Taiteilevat AV-mammat, mistä saa valkoista pullomustetta?
Nyt olisi kiire sellaisen hankkimiseen mutten mistään löydä ja hakusanoilla kun yrittää etsiä tulee vain joidenkin nettikeskusteluja, joissa ei ole mainittu ostopaikkaa eikä merkkiä. Mitä merkkiä voisin etsiä? Mikä merkki ei myöskään jää liian läpinäkyväksi vaan pigmenttiä on värissä reilusti?
Kommentit (20)
Koitin hetken googlailla, mutta linkit veivät tosiaan valkoiseen tulostusmusteeseen, tatuointiväreihin ja tusseihin. Mistä olet aiemmin sellaista saanut?
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:14"]
Koitin hetken googlailla, mutta linkit veivät tosiaan valkoiseen tulostusmusteeseen, tatuointiväreihin ja tusseihin. Mistä olet aiemmin sellaista saanut?
[/quote]
Vaihdapa kieli englanniksi, sillä tulee enemmän osumia. Hain sanoilla white ink bottle
sama
En ole aikaisemmin tilannut mistään. Asun todella kaukana Helsingistä, eikä lähimailta Suomalaisesta yms. löydy. Eikä haluta myöskään tilata, koska menekki olisi heikkoa. Ap
No onpa kumma jos ei asiakasta haluta palvella! Olisiko sinulla tuttavaa, joka saisi tilattua kotipaikkakunnalleen? En ole ikinä itse tilannut netistä mitään, mutta englanniksi näitä linkkejä löytyy
http://www.amazon.com/Winsor-Newton-Drawing-Bottle-White/dp/B003HDKM8M
Yksi osuma löydetty englanninniksolle! Puteleita vain tulee kuuden kappaleen pakkauksessa, koska se on minimitoimitus. Muste ei ikävä kyllä säily loputtomiin, joten tulisi hankalaksi hankkiutua muista eroon. Yhdessä pullossa on varmaan enemmän kuin tarpeeksi. No, pitää etsiä ja kaivella lisää... voi kun löytyisi nopeasti. Ap
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:21"]No onpa kumma jos ei asiakasta haluta palvella! Olisiko sinulla tuttavaa, joka saisi tilattua kotipaikkakunnalleen? En ole ikinä itse tilannut netistä mitään, mutta englanniksi näitä linkkejä löytyy
http://www.amazon.com/Winsor-Newton-Drawing-Bottle-White/dp/B003HDKM8M
[/quote]
Ikävä kyllä ei, eikä itsellänikään ole luottokorttia. Ap
Millä maalaat? Akvarellin suhteenhan sääntö on, että teoksessa näkyvän valkoisen tulee olla paperia, eli valkosita väriä ei saa käyttää. Akryylissä ja öljyssähän on valkoinen erikseen. Tämä taiteileva mamma ei tajua, mihin valkoista edes erikseen tarvitsisit.
Hääkutsukortteihin pitsikuviota, koska tulin siihen tulokseen, että pääsen helpommalla tekemällä painomustetyynyn itse. Valkoista painomustetyynyä, kun ei tilata huonon menekin takia. Saatan käyttää jatkossa myös itse tuota valkoista mustetta sekoittamaan eri sävyisiä harmaita sarjakuviini ja yksityiskohtien tekemisessä. Ap
ohis vinkkaa kympille vähän mitä valkoisella musteella tehdään
Millä tekniikalla valmistat painomustetyynyn pitsikuviolle??
Imukykyisellä sienellä/vaahtomuovilla/muulla huokoisella materiaalilla, joka imee nestettä? :D Tästä tuskin tulee ongelmaa. Leimasin minulla on tätä varten. Ap
Aijaa, jotenkin harhauduin ajatuksissani ja luulin että rupeat kaivetamaan itse leimasinta, jolla painat pitsikuviota. SE olisikin ollut temppu :D
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:45"]Aijaa, jotenkin harhauduin ajatuksissani ja luulin että rupeat kaivetamaan itse leimasinta, jolla painat pitsikuviota. SE olisikin ollut temppu :D
[/quote]
No olen minä sitäkin joskus tehnyt mutta nyt mennään valmiilla... :D Ap
Ainakin Akateemisesta kirjakaupasta ja useimmista taidetarvikekaupoista saa valkoista mustetta, esim. Winsor&Newton-merkkiä löytyy melkein kaikkialta. Myös akryylimusteista löytyy valkoista, niitä kannattaa katsoa taidekaupoista. Valkoista geelikynääkin kannattaa harkita, hyväpigmenttisiä löytyy ainakin Akateemisesta.
Suomalaisesta kirjakaupasta ehkä? Sieltä saa nykyään kaikenlaista.
Unohtakaa nuo kirjakaupat joissa kuivuneita kamoja.
Tempera on se liike mistä kaiken saa.
Kokeilen, jos Temperan tai Akateemisen sivustoilta löytyisi tilattavana tännekin. Suomalaiseen tosiaan eivät edes halua tilata, koska menekkiä ei ole. Kiitos! Ap
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:33"]
ohis vinkkaa kympille vähän mitä valkoisella musteella tehdään
[/quote]
Kymppi tietää ihan hyvin, kiitosta vaan. Kymppi tekisi ko. kuvat itse mustalla valkoiselle paperille. Kysyinkin, mitä ap tekee.
Korjauslakka yms.muu väriaine ei ikävä kyllä aja samaa asiaa tässä tarkoituksessa, joten älkää ehdottako niitä D: Ap