Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkä minun on vaan hyväksyttävä tosiasia: lapseni on syvästi masentunut, eikä mikään apu auta.

Vierailija
04.12.2021 |

Poikani on nyt 15-vuotias. Ennen niin iloinen ja välitön lapseni muuttui yläkoulun alkaessa. Hänestä tuli sulkeutunut nuori, joka ei näe maailmassa mitään mielekkyyttä. Jos kysyn häneltä jotain, hän vastaa, ettei koe kuuluvansa tänne. Poikani on ollut monenlaisessa hoidossa, ja läheisiltä on tullut todella paljon henkistä tukea, mutta mikään ei tunnu auttavan. Olen alkanut pelätä, että hän tekee itselleen vielä jotain. En ymmärrä, miksi pojan itsetunto on niin romahtanut. Minä ja mieheni olemme aina kannustaneet häntä kaikessa. Onko täällä kohtalontovereita? Miten olette selvinneet tilanteesta? Neuvoja otetaan todella mielellään vastaan. Kiitos.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Ihan normaali 15v. Pää täyteen mömmöjä, niinkö?

Vierailija
2/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusi olevansa kilttipoika, tuleva kilttimies, joka jää ikuisesti yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kohtalotoveri, mutta mielenterveysomainen kylläkin. Oletteko hakeneet vertaistukea esim. FinFamin kautta?

Vierailija
4/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko fyysiset sairaudet suljettu pois? Monet sairaudet aiheuttaa masennusta.  Ja ne tk-lääkärit ei sitten tiedä sairauksista kuin pintapuolisesti eikä ole aikaa eikä oikein mielenkiintoakaan perehtyä potilaan tilanteeseen. Verikoetulokset kannattaa googlettaa, niistä saattaa itse löytää jotain vinkkiä josta lähteä tutkimaan/selvittämään lisää.

Vierailija
5/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronamasennus?

Vierailija
6/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loggaa ulos charrusta, rerollaa uusi charru ja loggaa vain siihen.

Vierailija
7/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä :(

Vierailija
8/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on tapahtunut.

Vierailija
9/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin vanhemmat "kannustivat" minua aina kaikessa, silti tai juuri siksi sairastuin persoonallisuushäiriöön.

Vierailija
10/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletteko olevanne hauskoja?

Vierailija
11/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo kuopus (21v) pitkäaikaismasentunut. Olen sen hyväksynyt. Hänelle kävi näin. Ennuste on, että ensi vuonna tulee työkyvyttömyyseläkkeen hakeminen ajankohtaiseksi.

Vierailija
12/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele myös lapsellesi, että hyväksyy asian. Ahdistuu vain enemmän, jos koko ajan ruoskii itseään asiasta. Kerro hänelle, että jonain päivänä olo on parempi, vaikkei siltä nyt tunnukaan. Kerro hänelle myös, ettei voi mitenkään tietää, mitä annettavaa elämällä on vielä tulossa. Sitä voi jäädä odottamaan, vaikka pahalta tuntuukin. Minulla saman ikäinen nuori, joka kärsinyt pitkään masennuksesta ja ahdistuksesta. Nukkunut päivät. Nyt on tutustunut netissä kilttiin ihmiseen, ikäiseensä, ja onkin alkanut löytää elämäänsä iloa ja on saanut päivärytmiäänkin hieman korjattua.

Vierailija
13/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsikää psykoterapeutti, jolle poikanne uskaltaa puhua avoimesti ja rehellisesti.

Vierailija
14/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on paha ikä. Vaikea sanoa mikä auttaa tai mistä on pohjimmiltaan kysymys. Usko itseensä tai maailmaan on mennyt.

Vierailija
15/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan! Onko tämä olevinaan lystikästä? Minun tyttäreni (33 v.) on kärsinyt jo yli 10 vuotta todella vaikeista mielenterveysongelmista. En ikinä unohda sitä päivää kolme vuotta sitten, kun hän tuli käymään kotona ja repi hirvittävässä ahdistustilassaan melkein kaikki vaatteet päältään ja huusi tuskaansa. Olin ihan voimaton ja avuton siinä tilanteessa. Onneksi sain kuitenkin toimitettua tyttäreni pahimman kohtauksen päätyttyä hyvään mielenterveyshoitoon vielä saman päivän aikana.

Vierailija
16/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaakin voi tosiaan kehua lasta, vaikka kehuminen onkin tärkeä osa kasvatusta.

Vierailija
17/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trouble is a man.

Vierailija
18/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa masentuneille nuorille oma koulunsa, jossa saisivat olla rauhassa vertaistuen seurassa ja siellä saisivat opastusta elämiseen.

Vierailija
19/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan! Onko tämä olevinaan lystikästä? Minun tyttäreni (33 v.) on kärsinyt jo yli 10 vuotta todella vaikeista mielenterveysongelmista. En ikinä unohda sitä päivää kolme vuotta sitten, kun hän tuli käymään kotona ja repi hirvittävässä ahdistustilassaan melkein kaikki vaatteet päältään ja huusi tuskaansa. Olin ihan voimaton ja avuton siinä tilanteessa. Onneksi sain kuitenkin toimitettua tyttäreni pahimman kohtauksen päätyttyä hyvään mielenterveyshoitoon vielä saman päivän aikana.

Mihin?

Vierailija
20/93 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiovarainministeri Saarikko ilmaisi tämänpäiväisessä Ykkösaamussa huolensa suomalaisten mielenterveydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi