Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain 2000e laskun, alle 2vko eräpäivään!

Vierailija
11.03.2015 |

Auttakaa, olen shokissa!

Muutimme nykyiseen asuntoomme 2,5vuotta sitten. Vesimaksun sanottiin olevan 15e/kk/henkilö eikä veden tasauksesta puhuttu mitään (kerrostalo kyseessä). Sanottiin vain että kiinteä vesimaksu.

Olemme tosiaan asuneet tässä 2,5vuotta ja äsken postiluukusta kilahti veden tasauslasku, 2,5vuoden ajalta reilu 2000euroa! Tämä on meidän vedenkulutuksella varmaan totta, mutta miten taselasku voi tulla 2,5vuoden välillä varsinkaan kun asiasta ei ole tiedotettu mitään? Nyt on alle 2viikkoa eräpäivään ja itken kotona kun en tiedä mitä tehdä- tämä on kuin painajaista! Voiko tämä olla totta, saati laillista?

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:51"]

Minä jäin nyt miettimään, että mitenkäs mulle käy? Mulla on kiinteä vesimaksu 22€/kk, tasauksesta ei ole puhuttu missään vaiheessa mitään. Eihän minulle voi tulla samaista laskua? Asun vuokralla.

[/quote]

Jos vuokrasopimuksessa lukee, että tuo on vesimaksu minkä maksatat vuokranantajalle, niin ei tule. Jos tulisi tasausmaksua, se on vuokranantajan maksettava, paitsi jos vuokrasopimuksessa on erikseen mainittu tuosta. Tottakai jos ja JOS vedenkäyttösi on täysin kohtuutonta (käytät 200e+ /kk) silloin vuokranantaja on tietääkseni oikeutettu saamaan jotain takaisin.

Vierailija
22/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tätä. Meillä vesimaksu myös 15e/hlö/kk ja vuosittain tasausmaksu. Käytämme vettä paljon: aamusuihku 2 x 15 min, apk joka toinen pv, iltaisin saunotaan joka ilta, pyykkiä pestään lähes joka pv. Minä käyn vessassa todella usein ja bideesuihkuttelen useita kertoja päivässä. Puutarhaa kastellaan kesäisin omasta hanasta. Silti tasausmaksu vain 200 e maksimissaan vuodessa. Kaksi aikuista.

Vierailija
24/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkasta vesimittarilukemat.

Vierailija
25/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskussa on varmasti oikeat numerot, 2000 euroa noin pitkältä ajalta ei ole edes paljon mutta en kyllä tajua sitä että asunnon ostajalla on vain muutama satanen pahan päivän varalle "säästössä". Aikuisella ihmisellä pitää olla puolen vuoden palkkojen verran säästössä jotta voi ensinnäkään puhua edes mistään säästöistä. 

Vierailija
26/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:03"]

Laskussa on varmasti oikeat numerot, 2000 euroa noin pitkältä ajalta ei ole edes paljon mutta en kyllä tajua sitä että asunnon ostajalla on vain muutama satanen pahan päivän varalle "säästössä". Aikuisella ihmisellä pitää olla puolen vuoden palkkojen verran säästössä jotta voi ensinnäkään puhua edes mistään säästöistä. 

[/quote]

Höpö höpö! 

Vierailija
27/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts!
Soita laskuttajalle ja neuvottele osamaksusta tai maksuaikaa. Ajattelematonta tollanen laittaa yhtäkkiä, laillista varmaan mutta luulis maksuajan tai osissa maksamisen onnistuvan.

Vierailija
28/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjat on kulutukset... Mitä tänne itket, soita laskuttajalle ja tarkista onko oikein lasku jne

Vierailija
29/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sopimuksessa lukee? Ei silti, musta tollasta ei voi tehdä vaikka olisi suullinen sopimus. Soita sinne ja riitauta asia jos ei mene perille.

Vierailija
30/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa porvoolta. En jaksa lämmetä tällä kertaa.

Vierailija
31/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks henkeä kerrostalossa... Älytön lasku.

Vierailija
32/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut että kerrostalossa vois muka tehdä noin. Keneltä lasku tuli? Jos ootte maksanu vesiä jo sen 15e hlö × 30 niin sehän on jo mitä.. 450e? Plus sitten tollanen summa.. kuulostaa sairaalta

Vierailija
33/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin sinne (kyseessä Realia) ja henkilö itsekin kertoi ihmetelleensä että miten tuollaiselta aikaväliltä voi tulla tase, että ei ole oikein, mutta ei voinut tehdä asialle mitään. Pyysi minua ottamaan yhteyttä sihteeriin ja kiinteistön isännöitsijään. Kummallekin hetki sitten laitettu s-postia, kummaltakaan ei ole tullut vielä vastausta. Mua aivan oksettaa kun pelottaa niin paljon. En saa noita rahoja mistään tähän hätään!

Ja ei siinä, jos tase tulisi kerran vuodessa, mutta se että 2,5vuoden väliltä eikä meille edes ole kerrottu että vesi tasataan! :( AP

Vierailija
34/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:37"]

Mitä sopimuksessa lukee? Ei silti, musta tollasta ei voi tehdä vaikka olisi suullinen sopimus. Soita sinne ja riitauta asia jos ei mene perille.

[/quote]

Oon koko aika kaivanu papereita mitä asunnon oston yhteydessä saatiin, enkä ole löytänyt mainintaa veden tasauksesta. Tästä ei ole kerrottu suullisesti missään, eikä nyt näytä papereistakaan löytyvän. Minne asian voi riitauttaa? Haluaisin soittaa jonnekin jo nyt heti!

Vierailija
35/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te ootte tehneet kaikella tolla vesimäärällä? :O

Vierailija
36/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap sano että heitä on vain 2? Yksi henkilö kuluttaa "helposti" noin 30e/kk veteen, eli ei tuossa tarte kovin kummoisia kuin 2.5*12 = 30 kuukaudessa tulee kaksi tonnia ylimääräistä. Eihän se tee kuin 66 euroa kuussa extraa eli esim. 4 hengelle juurikin tuon noin 15e/kk ylimääräistä. 

Ap on hyvä ja tarkistaa vuokrasopimuksensa mitä siellä veden laskutuksesta sanotaan. Vain sillä on merkitystä, itse summa on hyvinkin mahdollinen.

Vierailija
37/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:41"]

[/quote]

Oon koko aika kaivanu papereita mitä asunnon oston yhteydessä saatiin, enkä ole löytänyt mainintaa veden tasauksesta. Tästä ei ole kerrottu suullisesti missään, eikä nyt näytä papereistakaan löytyvän. Minne asian voi riitauttaa? Haluaisin soittaa jonnekin jo nyt heti!

[/quote]

Veden laskutustapa löytyy ainakin isännöitsijän todistuksesta sekä taloyhtiön yhtiöjärjestyksestä. Näihin olet ollut velvollinen tutustumaan asuntoa ostettaessa. Etkö ole käynyt ikinä edes yhtiökokouksessa kun olet noin pihalla?

Vierailija
38/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt varmasti sopimaan osamaksulla. Jatkoa ajatellen kannattaa alkaa maksaan ennakkoon useammasta henkilöstä. Ja vähän parantaa vedenkukutustapoja.

Vierailija
39/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:41"]

[/quote]

[/quote]

Soita laskun lähettäjälle! Ja sen voit tehdä nyt heti!

Vierailija
40/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenko ihmisen vesimaksun olet maksanut kuukaudessa? Ja montako ihmistä asunnossa asuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi