10 kk tapailun jälkeen...
Olen tapaillut miestä 10 kk. Tapasimme netissä joten tapailu lähti "nollasta" ja sai heti romanttisen sävyn. Mies sanoi traumatisoituneensa edellisistä suhteista ja että haluaa tutustua kunnolla ennen sitoutumista. Sanoi ensin tarkoittavansa tällä 3-6 kuukautta, kun tämä aika alkoi täyttyä vaihtoikin aikamääräksi vuoden. Olemme mielestäni tapailleet melko "vakavasti", tutustuneet jonkin verran toistemme ystäviin ja siis ihan alusta asti myös viettäneet öitä yhdessä. Tapailu on ollut mukavaa ja ihastuin mieheen kovasti jo heti alussa. Jotenkin olen myös kokenut että hänkin pitää minusta ja olen sitä, mitä hän naiselta hakeekin.
Mies ei koskaan ole sanonut, etteikö tapailisi muitakin, enkä ole halunnut kysyä tästä, koska olen tosiaan niin ihastunut häneen ja pelkään että loukkaantuisin vastauksesta. Itse olen kertonut, etten tapaile muita. Kun kävi ilmi, että tapailumme alkuvaiheessa olin hieman nuollut eksäni kanssa, mies loukkaantui selvästi. Olen arvellut, ettei mies ainakaan massoittain tapaile muita, koska hänellä on tavattoman huono muisti, mutta hän ei ole koskaan sekoittanut minun "faktojani", kuten saattaisi käydä jos hänellä olisi monia muitakin naisia. Muutenkaan mitään minua epäilyttävää ei koskaan ole tullut ilmi. Puhumme nykyään usein yhteisestä tulevaisuudestamme ja mieskin tuntuu ajattelevan, että meillä on sellainen.
Kunnes nyt siis. Olin vuosia sitten tehnyt eräälle deittisivustolle feikkiprofiilin ystäväni kanssa. Ystävältä tuli eilen viesti, että feikkiprofiilille oli tullut kaveripyyntö. Muistin vielä salasanan ja menin katsomaan profiilia. Kaveripyyntö oli tältä tapailemaltani mieheltä. Hän oli näemmä lähetellyt pyyntöjä sivuston naisille massoittain. Tämä feikkiprofiili on minua 5 vuotta nuorempi, ja minäkin olen jo useita vuosia miestä nuorempi. Miehen profiilissa lukee, että etsii mm. seurustelukumppania.
Ällöttää ja surettaa. :( En tiedä miten jatkaisin miehen kanssa. Hän ei sinänsä ole tehnyt mitään väärää (vai onko teidän mielestä), mutta harmittaa hirveästi jos hän 10 kk:n jälkeen särkee sydämeni. Tähän asti olin luottanut siihen, että alamme kyllä seurustella muutaman kuukauden sisällä ellei mitään ihmeellistä tapahdu. Nyt tajusin ettei hän vissiin olekaan vielä mielestään löytänyt sitä oikeaa, ja haku on päällä edelleen.
Miten te tekisitte? Ottaisitteko asian puheeksi miehen kanssa, jatkaisitteko juttua feikkiprofiilin kautta ja koettaisitte selvittää miten pitkälle mies on valmis menemään, vai katkoisitteko välit saman tien?
Kommentit (20)
Sori mutta mä katkoisin välit. En pystyisi luottamaan.
Ei ole rakastunut kun noin kauan jahkaa. Todennäköisesti pitää sinua varalla tai ei kehtaa lopettaa hommaa, onhan kiva tavallaan seurustella (=vakipano) ja olla sinkku samaan aikaan. Etsi toinen, arvoisesi kumppani. Huomaat kyllä että tämä ei ollut se, ennemmin tai myöhemmin. Jos ette nyt ole molemmat korvia myöten rakastuneita ja jos ette avoimesti pysty puhumaan niin ei tämä ole se oikea suhde. Ja tuolla käyttäytymismallilla mies vaan jatkaisi satuttamistasi. Kyllä normaali ihminen tietää 10 kuukaudessa haluaako SEURUSTELLA kanssasi, haluaisimpa tietää mikä on koeaika yhteenmuuttamiselle. Siinä vaiheessa kun lapsia aletaan miettiä sulla on jo vaihdevuodet.
Sua on nyt kyllä vedätetty koko 10kk
Tuntuu vain mahdottomalta lopettaa juttu tähän, kun olen niin ihastunut mieheen ja "tuhlannut" häneen monta kuukautta. Muuten kyllä puhumme avoimesti kaikesta, ja siksikin tuntuu nyt vaikealta jatkaa juttua, kun joudun nyt salailemaan että tiedän hänen touhuistaan. "Onneksi" miehestä ei nyt pariin päivään ole kuulunut mitään, niin en ole joutunut miettimään mitä sanon hänelle. Olen tosin myös harkinnut, että ihan vain normaaliin sävyyn kerron olevani tuon deittiprofiilin takana ja hämmästyneeni, kun sain häneltä kaveripyynnön. Lisäksi mies kyllä saattoi laittaa deittipalstalla kaveripyynnön osittain kaverimielessäkin. Ko. deittipalsta on pieni yhteisö jossa moni käyttäjä tuntuu etsivän lähinnä samanhenkistä juttuseuraa. t. ap
Ap järki käteen? Pieni yhteisö juttu seuraa?? niin vissiin. Miehessä jotain outoa kukaan raksstunut/ihastunut ei jahkaile 10 kk. Heivaa mies.
Jos mies sinua rakastaa ei toimisi noi. Oletko hänelle panokaveri vai mies jonka kanssa perustaa perhe? Kysy häneltä.
Ymmärrän, ettet haluaisi särkeä pilvilinnaasi koska olet niin ihastunut mieheen, mutta valitettavasti en usko, että mies on valmis seurustelusujteeseen kanssasi. Kyllä se suhde olisi jo alkanut muuten. Kuulostaa siltä että kyllä hän sinusta pitää, mutta ei ehkä tarpeeksi. Tai sitten hänellä on niin kova sitoutumiskammo että pitää väkisin viivyttää vakiintumista suhteeseen. Niin tai näin, niin ottaisin puheeksi ja yrittäisin kaivaa miehestä että mistä mättää. Ansaitset parempaa!
Kuuntele nyt itseäsi: 10kk paneskelee kanssasi ja samalla takavasemmalla virittelee uusia suhteita. Onko se ihastusta, rakastumista, yhteisen elämän suunnittelua, tunteidesi kunnioittamista? Ei ole. Mies on peluri, joka pitää sinua vakileluna - tosin varmasti luulee, että sinullekin se sopii. Hommahan pyörii ja on pyörinyt kauan.
Jos silläkin on vaan "vitsillä tehty feikkiprofiili"? ;) Niinkuin sulla, jonka salasanankin vielä hups sentään muistit.
Teidän pitää puhua asiasta. Sinä sanot sanottavasi, halusi ja huolesi ja mies omansa. Teette päätöksen suhteenne suhteen ja puhutte asioista vielä myöhemminkin, jos vielä olette väleissä.
Just eilen luin tätä tammikuussa aloittamaani ketjua ja harmittelin, kun en ole jatkanut tarinaa tänne. Olisi hauska lukea jälkeenpäin ikäänkuin omaa päiväkirjaasa kommenttiraidalla. :D Jatkoin siis kuitenkin suhdetta miehen kanssa, menin kuitenki myös terapiaan. Kenties terapian ansiosta sain viimein lopetettua suhteen toukokuussa, paitsi että se jatkuikin pelkkänä seksisuhteena. :D Nyt sekin on ilmeisesti sitten loppu, koska miehellä lienee uusi nainen. Olimme sopineet tänään menevämme ulos syömään, kuten joskus teemme. Tarkoitus oli myös sen jälkeen maistella tekemääni mustikkapiirakkaa, kenties miehen luona. Pakkasin mustikkapiirakan muovipussiin ja lähdin salille, bussissa laitoin miehelle tekstarin että monelta tavataan. Hän vastasikin, ettei voi sittenkään tänä iltana tavata.
Olin nälkäinen ja hirveän surullinen, tuntui kauhealta ajatus että söisin yksin. Joten laitoin salilta viestiä eräälle ystävämiehelle, että lähteekö hän kanssani syömään. Olemme em. miehen kanssa kovasti lähentyneet viime aikoina ja olenkin miettinyt, voisiko tässä olla ainesta enempään. Pakkasin siinä salilla kamojani, ja aloin miettiä mitä mustikkapiirakalle tekisin. Jos ilmaantuisin ystävämiehen eteen mustikkapiirakan kanssa, selitystä varmaan kaivattaisiin, enkä millään olisi halunnut kertoa, että vaihdoin lennosta oikean ihastukseni häneen kun tuli oharit. Lopulta tungin piirakan salireppuuni. :D Tuntuipas typerältä koko illan, olisin vielä mielelläni tarjonnut piirakkaa miehelle, mutta milläs selität sen olemassaolon :D Oli pakko kertoa tämä jonnekin...
ap
Voi vittu miten naiivi vässykkä :D kuka helvetti TAPAILEE 10 kuukautta, siis mitä helvettiä? Tapailua max. 2 kk ja jos sen jälkeen ei sitouduta niin välit poikki. Toimii!!!!
En nytkään laittaisi välejä poikki 2 kk:n kohdalla jos olisin tuollaisessa tilanteessa. Olin kiintynyt siihen ihmiseen ja uskoin, etten helposti löytäisi samanveroista. Ei kaduta tuo suhde, vaikka sen loppuminen tuntuukin raskaalta. ap
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:21"]En nytkään laittaisi välejä poikki 2 kk:n kohdalla jos olisin tuollaisessa tilanteessa. Olin kiintynyt siihen ihmiseen ja uskoin, etten helposti löytäisi samanveroista. Ei kaduta tuo suhde, vaikka sen loppuminen tuntuukin raskaalta. ap
[/quote]
Oletkin typerä vässykkä. Oma ongelmasi. Kuka tahansa aidosti ihastunut ihminen haluaa sitoutua mahd. nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:21"]En nytkään laittaisi välejä poikki 2 kk:n kohdalla jos olisin tuollaisessa tilanteessa. Olin kiintynyt siihen ihmiseen ja uskoin, etten helposti löytäisi samanveroista. Ei kaduta tuo suhde, vaikka sen loppuminen tuntuukin raskaalta. ap [/quote] Oletkin typerä vässykkä. Oma ongelmasi. Kuka tahansa aidosti ihastunut ihminen haluaa sitoutua mahd. nopeasti.
[/quote]Mistä ilkeä tapasi puhua ventovieraalle kumpuaa? Omasta onnellisesta elämästäsikö?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:34"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:21"]En nytkään laittaisi välejä poikki 2 kk:n kohdalla jos olisin tuollaisessa tilanteessa. Olin kiintynyt siihen ihmiseen ja uskoin, etten helposti löytäisi samanveroista. Ei kaduta tuo suhde, vaikka sen loppuminen tuntuukin raskaalta. ap [/quote] Oletkin typerä vässykkä. Oma ongelmasi. Kuka tahansa aidosti ihastunut ihminen haluaa sitoutua mahd. nopeasti.
[/quote]Mistä ilkeä tapasi puhua ventovieraalle kumpuaa? Omasta onnellisesta elämästäsikö?
[/quote]
Olen onnellinen, kiitos kysymästä. Kaksi miestä on kiinnostunut. Se on vain totuus, että on vässykkämäistä alentua tapailemaan 10 kk, kun ei kukaan aidosti ihastunut pitkitä sitoutumkata niin helvetin kauan. Sitten ihnetellään, kun sydämeen sattuu. Kannattaisi ehkä pitää puolensa ja vaatiakin jotain?
ap tässä hei. puhuin miehelle asiasta, en jotenkin kehdannut mainita deittitapausta mutta siis valitin että ollaan jo 10 kk tapailtu eikä mitään sitoutumisen merkkejä ilmassa. mies ei halunnut ymmärtää, oli koko ajan ohjaamassa keskustelua sivuraiteille, mutta jostain syystä hänelle ei näyttänyt tulevan edes mieleen että haluaisin lopettaa suhteen, vaikka käytin useaan kertaan ilmauksia tyyliin "mä en kestä tätä enää" tai "en jaksa enää". ihmettelen että onko mies niin komea ja suosittu, ettei osaa kuvitella että joku nainen haluaisi antaa hänelle pakit. täytyy myöntää etten itsekään haluaisi antaa pakkeja, ehkä juuri em. syistä. olin toki iloinenkin, kun tavallaan tarjosin miehelle mahdollisuutta sanoa, ettei nauti tapailusta kanssani ja haluaa lopettaa, mutta hän ei tarttunut tilaisuuteen. joo olette varmaan jo oivaltaneet että mulla on todella huono itsetunto. olen nyt kuitenkin ylpeä että kävin edes jonkinlaisen kissa pöydälle -keskustelun miehen kanssa. mihinkään tulokseen ei nyt kuitenkaan päästy, mies tosiaan suuttui ja kyllästyi aiheeseen, minun piti lähteä kun oli sovittu meno.