Laihat! Mitä syötte aamuisin aamupalaksi?
Ja miten syötte muutenkin päivän mittaan? Kertokaa myös mittainen
Kommentit (113)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:09"]170/66
-aamulla munaa jossain muodossa, talvisuosikkini on uppomuna liha-luuliemessä. voikahvia.
-lounaaksi salaatti tai keitto
-kahvia välipalaksi, kenties pala tummaa suklaata tahi muutama pähkinä.
-päivälliseksi milloin mitäkin
-iltatee, hedelmä, siemennäkkäri tai muu leiväke.
Ideana on syödä maha täyteen 2-3 kertaa päivässä. Rasvaa eniten, sitten proteiinia ja vähiten hiilihydraatteja.
[/quote]
Anteeksi vaan mutta täällä kysyttiin mitä hoikat syö.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:42"]1. Aamupalaksi kuppi kahvia ja kaksi leipää + vitamiinit
2. Lounaaksi joku lämmin ruoka, kuppi kahvia ja pari keksiä
3. Välipalaksi jogurttia tai hedelmää, leipää ja maitoa
4. Päivälliseksi lämmin ruoka, kuppi kahvia ja pari keksiä
5. Iltapalaksi pari leipää ja maitoa
..illalla vielä jotain mutustelua töllön edessä, usein karkkia tai suklaata
Olen 174/65
[/quote]
oletko mielestäsi laiha?
Kysyy 178/65, ei laiha
Sämpylä, voita, kinkkua ja kurkkua. Kahvia ja vettä.
Perunaa, jauhelihapihvi, tomaatti, vettä.
Pulla ja kahvi.
Kalakeittoa, leipää.
Äsken meni 5 näkkäriä.
168cm, 58kg, 40v
Aamiaiseksi juon aamujuoman (sitruunaa, hunajaa, vettä) ja syön yleensä jotain pientä ja nopeaa, esim muffinssin. Loppupäivän syön yleensä mitä mieli tekee, välipaloiksi hedelmiä tai smoothieta ja pähkinöitä. En syö pastaa, riisiä tai perunaa, ja lämpimät ruuat on puhtaista raaka-aineista valmistettuja. Syön oikeasti isoja annoksia, ja monesti vielä reilusti herkkujakin, varsinkin suklaata, lähes joka päivä. N158cm/47kg
Aamupalaksi riisipuuroa sokerilla ja kanelilla, kiireisinä aamuina kaurapuuroa marjojen kanssa. Sen kaveriksi maustamattomaan jogurttiin tehty smoothie jossa marjoja, sekä lasi appelsiinimehua.
Lounaaksi mitä ikinä mieli tekeekään, yleensä risottoa tms kanaruokaa. Muita tavallisia on pihvit valkosipuliperunoilla, keittoruuat, kastikkeet ja makaroni..
Päivälliseksi jotain tukevampaa, monesti tehdään itse pitsaa, siis pohjasta alkaen itse. Tai sitten joku lasagne tms uuniruoka. Siihen lisukkeeksi salaattia.
Välipaloja syön pitkin päivää, hedelmiä ihan älyttömästi, herkkujakin tulee syötyä lähes joka päivä. Koko ajan on jotain suussa, varsinkin työpaikalla kun siinä vaan on niin helppo pitää jotain suolakeksikulhoa tms pöydällä.. Leipomosta käyn myös lähes päivittäin croisantin.
Illalla sitten iltapalaksi ruisleivän kalkkunaleikkeellä ja hedelmän, ja lähes poikkeuksetta joka päivä jotain päivältä jäänyttä napsin jääkaapista.
165cm ja 44-46kg, rakastan syömistä mutta mä nyt vaan oon tällanen keskitysleiriltä paenneen näkönen.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:59"]Puuroa, siemeniä ja oliiviöljyä. Turkkilaista jogurttia lisäksi. Kahvia täysmaidolla. Lounaaksi kunnolla yliopiston kasvisruokaa salaattivuorella, öljyllä ja pähkinöillä. Illalla kotona iso annos esim. pastaa tomaatti-papukastikkeessa. 159/48
[/quote]
Niin, puuron siis teen suoraan lautaselle kaatamalla kuumaa vettä vedenkeittimestä neljän viljan hiutaleiden päälle. Lorautan mukaan öljyä, ripottelen auringonkukansiemeniä, kanelia ja kardemummaa sekä lusikoin koko komeuden päälle vielä noin 0.5-1 dl turkkilaista jogurttia. Joskus pistän marjoja, jos pakastimessa on. Tai itse tehtyä hilloa.
169/53kg heittää kortensa kekoon:
- skyr-rahkapurkki. sekaan noin desi naturel-pähkinösekoitusta ja kurpitsansiemeniä liotettuna, sekä reilun desin verran mustaviinimarjoja pakkasesta.
- kipollinen puuroa, tyypillisimmin kaura-kookos tai tattari, suolalla maustettuna ja joskus maitoon keitettynä TAI kaksi 100% kauraleipäsiivua seesamilevitteellä, päällä paprikaa ja kurkkua
- omena
- teetä ilman makeutusainetta. paljon.
Rakastan aamiaista. Päivän paras hetki :)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:09"]170/66
-aamulla munaa jossain muodossa, talvisuosikkini on uppomuna liha-luuliemessä. voikahvia.
-lounaaksi salaatti tai keitto
-kahvia välipalaksi, kenties pala tummaa suklaata tahi muutama pähkinä.
-päivälliseksi milloin mitäkin
-iltatee, hedelmä, siemennäkkäri tai muu leiväke.
Ideana on syödä maha täyteen 2-3 kertaa päivässä. Rasvaa eniten, sitten proteiinia ja vähiten hiilihydraatteja.
[/quote]
Et ole laiha joten miksi vastasit?
Aamiaiseksi syön jotain helposti nieltävää, kun en ole mikään aamiaisen syöjä. Eli tällä viikolla olen syönyt 1 dl kaurahiutaleita 2 dl:ssa makeuttamattomaan soijamaitoa, hasselpähkinärouhetta ja puolikas banaani viipaloituna, edellisiltana laitettu jääkaappiin turpoamaan.
Viime viikkoina ihastuin avokado-banaani-soijamaito-rahka smoothieen, josta tulee kuin vihreää velliä. Siihen laitoin vielä kaikenlaisia spirulinaa ja soijalesitiiniä ja joskus jotain kaurahiutaletta pikkusen. Ja se on aivan taivaallisen hyvää "vihreää liejua".
Harvoin otan leipää, liian tönkköä tavaraa heti aamusta, eikä sula.
Aamiainen: pari mukillista mustaa kahvia ja ehkä joku hedelmä (aamulla ei oikein mene mikään alas)
Lounas: työpaikkaruokalan lounas yleensä lautasmallin mukaan, eli paljon salaattia, jonkin verran perunaa/riisiä/pastaa ja kastiketta yms.
Välipala: kahvia ja leipää/hedelmä/jogurtti
Päivällinen: perus kotiruokaa lautasellinen
Iltapala: leipää/hedelmä/jogurttia
Mitat 161 cm ja 47 kg, ikää 37 v.
170/51
Kiireisinä aamuina en syö mitään tai syön banaanin. Jos aamulla on aikaa, syön leipiä tai puuroa, juomana tuoremehua tai vettä :)
Juon yleensä teetä tai kahvia, en pysty syömään aamulla.
En syö aamulla mitään, otan ehkä vesilasin. Mitat 178/52kg
Aamupalaksi en mitään. Lounaalla kouluruoka. Kuuden maissa jotakn nuudeleita tai risottoa tms, en jaksa vääntää mitään hienoa ruokaa. Illalla en syö enää mitään. Ikää 20, pituutta 155cm ja painoa 44kg.
Aamupalaksi söin tänään 2 ruisleipää - päällä oli tomaattia, juustoa, voita ja salaattia. Join desin Juissia ja kupillisen vihreetä teetä.
Päivällä söin lautasellisen makaronia ja tonnikalaa. Jossain välissä myös pari riviä suklaata ja appelsiinin. Illalla pullan ja maitoa.
Olen 48 kg ja 162 cm. Nyt tosin raskaana rv 9, paino ei ole vielä muuttunut, mutta normaalisti en syö tonnikalaa tai sokerimehuja, nyt huonon olon vuoksi yritän syödä mitä vaan tekee mieli.
Yleensä syön paljon enemmän päivän aikana, en ymmärrä miten pysyn laihana, kun olen patalaiska ja puputan leipää ym. vähemmän terveellistä :)
Syön aina ison munakkaan aamupalaksi - 4 munaa, tomaattia ja siivu kinkkua. Pari kuppia kahvia täysmaidolla. Joskus lisäksi jogurtti.
Päiväsyömiset vaihtelee tosi paljon - yhteensä kuitenkin noin 1600 kaloria, viikonloppuisin enemmän. Olen kärsinyt ahmimishäiriöstä nuorempana mutta paino ei onneksi noussut montaa kiloa. Nykyisin yritän vältellä vehnää ja sokeria mutta en kuitenkaan kiellä itseltäni mitään 100 prosenttisesti koska muuten sorrun ahmimiseen.
173/56
Aamupala: Kaksi täysjyväpaahtoleipää juuston ja kurkun kanssa, maustamatonta jogurttia hunajan kanssa (n. 2dl) ja vettä
Lounas: salaattia, keitetty peruna ja raejuustoa. Join myös vettä, ja otin yhden suklaakeksin jälkiruoaksi.
Välipala: porkkanaa, paprikaa, omenaa ja banaania viipaloituna ja dipattuna maapähkinävoihin. Söin myös yhden sämpylän hillon kanssa.
Illallinen: nuudelikeittoa (itsetehty), leipää voilla ja juustolla, raejuustoa ja kurkun viipaleita. Juomaksi vettä.
Nyt syön tummaa suklaata ja iltapalaksi otan vielä jogurttia myslin ja hunajan kera :)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 20:54"]Syön aina ison munakkaan aamupalaksi - 4 munaa, tomaattia ja siivu kinkkua. Pari kuppia kahvia täysmaidolla. Joskus lisäksi jogurtti.
Päiväsyömiset vaihtelee tosi paljon - yhteensä kuitenkin noin 1600 kaloria, viikonloppuisin enemmän. Olen kärsinyt ahmimishäiriöstä nuorempana mutta paino ei onneksi noussut montaa kiloa. Nykyisin yritän vältellä vehnää ja sokeria mutta en kuitenkaan kiellä itseltäni mitään 100 prosenttisesti koska muuten sorrun ahmimiseen.
[/quote]
Et taida liikkua ollenkaan jos noin vähillä kaloreilla pärjäät.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 20:54"]Syön aina ison munakkaan aamupalaksi - 4 munaa, tomaattia ja siivu kinkkua. Pari kuppia kahvia täysmaidolla. Joskus lisäksi jogurtti. Päiväsyömiset vaihtelee tosi paljon - yhteensä kuitenkin noin 1600 kaloria, viikonloppuisin enemmän. Olen kärsinyt ahmimishäiriöstä nuorempana mutta paino ei onneksi noussut montaa kiloa. Nykyisin yritän vältellä vehnää ja sokeria mutta en kuitenkaan kiellä itseltäni mitään 100 prosenttisesti koska muuten sorrun ahmimiseen. [/quote] Et taida liikkua ollenkaan jos noin vähillä kaloreilla pärjäät.
[/quote]
En tosiaan valitettavasti harrasta juurikaan liikuntaa, paitsi hyötykävelyä ja pilatesta joskus. Pitäisi kyllä saada itseni salille, ehkä vielä joku päivä... 1600 kaloria on mielestäni just hyvä määrä lyhyelle, sirolle naiselle (159cm/46kg). Viikonloppuisin syön enemmän enkä laske kaloreita.
Kahvia/teetä ilman sokeria
Mysliä, jossa kuiv. hedelmiä ja pähkinöitä (ei sokeroitu "muromysli"
Maustamaton jogurtti (suht rasvainen)
Sekaan pilkottuna tuoretta kiiviä/omenaa mitä sattuu olemaan
175/60 (ei siis laiha vaan hoikka)