Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsi alkanut kutsumaan minua äidiksi

Vierailija
08.03.2015 |

Mikä on siis aivan ihana ja hellyyttävä juttu - älkää ymmärtäkö väärin!

Ekan kerran se tapahtu parisen viikkoa sitten ku hänet hain päiväkodista. Ja nykyään sanoo jo usein äidiksi, useamminkin kumminkin vielä etunimellä.

Ongelmana tässä on nyt se ettei mies näe tässä mitään ongelmaa. Lapsi näkee bioäitiään joka toinen viikonloppu ja miehen (ja tavallaan myös minun) mielestä minä olen lapselle enemmän se äitihahmo. Mutta en missään nimessä halua loukata lapsen bioäitiä. Olen tehny tosi paljo töitä sen eteen että minä ja bioäiti pystymme olemaan asiallisissa väleissä. Ja tiedän että jos bioäiti tästä kuulisi niin hän nostaisi asiasta hemmetinmoisen metakan - ehkä ihan syystäki, hänhän se lapsen äiti on, en minä.
Mutta en kai minä voi lapselle sanoa että minua ei saa kutsua äidiksi?

Miten te uusioperheelliset olette hoitaneet nämä tilanteet?

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kutsunut omaa äitipuoltani nimellä Tättä. :) Ja se minun Tättäni onkin mitä ihanin ihminen. Moni muukin lähipiiristäni kutsuu häntä tätäksi nykyään, koska se nimi vain sopii hänelle. :)

Vierailija
102/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis äippä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:34"]Miksi lapsi asuu teidän kanssa? Ja näkee äitiään niin harvon? Eikai se kumma ole jos oot saanu perheessä ittes sumplittua siihen äidin asemaan?
[/quote]

Lapsi asuu meillä (/isänsä kanssa) ihan vaan siksi että isällä on lapselle enemmän aikaa ja paremmat olosuhteet. Ja koska isä ehdottomasti haluaa olla lähivanhempi. Äiti asuu kaukana, siksi näkevät valitettavan harvoin. Ap

Vierailija
104/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:35"]Eikö sulla pelota että bioäiti lukee tän? :DD
[/quote]

En ois missään nimessä tehny keskustelua tänne jos en olis VARMA siitä että bioäiti ei tätä lue :) Ap

Vierailija
105/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:33"]. Tiedän yhden perheen, jossa isää sanotaan Vaakuksi. :)

[/quote]

Vaakku! Ihan paras!!! :D

Vierailija
106/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa etäisempää isoäitiä sanotaan Minna-mummuksi ja viikoittain nähtävä lähi-mummo on ihan mummo vaan. Teillä tietenkin on hankala tilanne. Ehkä voisit ottaa lapsen syliisi ja sanoa, että "Kulta pieni, "Merja" on sinun äitisi ja minä olen "Liisa". Sinä olet minun maailma tärkeimpiä ihmisiä ja tosi rakas minulle, mutta sanotaan "Merjaa" äidiksi ja "Liisaa" "Liisaksi", jookos?"

Meillä kanssa lapsi meinasi alkaa kutsumaan perhetuttua miestä isäkseen. Juurikin noin istuttiin sylikkäin juttelemaan ja selitin, että "Mikko" ei ole hänen isänsä, vaikka onkin tosi kiva ja käy meillä ja välittää lapsesta paljon ja tehdään kaikkea kivaa yhdessä. Sanotaan "Mikkoa" "Mikoksi" jookos? Lapsi kyllä ymmärsi hyvin. Tärkeintä on sanoa sanottavansa positiivisesti ja halien ja leikin kanssa, ettei asiasta jää huonoa tunnelmaa tai muistoa.

Keskustelun jälkeen leikitte yhdessä jotain kivaa ja vietätte laatuaikaa.

Vierailija
107/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaa sanomalla oma etunimes! onpa hankalaa. Oma ego edellä menet. Lapsen etu on että olet hyvissä väleissä lapsen äidin kanssa. Haluat siis riitaa? Haluat pahaa oloa mukulalle?

Vierailija
108/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:54"]

Korjaa sanomalla oma etunimes! onpa hankalaa. Oma ego edellä menet. Lapsen etu on että olet hyvissä väleissä lapsen äidin kanssa. Haluat siis riitaa? Haluat pahaa oloa mukulalle?

[/quote]

Bio-äiti taisi saapua juuri paikalle..

"Kaivaa esiin popcornit"

Vierailija
109/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi isäpuoli esitteli itsensä vanhempain illassa että hän on Maijan koti-isä. Voisko olla kotiäiti ja etä-äiti?

Vierailija
110/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:11"]Kerran yksi isäpuoli esitteli itsensä vanhempain illassa että hän on Maijan koti-isä. Voisko olla kotiäiti ja etä-äiti?
[/quote]
Tuostahan vasta voikin vetää koko hernepellon nenään.

Vierailija
111/111 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:11"]

Kerran yksi isäpuoli esitteli itsensä vanhempain illassa että hän on Maijan koti-isä. Voisko olla kotiäiti ja etä-äiti?

[/quote]

Eiköhän meistä vanhemmista jokainen haluasi olla se kotivanhempi, vaikka eri tekijöistä riippuen näin ei ole. Minä ainakaan koskaan en haluaisi olla etä-mitään kenellekään, vaikken läheinen olisikaan. Nämä on raskaita asioita. Tsemppiä kaikille näiden asioiden kanssa painiville ja heidän läheisilleenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan