KSML: 93-vuotias sai koronan ja kuoli, kotihoitaja kertoi olevansa rokottamaton – poliisi selvittää
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/6c7c9bd7-ca3e-4667-9bd1-8d9a3b12…
"Tragedia alkoi, kun omaiset saivat tietää kotihoitajan sairastumisesta koronaan. Vanhukselle tehtiin heti koronatesti, joka oli positiivinen. Vanhus oli saanut kaksi rokotusta, kolmas olisi ollut vuorossa tällä viikolla."
Artikkelissa ei edes sanottu kuoliko vanhus koronaan.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
donnesrtag kirjoitti:
Vanhukset ja riskiryhmät eivät ole niitä joita rokote parhaiten suojaa. Ettekö lue lehtiä?
Siksi kaikkien olisi pitänyt ottaa koronarokote.
Eli 14v. perusterveen urheilevan Emilin pitää ottaa rokotteita 3-6kk välein ja ottaa riski sydänlihastulehduksesta, jotta Anneli 94v. ei sairastuisi tautiin?
Kyllä, jos Emil on Annelin hoitaja terveydenhuollon ammattilaisen roolissa. Hänen tulee silloin ottaa rokote ja käyttää myös ammattitason maskia Annelin suojaamiseksi.
jos hoitaja tiesi tartunnastaan, tai oli oireinen ja silti meni hoitamaan vanhuksia, niin hän on syyllistynyt rikokseen ja on täysin oikein, että poliisi aloitti tutkinnan ja katsoo täyttyykö kriteerit.
Kipeänä ei kenenkään pitäisi mennä vanhuksia hoitamaan tai tapaamaan. Hirveän dystopin merkkejä, kun tässäkin nostetaan esille onko jollaim rokote vai ei. Noitavainoja tällaiset huutelut.
Miksei ole otsikoita "hoitaja aivasti tiistaina ja meni keskiviikkona töihin, poliisi tutkii asiaa". Tai "lievää päänsärkyä viikonloppuna kokenut hoitaja tapasi maanantaina vanhuksen, poliisi tutkii asiaa". Kuitenkin jokainen VÄHÄNKIN kipeä on yhtä lailla potentiaalinen tartuttaja, jos ei koronan niin jonkun muun pöpön. Viruksia on liikkeellä tuhansia erilaisia variantteineen ja ikävä kyllä ne leviää ihmiskontakteissa. Korona leviää myös rokotetuilta, mutta hirveästi nostetaan esiin rokottamattomia, sairaalla tavalla.
Jos pistetään pystyyn jotkut vainot siitä kuka on tartuttanut kenenkin ja kuka on oireeton kantaja, niin vainon kohteena tulisi olla aivan kaikki. Myös kaikki rokotetut.
Ja oikeastihan missään vainoissa ei ole järkeä, tietenkään. Tää on liian pitkälle mennyt monella ja media heittää bensaa liekkeihin roskaotsikoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä jännä juttu, että kun meidän 94-vuotias isoäiti oli vanhainkodissa selittämättömästi mustelmilla ja kuoli vähän aikaa myöhemmin, asia ei kiinnostanut ketään. Ei edes ruumiinavausta suostuttu tekemään.
Mun mummo 95-vuotias. Tiedostan, että jokainen päivä voi olla hänen viimeisensä. Mummo tietää sen myös itse ja jopa toivoo, että saisi jo lähteä. On pappaa ikävä. Mummo ei ole edes hoitokodissa, asuu kotonaan koska on hyväkuntoinen sekä fyysisesti, että henkisesti mutta silti on vanha ja hauras ja viimeinen aamu on yhä lähempänä.
Kun mummo kuolee niin mitä sitä syyttelemään ketään, vanhan ihmisen elämä on päättynyt. On elänyt hyvän elämän ja kun katsoo koko 95 vuotta, ei ole merkitystä kuoleeko nyt vai vasta kymmenen päivän päästä. Elämänlanka on jo loppumassa.
Kauniisti kirjoitettu, kyllä. Osaatko kertoa, suhtautuisitko mahdollisesti eri tavalla, jos mummo kuolee luonnollisen kuoleman vanhuuttaan, tai jos hän viime päivinään sairastuu koronaan, joka jouduttaa kuolemaa? Entä, jos hän olisi saanut koronatartunnan rokottamattomalta? Periaatteessahan on sama mikä vie hautaan, mutta itse näen ettei se välttämättä ole ihan niinkään, vaikka lopputulos olisi sama.
Ihan samalla tavalla suhtautuisin. Toinen mummo kuoli hoitolaitoksessa keuhkokuumeeseen, kaikki olimme helpottuneita, että lähtö tuli. Mummoni elämänhalu on mennyt vaikka on yhteiskunnan silmissä terve vanhus.
Olisi siis ihan ok, jos mummo saa joltain koronan ja kuolee siihen? Kun kuolee kuitenkin johonkin, ainakin vanhuuteen, niinkö?
hs tänään:
"Esitys sote-henkilöstön velvollisuudesta ottaa koronarokote tulossa pian eduskuntaan: Ilman rokotusta edessä voisi olla palkan menetys
Tartuntatautilain uusi pykälä velvoittaisi työnantajan varmistamaan, että riskipotilaita hoitavat on suojattu covid-19-tautia vastaan. Vaihtoehto voisi olla palkanmaksun katkaisu."
Montakohan uhria tuossakin on tullut..
Jos olen kotona asunut noin vanhaksi, niin mikä parempi tapa lähteä kuin saappaat jalassa eikä tarvitse enää mihinkään laitokseen lähteä. Omat vanhemmat kuolivat noin 60-vuotiaina saappaat jalassa ja olen aina toivonut lähteä samalla tavalla. Kun aina on lähteä, niin sappaat jalat sitten..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä jännä juttu, että kun meidän 94-vuotias isoäiti oli vanhainkodissa selittämättömästi mustelmilla ja kuoli vähän aikaa myöhemmin, asia ei kiinnostanut ketään. Ei edes ruumiinavausta suostuttu tekemään.
Mun mummo 95-vuotias. Tiedostan, että jokainen päivä voi olla hänen viimeisensä. Mummo tietää sen myös itse ja jopa toivoo, että saisi jo lähteä. On pappaa ikävä. Mummo ei ole edes hoitokodissa, asuu kotonaan koska on hyväkuntoinen sekä fyysisesti, että henkisesti mutta silti on vanha ja hauras ja viimeinen aamu on yhä lähempänä.
Kun mummo kuolee niin mitä sitä syyttelemään ketään, vanhan ihmisen elämä on päättynyt. On elänyt hyvän elämän ja kun katsoo koko 95 vuotta, ei ole merkitystä kuoleeko nyt vai vasta kymmenen päivän päästä. Elämänlanka on jo loppumassa.
Kauniisti kirjoitettu, kyllä. Osaatko kertoa, suhtautuisitko mahdollisesti eri tavalla, jos mummo kuolee luonnollisen kuoleman vanhuuttaan, tai jos hän viime päivinään sairastuu koronaan, joka jouduttaa kuolemaa? Entä, jos hän olisi saanut koronatartunnan rokottamattomalta? Periaatteessahan on sama mikä vie hautaan, mutta itse näen ettei se välttämättä ole ihan niinkään, vaikka lopputulos olisi sama.
Ihan samalla tavalla suhtautuisin. Toinen mummo kuoli hoitolaitoksessa keuhkokuumeeseen, kaikki olimme helpottuneita, että lähtö tuli. Mummoni elämänhalu on mennyt vaikka on yhteiskunnan silmissä terve vanhus.
Olisi siis ihan ok, jos mummo saa joltain koronan ja kuolee siihen? Kun kuolee kuitenkin johonkin, ainakin vanhuuteen, niinkö?
Olen eri, mutta mieluummin kuolee koronaan kuin kituu jossain hoitolaitoksessa vielä vuosikausia, jos kyse on jo kuitenkin erittäin vanhasta ihmisestä. Ainakin itse haluaisin kuolla noin.
HV teille kaikille!@!@!!!
Potilas tuonut osastoille sen sata kertaa koronan ja me hoitajat hoidettu ja paapottu näitä ja sairastuttu itse ja viety tauti perheelle. Siinä on kuulkaa pelkoa ollut, sitä ei moni etätyöntekijä voi kuvitella.
Hirveä huoli itsestä, potilaista ja omasta perheestä.
Vaatikaa te itsellenne ihan mitä haluutte ja jättäkää hoitajat rauhaan. Kiitos.
Olisipa mukava kertoa asioita kansalle, mutta vaitiolovelvollisuus estää.
Vierailija kirjoitti:
Kakki vastaavat tapaukset sairaaloita myöten pitäisi tutkia. Kuinka voi hoitaa jos ei ole rokotetta ja opettajat ym. samoin.
Ja kuka ja millä resursseilla nämä sun tutkimuksesi tekee varsinkin, kun rokotetutkin tartuttavat? Eihän tässä ole enää mitään tolkkua tai suhteellisuudentajua. Ei hyvää päivää, miksi ihan tavallinen järki meidät on hylännyt?
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä niin sydämen murtava tragedia kun 93-vuotias kuolee :'( Kyllä pitäisi olla koko yhteiskunta suljettuna jatkuvasti, jotta voidaan varmistaa yli ysikymppisille vähintään kymmenen vuotta lisää elinaikaa!
Justiinsa näin. Oikeesti yli 80v. ei tarttis rokottaa.
Vierailija kirjoitti:
No eihän se ole oikein että joku menee ja tappaa. Mutta ymmärräthän että hoitajan ei ole laitonta olla rokottamaton. Yhtä lailla koronaa sairastava rokotettu hoitaja voi tartuttaa koronan hauraaseen vanhukseen. Koko ajan meillä kuolee vanhuksia noroon, influenssaan ja muihin sairauksiin. Ketäs niistä syytetään?
Tämä vanhus asui kotonaan, ei hoitokodissa.
Ai kauheeta!
Saiko hoitaja syytteen tapo sta tai mu rhasta?
Vierailija kirjoitti:
Ai kauheeta!
Saiko hoitaja syytteen tapo sta tai mu rhasta?
Kyllä ja jäätelönsyöjät aiheuttavat hukkumiskuolemia. Tilastot ei valehtele. Vankilaan joutaisivat!
Ei tietenkään saa. Ota ite mt-lääkkees ja lopeta huutelu sekopää.