut tartuttavat. Rokote ei estä tartuttamista. Rokottamaton ei tarkoita sitä, että tartuttaisi.

Vierailija
274/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän potilaina vaan ole rokottamattomia, eihän? 🤔

Vierailija
275/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan nytkin pakolliset influenssa rokotukset yms muita rokotuksia hoitajille. On tietenkin selvää että et voi olla sairaalassa mitenkään riskitön sielläkäyville ihmisille, joilla on oikeus saada turvallisesti hoitoa. Et tunnu ymmärtävän, että kuinka helposti delta esim tarttuu. Olet selvästi väärällä alalla, joten tee hyvä päätös ja palaa siihen aikaisempaan ammattiisi.

Vastaisin tähän samaa kuin jo aiemmin yhdelle, että rokotetut hoitajat ovat aivan yhtäläinen riski potilaille, rokotehan suojaa yksilöä itseään vain vakavalta tautimuodolta eikä estä sairastumasta, tartuttamasta ja levittämästä tautia. Se hoitajan rokotus ei siis suojaa potilasta. Ilmeisesti tämä on jotenkin epäselvää monelle, koska tästä niin kovasti hermostutaan ap

Tämähän on totta, eikä mitään foliohattujen puhetta. Ihmiset ovat vain lukeneet huolimattomasti uutisensa, ja luulevat, että tämä rokote on samanlainen kuin aiemmat, jotka taisivat suojata taudilta paremmin. Todennäköisesti rokotetut ovat saaneet tartuntaluvut nousemaan, koska ovat alkaneet liikkua vapaammin ajatellessaan, että eivät voi saada vakavaa tautimuotoa. Samalla he tosiaan tartuttavat muita.

Vierailija
276/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös rokotetut tartuttavat. Rokote ei estä tartuttamista. Rokottamaton ei tarkoita sitä, että tartuttaisi.

Rokottamattomien riski tartuttaa on huomattavasti suurempi.

Vierailija
277/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippuhyvä uutinen. Saadaan lääketiedettä ymmärtämättömät ja jopa vastustavat, eli alalle sopimattomat, pois hoitotyöstä. Moikka!

Vierailija
278/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää olla suomalainen, kun näitä rokottamattomien hoitsujen huuteluita lukee. Elämme muka sivistysvaltiossa. Miten 'aikuiset' ihmiset viitsiikin vouhottaa näin!

Nämä rokotteista kieltäytyjät ovat todennäköisesti niitä ylilihavia sairaaloiden uloskäyntien liepeillä notkuvia tupakoivia 'hoitajia', joille vapaa-aikana maistuu kuppi vähän liiankin hyvin.

Ehkä hieman isompia uhkia ah niin koskemattomille kehoillenne?

Vierailija
279/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on samantekevää ottaako hoitaja tai lääkäri rokotuksen vai ei. Minä en itse halua rokottamattomilta lääkäreiltä ja hoitajilta hoitoa. Minullaon siihen oikeus.

Vierailija
280/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä saatana, oikea järjen jättiläinen. Oliko muuta uutta häkellyttävää tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi