Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimieheksi siirtyminen, kuinka paljon lisää palkkaa pyytäisit?

Vierailija
11.03.2015 |

Olen Turun seudulla teknologiateollisuudessa työssä. Olen ollut samassa työpaikassa reilu 10v ja vaihdellut tehtäviä useampaankin kertaan. Ensi kesänä olen ottamassa esimiesvastuun osastollamme ja nyt mietin reilua palkkaehdotusta. Mitä itse pyytäisitte? Tähän saakka olen ollut tuntityöläinen päivävuorossa ja vuosiansiot 38500. Alaisia ei ole ollut, vaikka vuorovastaavana olen ollutkin. Osastolla jatkossa alueellani n. 40 alaista. Kohtuupalkkaa olen nyt ajamassa takaa ja tietenkin palkkakehitystä toivoisin myös tämän jälkeenkin. Kertokaa rohkeasti kokemuksia ja mielipiteitänne.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaisia on 40 ja nämä tiimeissä, joissa kussakin vetäjä. Kaikille vetäjille ja tiimiläisille olen jatkossa esimies ja kaikki ovat yhtäaikaisesti paikalla päivittäin. Kehityskeskustelut ovat vastuullani, niinkuin henkilöstöasiat noin yleensäkin. Aivan kirkasta kuvaa en vielä omaa, tehtävä siirtyy minulle kesällä.

Vierailija
2/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä pyrkiä ylöspäin. Vaikka bruttopalkka kasvaisikin, ei se käteenjäävissä tuloissa juuri tunnu. Iso vaiva turhan takia.

Vierailija
4/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:31"]Ei ole järkeä pyrkiä ylöspäin. Vaikka bruttopalkka kasvaisikin, ei se käteenjäävissä tuloissa juuri tunnu. Iso vaiva turhan takia.
[/quote]

Ei tietenkään ole järkeä, jos pelkkää tahallista arvoa ajattelee. Itse tahdon kehittyä työssäni ja hankkia kokemusta ja osaamista myös tulevaisuuttani ajatellen. Pidän haasteista ja jatkuvasta muutoksesta. Loppuelämän vakanssia ei tänä päivänä saa mistään, joten tuskin tämäkään asema ja työ jää minulle pysyväksi.

Vierailija
5/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:48"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:31"]Ei ole järkeä pyrkiä ylöspäin. Vaikka bruttopalkka kasvaisikin, ei se käteenjäävissä tuloissa juuri tunnu. Iso vaiva turhan takia. [/quote] Ei tietenkään ole järkeä, jos pelkkää tahallista arvoa ajattelee. Itse tahdon kehittyä työssäni ja hankkia kokemusta ja osaamista myös tulevaisuuttani ajatellen. Pidän haasteista ja jatkuvasta muutoksesta. Loppuelämän vakanssia ei tänä päivänä saa mistään, joten tuskin tämäkään asema ja työ jää minulle pysyväksi.

[/quote]

Oletko ihan varma että hommaan haluat ja että sinulla on siihen edellytykset?

Tähänasti avautuneesta homman luonteesta voi todeta, että tulee olemaan henkisesti raskasta.

Käytännössä sinä tulet olemaan se, jolta vaaditaan tiettyä suorituskykyä, kustannustehokkuutta, tuottavuutta ja olet myös se joka saa syyt päälleen jos jokin osa-alue kusee.

Tuollaisessa hommassa täytyy muistaa se, että kunnioitusta alaisten puolelta ei oteta vaan se annetaan.

Mihin sitä kunnioitusta sitten tarvitaan?

Tehtäväsi esimiehenä on saada tietyt hommat tehtyä tietyssä ajassa tietyilla kustannuksilla. Sinun avuksesi on annettu ryhmä alaisia. Jos et saa alaisiasi motivoitua riittävästi, jotta ne tekevät nuo hommat sinun puolestasi, niin ne hommat jäävät yksinomaa sinun itsesi tehtäväksi -> Tervetuloa 12 tunnin työpäivät 7 päivää viikossa.

Vierailija
6/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*rahallista tietenkin, eikä tahallista

Vierailija
7/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ryhdy tässä kyvykkyyttäni tai edellytyksiäni todistelemaan, sitä tässä ketjussa ei edes ollut kyse. Mielenkiintoinen lähestymistapa asiaan, jossa keskustellaan aivan muusta, kuin että haluanko tai olenko edes varma jne..

Kiitos vielä kaikille vastanneille, tästä sai jo hieman vinkkiä siitä, mitä kukin teistä pyytäisi vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
8/42 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä kävi ilmi että ap on nainen?

40 alaista pelkästään henkilöstöhommeleista tulee ihan hirmu soppa, vaikka joku HR osasto hoitaisi perusjutut. Jotain kiusataan, joku on raskaana, joku eroaa, sairaslomailee, lusmuilee jne. ihan koko ajan jos noin iso poppoo. 

Vierailija
9/42 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970

Rikokseen syyllistyneen ulkomaalaisen karkoittaminen

Pistäkää naapurien postiluukkuihin kirjeitä ja vastaavia! Näiden maahanmuuttajien temput on saatava loppumaan!

Vierailija
10/42 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:55"]Mä olen esimies ja mun palkka on 500 e / kk parempi kuin muuten samaa työtä tekevien, ei esimies-tehtävissä olevien kollegoiden.
[/quote]voi hyvää päivää! Miten ihmeessä olet suostunut noin pieneen korotukseen?

Vierailija
11/42 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 e kuussa nykypalkkaan. 

40 alaista on oikeasti hirmuinen määrä. Keskiverrosti sopiva määrä on 10, maksimissaan 20.

Vierailija
12/42 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon pitää saada lisää bruttopalkkaa, jotta saisi nettona käteen 200e nykyistä enemmän kuussa? Jos huomioidaan lasten päivähoitomaksujen nousu kun bruttotulot nousee.

Vierailija
13/42 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:06"]

500 lisää kuussa voit saada annetuilla tiedoilla, vaikutus nettopalkkaan ei kehuttava.

Esimies/toimihenkilötehtävistä ei nykyään juuri enempää saa kuin mitä ammattimies vetelee haalarit niskassa.

[/quote]

Näinhän se tuppaa olemaan. Itse tulin vastaavassa tilanteessa (paitsi alaisia huomattavasti vähemmän, ei koko osaston vastuuta vaan projektin) siihen tulokseen, ettei ole sen väärti. Rikastumaan ei kyllä muutaman satkun palkankorituksella pääse.

Vierailija
14/42 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että ap:lla on noin paljoa suoria alaisia. Ei vaan ole mahdollista. Vai onko kyse siitä, että toimit jonkinlaisessa työnjohdossa paikassa, jossa on yhteensä 40 henkilöä töissä ja omalla vuorollasi on siitä vain osa noista vai miten se menee. Kuka on ns. henkilöstöesimies noille alaisille? Kuka vastaa osaston budjetista? Vai vastaatko koko jutusta, jolloin sinulla on alla "pikkupomoja", jotka sitten valvoo työntekijöitä ja on niiden lähiesimiehiä?

Sillä on paljon eroa, vastaatko vain työnjohdosta joltain tietyltä osalta vai oletko oikeasti osastopäällikkö täysine vastuineen kaikesta. Jos olet jälkimmäinen, niin pyydä 5000 Euroa ainakin. Jos taas olet enemmän työnjohdossa, niin ehkä juuri tuo 500 euroa voisi olla haarukassa, maksimissaan.

Vierailija
15/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta 29, 

jos kyse on esim. aikataulujen laadinnasta ja sellaisesta on se aika eri asia kuin, että 40 henkeä tulee purkamaan sydöntään ja tavitsee palautekeskustelut ym. (40 on kenelle vaan täysin kohtuuton määrä)

Vierailija
16/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni enemmäin kuin kovapalkkaisin alainen.

Vierailija
17/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:26"]

Miten paljon pitää saada lisää bruttopalkkaa, jotta saisi nettona käteen 200e nykyistä enemmän kuussa? Jos huomioidaan lasten päivähoitomaksujen nousu kun bruttotulot nousee.

[/quote]Vaikea kysymys. Mahtaako tonni riittää. Riippuu tietty montako lasta on päivähoidossa.

Vierailija
18/42 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:18"]

En nyt ryhdy tässä kyvykkyyttäni tai edellytyksiäni todistelemaan, sitä tässä ketjussa ei edes ollut kyse. Mielenkiintoinen lähestymistapa asiaan, jossa keskustellaan aivan muusta, kuin että haluanko tai olenko edes varma jne.. Kiitos vielä kaikille vastanneille, tästä sai jo hieman vinkkiä siitä, mitä kukin teistä pyytäisi vastaavassa tilanteessa.

[/quote]

Jos et ymmärtänyt, miten tekstini liittyy kysymykseesi, niin epäilen kykyjäsi kyseisen homman hoitamiseen.

Vierailija
19/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä vastasit kertomalla, että millaista työni tulisi olemaan, mielestäni et vastannut lainkaan alkuperäiseen kysymykseeni. Omaan pitkän kokemuksen teollisuudessa eri tehtävissä, joten kyllä minulla melko hyvä käsitys on tulevasta tehtävästä, vaikkakaan en juuri kyseisessä tehtävässä ole aikaisemmin toiminutkaan. Lisäksi olenhan ollut nykyisen esimieheni alaisuudessa jo jonkin aikaa ja pystynyt seuraamaan hänen suoriutumistaan tehtävistään.

Vierailija
20/42 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää, että jatkossa tulen olemaan kuukausipalkkalainen ja tähän nyt siis toivoisin ehdotuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi