Akne (kuvia)
Oon 17v. Finnejä alkoi tulla 12 vuotiaana. Oon kyllästynyt tähän ihoon. En vaan jaksa. En oo käyny ihotautilääkärissä, mutta varmaan pitäis. Vai mitä mieltä ootte? Naaman oon saanu joten kuten kuriin basironilla ja muilla kaupan tököteillä. Muutama finni ei haittaa, lähinnä noi arvet.
Kommentit (55)
Kokeile laktoositonta ruokavaliota. Muista, että sitä normaalia maitoa löytyy kouluruoista. Suosittelen kokeilemaan kaikki allergiat samalla. Helpottaa elämää. Vaikka saisit lääkkeillä hetkellisesti aknen paranemaan sen on tapana uusiutua.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:17"]
Itse söin Roaccuttan kuurin reilu parikymppisenä. Poikani söi saman 14 vuotiaana. Molemmilla auttoi. Suosittelen lämpimästi. Hurjat sivuvaikutukset mutta todella tehokas ja akne on kaukainen ja kamala muisto vain. Hakeudu ihotautilääkärille :).
[/quote]
Roaccutan on melko ihmelääke. Veljeni sitä popsi 3kk muistaakseni. Huulet oli paksua rupea, silmät veresti ja nenästä tuli verta. Mutta eipä sen jälkeen ollut ongelmia, arvetkin hävisi!
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:21"]
Kokeile laktoositonta ruokavaliota. Muista, että sitä normaalia maitoa löytyy kouluruoista. Suosittelen kokeilemaan kaikki allergiat samalla. Helpottaa elämää. Vaikka saisit lääkkeillä hetkellisesti aknen paranemaan sen on tapana uusiutua.
[/quote] Mulla on laktoosi-intorelanssi, joten laktoositon ruokavalio on jo käytössä. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:25"]
[/quote] Mulla on laktoosi-intorelanssi, joten laktoositon ruokavalio on jo käytössä. Ap
[/quote] Kokeile tuota astaksantiinia. Mun 25v kestänyt akne selässä on tipotiessään!
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:14"]
Mulla oli teininä tuostakin pahempi akne, kolme kuukautta käytin sebamed palasaippuaa ja melkeen puolet oli lähtenyt. Vuoden käytin jonka aikana lähti kaikki akne eikä oo takasi tullut. :-)
[/quote]
No sitten se ei kyllä ole mitään aknea ollutkaan. Akne ei lähde millään sebamedeillä tai muilla, kyllä se vaatii lääkityksen.
Nimim. "kokemusta on"
[/quote]
on se voinnut akne olla ja pahakin, mutta ei se ole ollut kuvankaltainen kystinen akne. Paljon pahempaa ainetta kuin saippua ei kystiselle aknelle voi keksiäkään. No, meikki tietenkin.
[/quote]
Kystinen akne oli että miettikää vaan ihan rauhassa miten oon päässy siitä eroon
Pitäiskö heti varata aika suoraan ihotautilääkärille vai mennä terveyskeskukseen ensin josta lähete varmaankin eteenpäin? Ap
Lopetat vehnätuotteiden syömisen kokonaan. Rupeat gluteenittomalle ruokavaliolle. Et todellakaan mene hommaamaan mitään Roaccutan -reseptiä koska sillä saat vain maksavaurioita.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:34"]
Pitäiskö heti varata aika suoraan ihotautilääkärille vai mennä terveyskeskukseen ensin josta lähete varmaankin eteenpäin? Ap
[/quote]
Jos julkiselle puolelle menet niin yleensä ihotautilääkärille pääsee vain lähetteellä terveyskeskuksen/omalääkärin kautta. Yksityiselle puolelle pääsee varaamalla ajan suoraan ja latomalla rahaa tiskiin.
Julkiselle puolelle jos menet, niin kannattaa hakeutua sinne terveyskeskukseen/omalääkärille mahdollisimman pian, yleensä julkisen puolen ihotautilääkäreille on viikkojen/kuukausien jonot.
Nuo lääkkeet vaikuttaa todella paljon sisäelimiin ja ohentavat ihon, kannattaa harkita muita vaihtoehtoja ennen kuin lähtee käyttämään niitä - ja akne voi kaiken lisäksi uusiakin.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:34"]
[/quote]
suoraan ihotautilääkärille!
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:36"]
Lopetat vehnätuotteiden syömisen kokonaan. Rupeat gluteenittomalle ruokavaliolle. Et todellakaan mene hommaamaan mitään Roaccutan -reseptiä koska sillä saat vain maksavaurioita.
[/quote]
Höpö höpö, otapa asioista selvää. Roa ei todellakaan aiheuta mitään maksavaurioita kun sitä fiksusti ja lääkärin valvonnassa käyttää. (Verikokeet, sis. maksa, otetaan säännöllisesti).
Kuvasta ei näkynyt ainakaan liiemmin syviä arpia joten kyllä tuosta ihosta vielä kauniin saa kunhan vain saat hoidettua tuon aknen kuriin. Nuo punaiset arvet kyllä ajan kanssa haalenee.
Aknea sairastaneena sanon että jos helpon vaihtoehdon haluaa niin pyytää Diane Novan e - pillerit jotka alkaa auttaa akneen 4kk päästä. Tämä on varsin tehokas aknen hoito, paljon tehokkaampi kuin antibiootit (tetralysal) mitä lääkärit monesti määrää.
Tietysti on aina omat ongelmansa hormonivalmisteen käytöstä, kaikille ei välttämättä sovi ja mikäli haluaa luonnollisen vaihtoehdon niin ruokavalio on myös varsin tehokas monella mikäli löytyy itsekuria ja pitkäjänteisyyttä. Tulokset ei näy heti. Vinkkejä ruokavalioon:
- Viljat pois
- Maidot pois
- Sokerit pois.
+ Paljon kasviksia. Sekä tuoreena että höyrytettynä/ keitettynä. Kasvissosekeitot, wokit ym.
+ Paljon marjoja
+ Pellavansiemenrohe ruokavalioon tuomaan kuituja
+ Monivitamiinivalmiste, D- vit, Sinkki, Omega 3 kalanmaksaöljy
+ Vetta runsaasti
+ Kevyt liikunta + stressin hallintaa.
Lopetat vehnätuotteiden syömisen kokonaan. Rupeat gluteenittomalle ruokavaliolle.
[/quote]
Kas kun ei siitä ole apua oikein kunnon akneen. Minulla oli oikein kunnon akne, eikä mistään ruokavalioista (esim. kokonaan viljaton, maidoton) ollut mitään apua. Myös silloinen ihotautilääkärini (ihan professori) sanoi, että ei ruokavaliolla ole akneen mitään merkitystä. Ihan tosiaan tämän käytännössä totesin.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:39"]
Aknea sairastaneena sanon että jos helpon vaihtoehdon haluaa niin pyytää Diane Novan e - pillerit jotka alkaa auttaa akneen 4kk päästä. Tämä on varsin tehokas aknen hoito, paljon tehokkaampi kuin antibiootit (tetralysal) mitä lääkärit monesti määrää.
[/quote]
Ja sitten kun e-pillerikuurin lopettaa, akne palaa räjähtäen.
Ap: hakeudu ihotautilääkärille äläkä laita rahojasi mihinkään käsikauppaihonhoitotuotteisiin tai ala pelata ruokavaliolla ihmettä odottaen. Ihotautilääkäri toteaa aknesi tilan ja antaa siihen pätevän lääkityksen. Yleensä lääkitys alotetaan antibiooteilla ja reseptillä saatavilla rasvoilla joita käytetään x aikaa. Jos ne eivät tuo ihollesi apua, siirrytään järeämpään lääkitykseen (=Roaccutan).
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:25"]
[/quote]
Kokeile tiputtaa nopeat hiilihydraatit, hedelmäsokereita, karkkia, öljyistä pois tietyt merkit. Huomaat jos ne laittaa vatsan sekaisin. Jos ne pierettää niin todennäköisesti ne näkyy naamassa. Voit syödä todella laadukkaasti, mutta pitää tietää mitä laittaa suuhun. Ihotautilääkäri määrää lääkkeitä ja ehkä jotain rasvoja. Voit käyttää iholla vaikka kookosöljyä. Pehmentää ja suojaa ihoja, siitä ei pitäisi tulla allergioita.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:39"]
[/quote]
Ja sitten kun e-pillerikuurin lopettaa, akne palaa räjähtäen.
[/quote]
Totta. Minä söin akneeni kaksi Roaccutan-kuuria, niiden välissä oli pari-kolme vuotta. Sitten akne katosi eikä ole takaisin tullut (aikaa jälkimmäisestä kuurista 5-6 vuotta).
Henkilökohtaisesti söin mieluummin Roaccutan-kuurin kuin e-pillereitä koska e-pillereitä tosiaan saa syödä loppuikänsä mikäli ei halua aknen palaavan. Uskon, että kaksi Roaccutan-kuuria on elimistölle vähemmän haitallista kuin vuosikausia syödyt e-pillerit.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:45"]
Oon 17v. Finnejä alkoi tulla 12 vuotiaana. Oon kyllästynyt tähän ihoon. En vaan jaksa. En oo käyny ihotautilääkärissä, mutta varmaan pitäis. Vai mitä mieltä ootte? Naaman oon saanu joten kuten kuriin basironilla ja muilla kaupan tököteillä. Muutama finni ei haittaa, lähinnä noi arvet. http://aijaa.com/dK7szx
[/quote]
Lue kirja Eroon vehnästä. Se perkeleen myrkky, gluteeni, aiheuttaa tuon sun naaman kurkkimisen.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:40"]
Lopetat vehnätuotteiden syömisen kokonaan. Rupeat gluteenittomalle ruokavaliolle.
[/quote]
Kas kun ei siitä ole apua oikein kunnon akneen. Minulla oli oikein kunnon akne, eikä mistään ruokavalioista (esim. kokonaan viljaton, maidoton) ollut mitään apua. Myös silloinen ihotautilääkärini (ihan professori) sanoi, että ei ruokavaliolla ole akneen mitään merkitystä. Ihan tosiaan tämän käytännössä totesin.
[/quote]
Aivan, eli kun sinä näin sanot niin me sadat/tuhannet joilla vaikeakin akne on lähtenyt ruokavaliolla ollaan väärässä. Ja kerran professori on myös näin sanonut...
Minulle sanoi myös ihotautilääkäri noin ja kokeilin ensin antibiootit, paikallissalvat, pillertit (jotka tosin auttoi akneen mutta pahoinvointi oli sitä luokkaa ettei sopinut). Viimein ihotautilääkäri suositteli roaa, ja sitä en todellakaan halunnut sillä lapsia olin suunnitellut vielä tehdä. Muutin ruokavalioni täysin. Aloin kiinnittämään huomiota terveelliseen ruokavalioon jossa ruoka/ ravintoaineet pääsee imeytymään huonokuntoisestakin suolistosta ja pikkuhiljaa akne lähti täysin.
Luuletko että kaikki näin väittävät ovat jotain porkkanakauppiaita jotka markkinoivatt omia vihanneksiaan? Vai miksi kuvittelet niin monen näin kertovan?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:14"]
Mulla oli teininä tuostakin pahempi akne, kolme kuukautta käytin sebamed palasaippuaa ja melkeen puolet oli lähtenyt. Vuoden käytin jonka aikana lähti kaikki akne eikä oo takasi tullut. :-)
[/quote]
No sitten se ei kyllä ole mitään aknea ollutkaan. Akne ei lähde millään sebamedeillä tai muilla, kyllä se vaatii lääkityksen.
Nimim. "kokemusta on"
[/quote]
on se voinnut akne olla ja pahakin, mutta ei se ole ollut kuvankaltainen kystinen akne. Paljon pahempaa ainetta kuin saippua ei kystiselle aknelle voi keksiäkään. No, meikki tietenkin.