Leivonnaiset, jotka todellinen turn-off kahvipöydässä
- sokerikorput
- karjalanpiirakat / riisipiirakat
- halpahallista ostetut halvat ja kuivat keksit
Itse yleensä näpäyttänyt tuttavaa sanomalla "kiitos, mutta ei kiitos"..
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:10"]Jos jätetään mainitsematta nämä vanhettuneet ja kovettuneet tarjoilut, niin sokerikorput, Marie-keksit, ässät ja vohvelit ovat sellaisia tarjottavia ettei ne oikeen iske. Saatan kohteliaisuudesta ottaa, ei ne ellota, mutten pidäkkään.
Minulla on harvoin mitään järellistä tarjottavaa yllätysvieraille (nekin tavallaan ok, mutta se hävettää kun ei ole tarjottavaa) Kutsutuille olen tietysti osannut varata.
[/quote]kotona ja mökillä on juuri noita ollut aina vierasvarana lapsuuden kodissani, olen siis oikein tyytyväinen jos niitä tarjotaan. Itse olen oppinut kiittämään kaikesta mitä tarjotaan. Syön vähän ja se siitä.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:02"]
Kaurakeksit. Todella laiskaa, tylsää ja pahaa.
[/quote]
Mun herkkua kunhan ei tee valkuaiseen
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:27"]
- sokerikorput
- karjalanpiirakat / riisipiirakat
- halpahallista ostetut halvat ja kuivat keksit
Itse yleensä näpäyttänyt tuttavaa sanomalla "kiitos, mutta ei kiitos"..
[/quote]
Tarjoan joskus itsetehtyjä karjalanpiirakoita. Mutta tuskin sulle, niitä saan vaan harvat ja valitut, on ne niin helkkarin hyviä!
[/quote]
Pitääkin nyt viikonloppuna tehdä perunapiirakoita. Vitsit miten herkkua:)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:44"] Minun alkaa aina tehdä mieli naista, joka tarjoaa itse tehtyjä leivonnaisia. Olivatpa ne mitä tahansa. Eli vastaan, että kaikki valmiina ostettu on turn off. [/quote] Meidän perheessä kaikki naiset leipoo:) Kakkuja, pullaa, leipää, piiraita, keksejä yms yms mitä vaan voi kuvitella. Kokeilukeittiöstä pukkaa maistiaisia lähes joka päivä! [/quote] Terveellistä mussuttaa makeaa ja rasvaista joka päivä...
[/quote]
Pienet annokset ei haittaa kun ollaan normaalipainoisia/hoikkia ja urheilevia:) Ei sitä tarvitse koko kakkua syödä, pieni siivu riittää.... Ne on ne annoskoot nääs!
Kylläpä on taas kranttuja akkoja liikkeellä. Mitä teille pitäisi tarjota, mikä olisi riittävä ekslusiivista teidän ylihienostuneeseen makuunne? Luultavasti ette edes tiedä, mitä oikein haluatte. Mitä te krantut tarjoatte itse?Nahistuneita voileipäkeksejä margariinin kera? Pöydässä ehkä myös tuhruinen loota appelsiinimarmeladin tähteineen? Oi kuinka herkullista ja ennen muuta terveellistä!
En varsinaisesti pidä erityisemmin mistään makeasta, mutta otan kohteliaisuudesta pienen maistiaisen jos joku vaivautuu jotan tarjolle kerran minua varten laittamaan. Tyytyväinen olen kyllä pelkkään kahviinkin.
Ne lapsuuden superimelät vohvelikeksit on kyllä melkoinen ällötys, niiden syöminen tekee tiukkaa.
Itse laitan tarjolle aina vain jotain suolaista ja makeannälkäisille vaikkapa suklaata tai jotain muuta mitä ei tarvitse heti heittää pois, vaikken itse syökään.
Olen melkoinen herkkusuu, mutta vohvelikeksit ovat kahvipöydän ankeuttaja. En tajua miksi niitä myydään vuodesta toiseen. Kuivaa ja mautonta keksiä ja kamalaa teollisen makuista täytetahnaa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:55"]
Mansikkakakku, johon on kerätty ulkoa mansikkamaalta mansikat ja leikatessa huomaakin, että joku (hyönteinen) yrittää tulla pois kermavaahdon alta
[/quote]
Repesin kun kuvittelen miten ampiainen toljottaa kermavaahdosta. Syöjä kiittelee onneaan kun ei ehtinyt haukata.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:42"]Totta. Jos ei ole varaa tarjota kunnollista, ei järjestä mitään kahvittelua. [/quote] Eli jätetään kutsumatta. Tätä se on nykyisin juuri. Aina pitää olla jotain tosi hyvää, että viittii edes pyytää kahville ja kun useinkaan ei ole, ei pyydetä ollenkaan. Sääli. [/quote] Mikä siinä on niin vaikeata leipoa hyvää omenapiirakkaa/mokkapaloja jne pakkaseen ja sulattaa kun vieraita tulee?
[/quote]
Keliaakikkovieraat.
[/quote]
No voihan noi tehdä gluteiinittominakin:)
[/quote]
Ja siihen se helppous sitten kaatuukin, vastauksena alkuperäiseen kysymykseen!
Ja toisekseen kuka ihan varoiksi tekee pakkaseen leipomuksia mahdollisille keliaakikkovieraille, jos normaalielämässä ei tarvitse välittää sellaisista joten ei ole tietotaitoa tai tarvikkeita niihin valmiina. Toiset ovat myös allergisia juuri niille jauhoa korvaaville jutuille, eli keliakialeivonnaiset eivät suinkaan ole mikään kaikenpelastava juttu vaan hankaloittavat tarjoiluja. Ja vielä, kuka vaikeasti keliakiasta kärsivä uskaltaisi ottaa taitamattoman kotikokin testikappaleita kahvipöydästä?
[/quote]
Höpö höpö. Parikymmentä vuotta sitten oli haasteellista keksiä tarjottavia laktoosittomille kun se oli niin uusi juttu, nyt kaiken voi tarjota hylana tai laktoosittomana. Gluteiinin kanssa vähän sama juttu. Tässä reseptejä:
http://www.dansukker.fi/fi/hakutulokset.aspx?q=Gluteeniton&ID=613&gclid=CK_DwpTyk8QCFYPUcgodVC4AYg
http://www.raisionkeittokirja.fi/reseptihaku?gclid=CJussL3yk8QCFUoNcwodWg4Amg#brand=keittokirja&searchText=&displayItemsCount=12&sortParam=NEWEST&courcesFilters=[]&dietCategoryIds=[30587]&brandCategoryIds=[]&productGroupCategoryIds=[]&productGroupProductIds=[]&productIds=[]&cookTimes=[]&assocProductId=null
http://kotiliesi.fi/ruoka/ruokaideat/gluteenittomat-leivonnaiset
[/quote]
Ymmärräthän hyvä ihminen että tässä oli puhe helppoudesta, ei siitä onko se mahdollista. Tarjottavien keksimisestä ei muuten puhuttu sanallakaan vaan kotona valmistamisesta.
[/quote]
?? samalla vaivalla ne tulee kuin muutkin itsetehdyt leivonnaiset:D