Suuri ja mahtava papakoekeskustelu..
Koetko papakokeen terrveydellesi tärkeäksi ja kuinka usein käyt otattamassa sen? Itse käyn viiden vuoden välein kutsuttuna. Ikää mulla on yli neljäkymmentä, eikä koskaan ole ollut solumuutoksia. Entä te muut?
Kommentit (6)
Minua ei ole koskaan kutsuttu papa-seulontoihin, vaikka ikää on jo 50-v. Tänä vuonna erikseen soitin neuvolaan, ja lupasivat että kutsu tulee. Edellisestä papa-kokeen otosto on yli 10 aikaa.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:03"]
Olisin käynyt nyt kun eka kutsu tuli, mutta paikanpäällä selvisi että eivät ota raskaana olevilta papa-koetta.
[/quote]
Pääset varmaan synnytyksen ja imetyksen jälkeen kunnalliselle puolelle, jos haluat.
[/quote]
Varmaan, ketutti silti käydä siellä turhanpäiten kääntymässä usean kymmenen kilometrin päästä ja järjestää lapsenvahdit yms., kun ohjeiden mukaan raskaus ei ole este papaa ottaa. Mutta sielläpä oli, niin ei muuta kuin kiitos ja näkemiin.
Eihän raskaus pitäisi olla este testille? Ilmeisesti riippuu kunnasta.
Olisin käynyt nyt kun eka kutsu tuli, mutta paikanpäällä selvisi että eivät ota raskaana olevilta papa-koetta.
Käyn kerran vuodessa, olen 40+ ja minulla on ollut polyyppien takia solumuutoksia (tutkittu kolposkopiassa).
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:03"]
[/quote]
Pääset varmaan synnytyksen ja imetyksen jälkeen kunnalliselle puolelle, jos haluat.