KSML: 93-vuotias sai koronan ja kuoli, kotihoitaja kertoi olevansa rokottamaton – poliisi selvittää
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/6c7c9bd7-ca3e-4667-9bd1-8d9a3b12…
"Tragedia alkoi, kun omaiset saivat tietää kotihoitajan sairastumisesta koronaan. Vanhukselle tehtiin heti koronatesti, joka oli positiivinen. Vanhus oli saanut kaksi rokotusta, kolmas olisi ollut vuorossa tällä viikolla."
Artikkelissa ei edes sanottu kuoliko vanhus koronaan.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolevainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolevainen kirjoitti:
Minun hyvä ystävä n töissä vanhainkodissa. Hän kertoi, että omaiset eivät millään hyväksy vanhuksen kuolemaa ja todella huonossa kunnossa olevia vanhuksia lääkitään, jotteivat he kuolisi esim. keuhkokuumeeseen. Onkohan vika näissä omaisissa, että kuolema on heille joku pelottava asia, jota ei pystytä kohtaamaan.
Ja tämän vuoksi sinä haluat tappaa kaikki vanhukset? Sinä siis puolustelet vanhusten tappamista?
Missä niin kirjoitin? Jokaisella on oikeus lähteä täältä kunniallisesti. Ei niin, että kuolemaa ja kärsimystä pitkitetään.
Itse kannatan eutanasiaa mutta en tuollaista että terveen ihmisen elämää, olipa vaikka 93-v. kuolemaa joudutetaan tahallaan.
Tuo 93-v. asui kotonaan lehtitietojen mukaan eli oli varsin hyväkuntoinen. Ei se että on päälle 70-v. tai sairas tai heikko oikeuta viemään keneltäkään henkeä. Tuollainen ajattelu on eugeniikkaa.
Tuo on silkkaa follareiden kaasuvalotusta että on ok ja jopa suotavaa tartuttaa vanhukseen korona sillä hän kärsii ja kuolisi muutenkin pian. Sairasta ajattelua tuollainen.
Nykyään asutaan kotona vaikka ei pääsisi sängystä ylös. Laitoksiin on mielettömät jonot eikä niihin pääse kuin kaikken huonokuntoisimmat tai pahasti dementoituneet. Naapurin mummo, dementikko pääsi vasta sitten kun meinasi polttaa talonsa. Oli ollut jo monta vuotta aivan kuutamolla.
Hoitaja ei ole syyllistynyt mihinkään rikokseen, ainut virhe minkä teki oli se, että kertoi olevansa rokottamaton. Sitä ei tarvitse kertoa.
Noh, onneksi sinunkaltaisesi eivät saa päättää ketkä eutanasioidaan pois päiviltään. Viitsittekin vielä itse uhriutua ja verrata tilanettanne 2. m-sodan ihmisoikeusrikkomuksiin. Ja vedota nurnbergin lakiin, aika julkeata.
Niin kuin joku sanoi, sen pitää olla ihmisen oma päätös.
Tappaja on aina rikollinen vaikka se johtuisikin omasta typeryydestä, esim. rattijuoppo/koronahoitsu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä jännä juttu, että kun meidän 94-vuotias isoäiti oli vanhainkodissa selittämättömästi mustelmilla ja kuoli vähän aikaa myöhemmin, asia ei kiinnostanut ketään. Ei edes ruumiinavausta suostuttu tekemään.
Mun mummo 95-vuotias. Tiedostan, että jokainen päivä voi olla hänen viimeisensä. Mummo tietää sen myös itse ja jopa toivoo, että saisi jo lähteä. On pappaa ikävä. Mummo ei ole edes hoitokodissa, asuu kotonaan koska on hyväkuntoinen sekä fyysisesti, että henkisesti mutta silti on vanha ja hauras ja viimeinen aamu on yhä lähempänä.
Kun mummo kuolee niin mitä sitä syyttelemään ketään, vanhan ihmisen elämä on päättynyt. On elänyt hyvän elämän ja kun katsoo koko 95 vuotta, ei ole merkitystä kuoleeko nyt vai vasta kymmenen päivän päästä. Elämänlanka on jo loppumassa.
Kauniisti kirjoitettu, kyllä. Osaatko kertoa, suhtautuisitko mahdollisesti eri tavalla, jos mummo kuolee luonnollisen kuoleman vanhuuttaan, tai jos hän viime päivinään sairastuu koronaan, joka jouduttaa kuolemaa? Entä, jos hän olisi saanut koronatartunnan rokottamattomalta? Periaatteessahan on sama mikä vie hautaan, mutta itse näen ettei se välttämättä ole ihan niinkään, vaikka lopputulos olisi sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä jännä juttu, että kun meidän 94-vuotias isoäiti oli vanhainkodissa selittämättömästi mustelmilla ja kuoli vähän aikaa myöhemmin, asia ei kiinnostanut ketään. Ei edes ruumiinavausta suostuttu tekemään.
Mun mummo 95-vuotias. Tiedostan, että jokainen päivä voi olla hänen viimeisensä. Mummo tietää sen myös itse ja jopa toivoo, että saisi jo lähteä. On pappaa ikävä. Mummo ei ole edes hoitokodissa, asuu kotonaan koska on hyväkuntoinen sekä fyysisesti, että henkisesti mutta silti on vanha ja hauras ja viimeinen aamu on yhä lähempänä.
Kun mummo kuolee niin mitä sitä syyttelemään ketään, vanhan ihmisen elämä on päättynyt. On elänyt hyvän elämän ja kun katsoo koko 95 vuotta, ei ole merkitystä kuoleeko nyt vai vasta kymmenen päivän päästä. Elämänlanka on jo loppumassa.
Ja sinusta olisi ok että joku menisi mummosi kotiin ja tappaisi tämän? Ihanko oikeasti?
Kakki vastaavat tapaukset sairaaloita myöten pitäisi tutkia. Kuinka voi hoitaa jos ei ole rokotetta ja opettajat ym. samoin.
Vanhukset ja riskiryhmät eivät ole niitä joita rokote parhaiten suojaa. Ettekö lue lehtiä?
Siksi kaikkien olisi pitänyt ottaa koronarokote.
Tiedän tapauksen jossa rokotettu opettaja oli tartuttanut koulussa porukkaa. Miksi näistä ei tehdä lööppejä
Koronassa on edelleen riskiryhmiä, jotka voi rokotteesta huolimatta kärsiä.
Ikä ja monet sairaudet vaikuttaa tähänkin
donnesrtag kirjoitti:
Vanhukset ja riskiryhmät eivät ole niitä joita rokote parhaiten suojaa. Ettekö lue lehtiä?
Siksi kaikkien olisi pitänyt ottaa koronarokote.
Eli 14v. perusterveen urheilevan Emilin pitää ottaa rokotteita 3-6kk välein ja ottaa riski sydänlihastulehduksesta, jotta Anneli 94v. ei sairastuisi tautiin?
Ylen ykkösuutinen armon vuonna 2021: "94-vuotias kuoli flunssaan--syyllisiä etsitään"
"Eli 14v. perusterveen urheilevan Emilin pitää ottaa rokotteita 3-6kk välein ja ottaa riski sydänlihastulehduksesta, jotta Anneli 94v. ei sairastuisi tautiin?"
Eihän se riski iso ole. Promillen luokkaa, kun taas rokottamaton ottaa 33 kertaisen riskin tehohoitoon joutumisesta verrattuna rokotettuun väestöön.
Varmaan kannattaa nuoretkin ottaa rokote jos suositellaan.
Nyt kaikki hoitajat pakolla rokotetuksi ja sitten jos joku eroaa niin sitten vain hankitaan taikaseinästä lisää hoitajia! Jotka on rokotemyönteisiä niih!
Toivottavasti saa ankarimman mahdollisen tuomion
"93-vuotias kuoli flunssaan" En nyt hirveästi ylläty tällaisesti. Tavoitellaanko näillä injektioilla nyt kuolemattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniisti kirjoitettu, kyllä. Osaatko kertoa, suhtautuisitko mahdollisesti eri tavalla, jos mummo kuolee luonnollisen kuoleman vanhuuttaan, tai jos hän viime päivinään sairastuu koronaan, joka jouduttaa kuolemaa? Entä, jos hän olisi saanut koronatartunnan rokottamattomalta? Periaatteessahan on sama mikä vie hautaan, mutta itse näen ettei se välttämättä ole ihan niinkään, vaikka lopputulos olisi sama.
Ihan samalla tavalla suhtautuisin. Toinen mummo kuoli hoitolaitoksessa keuhkokuumeeseen, kaikki olimme helpottuneita, että lähtö tuli. Mummoni elämänhalu on mennyt vaikka on yhteiskunnan silmissä terve vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jokainen päivä voi olla myös sinun viimeisesi, ja onkin. Kuten kaikkien meidän muidenkin.... me kun emme voi noin vain tietää milloin kuolinkellot kullekin meistä kajahtaa. Siihen asti on syytä suhtautua kanssaeläjiin siten, ettei itse ainakaan ole edesauttamassa niiden soitantaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinusta olisi ok että joku menisi mummosi kotiin ja tappaisi tämän? Ihanko oikeasti?
Sun kaltaiset hysteerikkohullut sais laittaa pa kko hoitoon. Häpeäisit itse puheitas.
Poliisia ei tässä tarvita mihinkään. Yhtä hyvin rokotetut omaiset ois voinut tuoda taudin hoitokotiin.
T. Kahdesti rokotettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se ole oikein että joku menee ja tappaa. Mutta ymmärräthän että hoitajan ei ole laitonta olla rokottamaton. Yhtä lailla koronaa sairastava rokotettu hoitaja voi tartuttaa koronan hauraaseen vanhukseen. Koko ajan meillä kuolee vanhuksia noroon, influenssaan ja muihin sairauksiin. Ketäs niistä syytetään?
Vierailija kirjoitti:
Mitä poliisi tuossa tarkalleen ottaen selvittää?
Vaihtoehdot on: hoitaja oli sen jälkeen töissä, kun jo tiesi tartunnastaan tai vanhus ei kuollut luonnollisesti/löydettiin poikkeavaa.
Täysin edesvastuuyonta, ettö hoitoalalla toimiva ei ole rokotettu. Pakkorpokoitukset hoitoalalle.