Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
621/1433 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt usko pätkääkään tuohon, että joku tönä leviäisi avokeittiöstä. Mä en ole kovin innokas siivooja ja meidän avokeittiö/olohuone ei ole mikään jätti edes. Taitaa olla joku 34m2. Me uusittiin keittiön tasot hiljattain ja siihen piti siis sahata altaan ja induktitason paikka ja sitä puupölyä leijui ilmassa aivan järkyttävä määrä. Piti kaikki keittiön laatikot imuroida ja pyyhkiä jne. Se pöllyämisen määrä oli ihan silmin nähden järkyttävää mitä siitä tasosta ja sahaamisesta tuli. Eikä sitä pöllyä levinnyt yhtään edes ruokapöydälle asti. Vain keittiön kaapeille ja tasoille. Eikä kyllä mikään ruoka käryä niin, että jotain rasvapölyä leviäisi. Meillä on liedestä reilu metrin päässä käytävällä sellainen valkoinen lipasto ja eipä senkään päällä ole koskaan rasvaa ollut. Olkkarissa on iso kirjahylly ja ihan huonepölyssä sekin vaan on. Meillä on myös yksi valkoinen lepotuoli ja sekin ihan lumivalkoinen edelleen.

Meillä asuu 4hlö ja kokataan paljon. Usein myös vieraille.

Kyllä keittiöstä aika hyvin leviää sitä rasvalikaa ympäristöön. Liesituuletin vie vain osan käryistä ja hajuista (esim. roskikset). Kodinkoneet pitävät kaikenlaista ääntä, joten avokeittiöstä leviää lian ja hajujen lisäksi myös melua.

Erillisessä keittiössä nämä kaikki saa sulkea sen oven taakse.

Uskokaa jo, ei leviä! Meillä on uusi talo ja niin tehokas ilmanvaihto että ei leviä. Ei tarvitse edes sitä liesituuletinta käyttää. Ja viemme roskat ihan jo ennen kuin alkavat haista. Rakastan siivoamista joten se avokeittiö ei ole sotkuinen vaan se on aina siisti. Ainoa missä olet oikeassa on melu, astianpesukoneesta lähtee melua kun se on päällä, kylmälaitteista sen sijaan ihme kyllä ei.

Vierailija
622/1433 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kodinkoneista mitään ääntä kuulu? Ellei nyt istu korva kiinni jossain pakastimessa. Astianpesukone nyt voi vähän ääntä pitää, mutta pakkoko sen laittaa päälle, jos haluaa hiljaisuutta?

Meillä on avokeittiö ja mitään hajuja tai käryjä ei kyllä leviä. Aamiaiskaappia ei ole, mutta meillä on tasoilla vain kahvinkeitin. Saarekkeen päällä on joskus kukka. Muutoin sekin aina tyhjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1433 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ruskealla paneelilla pinnoitettu ateriakaappi, jossa on myös aamiaisosa josta lapset saavat kätevästi pillimehut ja napsut alahyllyltä itse poimien kaikkiin vuorokauden aikoihin. Panelia on myös pöytäpinnoilla, mutta se ei ole oikein käytännöllistä murujen vuoksi, mutta onneksi on pikku harjoja, jolla saa rapsutettua ne pois. Olemme enimmäkseen olohuoneessa ja pysytteleme poissa keittiöstä, joka on kodin sielu.

Hammaslääkäri kiittää kun lapset saa vapaasti napostella ja juoda mehuja milloin huvittaa...

Vierailija
624/1433 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä avokeittiöt ovat tilana kauniimpia. Talot joissa on sellainen ns tupakeittiö ovat yleensä hienompia ja avarampia.

Jos ei ole innokas siivoamaan ja tykkää pitää keittiössä kaikenlaista krääsää esillä, niin sitten varmasti on parempi, jos on erillinen keittiö. Meillä on keittiöön iso avonainen aukko ja osasta keittiötä näkee kyllä suoraan olkkariin. Mä niin olisin toivonut, että olisi iso yhtenäinen tila. Tuota seinää ei voi välistä edes kaataa, koska toisella puolella on takka.

Ostettiin uudiskohde, eli talo oli valmiina jo.

Ihanasti tässä rivien välistä annetaan ymmärtää erilliskeittiöllisten olevan jotenkin epäsiistimpiä ihmisiä😄

Ei voi olla totta 🤦‍♀️. Täällä nimenomaan jatkuvasti erilliskeittiötä hehkutetaan kun ei tiskit ja sotkut näy vaan oven voi näppärästi sulkea eikä tarvitse niitä katsella. Tää palsta on kyllä ihan uskomaton, ei voi muuta sanoa!

Vierailija
625/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kaikki bohoilijat, nyt kaikki kerralla roskiin ja seuraava kertakäyttösisustus tilalle.

Vierailija
626/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt usko pätkääkään tuohon, että joku tönä leviäisi avokeittiöstä. Mä en ole kovin innokas siivooja ja meidän avokeittiö/olohuone ei ole mikään jätti edes. Taitaa olla joku 34m2. Me uusittiin keittiön tasot hiljattain ja siihen piti siis sahata altaan ja induktitason paikka ja sitä puupölyä leijui ilmassa aivan järkyttävä määrä. Piti kaikki keittiön laatikot imuroida ja pyyhkiä jne. Se pöllyämisen määrä oli ihan silmin nähden järkyttävää mitä siitä tasosta ja sahaamisesta tuli. Eikä sitä pöllyä levinnyt yhtään edes ruokapöydälle asti. Vain keittiön kaapeille ja tasoille. Eikä kyllä mikään ruoka käryä niin, että jotain rasvapölyä leviäisi. Meillä on liedestä reilu metrin päässä käytävällä sellainen valkoinen lipasto ja eipä senkään päällä ole koskaan rasvaa ollut. Olkkarissa on iso kirjahylly ja ihan huonepölyssä sekin vaan on. Meillä on myös yksi valkoinen lepotuoli ja sekin ihan lumivalkoinen edelleen.

Kyllä keittiöstä aika hyvin leviää sitä rasvalikaa ympäristöön. Liesituuletin vie vain osan käryistä ja hajuista (esim. roskikset). Kodinkoneet pitävät kaikenlaista ääntä, joten avokeittiöstä leviää lian ja hajujen lisäksi myös melua.

Uskokaa jo, ei leviä! Meillä on uusi talo ja niin tehokas ilmanvaihto että ei leviä. Ei tarvitse edes sitä liesituuletinta käyttää. Ja viemme roskat ihan jo ennen kuin alkavat haista. Rakastan siivoamista joten se avokeittiö ei ole sotkuinen vaan se on aina siisti. Ainoa missä olet oikeassa on melu, astianpesukoneesta lähtee melua kun se on päällä, kylmälaitteista sen sijaan ihme kyllä ei.

Mielen astianpesukone on niin hiljainen, että ei edes tiedä sen olevan päällä. Suosittelen.

Vierailija
627/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

wokkailu + kalakastike, sitä hajua ei poista mikään liesituuletin ,ja rasvaa pakostakin joskus roiskuu kun pyörittelee aineksia pannulla.

Eli avokeittiötä en tajua, mutta ymmärrän pienissä asunnoissa, en omakotitaloissa.

Vierailija
628/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on nyt 3. avokeittiö ja teemme todella usein ruokaa (useamman kerran päivässä) - ei kyllä yli 3m päästä kaappien päältäkään löydy rasvaa tms. Hyvä ilmastointi, tehokas liesituuletin. Ei ongelmia. Keittiö siivotaan pari kertaa päivässä, inhoan tulla aamulla sotkuiseen keittiöön. Apk hurahtaa alussa n 3 min, sen jälkeen ihan hiljainen. Pakastin kurluttaa joskus hetken. Ei ole vielä häirinnyt muuta elämistä.

Vierailija
629/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on Indonesialainen ja hän kokkaa paljon. Hänen kokkaamansa ruuat todellakin käryää ja haisee, käyttää vielä paljon indonesialaisia mausteita, joista tulee ihan valtavat tuoksut. Wokkeja tekee usein ja paistaa kaiken mahdollisen pannulla. Ja ei, meillä ei ole olkkarin puolella mitään käryjälkiä tai rasvapölyjä.

En usko hetkeään, että talossa jossa on liesituuletin ja ilmanvaihto olisi mitään käryongelmia.

Vierailija
630/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä sitä, että ei sisusteta oman maun mukaan vaan kopioidaan muilta sen mukaan mikä sattuu aina olemaan se kovin trendi. Tämän seurauksena asunnot on toistensa kopioita ja oma maku ja persoona ei näy mistään.

Vierailija
631/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo "käryt ja rasvapöly leviää" on vain yleinen harhaluulo joillain sellaisilla ihmisillä, joilla ei avokeittiötä ole. Eihän sieltä siis oikeasti mikään töhnä leviä mihinkään.

Avokeittiö on kaunis ja sellaisesta haaveilen. Meillä on omakotitalossa erillinen keittiö. Samalla logiikallahan sen käryn pitäisi sitten tässä keittiötilassa leijailla. Eikä ne käryt ja rasvat leviä edes suljetussa keittiötilassa vuoden -84 talotekniikalla. Mulla on keittiössä esim valkoiset verhot ja en ole pessyt ikinä niitä. Tuuletan vain pari kertaa vuodessa ja eipä niissäkään mitään rasvajälkiä näy. Keittiössä on liettä vastapäisellä seinällä astiakaappi ja sen päälle kertyy vain huonepöylä. Keittiömme pienehkö.

Vierailija
632/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä sitä, että ei sisusteta oman maun mukaan vaan kopioidaan muilta sen mukaan mikä sattuu aina olemaan se kovin trendi. Tämän seurauksena asunnot on toistensa kopioita ja oma maku ja persoona ei näy mistään.

Ei kaikki vaan ole kovin persoonallisia, varsinkaan sillä tavalla että se näkyisi sisustuksessa. Jos ei ole hirveän kiinnostunut miettimään sisustustaan niin helpointa on ostaa ne samat mitä muillakin. Lopputulos on ehkä tylsä, mutta toisaalta parempi kuin semmoinen jossa on vaan haalittu eriparikalusteet jostain.

Vierailija
633/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2005 rakennettu talo ja on liesituuletin ja silti kaappien päältä hinkkaan psri kertaa vuodessa rasvapölyn. Liesituulettimen ritilät pesen tiskokoneessa usein. Keitiiö on puoliavoin. Missäköhän se rasva olisi jos ei vaikka olis yläkaappeja 🤔

Vierailija
634/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaa sisustamista ja remontointia.

Me olemme nyt noin vuoden verran etsineet omakotitaloa. Ihmetellään aina sitä, miksi 2004-2009 rakennetut talot ovat lähes kaikki jo kertaalleen täysin remontoituja. On tehty täysi keittiöremppa, lattiat, seinät, vessat yms kaikki laitettu täysin uusiksi. Miksi?? Siis eihän esim vuoden 2006 talo ole vasta kuin 15v vanha. Eli mun kategoriassa vielä uudehko. Tuon aikakauden talot ovat ihan nykyaikaisia ja keittiöt yms ovat ihan kivoja ja tätä päivää. Meille kelpaisi aivan loistavasti sen aikaiset keittiöt ja kylppärit yms. Sitten talojen hinnassa näyttää vaikuttavan nämä rempat aika reilusti. Mieluummin remppaisin joskus 10-15v päästä itse mieleiseksi.

Vierailija
635/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin miellä 2000-luvun talon vielä uudehkoiksi.

Vierailija
636/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvaa sisustamista ja remontointia.

Me olemme nyt noin vuoden verran etsineet omakotitaloa. Ihmetellään aina sitä, miksi 2004-2009 rakennetut talot ovat lähes kaikki jo kertaalleen täysin remontoituja. On tehty täysi keittiöremppa, lattiat, seinät, vessat yms kaikki laitettu täysin uusiksi. Miksi?? Siis eihän esim vuoden 2006 talo ole vasta kuin 15v vanha. Eli mun kategoriassa vielä uudehko. Tuon aikakauden talot ovat ihan nykyaikaisia ja keittiöt yms ovat ihan kivoja ja tätä päivää. Meille kelpaisi aivan loistavasti sen aikaiset keittiöt ja kylppärit yms. Sitten talojen hinnassa näyttää vaikuttavan nämä rempat aika reilusti. Mieluummin remppaisin joskus 10-15v päästä itse mieleiseksi.

Samaa olen miettinyt. Tosin tuona aikakautena tehdyissä taloissa esim keittiöt ja lattiat on poikennut todella paljon viime vuosina muodikkaasta valko-harmaasta simppelistä tyylistä, joten ehkä ne kirsikkapuun väriset kaapit ja punaruskeat laattalattiat on alkaneet särkeä silmää liikaa. Nythän ne tosin olisi taas palaamassa muotiin... Mutta tuo on just se syy miksi ei kannattaisi tehdä mahdollisimman trendikästä, se ei kestä aikaa niin hyvin.

Vierailija
637/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse tykkään laittaa kalliisti vaihdettavat pinnat tosi simppeleinä. Keittiö, pesutilat ja lattiat. Meillä on valkoinen sileäovinen vetometön keittiö vuodelta 2009 ja en ole vuosien aika kertaakaan kyllästynyt ja keittiö on sopinut hyvin eri sisustustyyleihin. Luulen, että trendikeittiöön kyllästyisin hyvin nopeasti.

Vierailija
638/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli edellisessä kodissa valkoinen keittiö 12v. En kertaakaan kyllästynyt ja edelleen muistelen keittiötä ns hyvällä. Uuteen kotiimme tuli beige keittiö ja muutama vaalean puun värinen. Mä en kehtaisi ikinä sanoa tätä muuten kuin anonyymina, mutta mä en enää tykkää tästä keittiöstä. Mua niin kaduttaa, etten laittanut valkoista.

Vierailija
639/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli edellisessä kodissa valkoinen keittiö 12v. En kertaakaan kyllästynyt ja edelleen muistelen keittiötä ns hyvällä. Uuteen kotiimme tuli beige keittiö ja muutama vaalean puun värinen. Mä en kehtaisi ikinä sanoa tätä muuten kuin anonyymina, mutta mä en enää tykkää tästä keittiöstä. Mua niin kaduttaa, etten laittanut valkoista.

Moni sanoo että valkoisiin seiniin ei kyllästy. Ei pätenyt minuun, muutaman vuoden jälkeen jo ne tuntuivat valjuilta, maalasin ne silloisen muodin mukaiseen greigeen, nykyään on värikkäitä tapetteja jotka tuntuvat aina vaan yhtä kivoilta.

Vierailija
640/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni sanoo että valkoisiin seiniin ei kyllästy. Ei pätenyt minuun, muutaman vuoden jälkeen jo ne tuntuivat valjuilta, maalasin ne silloisen muodin mukaiseen greigeen, nykyään on värikkäitä tapetteja jotka tuntuvat aina vaan yhtä kivoilta.

Seiniä on helppo, halpa ja nopea tapetoida tai maalata. Mun mielestä seiniin kannattaa valitakin niitä trendejä tai sen hetken mieltymyksiä, koska ne voi aina vaihtaa.

Valkoiset maalatut seinät ovat jotenkin halvat. Tapetti tuo arvokkuuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi