Voinko laittaa farkkuhameen häihin?
Niin, minulla ei oikeen ole mitään muuta hametta kun en hame- tai mekkoihmisiä ole. Housuinakin vaan erivärisiä farkkuja. Ens viikonloppuna olis häät. Voinko laittaa sinne farkkuhameen ja sen kanssa tommosen sifonkipuseron? Ballerinat olis kenkinä, korkkareita en omista kun en niistä tykkää. Mitäs mieltä, itse en oikeen muutenkaan niin tästä juhlapukeutumisesta tiedä.
Kommentit (69)
Et voi laittaa farkkuhametta häijin. Etkä farkkuja. Ei tietenkään. Suorat siistit tummat housut tai siisti hame menee mut ei farkku.
Sopii hienosti. Pää pystyyn ja juhliin..
Hmm aika huonoa palautetta nyt tullut... Entä jos asustaisin koruilla vielä juhlavammaksi? En tosiaan ole mikään juhlaihminen mutta en serkun häistä kieltäytyäkään kehtaisi. Millään en raaskisi uutta ostaa, niin harvoin missään käyn, että kaappiin jäisi.
Riippuu tietenkin siitä, millainen hääpari on tyyliltään ja millaiset juhlat on odotettavissa! Jos tilaisuus on rento, voit varmaan mennä farkkuhameessa, mutta juhlavaan ja arvokkaaseen tilaisuuteen et. Tässä ei ole kyse omasta mukavuudestasi ja makumieltymyksistäsi vaan hääparin kunnioituksesta. Veruke "en laita juhlavaatteita, koska en tykkää niistä" on aika lapsellinen. Vieras kunnioittaa tilaisuuden järjestäjän toiveita. Samoin on turha vedota siihen, ettei omista kuin farkkuja. Kyllä aikuisen ihmisen vaatekaapista pitää yksi asiallinen vaatekerta löytyä, kun ei tämä ole nykyaikana edes kustannuskysymys. Kirpputorilta alennusmyynnistä löytää helposti kympillä suorat mustat housut.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:25"]Hmm aika huonoa palautetta nyt tullut... Entä jos asustaisin koruilla vielä juhlavammaksi? En tosiaan ole mikään juhlaihminen mutta en serkun häistä kieltäytyäkään kehtaisi. Millään en raaskisi uutta ostaa, niin harvoin missään käyn, että kaappiin jäisi.
[/quote]
Ei tuossa auta mitkään asusteet. Farkkuhametta EI VOI laittaa häihin, usko jo. Se on erittäin paha etikettivirhe. Osta kirppikseltä juhlava hame, mekko tai suorat siustit housut.
No et voi. Osta joku musta mekko ja siihen korut.
Riippuu ihan hääparista. Minun häihin saisit tulla vaikka säkissä. Monet muut on tiukempia sääntöjensä kanssa.
20: En ole koskaan tarvinnut pikkumustaa ja olen paljon ap:ta vanhempi.
Et. Lainaa vaikka joltain mekko ja kengät jos ei budjetti millään taivu, mutta ei farkkuhametta mihinkään juhliin. Sitäpaitsi farkkuhame ja sifonkipaita ei millään istu yhteen.
Huonoa palautetta tulee koska farkkuhame EI KÄY häihin! Hyvänen aika. Farkkuhame viestittää hääparille, että susta heidän juhlansa on niin vähäpätöinen ettet viitsi edes pukeutua niihin kunnolla vaan menet arkivaatteissa. Kirpparilta löytyy hameita ja mekkoja parilla eurolla. Ei ainoa vaihtoehto ole joku satasen juhlamekko.
Olin sanoa että tottakai voit mutta kun ilmoitit ikäsi niin pakkoa sanoa että EI. Onko sinulla muita housuja kuin farkkuja? Edes jotkut tosi siistin näköiset mustat farkut? (siis ei mitään reikiä t kulutuksia)
Emme elä mitään 50-lukua. Nykyään voi rikkoa etikettiä. Minulla oli viime kesänä häissä sinivalkoraitainen Gapin t-paita, valkoiset pillifarkut ja keltavalkoinen acnen lierihattu. Sain vain kehuja raikkaasta tyylistä.
No morsian ja hänen puolen sukunsa kyllä mitä nyt olen tavannut ovat kyllä omaan makuuni jotenkin hienostelevan oloisia. Mutta on se nyt kumma jos minun vaatteillani hääjuhlan kannalta niin merkitystä, luulisi että läsnäoloni tärkeämpää kuin vaatteeni. -Ap
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:30"]Emme elä mitään 50-lukua. Nykyään voi rikkoa etikettiä. Minulla oli viime kesänä häissä sinivalkoraitainen Gapin t-paita, valkoiset pillifarkut ja keltavalkoinen acnen lierihattu. Sain vain kehuja raikkaasta tyylistä.
[/quote]
No kyllä tämä kuitenkin kuulostaa tyylikkäämmältä kuin farkkuhame ja sifonkipaita 33-vuotiaalla naisella... Valkoiset farkuthan eivät edes näytä farkuilta.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:32"]No morsian ja hänen puolen sukunsa kyllä mitä nyt olen tavannut ovat kyllä omaan makuuni jotenkin hienostelevan oloisia. Mutta on se nyt kumma jos minun vaatteillani hääjuhlan kannalta niin merkitystä, luulisi että läsnäoloni tärkeämpää kuin vaatteeni. -Ap
[/quote]
Pilaat muiden tunnelman, kun erotut joukosta ainoana, joka ei ole viitsinyt pukeutua juhlavasti. En usko, että oikeasti haluat sitä.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:32"]
No morsian ja hänen puolen sukunsa kyllä mitä nyt olen tavannut ovat kyllä omaan makuuni jotenkin hienostelevan oloisia. Mutta on se nyt kumma jos minun vaatteillani hääjuhlan kannalta niin merkitystä, luulisi että läsnäoloni tärkeämpää kuin vaatteeni. -Ap
[/quote]
Älä nyt jumalauta jankuta.
Se farkkuhame nyt vaan ei käy häihin vaikka kuinka vinkuisit.
Pukeutuminen ei taida olla vahvinta osaamisaluettasi...
Olisiko aikuisen ihmisen syytä jo hankkia edes yksi juhlavaatekerta ja -kengät, ettei tarvitse mennä kerta kerran jälkeen noloihin arkivaatteisiin sonnustautuneena juhliin?
Jos olet hirveässä rahapulassa, jätä häät väliin kokonaan, mutta jos muutama kymppi irtoaa niin kirppikseltä tai halpisketjuista löydät varmasti jonkun juhlavaatteeksi kelpaavan. Katso, että materiaali on muuta kuin farkkukangasta tai trikoota ja saumat eivät tursua lankoja. Juhlavaatteiden ei tarvitse näyttää siltä omimmalta tyyliltä, vaan niiden on tarkoitus saada sinut näyttämään siltä, että ymmärrät pukeutua juhliin siististi ja siten kunnioittaa juhlia. Ps. älä osta kokovalkoista pukua kuitenkaan.
Nythän on vielä UFFissa ale. Oikeasti saat muutamalla eurolla jopa juhlaleningin, mutta vähintään löydät toisenlaisen hameen.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:21"]Minulla ei tosiaan olisi varaa ostaa mitään uutta mekonretaletta, jolle ei luultavasti edes tule käyttöä häiden jälkeen. Ja olen siis 33-vuotias. -Ap
[/quote]
Osta klassista leopardikuosia oleva mekko, joka käy jokaiseen tilaisuuteen. Voit myöhemmin käyttää samaa mekkoa ristiäisissä, hautajaisissa, baarissa, vaikkapa omissa häissäsi.