Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
661/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehystetyt julisteet. Tai no varsinkin ne mitä joka toinen ig vaikuttaja aina mainostaa. Kaikkien kodeissa samoja printtikuvia.

Vierailija
662/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://dm0qx8t0i9gc9.cloudfront.net/thumbnails/video/hHeEEOX/videobloc…

Tämmöistä pitää olla sisälläkin. Se on rauhoittavaa ja luonnollista. Ja luonnonkiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä käynyt yhdessäkään kovin valkoisessa tai erityisen sisustetussa kodissa. Olen kuitenkin käynyt monen ihmisen kotona ja mun ikäluokka on sellaista, jotka ovat ostaneet tai rakentaneen talon/rivariasunnon joitain vuosia sitten tai parasta aikaa.

Facebookin sisustusryhmät ja instagram luo varmasti mielikuvaa, että kaikilla on sitä ja tätä ja tuota. En henk.koht ole ikinä nähnyt missään livenä näitä nykyajan "paremman porukan" status juttuja, kuten Hakolan tai Adean sohvaa, lokkia, artekia tms.

Vierailija
664/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on monenlaista designklassikkoa ja vaikka ystävä- ja tuttavapiirini koostuu kaikenlaisista ihmisistä, kaikenlaisista yhteiskuntaluokista niin samanlaista sisustusta, saatika edes niitä designklassikoita ei löydy kuin muutamasta asunnosta.

Tottakai jos selailee sisustuslehtejä tai vaikkapa somesta sisustusalan ihmisten koteja, näitä voi bongailla ja saada harhakuvitelman että kaikilla on semmoinen ja tämmöinen.

Lähes aina kalliin designklassikon hankkiminen on tarkkaan harkittu ostos, sillä ajatuksella että sen kanssa ollaan koko loppuelämä ja jatkuu vielä jälkipolvillekkin. Ei niitä hankita hetken mielijohteesta, eikä niitä joka toisessa asunnossa ole.

Vierailija
665/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itse tykkään laittaa kalliisti vaihdettavat pinnat tosi simppeleinä. Keittiö, pesutilat ja lattiat. Meillä on valkoinen sileäovinen vetometön keittiö vuodelta 2009 ja en ole vuosien aika kertaakaan kyllästynyt ja keittiö on sopinut hyvin eri sisustustyyleihin. Luulen, että trendikeittiöön kyllästyisin hyvin nopeasti.

Samalla periaatteella remontoin asuntoni viitisen vuotta sitten. Neutraalinväriset, sileät ovet keittiössä, 3-sauvainen tammiparketti, valkoiset peruslaatat kylppärin seinissä ja harmaat lattiassa. Jonkun mielestä tylsää, mun mielestä tyylikästä ja ajatonta (=ei ole selkeästi tietyn aikakauden muotijuttuja). Jos trendit kiinnostaisivat, niitä olisi helppo ottaa mukaan pienissä yksityiskohdissa.

Vierailija
666/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaadetut väliseinät, ei selkeitä huoneita, jolloin puuttuu kotoisa rytmitys. En halua nähdä olkkarissa istuessani perheenjäsenten jokaista liikettä keittiössä.

Harmittaa joka kerta kun lukee sisustuslehdestä, että vanhasta asunnosta on seiniä kaadettu avaruuden ja valoisuuden nimissä. Monesti noissa sata vuotta ja sitä vanhemmissa asunnoissa on kiinnostavaa ja kaunista juuri se eri tilojen yhidstyminen toisiinsa ja näkymät huoneesta toiseen.

Vierailija
667/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin aloittajalla, eli en ymmärrä miksi nykyään isoissakin asunnoissa keittiö on yhdellä olohuoneen seinällä ja näyttää riviltä vaatekaappeja. Itse tykkään, että keittiö on edes hieman erillään olohuoneesta ja saa myös näyttää keittiöltä.

Vierailija
668/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt usko pätkääkään tuohon, että joku tönä leviäisi avokeittiöstä. Mä en ole kovin innokas siivooja ja meidän avokeittiö/olohuone ei ole mikään jätti edes. Taitaa olla joku 34m2. Me uusittiin keittiön tasot hiljattain ja siihen piti siis sahata altaan ja induktitason paikka ja sitä puupölyä leijui ilmassa aivan järkyttävä määrä. Piti kaikki keittiön laatikot imuroida ja pyyhkiä jne. Se pöllyämisen määrä oli ihan silmin nähden järkyttävää mitä siitä tasosta ja sahaamisesta tuli. Eikä sitä pöllyä levinnyt yhtään edes ruokapöydälle asti. Vain keittiön kaapeille ja tasoille. Eikä kyllä mikään ruoka käryä niin, että jotain rasvapölyä leviäisi. Meillä on liedestä reilu metrin päässä käytävällä sellainen valkoinen lipasto ja eipä senkään päällä ole koskaan rasvaa ollut. Olkkarissa on iso kirjahylly ja ihan huonepölyssä sekin vaan on. Meillä on myös yksi valkoinen lepotuoli ja sekin ihan lumivalkoinen edelleen.

Meillä asuu 4hlö ja kokataan paljon. Usein myös vieraille.

Kyllä keittiöstä aika hyvin leviää sitä rasvalikaa ympäristöön. Liesituuletin vie vain osan käryistä ja hajuista (esim. roskikset). Kodinkoneet pitävät kaikenlaista ääntä, joten avokeittiöstä leviää lian ja hajujen lisäksi myös melua.

Erillisessä keittiössä nämä kaikki saa sulkea sen oven taakse.

Uskokaa jo, ei leviä! Meillä on uusi talo ja niin tehokas ilmanvaihto että ei leviä. Ei tarvitse edes sitä liesituuletinta käyttää. Ja viemme roskat ihan jo ennen kuin alkavat haista. Rakastan siivoamista joten se avokeittiö ei ole sotkuinen vaan se on aina siisti. Ainoa missä olet oikeassa on melu, astianpesukoneesta lähtee melua kun se on päällä, kylmälaitteista sen sijaan ihme kyllä ei.

Mielen astianpesukone on niin hiljainen, että ei edes tiedä sen olevan päällä. Suosittelen.

Mulla halpis Bosch ja stetoskoopin tarvii, jos haluaa kuulla ääntä🤯

Vierailija
669/1433 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vanhat ja kuluneet Artekit ovat aivan kamalia. Etenkin koivun värisenä. Joihin kalusteisiin ajan patina sopii, mutta ei Artekiin.

Vierailija
670/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä vanhat ja kuluneet Artekit ovat aivan kamalia. Etenkin koivun värisenä. Joihin kalusteisiin ajan patina sopii, mutta ei Artekiin.

Kaunistuu vaan

Vierailija
671/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se boho innostus kauaa kestänyt. Seuraavaksi kirpparit ja taloyhtiöiden roskakorit täyttyvät tästä kiinakrääsästä.

Hankkikaa oikeesti semmoisia juttuja koteihinne, mistä pidätte oikeasti ja jota jaksatte katsoa pidemmän aikaa. Hankkikaa oma maku, ettei tämä maailma huku kaikkeen tuohon muovi- ja krääsäpaskaan.

Kiitos

Joo Siepin ja Jutan bohofirmakin meni nurin.

Mielenkiinnolla odotan seuraavaa krääsätrendiä.

Vierailija
672/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Toki jokainen saa laittaa kotiinsa mitä haluaa ja mulle tulee kyllä hyvä mieli, jos joku toinen on onnellinen löydöstään. Mun mielestä esim juuri nämä Artekit ovat kuluneena ihan kamalia. Mä en oikeasti näe kuin kaatopaikkatavarana nämä vanhat ja kuluneet artekit, ellei niitä kunnosta.

Yrjö Kukkapuron tuolit ovat todella rumia.

Vierailija
673/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on rakenettu taloa tai ostettu uudiskohde, niin ainahan ne ovat näyttäneet monolta osin suht samanlaisilta? Kasaritalot ovat pinnoiltaan ja keittiöiltään olleet hyvin samanlaisia keskenään. Ihan kuten vaikkapa rintamamiestalot aikoinaan. Samalla kaavalla on menty aina. Nyt on uudiskohteissa beige keittiö tai sitten valkoinen/musta ja seassa puunvärisiä ovia. Se on tämän ajan trendi ja joskus muistuttaa meitä siitä, millaisia talot olivat 2020-luvulla.

Usein ne menneet trendit myös kyllästyttää. Joka paikassa nähtiin peiliovia vuodesta toiseen, joten silmä on siihen tottunut ja kaipaa muutosta. Nyt on sileiden ovien kausi alkamassa.

Olen siis se keittiösuunnittelija, joka on kommentoinut aikaisemminkin.

Vierailija
674/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Toki jokainen saa laittaa kotiinsa mitä haluaa ja mulle tulee kyllä hyvä mieli, jos joku toinen on onnellinen löydöstään. Mun mielestä esim juuri nämä Artekit ovat kuluneena ihan kamalia. Mä en oikeasti näe kuin kaatopaikkatavarana nämä vanhat ja kuluneet artekit, ellei niitä kunnosta.

Yrjö Kukkapuron tuolit ovat todella rumia.

En voi sille mitään, mulle artekit on aina sellaisia joista tulee julkisen tilan fiilis. Just joku kouluhammaslääkärin odotushuone vuodelta -89 tai toimiston neuvotteluhuone. Niissä ei ole kodikkuutta ollenkaan.

Vierailija
675/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on rakenettu taloa tai ostettu uudiskohde, niin ainahan ne ovat näyttäneet monolta osin suht samanlaisilta? Kasaritalot ovat pinnoiltaan ja keittiöiltään olleet hyvin samanlaisia keskenään. Ihan kuten vaikkapa rintamamiestalot aikoinaan. Samalla kaavalla on menty aina. Nyt on uudiskohteissa beige keittiö tai sitten valkoinen/musta ja seassa puunvärisiä ovia. Se on tämän ajan trendi ja joskus muistuttaa meitä siitä, millaisia talot olivat 2020-luvulla.

Usein ne menneet trendit myös kyllästyttää. Joka paikassa nähtiin peiliovia vuodesta toiseen, joten silmä on siihen tottunut ja kaipaa muutosta. Nyt on sileiden ovien kausi alkamassa.

Eikö noi sileät ovet ole olleet jo aika pitkään?

Vierailija
676/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instakodit, jotka on kaikki identtisiä keskenään. Valkoista, esillä vain samat desing-esineet, samat marimekon tekstiilit ja paperikassit. Ei mitään persoonallisuutta.

Vierailija
677/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö noi sileät ovet ole olleet jo aika pitkään?

Niitä on ollut aina. Ovat olleet erityisen suosittuja säännöllisin väliajoin, josta voi päätellä, että ovat ilmeisesti hyvä valinta. Aika moni haluaa vaihtaa peiliovet ja etenkin sellaiset uraovet sileisiin juuri käytännöllisyyden vuoksi.

Kyllä edelleen myydään ylivoimaisesti eniten jonkinlaista kuviollista ovea, mutta sileiden ovien suosio on kyllä kasvava. Meillä myydään keittiöitä paljon myös remonttikohteisiin, eli ei pelkkiin uudiskohteisiin.

Vierailija
678/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nämä valkoiset kodit oikein ovat, kun en ole missään nähnyt? Taidan instassa seurata yli 500 sisustuspainotteista tiliä ja joka päivä selaan somen sisustusryhmät ja toisinaan myös pinterestin.

Kodit ovat ehkä vaaleita yleisilmeeltään, paitsi ehkä keittiö on musta. Jos sohva on beige, keittiössä beiget ovet tai vaikka valkoinen keittiö ja mustat tasot, sohvalla on vaikka vaaleansininen tyynyä ja pari viherkasvia mustassa ruukussa, niin ei mun mielestä silloin ole valkoinen sisustus.

Vierailija
679/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä luulen, että vaaleus ja harmonisuus yhdistetään yleensä uuteen kotiin, siistiin kotiin, esteettiseen kotiin ja tutkimusten mukaan myös vaurauteen. Se ärsyttää monia.

Ja meillä on värikästä ja silti harmonista.

Vierailija
680/1433 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaille brändituotteet ovat vain esineitä. Rikas yleensä surutta maalauttaa kulahtaneen Artekinsa tms, koska se on nuhjuinen ja pelkkä tuoli. keskiluokalle tai köyhälle se sama tuoli oli löytö, jota varjellaan kaikin keinoin, eikä ole mahdollisuutta hankkia niitä esineita aina halujensa mukaan. Toki Artekit ja kukkapurot näyttää olevan lähinnä alemman keskiluokan villitys nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä