Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsi alkanut kutsumaan minua äidiksi

Vierailija
08.03.2015 |

Mikä on siis aivan ihana ja hellyyttävä juttu - älkää ymmärtäkö väärin!

Ekan kerran se tapahtu parisen viikkoa sitten ku hänet hain päiväkodista. Ja nykyään sanoo jo usein äidiksi, useamminkin kumminkin vielä etunimellä.

Ongelmana tässä on nyt se ettei mies näe tässä mitään ongelmaa. Lapsi näkee bioäitiään joka toinen viikonloppu ja miehen (ja tavallaan myös minun) mielestä minä olen lapselle enemmän se äitihahmo. Mutta en missään nimessä halua loukata lapsen bioäitiä. Olen tehny tosi paljo töitä sen eteen että minä ja bioäiti pystymme olemaan asiallisissa väleissä. Ja tiedän että jos bioäiti tästä kuulisi niin hän nostaisi asiasta hemmetinmoisen metakan - ehkä ihan syystäki, hänhän se lapsen äiti on, en minä.
Mutta en kai minä voi lapselle sanoa että minua ei saa kutsua äidiksi?

Miten te uusioperheelliset olette hoitaneet nämä tilanteet?

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:26"]Voi että kun mun lastenkin "kakkosäiti" olisi noin ihana kun sinä.
[/quote] Ai että pitää itseään parempana "äitinä" kuin oikea äiti? Aloituksessahan ap sanoi, että on mielestään lapselle se oikea äitihahmo ja väheksyy bioäitiä. Ap yrittää selvästi viedä lapsen tämän omalta äidiltä ja tuntee nyt ylemmyyttä kun häntä on sanottu äidiksi. Tee lapselle selväksi kuka hänen äitinsä on, ja sinä vain iskän uusi kaveri. Sehän sinä olet, vitun lutka!
[/quote]
No huhhuh. Kukas sun lapset vei?

Vierailija
22/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:19"]Jossain perheissä olen kuullut että sanovat tyyliin Anna-äiti tai Mikko-isä, jolla vähän erotellaan sitä Äidin ja Isän erityistä roolia, ja kunnioitetaan heitä. Ulkopuolisetkin kuullessaan tajuavat varmaan että uusiperhe kyseessä mutta lapsi on vielä pieni ymmärtääkseen kahden läheisen "äidin" eroa. [/quote] Tämä voisi olla hyvä ratkasu, voisin olla Maija*-äiti. En omisi koko äidin titteliä itselleni. Toki bioäiti voi olla asiasta eri mieltä. *nimi muutettu. Ap

[/quote]

Olisiko sun mahdollista kysyä bioäidiltä apua? Vai oliko niin että on vähän hankala tyyppi? Jos kertoisit että nyt tuo lapsi on muutaman kerran varmaan vähän vahingossa sanonut sua äidiksi ja että olet vaikka yrittänyt vähän olla huomioimatta sitä, mutta että olisiko bioäidillä joku mielipide tai ratkaisu. Olisiko hänelle ok, jos kutsuisi vaikka "Maija-äidiksi"?

Kun mielestäni hyvä nimike mutta mistä sitä tietää toisaalta mitä äiti siitä ajattelisi kuitenkin.
[/quote]

Pakkohan asia on ottaa puheeksi ennen kun lapsi mua kutsuu bioäidin kuullen äidiksi. Sitte meitä syytetään salailusta jnejne. Pitää toivoa että hän olisi hyvällä tuulella! Ap
[/quote] Sä se jaksat täällä mustamaalata oikeaa äitiä. Et tietenkään kertonut koko tarinaa, vaan esittelet tämän oikean äidin täällä pahana eksänä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppäs sinä möykkääjä pois!

Vierailija
24/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sijoitetut lapset alkoi kutsumaan perheen äitiä äidiksi, ikää oli kuitenkin jo 10 vuotta...

Vierailija
25/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:36"]Pitääpä yrittää keksiä itselle tuo lempinimi jota monet ehotti. Tai sitten ihan vaan Maija-äiti. Lempinimi ois ehkä neutraalinpi. Ap
[/quote] Koitapa nyt jo hyväksyä että sinä et ole miköän äiti, et edes Maija-äiti.

Vierailija
26/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, antakaa lapsen itse päättää. Minusta jos hän sanoo äiti, niin voi tehdä.Tämä aivan sama ongelmahan on sijaisperheissä, jossa lapsi tapaa bioäitiään suhteellisen harvoin -silloin läsnä olevasta "muijasta" tulee melkein väistämättä äiti. Sinä olet lapselle ärkiäiti, älä kiellä lapsen oikeutta siihen!

Vierailija
27/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:31"]Lapsi on niin pieni että on ymmärrettävää että hän kutsuu sinua äidiksi koska enemmänhän sinä hänen äiti olet kuin oikea äiti. Tosin et halua lapselle hankaluuksia puhuttelutavan vuoksi joten keksikää sinulle lempinimi jota lapsi voi huoletta käyttää äiti-sanan korvikkeena. Miten miehesi puhuttelee sinua? Löytyiskö häneltä apua?
[/quote] Olipa ikävästi sanottu. Miksi ap olisi enemmän äiti lapselle kuin oikea äiti?

Vierailija
28/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Joku katkera akka tuli tänne huutelemaan :D kyllä se lapsi alkaa sitä naista kutsumaan äidiksi joka on eniten elämässä läsnä. Family dont end with blood.

Vierailija
29/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:31"]Lapsi on niin pieni että on ymmärrettävää että hän kutsuu sinua äidiksi koska enemmänhän sinä hänen äiti olet kuin oikea äiti. Tosin et halua lapselle hankaluuksia puhuttelutavan vuoksi joten keksikää sinulle lempinimi jota lapsi voi huoletta käyttää äiti-sanan korvikkeena. Miten miehesi puhuttelee sinua? Löytyiskö häneltä apua?
[/quote] Olipa ikävästi sanottu. Miksi ap olisi enemmän äiti lapselle kuin oikea äiti?
[/quote]
Koska on enemmän läsnä tämän elämässä, tekee asioita tämän lapsen kanssa jotka kuuluvat äidille.

Vierailija
30/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:31"]Lapsi on niin pieni että on ymmärrettävää että hän kutsuu sinua äidiksi koska enemmänhän sinä hänen äiti olet kuin oikea äiti. Tosin et halua lapselle hankaluuksia puhuttelutavan vuoksi joten keksikää sinulle lempinimi jota lapsi voi huoletta käyttää äiti-sanan korvikkeena. Miten miehesi puhuttelee sinua? Löytyiskö häneltä apua?
[/quote]
Koska on enemmän läsnä tämän elämässä, tekee asioita tämän lapsen kanssa jotka kuuluvat äidille.

Vierailija
31/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:32"]Keksi itsellesi jokin toinen nimike, joka muistuttaa äitiä riittävän paljon. Jokin ero on terveellistä tehdä lapsen kannalta. Lapsi on niin pieni, ettei bioäidin pitäisi vetäistä asiasta hernettä nenään.  [/quote] Miksi sen nimikkeen pitäisi muistuttaa äitiä millään tapaa? Ap-perheenrikkoja ei ole lapsen äiti, ja se ei ole mikään hyssyttelyn aihe vaan kylmä fakta, vaikka ap niin kovasti nyt leikkiikin kotia lapsen isän ja lapsen kanssa. Ap vissiin petti lapsen isän kanssa oikeaa äitiä ja nyt ihmettelee, kun äiti on "vähän hankala tyyppi"? Mietipä omalle kohdallesi, saatanan huora!

[/quote]

No huh.

Vierailija
32/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:26"]Voi että kun mun lastenkin "kakkosäiti" olisi noin ihana kun sinä.
[/quote] Ai että pitää itseään parempana "äitinä" kuin oikea äiti? Aloituksessahan ap sanoi, että on mielestään lapselle se oikea äitihahmo ja väheksyy bioäitiä. Ap yrittää selvästi viedä lapsen tämän omalta äidiltä ja tuntee nyt ylemmyyttä kun häntä on sanottu äidiksi. Tee lapselle selväksi kuka hänen äitinsä on, ja sinä vain iskän uusi kaveri. Sehän sinä olet, vitun lutka!
[/quote]
[/quote] Ei kuulu sinulle, mutta ymmärrän täysin lapsen oikeaa äitiä ja kuinka paha mieli tuollaisesta tulee.

Vierailija
33/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:56"]Mä en ymmärrä et jos kerran apta häiritsee äiti -nimitys tai tietää siitä tulevan ongelmia, niin miks ei oo heti alkujaan korjannu asiaa? "Ella hei, mä oon sun äitipuoli ja sun äiti on äiti. Jos äitipuoli ei oo susta kiva, niin mietitäänpä yhdessä mulle kutsumanimi!"
[/quote] Täh, ei hänen nimi ole Ella? Mistä sä oot tollasta repässy?
Ap
[/quote] Ap selvästi parikymppinen tyttönen joka suoraa peruskoulun jälkeen mennyt panemaan kolmekymppisiä perheenisiä. Ei koulutusta ja alhainen äo. Tämä sen todisti.
[/quote]
Mene ottamaan lääkkeesi. Taisi johonkin etä-äitiin osua ja upota, lähtikö miehes nuoremman matkaan ja vei lapset mennessään?
En kyllä ihmettele sillä sussa taitaa itessäs olla tarpeeksi lasta huolehdittavaksi...

Vierailija
34/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:26"]Voi että kun mun lastenkin "kakkosäiti" olisi noin ihana kun sinä.
[/quote]
[/quote] Ei kuulu sinulle, mutta ymmärrän täysin lapsen oikeaa äitiä ja kuinka paha mieli tuollaisesta tulee.
[/quote]
Noni eli sun mies otti nuoremman ja mukavamman ja lapsetkin vei. Ihan oikein sulle.

Vierailija
35/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:01"]Huhhuh. Joku katkera akka tuli tänne huutelemaan :D kyllä se lapsi alkaa sitä naista kutsumaan äidiksi joka on eniten elämässä läsnä. Family dont end with blood.
[/quote] Niin, minä olenkin katkera. Ja miksen saisi olla? Minulta on viety mies ja uusi tyttöystävä yrittää viedä lastani ja muuttua tälle "oikeaksi äidiksi". Koittaa ärsyttää keinolla millä hyvänsä. Eli sinusta jollain isän satunnaisella tyttöystävällä on oikeus viedä lapsi tämän oikealta äidiltä, jos niin haluaa? Taidat olla itse samanlainen.

Vierailija
36/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi vääntää jotain maija- äitejä ?! Lapsihan menee ihan sekaisin. Sinua ap kutsutaan etunimellä ja äiti on se oikea biol.äiti. Silti voit olla lapselle tärkeä aikuinen jos on suurimman osan ajasta teillä. Mielestäni on outoa että aletaan jotain muuta edes yrittämään!

Vierailija
37/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:01"]Huhhuh. Joku katkera akka tuli tänne huutelemaan :D kyllä se lapsi alkaa sitä naista kutsumaan äidiksi joka on eniten elämässä läsnä. Family dont end with blood.
[/quote] Niin, minä olenkin katkera. Ja miksen saisi olla? Minulta on viety mies ja uusi tyttöystävä yrittää viedä lastani ja muuttua tälle "oikeaksi äidiksi". Koittaa ärsyttää keinolla millä hyvänsä. Eli sinusta jollain isän satunnaisella tyttöystävällä on oikeus viedä lapsi tämän oikealta äidiltä, jos niin haluaa? Taidat olla itse samanlainen.
[/quote]
No mikset hankkinut itsellesi huoltajuutta? Turha sun on tässä määkiä. Eikä se uusi nainen ole sitä lasta "vienyt" kuten ei kukaan muukaan. Ja se nyt vaan on niin että ne uudet kumppanit on siinä perhearjessa mukana. Et sä voi estää sitä. Ja ei, mulla ei ole lapsia laisinkaan mutta maailman ihanin pikkusisko joka kutsuu minua siskoksi vaikka on sijoitettu meille.

Vierailija
38/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:31"]Lapsi on niin pieni että on ymmärrettävää että hän kutsuu sinua äidiksi koska enemmänhän sinä hänen äiti olet kuin oikea äiti. Tosin et halua lapselle hankaluuksia puhuttelutavan vuoksi joten keksikää sinulle lempinimi jota lapsi voi huoletta käyttää äiti-sanan korvikkeena. Miten miehesi puhuttelee sinua? Löytyiskö häneltä apua?
[/quote]
[/quote] Ei se silti tarkoita sitä että oikea äiti olisi huonompi äiti. Idiootti.
[/quote]
Ei kukaan puhunut huonosta tai paremmasta vaan ENEMMÄN ÄIDISTÄ. Idiootti.

Vierailija
39/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:56"]Mä en ymmärrä et jos kerran apta häiritsee äiti -nimitys tai tietää siitä tulevan ongelmia, niin miks ei oo heti alkujaan korjannu asiaa? "Ella hei, mä oon sun äitipuoli ja sun äiti on äiti. Jos äitipuoli ei oo susta kiva, niin mietitäänpä yhdessä mulle kutsumanimi!"
[/quote] Täh, ei hänen nimi ole Ella? Mistä sä oot tollasta repässy?
Ap
[/quote] Ap selvästi parikymppinen tyttönen joka suoraa peruskoulun jälkeen mennyt panemaan kolmekymppisiä perheenisiä. Ei koulutusta ja alhainen äo. Tämä sen todisti.
[/quote]
Mene ottamaan lääkkeesi. Taisi johonkin etä-äitiin osua ja upota, lähtikö miehes nuoremman matkaan ja vei lapset mennessään?
En kyllä ihmettele sillä sussa taitaa itessäs olla tarpeeksi lasta huolehdittavaksi...
[/quote] Minkä oli tarkoitus osua ja upota? Tunnistin itseni ap:n tytärpuolen äidin tilanteesta ja tiedän, millainen sotku voi seurata. Olisiko sinusta siis oikein, että mies lähtee nuoremman matkaan ja vie lapset mennessään? Vai mitä siinä pilkkaat ja lällättelet? Minun mielestäni saan olla katkera ja saan olla vihainen. Ei minun tarvitse sinulle omaa tilannettani selitellä. Ovatko sinusta kaikki jätetyt vaimot ja äidit jotenkin huonoja, joiden pitäisi ottaa lääkkeet ja joiden täytyisi noin vaan niellä se, että sinua ollaan petetty ja sinulta viedään kaikki?

Vierailija
40/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua miehen pojat (silloin 8 v, 11 v ja 14 v) alkoivat kutsumaan äipäksi. Kun saimme yhteisen lapsen, niin hän tietysti matki isompiaan ja olen hänellekin äippä. Meillä oli aluksi niin päin, että pojat olivat meillä viikonloput ja joka toinen keskiviikko. Kun miehen exä löysi uuden nuoren miehen, niin ei lapset enää paljoa kiinnostaneet... Pojat muutti sitten kokonaan meille. Nyt näkevät sopimuksen mukana äitiään, silloin kun he itse haluvat. Käyvät välillä, mutta varsinkin isoin kertoi, että viimeksikin kun menivät, niin oli heti ilmoitettu, että äidin pitää alkaa ajoissa valmistautumaan, kun illalla on (taas) menoa.

Ehdotan "äippää". Mä tykkäsin kovasti, se oli lapsien itse keksimä ja äitiä ei hetkauttanut suuntaan eikä toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi