Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko laittaa farkkuhameen häihin?

Vierailija
06.03.2015 |

Niin, minulla ei oikeen ole mitään muuta hametta kun en hame- tai mekkoihmisiä ole. Housuinakin vaan erivärisiä farkkuja. Ens viikonloppuna olis häät. Voinko laittaa sinne farkkuhameen ja sen kanssa tommosen sifonkipuseron? Ballerinat olis kenkinä, korkkareita en omista kun en niistä tykkää. Mitäs mieltä, itse en oikeen muutenkaan niin tästä juhlapukeutumisesta tiedä.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivisen palautteen määrästä päätellen, av:lla on aika konservatiivista porukkaa.

Vierailija
42/69 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:30"]

Emme elä mitään 50-lukua. Nykyään voi rikkoa etikettiä. Minulla oli viime kesänä häissä sinivalkoraitainen Gapin t-paita, valkoiset pillifarkut ja keltavalkoinen acnen lierihattu. Sain vain kehuja raikkaasta tyylistä.

[/quote]
Raikas tyyli ehkä, mutta epäkunnioittavaa ja tökeröä pukeutua häihin shoppailukierrokselle tai terassille kuuluviin vaatteisiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:35"]

Pukeutuminen ei taida olla vahvinta osaamisaluettasi...

[/quote]

No eipä ole ei, omat mielenkiinnon kohteeni ovat hieman syvällisemmissä asioissa kuin vaatteenretkuissa. Omissa piireissäni ei turhia vaatteilla onneksi koreilla. -Ap

Vierailija
44/69 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:32"]No morsian ja hänen puolen sukunsa kyllä mitä nyt olen tavannut ovat kyllä omaan makuuni jotenkin hienostelevan oloisia. Mutta on se nyt kumma jos minun vaatteillani hääjuhlan kannalta niin merkitystä, luulisi että läsnäoloni tärkeämpää kuin vaatteeni. -Ap
[/quote]

Tämä kertoikin oikeastaan aika hyvin, mistä tässä on kyse - sinun asenteestasi näitä "hienostelijoita" kohtaan. Pukeutumalla etiketin vastaisesti annat sellaisen kuvan, että halveksit heidän makuaan ja toiveitaan juhlan luonteen suhteen. Kyse kuitenkin on heidän häistään ja heidän arvoistaan. Sinä saat olla eri mieltä esimerkiksi sopivasta hääpukeutumisesta ja voit hyvin pitää farkkuhametta tai mitä ikinä haluat omissa häissäsi, mutta toisten juhlat ei ole oikea paikka millekään mielenosoituksille. Tässä ei myöskään vaadita ihmeitä - kukaan ei ole kehottanut sinua hankkimaan timantein koristeltua iltapukua - vaan ainoastaan hankkimaan siistit housut farkkujen tai farkkuhameen tilalle. Ihmettelen, miten 33-vuotias ei tällaisia omista. Eivät nämä kai ensimmäiset sukujuhlat ole ap:lle.

Vierailija
45/69 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ja vielä kerran ei. Farkkuhame ei ole juhlavaate. Sen verran pitää juhlaparia kunnioittaa että pukeutuu juhliin niin kuin kuuluu, eli juhlavasti! Olin kerran häissä jossa koko perhe oli pukeutunut vastaavalla tavalla, oli farkkua ja t-paitaa lapsilla, vanhemmat myös samaan tyyliin. Voin kertoa että erottuivat juhlaväestä eikä todellakaan edukseen. En ymmärrä mitä tällaisten ihmisten päässä liikkuu. 

Vierailija
46/69 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:35"]

[/quote]

No eipä ole ei, omat mielenkiinnon kohteeni ovat hieman syvällisemmissä asioissa kuin vaatteenretkuissa. Omissa piireissäni ei turhia vaatteilla onneksi koreilla. -Ap
[/quote]

Ei syvällisyys sulje pois sitä, että ulkomuotokin on kuosissa. Itseasiassa työelämässä oikein ja tyylikkäästi pukeutuneena olet uskottavampi ja vakuuttavampi kuin jossain risoissa farkuissa ja villapaidassa esittelemässä tekemäsi tutkimuksen tuloksia kuulijakunnalle.

Vierailija
47/69 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:32"]No morsian ja hänen puolen sukunsa kyllä mitä nyt olen tavannut ovat kyllä omaan makuuni jotenkin hienostelevan oloisia. Mutta on se nyt kumma jos minun vaatteillani hääjuhlan kannalta niin merkitystä, luulisi että läsnäoloni tärkeämpää kuin vaatteeni. -Ap [/quote] Tämä kertoikin oikeastaan aika hyvin, mistä tässä on kyse - sinun asenteestasi näitä "hienostelijoita" kohtaan. Pukeutumalla etiketin vastaisesti annat sellaisen kuvan, että halveksit heidän makuaan ja toiveitaan juhlan luonteen suhteen. Kyse kuitenkin on heidän häistään ja heidän arvoistaan. Sinä saat olla eri mieltä esimerkiksi sopivasta hääpukeutumisesta ja voit hyvin pitää farkkuhametta tai mitä ikinä haluat omissa häissäsi, mutta toisten juhlat ei ole oikea paikka millekään mielenosoituksille. Tässä ei myöskään vaadita ihmeitä - kukaan ei ole kehottanut sinua hankkimaan timantein koristeltua iltapukua - vaan ainoastaan hankkimaan siistit housut farkkujen tai farkkuhameen tilalle. Ihmettelen, miten 33-vuotias ei tällaisia omista. Eivät nämä kai ensimmäiset sukujuhlat ole ap:lle.

[/quote]

Word!

Vierailija
48/69 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:35"]

[/quote]

[/quote]

Juuri kirjoitettuani edellisen kommentin luin tämän. Tässä ei tosiaan ole kyse muusta kuin ap:n asenneongelmasta. Jos sinua näin kovin häiritsee se, että joku haluaa kauniit ja tyylikkäät häät, jää suosiolla pois äläkä mene juhliin lapsellisesti osoittamaan mieltäsi ja pilaamaan tunnelmaa.

Vierailija
49/69 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pukukoodiasioissa ei ole pakko olla niin neuroottisen tarkka. Mieheni on osallistunut farkuissa häihin (tummahkot siistit farkut ja hyvin istuva juhlapaita) eikä KUKAAN katsonut kahdesti, vaikka kaikilla muilla miehillä oli suorat housut jalassa ja osalla todella fiinit puvut. Olimme hääparille melko läheisiä ystäviä ja he olivat vaan onnesta soikeana, että pääsimme osallistumaan pitkän matkan päässä pidettyihin häihin, ketään eivät yhdet farkut jaksaneet kiinnostaa.

Ja vaikka itse pukeudun juhliin juhlavasti, on jaloissani aina myös matalat ballerinatyyppiset juhlakengät, en käytä korollisia kenkiä ikinä, en siis juhlissakaan, eivät sovi jaloilleni lainkaan.

Minä sanoisin, että varsinkin kun vaikutat nuorelta ihmiseltä, mene ihmeessä farkkuhameessa ja sifonkipuserossa balleriinoinesi, katso vain, että asusteet ovat juhlavat(sopivat kokonaisuuteen, hillityn tyylikkäät) ja laitat hiuksesi juhlavasti tms. Kenellä on oikeasti aikaa häissä alkaa arvostella toisten pukeutumista? Ei hääparilla ainkaan.

Vierailija
50/69 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote] No miksi sitten edes kysyt tätä, jos pidät aihetta turhana koreiluna? Selvästikin siksi, että haluaisit olla sopivasti pukeutunut. Ota siis neuvot vastaan, hanki oikea juhla-asu ja jätä tuo farkkuhamehirvitys kokonaan laskuista. Itsekään en ole muodikas tai edes tyylikäs, mutta harmittaisi ja hävettäisi kovin jos joku kutsuvieras tulisi farkkuhameessa häihini.

Vierailija
51/69 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitan ap, mutta jos pukeudut farkkuvermeisiin hienoihin juhliin tuossa iässä sinussa lukee mm. seuraavia asioita:
1) lapsellinen
2) huonosti koulutettu
2) sivistymätön ja huonotapainen
4) ankeassa ammatissa oleva tai työtön
5) reppana
6) lähiöpubiruusu
7) mahdollisesti päihde- tms. ongelmainen

Ryhdistäydy nyt hyvä nainen! Lainaa se juhlavaate joltain tuttavalta jos et halua ostaa.

Vierailija
52/69 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko syrjäytynyt tai työtön? Tulee vähän sellainen olo näistä argumenteistasi. Kyllä kolmikymppisellä henkilöllä kuuluu löytyä edes jonkinlainen juhla-asu vaikka olisi kuinka anti-pukeutuja. Kirpputoreille mars! Myös Facebookista löytyy kirpputoriryhmiä. Sieltä saatat saada jopa ilmaiseksi, jos kirjoitat farkkusuunnitelmistasi :DD

Vierailija
53/69 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää mielummin pois juhlista. Kyse on selvästi asenneongelmasta, ei siitä ettei olisi varaa ostaa parin euron hametta tai max. kympin mekkoa kirpparilta. Anna "pinnallisten hienostelijoiden" juhlia keskenään. Luulisi tuon ikäiselle olevan vaatekaappi siinä kuosissa että joka tilaisuuteen on asiallista päällepantavaa. Ja jos ei ole niin ainakin intoa hankkia sitä vaikka käytettynä.

Vierailija
54/69 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:35"] Pukeutuminen ei taida olla vahvinta osaamisaluettasi... [/quote] No eipä ole ei, omat mielenkiinnon kohteeni ovat hieman syvällisemmissä asioissa kuin vaatteenretkuissa. Omissa piireissäni ei turhia vaatteilla onneksi koreilla. -Ap [/quote] Ei syvällisyys sulje pois sitä, että ulkomuotokin on kuosissa. Itseasiassa työelämässä oikein ja tyylikkäästi pukeutuneena olet uskottavampi ja vakuuttavampi kuin jossain risoissa farkuissa ja villapaidassa esittelemässä tekemäsi tutkimuksen tuloksia kuulijakunnalle.

[/quote]

Olet uskottavampi, ja asiallinen pukeutuminen osoittaa aina, että ihminen osaa ajatella omaa "mun tekee nyt mieli pukeutua flanellipyjamaan" -napaansa pidemmälle. Asiallinen pukeutuminen on aina nimenomaan toisten kunnioittamista ja järjen käytöstä, kun kyse on juhlista tai työtilanteista.

Vierailija
55/69 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:52"]Oletko syrjäytynyt tai työtön? Tulee vähän sellainen olo näistä argumenteistasi. Kyllä kolmikymppisellä henkilöllä kuuluu löytyä edes jonkinlainen juhla-asu vaikka olisi kuinka anti-pukeutuja. Kirpputoreille mars! Myös Facebookista löytyy kirpputoriryhmiä. Sieltä saatat saada jopa ilmaiseksi, jos kirjoitat farkkusuunnitelmistasi :DD
[/quote]
Kröhöm...itse olen ollut monestikin työtön ja nyt olen persaukinen opiskelija. Silti voisin lähteä suorilta minkälaiseen juhlaan tahansa. AP:n ongelma taitaa olla enemmänkin henkinen köyhyys

Vierailija
56/69 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:52"]

Oletko syrjäytynyt tai työtön? Tulee vähän sellainen olo näistä argumenteistasi. Kyllä kolmikymppisellä henkilöllä kuuluu löytyä edes jonkinlainen juhla-asu vaikka olisi kuinka anti-pukeutuja. Kirpputoreille mars! Myös Facebookista löytyy kirpputoriryhmiä. Sieltä saatat saada jopa ilmaiseksi, jos kirjoitat farkkusuunnitelmistasi :DD[/quote]

No hehheh olepta hauska :))) Mutta itse olen järkeillyt asian, että tässä on kyseessä häät, joissa on pääosassa hääpari ja heille on tärkeintä juhlia rakkauttaan, eikä se mitä vierailla on päällä. Mutta ilmeisesti nykyaikana on menty siihen, että hääjuhlatkin ovat joku Oscareiden arvoinen pukukavalkadi...-Ap

Vierailija
57/69 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten edes kysyt täällä asiasta, kun olet kerran jo valmiiksi päättänyt mennä siinä farkkuhameessa? 

Vierailija
58/69 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 00:00"]Miksi sitten edes kysyt täällä asiasta, kun olet kerran jo valmiiksi päättänyt mennä siinä farkkuhameessa? 
[/quote]

Sori alapeukku! Komppaan sua!

Vierailija
59/69 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 00:00"]

Miksi sitten edes kysyt täällä asiasta, kun olet kerran jo valmiiksi päättänyt mennä siinä farkkuhameessa? 

[/quote]

No hyvä on, mennään sitten etsimään joku ryysy kirpparilta...  Mutta takaan että otan ensimmäisen käteeni osuvan puolihameen sopi se sitten puserooni taikka ei. -Ap

Vierailija
60/69 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:58"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:52"]

Oletko syrjäytynyt tai työtön? Tulee vähän sellainen olo näistä argumenteistasi. Kyllä kolmikymppisellä henkilöllä kuuluu löytyä edes jonkinlainen juhla-asu vaikka olisi kuinka anti-pukeutuja. Kirpputoreille mars! Myös Facebookista löytyy kirpputoriryhmiä. Sieltä saatat saada jopa ilmaiseksi, jos kirjoitat farkkusuunnitelmistasi :DD[/quote]

No hehheh olepta hauska :))) Mutta itse olen järkeillyt asian, että tässä on kyseessä häät, joissa on pääosassa hääpari ja heille on tärkeintä juhlia rakkauttaan, eikä se mitä vierailla on päällä. Mutta ilmeisesti nykyaikana on menty siihen, että hääjuhlatkin ovat joku Oscareiden arvoinen pukukavalkadi...-Ap
[/quote] Vastaisitko 59:n esittämään kysymykseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi