Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nenäpositiivuus

Vierailija
05.08.2022 |

Ennen, silloin kun normaalipaino oli yhtä kuin lihava, oltiin myös sitä mieltä, että vain pikkuinen nenä on kaunis.

Nyt me olemme onneksi kehittyneet tästä pidemmälle ja näemme, että pieni siro nenä on vain yksi piirre joka voi olla todella kaunis oikeassa naamassa. Sitten on lukematon määrä muita neniä, jotka ovat kauniita toisissa naamoissa. Pienen nenän ihannointi ainoana kauniina nenävaihtoehtona on jotenkin tosi vanhanaikaista ja tunkkaista. Vähän kuten että tissien pitäisi olla mahdollisimman isot.

Esimerkkejä upeista naisista joilla ei ole pieni nenä:

Agnes - Dark (Antje Traue)
Jessa - Girls (Jemina Kirke)
Lady Gaga (Stefani Joanne Angelina Germanotta)
Anne Hathaway

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään niin moni julkkis on mennyt leikkelemään alkuperäisen nenänsä! Esim Bella Hadid leikkeli upean eksoottisen nenän tavalliseksi Beverly Hills muotin mukaiseksi nenäksi 14 vuotiaana! On sanonut katuvansa leikkausta.

Vierailija
2/12 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on akne nenässä aikuisenakin, nenäpositiivisuus voi karata kauas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Iso" nenä on lähes aina omasta mielestä kauniimpi kuin suomalaisille tyypillinen pieni "possunenä".

Vierailija
4/12 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuommoista nenän promoamista. Tämä nose positive -ilmiö on naurettavaa isoihin neniin kannustamista. Se tuo kuitenkin oletuksen, että sillä hautaisi jotenkin paremmin ;)

Vierailija
5/12 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuommoista nenän promoamista. Tämä nose positive -ilmiö on naurettavaa isoihin neniin kannustamista. Se tuo kuitenkin oletuksen, että sillä hautaisi* jotenkin paremmin ;)

*haistaisi

Vierailija
6/12 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Iso" nenä on lähes aina omasta mielestä kauniimpi kuin suomalaisille tyypillinen pieni "possunenä".

Kyllä me suomalaiset tosiaan tarvitsemme tätä nenäpositiivisuutta, hyvä, kun tuli puheeksi!

Palstan mukaanhan suomalaisilla on muuten perunanenä.

Vierailija
7/12 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso nenä on poikkeuksetta aina ruma. Huvittaa kun nämä koukkunenät aina yrittää haukkua pientä nenää hyppyrikisi vaikka sellainen on aina ollut kauneusihanteiden mukainen. Kukaan ei oikeasti halua mitään aatelisklyyvaria itselleen. Se mitä itsellä ei ole, on muka aina kauheaa. Scarlett Johanssonilla ja Bradd Pittillä on täydelliset nenät. 

Vierailija
8/12 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienimäinen nenä on jalojen juomien ystävän merkki.

9/12 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikilla suomalaisillahan on söpö nöpönenä, johon kukaan ei kiinnitä mitään huomiota. Mutta menepä ulkomaille, niin siellä näkee erityyppisiä neniä, on isoja ja kyömytyyppisiä tai neniä kuin papukaijan nokka! Silti nämäkin ihmiset ovat ihmisarvoltaan yhtä arvokkaita kuin suomalaiset söpöine nöpönenineen!

Vierailija
10/12 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun perusteella tarvitaan nenärauha.

Vierailija
11/12 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nähdäkseni noissa kuvissa on normaalinenäisiä ihmisiä, ihan kuin minun suvustani kaikki. :)

Minun nenäni on samanlainen kuin Antjella. Teininä 1980-luvun alussa häpesin sitä samoin kuin muutenkin sekä sisäistä että ulkoista itseäni. Jos olisin pystynyt leikkauttamaan nenäni pienemmäksi, olisin leikkauttanut. Onneksi ei ollut mahdollisuuttakaan: muutamaa vuotta myöhemmin olisin katunut ankarasti.

Minua ei kiusattu nenästäni tai muutenkaan, mutta kauneusihanne oli toisenlainen kuin minä. Ensimmäinen kommentti, jonka muistan, oli opiskelukaverini, joka kerran tuijotti profiiliani pitkään ja henkäisi sitten, että olisipa hänelläkin tuollainen nenä kuin Antjella*. Muistan vieläkin, miten häkeltynyt olin, hyvällä tavalla.

Toinen nenäkommentti kuului, kun olin melkein nelikymppinen. Jostain syystä eräs mies halusi ilmoittaa minulle, että "sinun nenänpääsi on liian iso, mutta ei se minua haittaa". Kerroin hänelle vastineeksi mielipiteeni hänen silmäpusseistaan. Jos kuitenkin joku olisi sanonut minulle noin, kun olin teini, olisin varmaan yrittänyt muotoilla nenäni uusiksi omin käsin. Ei oikeasti kannata ottaa puheeksi ihmisen ulkonäköä, jollei siitä ole hyvää sanottavaa.

* Nimi muutettu :D

Vierailija
12/12 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkörauha yleisesti olisi erittäin kannettava asia.

Mä en pidä suomalaisesta pottunokastani. Jos jotain muuttaisin ulkonäöstäni niin sen. Mutta ei minusta kapea mininenäkään ole kaunis. Miten sellaisella edes hengittää? Kysyn tosissani. Parille mun tutulle on tehty nenä leikkaus liian ahtaiden hengitysteiden takia.

Lapsena ihailin vähän kyömyjä neniä ja olisin halunnut itsekin sellaisen, kunnes mulle opetettiin ettei sellainen ole kaunis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän