Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akne (kuvia)

Vierailija
08.03.2015 |

Oon 17v. Finnejä alkoi tulla 12 vuotiaana. Oon kyllästynyt tähän ihoon. En vaan jaksa. En oo käyny ihotautilääkärissä, mutta varmaan pitäis. Vai mitä mieltä ootte? Naaman oon saanu joten kuten kuriin basironilla ja muilla kaupan tököteillä. Muutama finni ei haittaa, lähinnä noi arvet.

http://aijaa.com/dK7szx

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärille mars.

Vierailija
2/55 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin just kotona, että haluaisin ihotautilääkärille. Olisin toki voinut mennä omin nokkineni, mutten selviäisi tulevista laskuista ilman vanhempia. Hävetti sanoa, kun oon ainoa, kellä on huono iho. Porukatkin sano, että itse oon aiheuttanut sen, millainen mun kasvojen iho on.. Lääkäriaika kuitenkin varataan huomenna. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:01"]

Eli täällä aikuiset ihan tosissaan sanoo 17-vuotiaalle että "älä ala pelata ruokavalioilla vaan lyö elimistösi ensin täyteen lääkkeitä sillä lääkäri määrää PÄTEVÄN LÄÄKITYKSET.

Tää palsta saa minut niin voimaan pahoin. Tietäkää se että akneen ei ole yhtäkään pätevää lääkitystä. Ei yhtäkään lääkettä jossa ei olisi haittavaikutuksia. Rua, 3-8kk kestävä ab- kuuri tai hormonivalmisteet. Nämäkö on nuorelle naiselle pätevät lääkitykset? Toivon että ap on sen verran fiksu että käy ensin googlettamassa tuon Rouccutanin haittavaikutukset ennenkuin alkaa sokeasti syömään. 

Akne lähtee suolistosta ja ruokavaliolla on ihan valtava merkitys aknen. Meidän länsimainen ruokavalio on päälimäinen syy akneen ja sen hoito lähtee ruokavaliosta.

[/quote]

Siinä taas yksi jolla ei ole mitään käsitystä asiasta, sen kun hysterisoi vaan.

Minun akne alkoi teini-iässä jolloin olin ensin sekasyöjä, sitten kasvissyöjä ja lopulta vegaani täysi-ikäistyttyäni. Söin myös teininä terveellisesti ja liikuin vielä enemmän kuin nyt. Kärsin aknesta vuosikausia ja tunsin itseni aina todella rumaksi ja likaiseksi kiiltelevän pitsanaamani ja hartioille + selkään levittäytyneen aknen takia. Vanhempani eivät ottaneet asiaa todesta enkä päässyt lääkärille. Kärsin siis asiasta koko teini-ikäni ja varhaisaikuisuuteni ennen kuin parikymppisenä häpeästä huolimatta uskaltauduin viimein hakeutumaan lääkäriin akneni takia. Sain yhden Roaccutan-kuurin ja akne parani. 

Akne tuli kuitenkin takaisin parin vuoden päästä (ei tosin ihan niin kamalana kuin mitä se alunperin oli) ja sain toisen Roaccutan-kuurin. Sen jälkeen akne katosi kokonaan ja on nyt ollut poissa monta vuotta. Akne tuli takaisin huolimatta siitä, että söin vegaanisesti, en käyttänyt lisättyä sokeria, rasvoistakin vain hyviä rasvoja ja kohtuudella. En käytättänyt alkoholia, en tupakoinut ja liikuin ahkerasti. Siltikin minulla oli aikuisiän akne johon ei tehonnut muu kuin Roaccutan. Että se siitä ruokavaliosta. Minulla ei tosiaan ole enää aknea, syömiseni, liikkumiseni, tupakoimattomuuteni ja absolutismini on edelleen samalla lailla kuin sillon kun akne tuli toisen kerran. Että se siitä ruokavalion vaikutuksesta akneen. (Miksi akne tuli takaisin ruokavaliostani huolimatta ja miksi se ei ole tullut enää uudelleen takaisin?).

Roaccutan ei myöskään aiheuttanut mitään vaurioita kropassani, että en ymmärrä miksi en olisi voinut Roaccutan-kuureja syödä. 

Tuollainen "ruokavalio ruokavalio!!111!!"-jankutus on todella syyllistävää, etenkin sellaiselle ihmiselle joka syö edes kohtuullisen hyvin. 

Ja kyllä, minusta antibiootit ja se saatanasta seuraava Roaccutan on hyvä lääke myös nuorelle joka kärsii aknesta. Parempi se lääkekuuri tai vaikka kaksikin kuin vuosikausien kärsimys. Ja kyllä, nuorelle ihmiselle, jolle muutenkin kehon muutokset saattaa olla kova paikka ja epävarmuus omasta ulkonäöstä on yleistä, se akne on todella musertava. Yleensä. En ole tavannut yhtäkään nuorta ihmistä joka olisi sinut aknensa kanssa eikä kärsisi siitä. 

Vierailija
4/55 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä taisteluun! Annan nyt jo ennalta sellaisen vinkin, että sitten, kun oot saanut ton akuutin vaiheen hoidettua, eikä lääkevoiteille yms. enää ole jatkuvaa tarvetta, niin kannattaa sitten siinä vaiheessa kokeilla luonnonkosmetiikkaa ihon kosteustasapainon palauttamiseen. Itsellä iho oli vuosien antibioottien, myrkkyvoiteiden ja pillereiden jäljiltä aivan sekaisin, ja oikeestaan pari viimeistä vuotta niitä finnejä aiheutti pelkästään se, että iho ärtyi jokaisesta tuotteesta, mitä kokeilin. Vihdoin luonnonkosmetiikka toi avun, ja nyt iho on vuoden verran ollut tosi kauniin ja terveen näköinen. Huom, en siis nyt väitä, että luonnonkosmetiikka parantaisi pahan ja akuutin aknen, puhun nimenomaan nyt siitä lääkityksen jälkeisestä ajasta. Eikä sen välttämättä tarvi olla luonnonkosmetiikkaakaan, mutta mulle se on ainut, mikä toimii. Pääasia, että jokainen löytää ne omalle iholleen sopivat tuotteet.

Vierailija
5/55 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Lääkäri sano heti, että ihan selvästi on aknea. Ja katto selänkin ja totes, että aika paljon on ja alas asti menee. Suuri helpotus, koska nyt varmistus lääkäriltä, joten kotona ei voi väittää, että itseaiheutettu.

Koska mitään lääkettä ei oo ennen kokeiltu, sain antibioottikuurin, tetralysal 300mg. Toivon että auttaa. Ap

Vierailija
6/55 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 10:47"]

Moikka! Lääkäri sano heti, että ihan selvästi on aknea. Ja katto selänkin ja totes, että aika paljon on ja alas asti menee. Suuri helpotus, koska nyt varmistus lääkäriltä, joten kotona ei voi väittää, että itseaiheutettu. Koska mitään lääkettä ei oo ennen kokeiltu, sain antibioottikuurin, tetralysal 300mg. Toivon että auttaa. Ap

[/quote] Olisit tässä ajassa jo päässyt siitä eroon, kun olisit uskonut mua. t: 2

Vierailija
7/55 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla päivittämään jotain. Saattaa joskus keskustelu pompata esille jos joku googlettaa jotain.

Mun iho voi tosi hyvin. Uusia finnejä ei oo juurikaan syntynyt ja jos on niin ne on lähtenyt lähes heti pois. Ihonalaisia paukamia ei myöskään oo tullut. Aurinkorasvaa pitää käyttää tosin, ihosta tullut vähän herkkä auringolle. Ap

Vierailija
8/55 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen. Tän ketjun vastauksista päätellen mun olis pitäny hyppiä pitkin seiniä ja pierrä tulta. Vituttihan mua suuresti. Ja oikein pahoina paisepäivinä skippasin koulusta. Kaikenlaisen kosmetiikan ja ruokavaliomuutoksen kokeilin. Lääkärille en mennyt, koska olin hyvin köyhästä perheestä. Akne alkoi helpottaa noin vuosi sitten (20-vuotiaana). Mullakin muuten alkoi 12-vuotiaana. Nykyään on enää ihan lievää aknea. Hiljattain vähän pahentunut ehkäisyn lopettamisen takia. Mutta sanoisin, että aika parantaa (vaikka se jurppiikin kuulla). En tiedä, mikä olisi eniten vaikuttanut nykyiseen parempaan tilanteeseen. Syön sinkkiravintolisää 150-300% saantisuosituksen verran, syön nykyään huomattavasti vähemmän lihaa, käytän laktoosittomiakin maitotuotteita hyvin harvoin, en käytä kemikaaleja kasvojen pesuun, ainoastaan vettä, kosteutan jojoba- ja ruusunmarjaöljyllä (lähempänä ihon oikeaa rasvaa). Kuorin sitruunalla ja sokerilla, mutta sitä sun ei varmaan vielä noin tulehtuneeseen ihoon kannata tehä. En edes tiedä, luetko tätä ketjua enää. Mutta mene toki lääkärille, jos on rahaa. Se tietää parhaiten. Mulla on jääny joitain arpia, mutta aika pieniä. Ne varmaa hälvenee ajan myötä, olenhan vasta 21. Ja ruusunmarjaöljyn pitäisi kuulemma auttaa niihinkin. Älä tapa itteäs, ja yritä elää normaalia elämää. Kuulostaa typerältä ihmiselle, jolla ei ole aknea ollut, mutta muut varmaa ymmärtää sen tunteen.

Vierailija
9/55 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:20"]Pakko tulla päivittämään jotain. Saattaa joskus keskustelu pompata esille jos joku googlettaa jotain.

Mun iho voi tosi hyvin. Uusia finnejä ei oo juurikaan syntynyt ja jos on niin ne on lähtenyt lähes heti pois. Ihonalaisia paukamia ei myöskään oo tullut. Aurinkorasvaa pitää käyttää tosin, ihosta tullut vähän herkkä auringolle. Ap
[/quote]
Oho. En sitten lukenut ketjun loppuun. Mutta ihanaa, että apu löytyi! Toivotaan, ettei tule takaisin. Nyt vaan keskityt täysillä elämään :) -55

Vierailija
10/55 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astaksantiini

Vierailija
11/55 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla vaikuttaisi olevan aknen pahin muoto ole kystinen akne. Tällöin finnit koteloituvat, ovat kipeitä ja arpeuttavat ihon. Eli nyt nopeasti ihotautilääkärille. Ihoasi voidaan hoitaa hormonaalisesti tai vahvalla retinolilääkityksellä (jonka yhteydessä on syötävä e-pillereitä). Tällöin käyt myös maksatesteissä, sillä lääkitys kuormittaa maksaa.

Tsemppiä! 

Vierailija
12/55 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkörille mars, jos on noin kauan vaivannut! Arpiin voi saada laserhoitoa, mutta haalistuvat myös ajan kanssa, siinä vaan voi mennä vuosia.

Vierailija
13/55 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa sebamed tuotteita, sillä vuoden ihonhoito kuuri ja kyllä lähtee.

Mulla oli teininä tuostakin pahempi akne, kolme kuukautta käytin sebamed palasaippuaa ja melkeen puolet oli lähtenyt. Vuoden käytin jonka aikana lähti kaikki akne eikä oo takasi tullut. :-)

Vierailija
14/55 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:13"]

Sulla vaikuttaisi olevan aknen pahin muoto ole kystinen akne. Tällöin finnit koteloituvat, ovat kipeitä ja arpeuttavat ihon. Eli nyt nopeasti ihotautilääkärille. Ihoasi voidaan hoitaa hormonaalisesti tai vahvalla retinolilääkityksellä (jonka yhteydessä on syötävä e-pillereitä). Tällöin käyt myös maksatesteissä, sillä lääkitys kuormittaa maksaa.

Tsemppiä! 

[/quote]

totta! Kystat rikkovat ihon pahiten akneista, sillä se rikkoo kudostakin. 

Vierailija
15/55 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olet noin nuori, arvet kyllä häviävät. Mutta kannattaa tod mennä ajoissa lääkäriin.

Vierailija
16/55 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin Roaccuttan kuurin reilu parikymppisenä. Poikani söi saman 14 vuotiaana.
Molemmilla auttoi. Suosittelen lämpimästi. Hurjat sivuvaikutukset mutta todella tehokas ja akne on kaukainen ja kamala muisto vain.
Hakeudu ihotautilääkärille :).

Vierailija
17/55 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:14"]

Mulla oli teininä tuostakin pahempi akne, kolme kuukautta käytin sebamed palasaippuaa ja melkeen puolet oli lähtenyt. Vuoden käytin jonka aikana lähti kaikki akne eikä oo takasi tullut. :-)

[/quote]

No sitten se ei kyllä ole mitään aknea ollutkaan. Akne ei lähde millään sebamedeillä tai muilla, kyllä se vaatii lääkityksen.

Nimim. "kokemusta on"

Vierailija
18/55 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaan akneen ei muu auta kuin ihotautilääkärillä käynti ja asianmukaiset, reseptillä saatavat lääkkeet. Kannattaa mennä ennen kuin on liian myöhäistä = on paljon arpija, jotka ei niin vain häviäkään kasvoista

Vierailija
19/55 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:14"]

Apteekista saa sebamed tuotteita, sillä vuoden ihonhoito kuuri ja kyllä lähtee.

[/quote]

Minkä helvetin takia te alapeukutatte kun tosi on?! vittu ihme sakkia, apua kysytään, sitten kun sitä annetaan ja vielä omasta kokemuksesta niin ei kelpaa. 

Vierailija
20/55 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:17"]

Itse söin Roaccuttan kuurin reilu parikymppisenä. Poikani söi saman 14 vuotiaana. Molemmilla auttoi. Suosittelen lämpimästi. Hurjat sivuvaikutukset mutta todella tehokas ja akne on kaukainen ja kamala muisto vain. Hakeudu ihotautilääkärille :).

[/quote]

Kannattaa lukea noista haittavaikutuksista oikeasti sekä googlettaa englanninkielisiä keskusteluita. masentuneisuus on pienin ongelma sivuoireista..eli en suosittele ainakaan lämpimästi. Varauksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän