Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pysty huolehtimaan esikoisesta, koska hemoglobiini on niin alhainen!!!!

Vierailija
06.03.2015 |

Olen raskaana rv15. Esikoinen on vajaa vuoden ja todella meneväistä sorttia. Viimeneuvolassa hb oli lähelle 100. Ja sain obsidania (?) syötäväksi aamuin illoin. Nyt oon sitä pariviikkoa vetänyt, ja olo vaan huononee. Kaupassakaan en kykene enää käymään. Kuulen pelkän sydämensykkeeni, meinaan oksennella ja pyörtyillä, mies sairaslomalla töistä koska en mitenkään saa edes suurimmaks osaks ajasta haettua itselleni vettä!! Sairaalasta antaa vissiin aika huonosti nykyään enää noita rauta pistoksia? Mitä mun kannattaisi tässä tilanteessa tehdä. Soittaa neuvolaan, varata aika ja jankata pistosta, auttaako ne?? Aah olen aivan avuton nyt.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:01"]Olen raskaana rv15. Esikoinen on vajaa vuoden ja todella meneväistä sorttia. Viimeneuvolassa hb oli lähelle 100. Ja sain obsidania (?) syötäväksi aamuin illoin. Nyt oon sitä pariviikkoa vetänyt, ja olo vaan huononee. Kaupassakaan en kykene enää käymään. Kuulen pelkän sydämensykkeeni, meinaan oksennella ja pyörtyillä, mies sairaslomalla töistä koska en mitenkään saa edes suurimmaks osaks ajasta haettua itselleni vettä!! Sairaalasta antaa vissiin aika huonosti nykyään enää noita rauta pistoksia? Mitä mun kannattaisi tässä tilanteessa tehdä. Soittaa neuvolaan, varata aika ja jankata pistosta, auttaako ne?? Aah olen aivan avuton nyt.
[/quote]

No, varmaankin varata aika neuvolaan. Kuka valopää edes pohtii tollasta sikiön kustannuksella?

Vierailija
2/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet neuvolaan ja hankit itsellesi ja vauvalle apua. Esikoisen laitat päivähoitoon, jos et pysty itse hoitamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sillä miehellä on kun on sairiksella?

Vierailija
4/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:01"]Olen raskaana rv15. Esikoinen on vajaa vuoden ja todella meneväistä sorttia. Viimeneuvolassa hb oli lähelle 100. Ja sain obsidania (?) syötäväksi aamuin illoin. Nyt oon sitä pariviikkoa vetänyt, ja olo vaan huononee. Kaupassakaan en kykene enää käymään. Kuulen pelkän sydämensykkeeni, meinaan oksennella ja pyörtyillä, mies sairaslomalla töistä koska en mitenkään saa edes suurimmaks osaks ajasta haettua itselleni vettä!! Sairaalasta antaa vissiin aika huonosti nykyään enää noita rauta pistoksia? Mitä mun kannattaisi tässä tilanteessa tehdä. Soittaa neuvolaan, varata aika ja jankata pistosta, auttaako ne?? Aah olen aivan avuton nyt.
[/quote]

No, varmaankin varata aika neuvolaan. Kuka valopää edes pohtii tollasta sikiön kustannuksella?
[/quote]Miten alhaisesta hemoglobiinista voi sanoa "sikiön kustannuksella" :D? Mutta mie sanoisin et kokeile syyä paljon tummanvihreitä kasviksia ja tietysti otat yhteyden neuvolaan.

Vierailija
5/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:01"]Olen raskaana rv15. Esikoinen on vajaa vuoden ja todella meneväistä sorttia. Viimeneuvolassa hb oli lähelle 100. Ja sain obsidania (?) syötäväksi aamuin illoin. Nyt oon sitä pariviikkoa vetänyt, ja olo vaan huononee. Kaupassakaan en kykene enää käymään. Kuulen pelkän sydämensykkeeni, meinaan oksennella ja pyörtyillä, mies sairaslomalla töistä koska en mitenkään saa edes suurimmaks osaks ajasta haettua itselleni vettä!! Sairaalasta antaa vissiin aika huonosti nykyään enää noita rauta pistoksia? Mitä mun kannattaisi tässä tilanteessa tehdä. Soittaa neuvolaan, varata aika ja jankata pistosta, auttaako ne?? Aah olen aivan avuton nyt.
[/quote]

[/quote]Miten alhaisesta hemoglobiinista voi sanoa "sikiön kustannuksella" :D? Mutta mie sanoisin et kokeile syyä paljon tummanvihreitä kasviksia ja tietysti otat yhteyden neuvolaan.
[/quote]

Ootko tosissas?

Vierailija
6/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä mittauttamaan hemoglobiini suoniverinäytteestä. Sormenpäästä otetut näytteet eivät ole luotettavia. 

Vierailija
7/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla oli lähtötaso Hb:lle? Eli paljonko on laskenut? Soita neuvolaan, niin kontrolloivat Hb:n, nähdään onko Obsidan auttanut. Nuo oireet voivat johtua myös matalasta verenpaineesta, se laskee fysiologisesti keskiraskaudessa. Mulla oli ainakin samanlaisia oireita juuri matalan verenpaineen takia, korjaantui itsestään raskauden edetessä.

Vierailija
8/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:22"]Mikä sulla oli lähtötaso Hb:lle? Eli paljonko on laskenut? Soita neuvolaan, niin kontrolloivat Hb:n, nähdään onko Obsidan auttanut. Nuo oireet voivat johtua myös matalasta verenpaineesta, se laskee fysiologisesti keskiraskaudessa. Mulla oli ainakin samanlaisia oireita juuri matalan verenpaineen takia, korjaantui itsestään raskauden edetessä.
[/quote]En muista nyt lähtötasoa ollenkaan. Ja tietenkin olen varaamassa neuvola aikaa. Ihan kaikille edellisille valopäille vaan tiedoksi. Lähinnä hain täältä apua, onko kenelläkään kokemuksia raudan piikittämisestä, ja millä muilla keinoin voisin saada oloa kohennettua siihen asti, kunnes saan neuvola-ajan. Tämänpäiväinen aika peruuntui neuvolatädin sairastumisen vuoksi.

Vierailija
9/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän auttaa rautaputken imeminen. Paljon hyvää, rautapitoista putkea poskeen, niin johan alkaa kunto kohenemaan.

Vierailija
10/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:22"]Mikä sulla oli lähtötaso Hb:lle? Eli paljonko on laskenut? Soita neuvolaan, niin kontrolloivat Hb:n, nähdään onko Obsidan auttanut. Nuo oireet voivat johtua myös matalasta verenpaineesta, se laskee fysiologisesti keskiraskaudessa. Mulla oli ainakin samanlaisia oireita juuri matalan verenpaineen takia, korjaantui itsestään raskauden edetessä.
[/quote]En muista nyt lähtötasoa ollenkaan. Ja tietenkin olen varaamassa neuvola aikaa. Ihan kaikille edellisille valopäille vaan tiedoksi. Lähinnä hain täältä apua, onko kenelläkään kokemuksia raudan piikittämisestä, ja millä muilla keinoin voisin saada oloa kohennettua siihen asti, kunnes saan neuvola-ajan. Tämänpäiväinen aika peruuntui neuvolatädin sairastumisen vuoksi.
[/quote]AP siis tämä

Vierailija
11/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sairaanhoitajalle.

Vierailija
12/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita naapurin kissalle ja keeshondille

Vierailija
13/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonensisäistä rautaa ei suositella raskaana oleville, tai siitä ei ole riittävästi tutkimuksia. Raskauden aikana Hb laskee aina jonkun verran nesteenkertymisen vuoksi. Toki raudan kulutus on suurempaa mutta suun kautta rauta imeytyy raskauden aikana hyvin. Rautainfuusiolla voi lisäksi olla vaikeita reaktioita, eli ei niihin noin vain lähdetä. Lisäksi oireet voivat johtua muistakin syistä. 

Vierailija
14/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit tietää, että hb aiheuttaa oireet? Voihan sulla olla esim. raskausmyrkytyskin.

Vierailija
15/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ole tullut mieleen mennä lääkärin puheille? Jos noin heikossa kunnossa oot, niin eikö ukkosi voi viedä sinut päivystykseen? Siinä se taas on yksi sankariäiti!

Vierailija
16/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme marinaa. Oot varmaan akateeminen hissukka. Raskaus ei oo sairaus.

Vierailija
17/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:12"]Suonensisäistä rautaa ei suositella raskaana oleville, tai siitä ei ole riittävästi tutkimuksia. Raskauden aikana Hb laskee aina jonkun verran nesteenkertymisen vuoksi. Toki raudan kulutus on suurempaa mutta suun kautta rauta imeytyy raskauden aikana hyvin. Rautainfuusiolla voi lisäksi olla vaikeita reaktioita, eli ei niihin noin vain lähdetä. Lisäksi oireet voivat johtua muistakin syistä. 
[/quote]Kuulin kyllä miehen mummolta, että joskus kun hän teki lapset, antoivat sairaalassa raskausaikana noita piikkejä. Ois kiva saada joku nopeampi keino ku vedellä näitä hyödyttömän tuntusia pillereitä. Ja näköjään aloituksessa olen antanut vähän väärän kuvan olostani. Noin kello neljän jälkeen tasottuu olo jokapäivä ja on taas loppuajan suht ok. Jo edellisessä viestissä mainitsin, että mulla olisi tänään ollut neuvola. Neuvolatädin kanssa olen myös ollut yhteydessä.

Vierailija
18/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiesit ettei maitotuotteita ja esim. Kalsiumia saa ottaa samaan aikaan raudan kanssa?

Vierailija
19/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:42"]Ei sulla ole tullut mieleen mennä lääkärin puheille? Jos noin heikossa kunnossa oot, niin eikö ukkosi voi viedä sinut päivystykseen? Siinä se taas on yksi sankariäiti!
[/quote]Sankariäiti hyvinkin! Kuvaa aika loistavasti mua, miten oon monta viikkoa sinnitellyt huonon hemoglobiinin, (plus. meneväisen lapsen ja koirien kanssa), joka neuvolatädin mielestä "auttaa kyllä pikkuhiljaa, kunhan jatkat sillä obsidanilla" ;) Mikä ihme tietä anonyymejä kusipäitä vaivaa :D asioista ei mitään tiedä ja kehtaa tula aukomaan päätä. Taitaa asiat olla aika huonosti. Yhäkin, kysyisin apua esim. Ruokiin, joista saa rautaa. Punainen liha ei kuulu ruokavaliooni. Ja ONKO KELLÄÄN KOKEMUKSIA RAUDAN PIIKITTÄMISESTÄ. pitäs ottaa aiheeks maanantain neuvolassa, jos sellaisen haluaisin :)

Vierailija
20/61 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun miehellä on? Miksi toka lapsi noin pienellä ikäerolla? Oliko ekassa raskaudessa samoja oireita? Olisko aihetta alkaa syödä lihaa?