Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsi alkanut kutsumaan minua äidiksi

Vierailija
08.03.2015 |

Mikä on siis aivan ihana ja hellyyttävä juttu - älkää ymmärtäkö väärin!

Ekan kerran se tapahtu parisen viikkoa sitten ku hänet hain päiväkodista. Ja nykyään sanoo jo usein äidiksi, useamminkin kumminkin vielä etunimellä.

Ongelmana tässä on nyt se ettei mies näe tässä mitään ongelmaa. Lapsi näkee bioäitiään joka toinen viikonloppu ja miehen (ja tavallaan myös minun) mielestä minä olen lapselle enemmän se äitihahmo. Mutta en missään nimessä halua loukata lapsen bioäitiä. Olen tehny tosi paljo töitä sen eteen että minä ja bioäiti pystymme olemaan asiallisissa väleissä. Ja tiedän että jos bioäiti tästä kuulisi niin hän nostaisi asiasta hemmetinmoisen metakan - ehkä ihan syystäki, hänhän se lapsen äiti on, en minä.
Mutta en kai minä voi lapselle sanoa että minua ei saa kutsua äidiksi?

Miten te uusioperheelliset olette hoitaneet nämä tilanteet?

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:56"]Mä en ymmärrä et jos kerran apta häiritsee äiti -nimitys tai tietää siitä tulevan ongelmia, niin miks ei oo heti alkujaan korjannu asiaa? "Ella hei, mä oon sun äitipuoli ja sun äiti on äiti. Jos äitipuoli ei oo susta kiva, niin mietitäänpä yhdessä mulle kutsumanimi!"
[/quote] Täh, ei hänen nimi ole Ella? Mistä sä oot tollasta repässy?
Ap
[/quote] Ap selvästi parikymppinen tyttönen joka suoraa peruskoulun jälkeen mennyt panemaan kolmekymppisiä perheenisiä. Ei koulutusta ja alhainen äo. Tämä sen todisti.
[/quote]
Mene ottamaan lääkkeesi. Taisi johonkin etä-äitiin osua ja upota, lähtikö miehes nuoremman matkaan ja vei lapset mennessään?
En kyllä ihmettele sillä sussa taitaa itessäs olla tarpeeksi lasta huolehdittavaksi...
[/quote] Minkä oli tarkoitus osua ja upota? Tunnistin itseni ap:n tytärpuolen äidin tilanteesta ja tiedän, millainen sotku voi seurata. Olisiko sinusta siis oikein, että mies lähtee nuoremman matkaan ja vie lapset mennessään? Vai mitä siinä pilkkaat ja lällättelet? Minun mielestäni saan olla katkera ja saan olla vihainen. Ei minun tarvitse sinulle omaa tilannettani selitellä. Ovatko sinusta kaikki jätetyt vaimot ja äidit jotenkin huonoja, joiden pitäisi ottaa lääkkeet ja joiden täytyisi noin vaan niellä se, että sinua ollaan petetty ja sinulta viedään kaikki?
[/quote]
Yleensä ne äidit taistelee siitä huoltajuudesta. Jos sä olet mokannut etkä lapsia saanut itsellesi niin turha sun on täällä itkeä asiasta toisille. Ja kyllä se äitipuolikin on ÄITI.

Vierailija
42/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:26"]Voi että kun mun lastenkin "kakkosäiti" olisi noin ihana kun sinä.
[/quote] Ai että pitää itseään parempana "äitinä" kuin oikea äiti? Aloituksessahan ap sanoi, että on mielestään lapselle se oikea äitihahmo ja väheksyy bioäitiä. Ap yrittää selvästi viedä lapsen tämän omalta äidiltä ja tuntee nyt ylemmyyttä kun häntä on sanottu äidiksi. Tee lapselle selväksi kuka hänen äitinsä on, ja sinä vain iskän uusi kaveri. Sehän sinä olet, vitun lutka!
[/quote]
No huhhuh. Kukas sun lapset vei?
[/quote] Ei kuulu sinulle, mutta ymmärrän täysin lapsen oikeaa äitiä ja kuinka paha mieli tuollaisesta tulee.
[/quote]
Noni eli sun mies otti nuoremman ja mukavamman ja lapsetkin vei. Ihan oikein sulle.
[/quote] Sinä et tajuakaan, kuinka paha mieli tällaisista viesteistä tulee. Oletko oikeasti tuota mieltä? Että pettäminen ja perheen vieminen on ihan oikein kaikille jätetyille ja petetyille? Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:56"]Mä en ymmärrä et jos kerran apta häiritsee äiti -nimitys tai tietää siitä tulevan ongelmia, niin miks ei oo heti alkujaan korjannu asiaa? "Ella hei, mä oon sun äitipuoli ja sun äiti on äiti. Jos äitipuoli ei oo susta kiva, niin mietitäänpä yhdessä mulle kutsumanimi!"
Ap
[/quote] Ap selvästi parikymppinen tyttönen joka suoraa peruskoulun jälkeen mennyt panemaan kolmekymppisiä perheenisiä. Ei koulutusta ja alhainen äo. Tämä sen todisti.
[/quote]
Mene ottamaan lääkkeesi. Taisi johonkin etä-äitiin osua ja upota, lähtikö miehes nuoremman matkaan ja vei lapset mennessään?
En kyllä ihmettele sillä sussa taitaa itessäs olla tarpeeksi lasta huolehdittavaksi...
[/quote] Minkä oli tarkoitus osua ja upota? Tunnistin itseni ap:n tytärpuolen äidin tilanteesta ja tiedän, millainen sotku voi seurata. Olisiko sinusta siis oikein, että mies lähtee nuoremman matkaan ja vie lapset mennessään? Vai mitä siinä pilkkaat ja lällättelet? Minun mielestäni saan olla katkera ja saan olla vihainen. Ei minun tarvitse sinulle omaa tilannettani selitellä. Ovatko sinusta kaikki jätetyt vaimot ja äidit jotenkin huonoja, joiden pitäisi ottaa lääkkeet ja joiden täytyisi noin vaan niellä se, että sinua ollaan petetty ja sinulta viedään kaikki?
[/quote]
Kukaan muu ole lällätellyt kuin sinä olet jopa huoritellut ap:tä. Ei ihme ettei sulla ole lapsia enää luonasi.

Vierailija
44/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:31"]Lapsi on niin pieni että on ymmärrettävää että hän kutsuu sinua äidiksi koska enemmänhän sinä hänen äiti olet kuin oikea äiti. Tosin et halua lapselle hankaluuksia puhuttelutavan vuoksi joten keksikää sinulle lempinimi jota lapsi voi huoletta käyttää äiti-sanan korvikkeena. Miten miehesi puhuttelee sinua? Löytyiskö häneltä apua?
[/quote] Olipa ikävästi sanottu. Miksi ap olisi enemmän äiti lapselle kuin oikea äiti?
[/quote]
Koska on enemmän läsnä tämän elämässä, tekee asioita tämän lapsen kanssa jotka kuuluvat äidille.
[/quote] Ei se silti tarkoita sitä että oikea äiti olisi huonompi äiti. Idiootti.
[/quote]
Ei kukaan puhunut huonosta tai paremmasta vaan ENEMMÄN ÄIDISTÄ. Idiootti.
[/quote] Ja sillä tarkoitit parempaa äitiä. Idiootti.

Vierailija
45/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:26"]

Voi että kun mun lastenkin "kakkosäiti" olisi noin ihana kun sinä.

[/quote]

Voi kun munkin siskolla olis ollut noin ihana kakkosäiti ku ap!

Vierailija
46/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:31"]Lapsi on niin pieni että on ymmärrettävää että hän kutsuu sinua äidiksi koska enemmänhän sinä hänen äiti olet kuin oikea äiti. Tosin et halua lapselle hankaluuksia puhuttelutavan vuoksi joten keksikää sinulle lempinimi jota lapsi voi huoletta käyttää äiti-sanan korvikkeena. Miten miehesi puhuttelee sinua? Löytyiskö häneltä apua?
[/quote] Olipa ikävästi sanottu. Miksi ap olisi enemmän äiti lapselle kuin oikea äiti?
[/quote]
Koska on enemmän läsnä tämän elämässä, tekee asioita tämän lapsen kanssa jotka kuuluvat äidille.
[/quote] Ei se silti tarkoita sitä että oikea äiti olisi huonompi äiti. Idiootti.
[/quote]
[/quote]
Ai, nytkö sä luet mun ajatuksia jo? Se lähiäiti voi olla myös sairas paska ja tuhota lapsen elämän, esimerkki Eerika. Mutta lapsi kokee äidikseen sen joka on mukana elämässä ja tekee asioita yhdessä ja tukee.

Vierailija
47/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:56"]Mä en ymmärrä et jos kerran apta häiritsee äiti -nimitys tai tietää siitä tulevan ongelmia, niin miks ei oo heti alkujaan korjannu asiaa? "Ella hei, mä oon sun äitipuoli ja sun äiti on äiti. Jos äitipuoli ei oo susta kiva, niin mietitäänpä yhdessä mulle kutsumanimi!"
Ap
[/quote]
[/quote]
Kukaan muu ole lällätellyt kuin sinä olet jopa huoritellut ap:tä. Ei ihme ettei sulla ole lapsia enää luonasi.
[/quote] Sinä olet lällätellyt, että oikein minulle kun minua ollaan petetty. Jow ystävällesi kävisi samoin, sanoisitko noin hänelle tai ajattelisitko tosiaan niin? Ap on huora ja perheenrikkoja kun on vienyt jo miehen ja nyt yrittää lastakin. Luultavasti vietteli ja petti aikoinaan oikeaa äitiä tämän miehen kanssa.
[/quote]
Sä olet säälittävä. En oikeesti yhtään ihmettele että miehesi lähti ja pelasti lapset.

Vierailija
48/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:31"]Lapsi on niin pieni että on ymmärrettävää että hän kutsuu sinua äidiksi koska enemmänhän sinä hänen äiti olet kuin oikea äiti. Tosin et halua lapselle hankaluuksia puhuttelutavan vuoksi joten keksikää sinulle lempinimi jota lapsi voi huoletta käyttää äiti-sanan korvikkeena. Miten miehesi puhuttelee sinua? Löytyiskö häneltä apua?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ai, nytkö sä luet mun ajatuksia jo? Se lähiäiti voi olla myös sairas paska ja tuhota lapsen elämän, esimerkki Eerika. Mutta lapsi kokee äidikseen sen joka on mukana elämässä ja tekee asioita yhdessä ja tukee.
[/quote] Ja tämä Eerikan äitipuolihan oli oikea malliesimerkki täydellisestä äitipuolesta kun kidutti ja tappoi tämän! Oletko sä sekaisin?

Vierailija
49/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nämä jo synnäriltä sijoitetut lapset jotka ei välttämättä koskaan koe sitä Bio äitiään äidiksi? Se sijaisperheen äiti on aina äiti ja isä isä.

Vierailija
50/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:31"]Lapsi on niin pieni että on ymmärrettävää että hän kutsuu sinua äidiksi koska enemmänhän sinä hänen äiti olet kuin oikea äiti. Tosin et halua lapselle hankaluuksia puhuttelutavan vuoksi joten keksikää sinulle lempinimi jota lapsi voi huoletta käyttää äiti-sanan korvikkeena. Miten miehesi puhuttelee sinua? Löytyiskö häneltä apua?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Ja tämä Eerikan äitipuolihan oli oikea malliesimerkki täydellisestä äitipuolesta kun kidutti ja tappoi tämän! Oletko sä sekaisin?
[/quote]
Luetunymmärtäminen??

Vierailija
51/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:56"]Mä en ymmärrä et jos kerran apta häiritsee äiti -nimitys tai tietää siitä tulevan ongelmia, niin miks ei oo heti alkujaan korjannu asiaa? "Ella hei, mä oon sun äitipuoli ja sun äiti on äiti. Jos äitipuoli ei oo susta kiva, niin mietitäänpä yhdessä mulle kutsumanimi!"
Ap
[/quote]
[/quote]
[/quote] Sinä olet lällätellyt, että oikein minulle kun minua ollaan petetty. Jow ystävällesi kävisi samoin, sanoisitko noin hänelle tai ajattelisitko tosiaan niin? Ap on huora ja perheenrikkoja kun on vienyt jo miehen ja nyt yrittää lastakin. Luultavasti vietteli ja petti aikoinaan oikeaa äitiä tämän miehen kanssa.
[/quote]
Sä olet säälittävä. En oikeesti yhtään ihmettele että miehesi lähti ja pelasti lapset.
[/quote] Miksi olen säälittävä? Ovatko kaikki petetyt säälittäviä? Kukaan ei ole pelastanit multa mitään, mutta miehen uusi tyttis ärsyttää ja kiusaa minua tahalteen ja yrittää viedä lapset. Se on säälittävää.

Vierailija
52/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:56"]Mä en ymmärrä et jos kerran apta häiritsee äiti -nimitys tai tietää siitä tulevan ongelmia, niin miks ei oo heti alkujaan korjannu asiaa? "Ella hei, mä oon sun äitipuoli ja sun äiti on äiti. Jos äitipuoli ei oo susta kiva, niin mietitäänpä yhdessä mulle kutsumanimi!"
Ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Miksi olen säälittävä? Ovatko kaikki petetyt säälittäviä? Kukaan ei ole pelastanit multa mitään, mutta miehen uusi tyttis ärsyttää ja kiusaa minua tahalteen ja yrittää viedä lapset. Se on säälittävää.
[/quote]
Tai sitten sä vain koet sen niin.

Vierailija
53/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää yksi on hyvin selvä tapaus: mies petti nuoremman kanssa, otti eron ja haki lasten huoltajuuden. Nyt se nainen täällä määkii kun kaikki on samanlaisia petturipaskoja kuin oma miehensä oli. Juuuuuu.

Vierailija
54/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äänestäisin sitä etunimeä, se on kuitenkin neutraalein ja luulisi lapsen omaksuvan sen helposti. Mun lapset ihan ydinperheessä haluavat kutsua mua etunimellä, koska lasten isäkin kutsuu. Tai se riippuu vähän tilanteesta, kun haluavat jutella henkeviä niin kuin isot ihmiset, sanovat "kuule Maija, mitä mieltä olet...". Sitten kun tulee pipi ja itku, huutavat äitiä.

Vierailija
55/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:56"]Mä en ymmärrä et jos kerran apta häiritsee äiti -nimitys tai tietää siitä tulevan ongelmia, niin miks ei oo heti alkujaan korjannu asiaa? "Ella hei, mä oon sun äitipuoli ja sun äiti on äiti. Jos äitipuoli ei oo susta kiva, niin mietitäänpä yhdessä mulle kutsumanimi!"
Ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Ai jos kun aina tavatessa (hakee lapsen tai tuo lapsen) hehkuttaa miten ihanaa oli olla kultamurun kanssa taas pitkästä aikaa ja "nyt me lähetään Sanna ÄISKÄN kanssa KOTIIN :))))". Tämäkö on asiallista? Sitten laittaa Facebookiin päivityksiä ja kuvia "Koko perhe taas koolla!"

Vierailija
56/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on aina yksi äiti ja yksi isä. Biologisia vanhempia kutsutaan isäksi ja äidiksi. Oli lapsi kuinka vähän tekemisissä äitinsä tai isänsä kanssa. Isän uusi nainen ei ole äiti. Äidin uusi mies ei ole isä. Heitä kutsutaan heidän etunimellään. Miten voi olla hyväksi lapselle väittää että sinulla on kaksi äitiä. Maija-äiti ja äiti. Tai kotiäiti ja äiti. Haloo! Kuinka tyhmiä ihmiset on! Sekottavat pienen lapsen päätä noilla "sinulla on kaksi äitiä/isää höpinöillä." Lapselle muutenkin haastavaa elää uusioperhe-elämää. Pyhitetään edes nää äiti ja isä-sanat niille ihmisille, jotka lapsen biologisia vanhempia ovat. Koska niin se vain biologian, lain ym mukaan on. Lapsen äiti on biologinen äiti ja isä biologinen isä. Ei uudet puolisot!

Vierailija
57/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:56"]Mä en ymmärrä et jos kerran apta häiritsee äiti -nimitys tai tietää siitä tulevan ongelmia, niin miks ei oo heti alkujaan korjannu asiaa? "Ella hei, mä oon sun äitipuoli ja sun äiti on äiti. Jos äitipuoli ei oo susta kiva, niin mietitäänpä yhdessä mulle kutsumanimi!"
Ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Ai jos kun aina tavatessa (hakee lapsen tai tuo lapsen) hehkuttaa miten ihanaa oli olla kultamurun kanssa taas pitkästä aikaa ja "nyt me lähetään Sanna ÄISKÄN kanssa KOTIIN :))))". Tämäkö on asiallista? Sitten laittaa Facebookiin päivityksiä ja kuvia "Koko perhe taas koolla!"
[/quote]
Kyllä. Se on ihan asiallista koska se on hänen perheensä. Lapsi on miehen lapsi ja uusi nainen äitipuoli ja puoliso.

Vierailija
58/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:25"]Mä äänestäisin sitä etunimeä, se on kuitenkin neutraalein ja luulisi lapsen omaksuvan sen helposti. Mun lapset ihan ydinperheessä haluavat kutsua mua etunimellä, koska lasten isäkin kutsuu. Tai se riippuu vähän tilanteesta, kun haluavat jutella henkeviä niin kuin isot ihmiset, sanovat "kuule Maija, mitä mieltä olet...". Sitten kun tulee pipi ja itku, huutavat äitiä.
[/quote]
Mä en ole oikein ymmärtänyt tätä, häiritsee kun mieheni kutsuu omia (biologisia) vanhempiaan etunimeltä. Jotenkin outoa mun korvaan :D ollaan reilusti parikymppisiä jo mutta kyllä mä sanon mun vanhempia äidiksi ja isäksi.

Vierailija
59/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 43 ja kaikki maholliset "Ap:n" viestit sen jälkeen ei ole minun lähettämiä. Ap

Vierailija
60/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:31"]Lapsella on aina yksi äiti ja yksi isä. Biologisia vanhempia kutsutaan isäksi ja äidiksi. Oli lapsi kuinka vähän tekemisissä äitinsä tai isänsä kanssa. Isän uusi nainen ei ole äiti. Äidin uusi mies ei ole isä. Heitä kutsutaan heidän etunimellään. Miten voi olla hyväksi lapselle väittää että sinulla on kaksi äitiä. Maija-äiti ja äiti. Tai kotiäiti ja äiti. Haloo! Kuinka tyhmiä ihmiset on! Sekottavat pienen lapsen päätä noilla "sinulla on kaksi äitiä/isää höpinöillä." Lapselle muutenkin haastavaa elää uusioperhe-elämää. Pyhitetään edes nää äiti ja isä-sanat niille ihmisille, jotka lapsen biologisia vanhempia ovat. Koska niin se vain biologian, lain ym mukaan on. Lapsen äiti on biologinen äiti ja isä biologinen isä. Ei uudet puolisot!

[/quote]
Entäs sijoitetut jotka eivät edes tiedä oikeista vanhemmistaan tai käsitä että ne aikuiset joita näkee 2x kuussa ovatkin oikeasti äiti ja isä, eivätkä ne kenen luona on asunut aina, jotka ruokkivat, nukuttavat, halaavat ja suukottavat unille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme