Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta
Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.
Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?
Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.
Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.
Kommentit (1468)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan nytkin pakolliset influenssa rokotukset yms muita rokotuksia hoitajille. On tietenkin selvää että et voi olla sairaalassa mitenkään riskitön sielläkäyville ihmisille, joilla on oikeus saada turvallisesti hoitoa. Et tunnu ymmärtävän, että kuinka helposti delta esim tarttuu. Olet selvästi väärällä alalla, joten tee hyvä päätös ja palaa siihen aikaisempaan ammattiisi.
Vastaisin tähän samaa kuin jo aiemmin yhdelle, että rokotetut hoitajat ovat aivan yhtäläinen riski potilaille, rokotehan suojaa yksilöä itseään vain vakavalta tautimuodolta eikä estä sairastumasta, tartuttamasta ja levittämästä tautia. Se hoitajan rokotus ei siis suojaa potilasta. Ilmeisesti tämä on jotenkin epäselvää monelle, koska tästä niin kovasti hermostutaan.
ap
Sinullehan tämä tuntuu olevan epäselvää. Rokotettu ei todennäköisesti sairastu ensinkään. Jos kuitenkin sairastuu, alkaa viruskuorma laskea nopeasti ja tartuttaa huomattavasti vähemmän aikaa. Rokotettu ja rokottamaton eivät ole samalla viivalla läheskään.
Minä en usko tähän aloitukseen ollenkaan. Luulen, että olet näitä päivystäviä "tiedottajia", jotka pyörivät ketjuissa suoltaen näitä samoja valheita, vaikka ne on tuhat kertaa kumottu. Ja jotka esiintyvät milloin sairaanhoitajina, milloin opettajina. Ihmetyttää koko tässä rokotusvastaisessa liikkeessä tämä loputon valehteleminen. Mikä päämäärä se sellainen on, jonka eteen pitää valehdella koko ajan?
Et voi olla tosissasi, että edelleen luulet etteivät rokotetut sairastu?! Rokotetut tartuttavat ja saavat tartuntoja. Lue nyt vaikka alkuun Norjan joulujuhlista, missä 120 tartuntaa rokotetuilla. Koko juhlaporukka sai tartunnan, vaikka kaikki tuplarokotettuja. Voisiko tehokkaammin enää tarttua?
Tällaisessa tilanteessa rokotuspakko on ihmisten älykkyyden halveksimista. Hallinto kokeilee, kuinka pitkälle se voi kyykyttämisessään mennä.
Vierailija kirjoitti:
Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitoalalla, niin seuraava askel on että se tulee pakolliseksi joillekin muillekin ammattiryhmille ja sitten kaikille muillekin.
Siitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta toisella sivulla, mutta on huvittavaa kuinka täällä julistellaan, ettei rokotettuja hoitajia "jää kukaan kaipaamaan": ja kuitenkin viesteissään on tyyliin max 1/4 yläpeukkuja.
Rokottamattomat hoitajat, annan teille järkkymättömän tukeni. Jokaisen tulee itse saada määrätä, mitä kehoonsa pistää. Ei esim. kassatyöntekijöitäkään pakoteta ottamaan rokote, vaikka hekin ovat päivittäin tekemisissä kaikensorttisten riskiryhmäläisten kanssa. Näin asian tulee ollakin.
Koronaketjujen peukuista ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä, antiwaxerilla on tapana massapeukutella viestejä. Sen jälkeen on hieman korjannut taktiikkaansa, kun huomautin asiasta eräässä toisessa ketjussa, jossa kaikilla muilla viesteillä oli yhteensä 1-5 peukkua, mutta siellä välissä niissä kaikista hulluimmissa antiwax-öyhötyksissä tyyliin 30-40 😂
Et taida tajuta, että te totalitaristit olette vähemmistössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan nytkin pakolliset influenssa rokotukset yms muita rokotuksia hoitajille. On tietenkin selvää että et voi olla sairaalassa mitenkään riskitön sielläkäyville ihmisille, joilla on oikeus saada turvallisesti hoitoa. Et tunnu ymmärtävän, että kuinka helposti delta esim tarttuu. Olet selvästi väärällä alalla, joten tee hyvä päätös ja palaa siihen aikaisempaan ammattiisi.
Vastaisin tähän samaa kuin jo aiemmin yhdelle, että rokotetut hoitajat ovat aivan yhtäläinen riski potilaille, rokotehan suojaa yksilöä itseään vain vakavalta tautimuodolta eikä estä sairastumasta, tartuttamasta ja levittämästä tautia. Se hoitajan rokotus ei siis suojaa potilasta. Ilmeisesti tämä on jotenkin epäselvää monelle, koska tästä niin kovasti hermostutaan.
ap
Sinullehan tämä tuntuu olevan epäselvää. Rokotettu ei todennäköisesti sairastu ensinkään. Jos kuitenkin sairastuu, alkaa viruskuorma laskea nopeasti ja tartuttaa huomattavasti vähemmän aikaa. Rokotettu ja rokottamaton eivät ole samalla viivalla läheskään.
Minä en usko tähän aloitukseen ollenkaan. Luulen, että olet näitä päivystäviä "tiedottajia", jotka pyörivät ketjuissa suoltaen näitä samoja valheita, vaikka ne on tuhat kertaa kumottu. Ja jotka esiintyvät milloin sairaanhoitajina, milloin opettajina. Ihmetyttää koko tässä rokotusvastaisessa liikkeessä tämä loputon valehteleminen. Mikä päämäärä se sellainen on, jonka eteen pitää valehdella koko ajan?
Et voi olla tosissasi, että edelleen luulet etteivät rokotetut sairastu?! Rokotetut tartuttavat ja saavat tartuntoja. Lue nyt vaikka alkuun Norjan joulujuhlista, missä 120 tartuntaa rokotetuilla. Koko juhlaporukka sai tartunnan, vaikka kaikki tuplarokotettuja. Voisiko tehokkaammin enää tarttua?
Kyllä minä tiedän, että rokotetut voivat sairastua. Erityisesti vanhukset, joille ei rokotuksesta synny immuunisuojaa. Mutta täällä annetaan ymmärtää, että rokotettu ja rokottamaton ovat samalla viivalla, molemmat yhtä herkkiä sairastumaan ja levittämään virusta. Näin ei ole. Tämä on tietoinen valhe. Sinäkin tiedät sen, mutta olet valinnut olla uskomatta (en ymmärrä miksi) ja sen lisäksi olet valinnut levittää valheitasi muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta toisella sivulla, mutta on huvittavaa kuinka täällä julistellaan, ettei rokotettuja hoitajia "jää kukaan kaipaamaan": ja kuitenkin viesteissään on tyyliin max 1/4 yläpeukkuja.
Rokottamattomat hoitajat, annan teille järkkymättömän tukeni. Jokaisen tulee itse saada määrätä, mitä kehoonsa pistää. Ei esim. kassatyöntekijöitäkään pakoteta ottamaan rokote, vaikka hekin ovat päivittäin tekemisissä kaikensorttisten riskiryhmäläisten kanssa. Näin asian tulee ollakin.
Koronaketjujen peukuista ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä, antiwaxerilla on tapana massapeukutella viestejä. Sen jälkeen on hieman korjannut taktiikkaansa, kun huomautin asiasta eräässä toisessa ketjussa, jossa kaikilla muilla viesteillä oli yhteensä 1-5 peukkua, mutta siellä välissä niissä kaikista hulluimmissa antiwax-öyhötyksissä tyyliin 30-40 😂
Et taida tajuta, että te totalitaristit olette vähemmistössä.
Antiwaxerhullut ovat ”enemmistössä” vain vauvapalstalla. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä olet oppinut käyttämään kolmen sijasta vain yhtä välilyöntiä pisteen jälkeen, kun sinut on siitä monta kertaa tunnistettu. Sori vaan, mutta jokainen tunnistaa sinut jo kirjoitustyylistäsikin, joten laita vaan ne välilyönnitkin. Ei sillä ole mitään väliä.
Itsekin odotan tässä, irtisanotaanko minut, jos piikkipakko tulee. Ala vetelee viimeisiään silmissäni muutenkin, ratkaiskoon Kiuru kun tietää paremmin ;)
Ei taida koronatilanne olla niin paha, kun on edes varaa ottaa riskiä 5-20% pudottaa hoitajia. Hoitajat ja sairaanhoitajat ovat jo järjestäytyneet.
Miksi edes olla hoitoalalla töissä, ellei usko lääketieteeseen?
Itse olen ottannut rokotteet ja tiedostan ,että voin silti saada koronan.Äitini on muistisairas ja hänellä käy kotisairaanhoito 2 kertaa päivässä ja ne hoitajat on ainakin rokotettu ja sanoivat halusivat ottaa.Nyt jos Kiuru heittää tuon ,että on pakko ottaa rokotukset niin mistä hoitajat ja jos hoitajat lähtee kävelee ? Onko ajateltu tarpeeksi pitkälle asiaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä olet oppinut käyttämään kolmen sijasta vain yhtä välilyöntiä pisteen jälkeen, kun sinut on siitä monta kertaa tunnistettu. Sori vaan, mutta jokainen tunnistaa sinut jo kirjoitustyylistäsikin, joten laita vaan ne välilyönnitkin. Ei sillä ole mitään väliä.
Antiwaxerhörhöllä on taas salaliittoteoriat tulilla. Näinkö se välilyöntijuttu meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa.
Toivottavasti olet jo lähtenyt.Jaksan oikeasti ihmetellä näitä kannanottoja ihan tosissaan... Vai onko niin että keskivertoihminen ei vieläkään ole kaikesta uutisoinnista huolimatta kartalla terveydenhuollon työvoimatilanteesta? Meillä ei olisi varaa menettää enää yhtään osaavaa kollegaa, ei yhtään ainoaa. Tulijoita ei ole. Se että terveydenhuolto on tällä hetkellä ylikuormittunut, johtuu hoitajapulasta. Onko se vielä jollekulle epäselvää?
Työskentelen itse erikoissairaanhoidossa osastolla jolle ei voida ottaa kadulta ketä tahansa, edes koulutettua, henkilöä tuosta noin vaan, vaan perehdytys ottaa aikaa eikä vuosiin korvaa pitkään töissä ollutta kollegaa. En siis toivo yhdenkään enää lähtevän, ihan sama kenellä on mitäkin rokotuksia, sillä kuvainnollisesti sanoen pyristelemme pinnalla vain juuri ja juuri tälläkin hetkellä. Ja näin on melkein joka puolella. Mutta jotenkin se ei ilmeisesti vieläkään ole mennyt monilla tajuntaan.
Raflaavat uutisoinnit aiheesta eivät nimittäin ole liioiteltuja. Ikävä kyllä päinvastoin jopa.
Kyllä meillä on varaa menettää rokottamattomat hoitajat. Ikävää, että tämä puhdistus tulee juuri nyt, kun on painetta, mutta se on parempi, että henkilöt, jotka eivät usko lääketieteeseen, eivät työskentele terveydenhoitoalalla.
Lääketiedettä tuntevana ymmärrät sitten myös sen, että Nürnbergin säännöstön mukaan jokaiselle ihmiselle lääketieteelliseen tutkimukseen osallistuminen on vapaaehtoista. Tämä säännöstö on syntynyt toisen maailmansodan kokemusten toistumisen estämiseksi.
Tämän ymmärtää myös STM:n Varhila, mutta ilmeisesti tätäkin virhettä pitää toistaa, kunnes ihmiskunta oppii virheistään.
No, omikron tulee osoittamaan, ettei niihin rokotteisiin kannata luottaa kuin pässin sarviinsa.
Asetuksia ja lakeja voidaan myös kumota, kun riittävä määrä ihmisiä osoittaa sen virheelliseksi tai suorastaan vahingollisiksi.
Sinulle , historiaa tuntevana, emme ole menossa poispäin toisesta maailmansodasta vaan kohti kolmatta. Siksi nyt silotellaan sitä tietä, siitä kertoi jo Ranskan kirjeenvaihtaja. Nämä meidän johtajat ovatkin sen verran parempia, että pystyvät kumoamaan luonnonlaitkin korvaamalla ne omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kyllä minä tiedän, että rokotetut voivat sairastua. Erityisesti vanhukset, joille ei rokotuksesta synny immuunisuojaa. Mutta täällä annetaan ymmärtää, että rokotettu ja rokottamaton ovat samalla viivalla, molemmat yhtä herkkiä sairastumaan ja levittämään virusta. Näin ei ole. Tämä on tietoinen valhe. Sinäkin tiedät sen, mutta olet valinnut olla uskomatta (en ymmärrä miksi) ja sen lisäksi olet valinnut levittää valheitasi muillekin.
Omikron tulee osoittamaan, että rokotettu on ihan samalla viivalla tartuntojen levittämisen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin odotan tässä, irtisanotaanko minut, jos piikkipakko tulee. Ala vetelee viimeisiään silmissäni muutenkin, ratkaiskoon Kiuru kun tietää paremmin ;)
Ei taida koronatilanne olla niin paha, kun on edes varaa ottaa riskiä 5-20% pudottaa hoitajia. Hoitajat ja sairaanhoitajat ovat jo järjestäytyneet.
Älä nyt naurata, hoitajista ei todellakaan 20% ole antiwaxereita. Valtaosa on tyytyväisiä kun pääsee niistä hulluimmista työtovereistaan eroon.
Jos rokotteita vastustavat hoitajat poistuu alalta, se on vähän niin kuin puhdistus.
Jäljelle jää ne lääketieteeseen uskovat, kutsumuksesta työtä tekevät. En tiedä onko kovinkaan huono juttu.
Vierailija kirjoitti:
Tieteen koko pointti on se, että ei ole mitään yhtä vastausta, vaan tieto lisääntyy koko ajan tutkimusten kautta. Vääristä ja myöhemmin korjatuista päätösistä on historiassa esimerkkejä vaikka kuinka. Tällä hetkellä poliitikot vain ovat ottaneet vallan ja median avulla syöttävät tasan yhtä vastausta, mikä ei koskaan ole tieteellistä. Valitettavasti tämä "tauti" ei edes ole suomalaista perua, vaan nämä päätökset ovat tulleet ylempää. Jos päätökset perustettaisiin tutkimuustietoon, ei kukaan edes ehdottaisi koronapassia tai pakkorokotuksia. Siitä on nyt jo monta kuukautta, kun vielä luultiin, että koronarokote vähentäisi tartuttamista.
Esim. USA:ssa rokotteesta kieltäytyneissä on suhteellisesti eniten tohtorintutkinnon opiskelleita. Juuri siksi, että he tajuavat, miten tiede toimii.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ottannut rokotteet ja tiedostan ,että voin silti saada koronan.Äitini on muistisairas ja hänellä käy kotisairaanhoito 2 kertaa päivässä ja ne hoitajat on ainakin rokotettu ja sanoivat halusivat ottaa.Nyt jos Kiuru heittää tuon ,että on pakko ottaa rokotukset niin mistä hoitajat ja jos hoitajat lähtee kävelee ? Onko ajateltu tarpeeksi pitkälle asiaa ?
Älä pelkää, ei ne mihinkään lähde, uhoaa vain. Tämä hallitus ei ole tehnyt yhtään harkitsematonta päätöstä, ei täältä niin vain karata. Pannaan poliisit perään ja pakotetaan hoitsut töihin, sillä siitä pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Loistava kysymys, joka näissä ketjuissa aina välillä esitetään. Kukaan hoitaja ei kyllä ole itsesääliltään tähän kerennyt vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava kysymys, joka näissä ketjuissa aina välillä esitetään. Kukaan hoitaja ei kyllä ole itsesääliltään tähän kerennyt vastaamaan.
Kysymys on niin hölmö, ettei kukaan jaksa ottaa tuollaista tosissaan. Missä on muka väitetty, ettei koronarokottamaton uskoisi lääketieteeseen? Taitaa olla ihan teidän oman mielikuvituksen tuotetta tuollainen väite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kertaakaan tullut mieleen, että ihmiset voivat todella ajatella aivan toisin kuin sinä itse? Että he saattavat jopa olla enemmistössä? IL ja IS kertoivat jokaisen kannattavan passia ja rokotuksia, sinä uskoit?