Todennäköisesti en ikinä työllisty tyydyttävästi ja pitkäkestoisesti
Mulla on koulutus ja oon ihan just niin asiantunteva kuin voi olla ilman pitkää työkokemusta. Aika ajoin pääsen haastatteluihinkin (tosin en järin usein). Olen kuitenkin niin arka, ujo ja jännittynyt, että haastattelut ja puhelut rekrytoijille ovat tuskaa, yleensä vieläpä molemmille osapuolille.
__
Juuri toisessa rekrytointiaiheisessa ketjussa puhuttiin siitä, miten oleellista on olla rohkea ja itsevarma. Jos kaikki rekrytoinneista vastaavat ajattelevat noin, mulla on edessä työttömyyttä, alanvaihtoa ja paskaduuneja. Tosin siivoojankin pitää olla sosiaalinen. :/ .
__
Ei tuu mitään.
Kommentit (5)
Minkä alan ujo, arka ja jännittynyt olet?
Niin minäkin luulin, mutta niin vain on nyt kuitenkin työpaikka. Melkoinen mäihä kävi kuitenkin. Suosittelen pieniä yrityksiä, niissä minäkin olen parhaiten pärjännyt. Mulle on sattunut myös hyvät työnantajat, pienissä on vaikka minkälaista. Mutta ei ne isotkaan aina niin auvoisia ole.
Alasta lähinnä sen verran, että merkittävä osa tehtävistä julkisella puolella, omalta paikkakunnalta ei tiedossa juurikaan yksityisiä firmoja, joissa osaamiselleni olisi käyttöä. En nyt ainakaan osaa heti nimetä yhtään. Alan työllisyystilanne kai kohtalainen, tosin julkisen puolen leikkaukset vaikuttavat.
__
Opiskellessa odotin sitä eläköitymisaaltoa. Ei oo näkynyt ainakaan vielä.
Oikeastaan yksityiset ovat pitkälti jotain yhden tyypin asiantuntijalafkoja, jotka tekevät jotakin alihankintaa julkisen sektorin tarpeisiin. Yksityisen puolen hankkeet vaativat multa oikeasti lisäkoulutusta. Myyntipuolen hommia tiedän olevan saatavilla, ja ajan oloon niissä tienaisi, mutta ujo, arka myyntitykki?
ap
Ihan just niin asiantunteva = Teoriaosaamisen raamit kunnossa, mutta kokemuksen tuoma syvällisempi osaamimem + käytännöt puuttuvat. Vähän tunnekuohussa kirjoitin aloituksen.
ap