Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain 2000e laskun, alle 2vko eräpäivään!

Vierailija
11.03.2015 |

Auttakaa, olen shokissa!

Muutimme nykyiseen asuntoomme 2,5vuotta sitten. Vesimaksun sanottiin olevan 15e/kk/henkilö eikä veden tasauksesta puhuttu mitään (kerrostalo kyseessä). Sanottiin vain että kiinteä vesimaksu.

Olemme tosiaan asuneet tässä 2,5vuotta ja äsken postiluukusta kilahti veden tasauslasku, 2,5vuoden ajalta reilu 2000euroa! Tämä on meidän vedenkulutuksella varmaan totta, mutta miten taselasku voi tulla 2,5vuoden välillä varsinkaan kun asiasta ei ole tiedotettu mitään? Nyt on alle 2viikkoa eräpäivään ja itken kotona kun en tiedä mitä tehdä- tämä on kuin painajaista! Voiko tämä olla totta, saati laillista?

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuuluu siis niihin, jotka lotraa vedellä holtittomasti "kun se maksaa vaan 15 euroa kuussa". Kuvitteli, ettei lotraaminen haittaa kun on muuttamassa pois, kärsikööt jäljelle jäävät suurentuvista kuukausimaksuista. Mun mielestä ap sai ansionsa mukaan.

Vierailija
62/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mittarien lukemisesta ilmoitetaan. Ja ap kannattaa lukea kaikki paperit kunnolla.

Asiallisesti käyttäytymällä saat maksusuunnitelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:05"]

Miten ap:llä ei ole mitään säästössä pahan päivän varalle?

[/quote]

Voi, kyllähän minulla on, muttei nyt ihan tuota 2000e kuitenkaan. Ja jos nyt sivutilini tussautan tuohon laskuun, jään silti velkaa, eikä sen oikean pahan päivän varalle (sanotaanko yllättävä eläinlääkärikäynti) jää enään mitään.

[/quote]

Yllättävä eläinlääkäri käynti taloudessa, jossa on eläin...Mitä laskuttaja sanoin, kun soitit heille. Saitko neuvotelua huojennusta. Sillä yleensä saa, kun vaan tarttuu siihen luuriin, eikä kiukuttele kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkit. Mihin oikeasti on hävinnyt terveen järjenkäyttö?!

Ei mikää ihme, että ollaan taloudellisesti heikolla kun ihan perusasioissa ollaan sormi suussa.

[/quote]

Ööö, en nyt yhtään ymmärrä miten ahdinkoni laukaisee joissain teissä tällaista vihaa? Missä sanoin, etten ole soittanut? Itseasiassa, taisin ihan ensimmäisellä sivulla mainita, että olen soittanut (ja sieltä ei osattu sanoa asiaan muuta kuin että hekin ovat ihan ymmällään että miten tuollaisia laskuja voi kelleen lähetellä, pyysivät ottamaan yhteyttä sihteeriin)! Kumpikohan tässä meistä kiukuttelee... Se, miksi kyselen täällä, on se etten voi uskoa mahdolliseksi tuollaista 2,5v könttää jossa ei ole edes maksuaikaa! AP

Vierailija
64/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:24"]

Kyllä mittarien lukemisesta ilmoitetaan. Ja ap kannattaa lukea kaikki paperit kunnolla. Asiallisesti käyttäytymällä saat maksusuunnitelman.

[/quote]

Joo paperit olisi pitänyt lukea kunnolla, mutta ei siinä mitään, siinä suhteessa meni mönkään etten tähän muuttaessa selvittänyt asiaa pikkupränteistä vaan kuuntelin vain myyjää. Jatkossa tämä pitää piettää kantapään kautta opitusti visusti mielessä! Mutta mittareiden lukemisesta ei kyllä ole ilmoitettu, mistään ei ole ilmoitettu mitään ja siksi olenkin niin shokissa, kun en osannut ollenkaan varautua tähän 2000e laskuun! :( Olin ystävällinen kun soitin Realialle ja laitoin heidän pyynnöstään ystävällisen sähköpostin sihteerille, mutta edelleenkään ei vastausta. AP

Vierailija
65/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:05"]

Miten ap:llä ei ole mitään säästössä pahan päivän varalle?

[/quote]

Voi, kyllähän minulla on, muttei nyt ihan tuota 2000e kuitenkaan. Ja jos nyt sivutilini tussautan tuohon laskuun, jään silti velkaa, eikä sen oikean pahan päivän varalle (sanotaanko yllättävä eläinlääkärikäynti) jää enään mitään.

[/quote]

Yllättävä eläinlääkäri käynti taloudessa, jossa on eläin...Mitä laskuttaja sanoin, kun soitit heille. Saitko neuvotelua huojennusta. Sillä yleensä saa, kun vaan tarttuu siihen luuriin, eikä kiukuttele kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkit. Mihin oikeasti on hävinnyt terveen järjenkäyttö?!

Ei mikää ihme, että ollaan taloudellisesti heikolla kun ihan perusasioissa ollaan sormi suussa.

[/quote]

Ööö, en nyt yhtään ymmärrä miten ahdinkoni laukaisee joissain teissä tällaista vihaa? Missä sanoin, etten ole soittanut? Itseasiassa, taisin ihan ensimmäisellä sivulla mainita, että olen soittanut (ja sieltä ei osattu sanoa asiaan muuta kuin että hekin ovat ihan ymmällään että miten tuollaisia laskuja voi kelleen lähetellä, pyysivät ottamaan yhteyttä sihteeriin)! Kumpikohan tässä meistä kiukuttelee... Se, miksi kyselen täällä, on se etten voi uskoa mahdolliseksi tuollaista 2,5v könttää jossa ei ole edes maksuaikaa! AP

[/quote]

On siinä maksa aikaa, mutta se pitää ensin sopia. Ei sitä auttamatta saa! Oletuksena vaan on, että ihmisillä on varaa maksaa siitä mitä kuluttaa ja he ottavat riittävän kattavasti selvää mihin sitoutuu, kun esim. allekirjoittaa sopimuksia. Eikä tälläiset sitten tule yllätyksenä.

Vierailija
66/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt kuitenkin juolahti jossain vaiheessa 2,5 v aikana että tuo 15 e kk ei kata teidän vedenkulutusta? Eikö oikeasti tullut mieleen, että ylimääräisestä kulutuksesta tulee laskua.

Vierailija
67/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:08"]

Ja joo, käytämme paljon kuumaa vettä, enkä nyt itke siitä, vaan siitä että 2,5v tasaus tulee ns. könttänä (oon käsittäny että tasaus pitäisi tehdä vuosittain) ja eräpäivään alle kaksi viikkoa. Siitä siis olen järkyttynyt. Laitoin nyt viestiä sinne maksusuunnitelmasta.

Enkä suinkaan ole ainoa kenelle tämä 2,5v pommi tipahti luukusta tänään, vaan kaikki kolme kerrostalollista perheitä sai samaisen tasauslaskun tänään. Mun mielestä on suunnattoman epärealistista lyötä 2,5v vedet yhdelle laskulle tyyliin eräpäivällä heti kiitos.

Ja teille, jotka sanoitte että saamme maksaa tyhmyydestämme ja kuuma vesi on kallista ja jne. niin tietysti omasta vedestä maksamme! Kyse on vain siitä että tasauksesta ei ole puhuttu mitään ja ensimmäinen tasauslasku saapui tänään koko 2,5v ajalta, könttäsummalla, maksuaikaa ei ollenkaan! 

[/quote]

Sanoit aiemmin: "Löysin nyt papereista tuon kulutuksen mukaan -kohdan, omaa tyhmyyttä siis etten ole siihen tutustunut." eli kyllähän tuon olisi pitänyt olla tiedossa. Olette menneet ostamaan asunnon ilman että olette perehtyneet sen papereihin, joka on kyllä tosi iso hölmöys. Ja onhan laskussa maksuaikaa, se pari viikkoa. Ihan lain mukainen maksuaika siis. 

Vierailija
68/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko läträtä ääliö? 

Vierailija
69/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:30"]

Kai nyt kuitenkin juolahti jossain vaiheessa 2,5 v aikana että tuo 15 e kk ei kata teidän vedenkulutusta? Eikö oikeasti tullut mieleen, että ylimääräisestä kulutuksesta tulee laskua.

[/quote]

Ei aidosti tullut, kun en ollut yhdestä paperista sitä yhtä pykälää hoksannut lukea, oltiin kerrottu vain että vesi kiinteä 15e/kk/henkilö ja kun 2,5v ollaan asuttu ilman tasausta niin oletin sen pitävän paikkansa. Tietysti, jos ekan vuoden jälkeen olisi tullut tasaus, olisin tajunnut että kappas. Mutta 2,5v on mielestäni kohtuuton väli. Maksusuunnitelmasta nyt laitoin sinne viestiä, en vain voi uskoa että miten ilmoittamatta alle 2vko eräpäivällä lähetetään tasaus noin pitkältä väliltä.

Vierailija
70/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuh huh jumalauta ihmiset on ilkeitä toisilleen, suurin osa kommentoijista ei varmaan sosiaalisilla taidoilla loista!!!

Vierailija
71/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin nuorena tyttönä vuokralla pienessa kerrostalossa, jonka yhteydessä oli myös pesula. Kun olin jo muuttanut pois, postiluukusta kolahti veden tasauslasku muistaakseni yhdeltä vuodelta: 500€! Meinasin pyörtyä. Olin asunut asunnossa vajaa kaksi vuotta, yksin, ja ainoa vedenkuluttaja oli itseni lisäksi pieni pyykinpesukone joka pyöri minulla ehkä kerran viikossa. Suihkussa lotraaja en ole koskaan ollut. 

Soitin sen asunnon vuokranantajalle, joka oli kaikkea muuta kuin halukas selvittämään asiaa. Veemäinen tyyppi suoraan sanottuna. Uskomattoman rumban jälkeen laskua ei tarvinnut maksaa, sillä moka oli vesiyhtiön ja pesulan. Onneksi en antanut periksi.

Nyt olen itse vuokranantaja ja teroitan nämä asiat vuokrasopimusta tehdessä niin, että varmasti vuokralainen ymmärtää miten nämä asiat toimii. Minun tapauksessani oli virhe, yleensä syy on asukkaassa itsessään. Mutta kerroin tämän esimerkiksi siitä, että joskus noita laskuja kannattaa myös epäillä. 

Vierailija
72/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:35"]

Huuh huh jumalauta ihmiset on ilkeitä toisilleen, suurin osa kommentoijista ei varmaan sosiaalisilla taidoilla loista!!!

[/quote]

No vittu jos joku on noin tyhmä niin ei paljoo kiinnosta päätä silitellä. 

Vierailija
73/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTAA NYT PALJONKO OOTTE VESIMAKSUJA MAKSANEET 2,5V AIKANA?

Vierailija
74/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:37"]

[/quote]

MITÄ VÄLIÄ SILLÄ ON???!!! Veden hinta vaihtelee tosi paljon, ja samoin henkilöiden kulutustottumukset. Et sinä tee tiedolla juuta tai jaata paljonko ap on yhteensä maksanut.

Vierailija
75/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:35"]

[/quote]

No vittu jos joku on noin tyhmä niin ei paljoo kiinnosta päätä silitellä. 

[/quote]

Ap sentään myöntää tehneensä virheen ja selvittää asiaa ja on varmasti laskun maksamassakin mutta erissä. Mitä vikaa tällaisessa on, että pitää ihan kirosanojen saattelemana olla toiselle mahdollisimman ilkeä? On kuulkaa paljon sellaisia ihmisiä jotka jättäisivät homman vain selvittämättä ja myös maksamatta ja syyttäisivät laskusta aina vain kaikkia muita paitsi itseään. 

Eiköhän ap tästä opi :)

t. se vuokranantaja

Vierailija
76/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:39"]

[/quote]

MITÄ VÄLIÄ SILLÄ ON???!!! Veden hinta vaihtelee tosi paljon, ja samoin henkilöiden kulutustottumukset. Et sinä tee tiedolla juuta tai jaata paljonko ap on yhteensä maksanut.

[/quote]

a) onko maksanut ollenkaan? edes sitä 15/hlö?

b) montako ihmistä sitä vettä on törsännyt ja laskua on maksamassa? saataisiin jotain käsitystä siitä, onko lasku iso tai kohtuuton vai ei.

Vierailija
77/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että ap on pikkuisen pöpi kissanainen.

Vierailija
78/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiöjärjestyksessä lukee millä perusteella vesimaksu maksetaan.

Vierailija
79/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisiköhän taloyhtiösi isännöitsijä asiasta mitään? Jos muillekin naapureille on tullut yhtä iso lasku ja kuitenkin olette maksaneet 15 €/hlö kuukusittain, niin herää epäilys, että maksamanne rahat ovet menneet isännöitsijän taskuun tai sitten jossakin päin taloanne on vesivuoto. Taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaankin kannattaisi nyt ottaa yhteyttä.

Vierailija
80/114 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:39"]

[/quote]

[/quote]

a) onko maksanut ollenkaan? edes sitä 15/hlö?

b) montako ihmistä sitä vettä on törsännyt ja laskua on maksamassa? saataisiin jotain käsitystä siitä, onko lasku iso tai kohtuuton vai ei.

[/quote]

Miksi teidän pitäisi saada käsitys siitä onko lasku kohtuuton vai ei? Tässähän ei ole kyse nyt siitä, vaan pitkästä aikavälistä ja maksuajasta? Eiköhän ois tullu aikasemmin jo perintälaskuja jos kuukausittaisen 15e olisi jättänyt maksamatta. Kamalia naakkoja palsta täynnä, keskitytään epäolennaiseen ja vittuillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän