Leivonnaiset, jotka todellinen turn-off kahvipöydässä
- sokerikorput
- karjalanpiirakat / riisipiirakat
- halpahallista ostetut halvat ja kuivat keksit
Itse yleensä näpäyttänyt tuttavaa sanomalla "kiitos, mutta ei kiitos"..
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:49"]Kaupan kääretorttu, se halpa. Ballerina-keksit ja Marie-keksit. Jo mainittu sokerikorppu ja sitten ne vohvelit, sellaiset puikot.
Ainiin ja sitten kestoinhokkini lapsuudesta, doris-keksi eli tumma keksi jossa sitä valkoista tahnaa keskellä.
[/quote]
Ah, doorikset on ihania! Niitä vaan on tosi harvoin missään tarjolla ja ovat aika tyyriitä.
[/quote]
Ovat myös niin kalliita, että jos joku niitä tarjoaa todellakin otan.
Sokerikorput, kaikki puolukkaa sisältävä esim. puolukkapiirakka tuntuu olevan valitettavan suosittua sekä kaikki keksit ja pikkuleivät, joita säilytetään purkeissa parhaimmillaan vuosien ajan ja otetaan esiin vain vieraita varten.
Ahaa. Pitäisiköhän sitä laittaa kohta sitten kahvikutsun kaveriksi "menyy" mistä voi ruksia haluamansa tuotteet tarjoiltavaksi. Oikeesti nyt, jos ne tarjottavat on niin turn off nii älkää syökö. Kaupan valmiita harvoin ostan, mutta ei haittaa jos joku niitä minulle tarjoaa Onneksi minun ystäväpiirissäni ei ole ketään nirsokärsää.
Tiikerikakku. Sitä en syö, mutta en tee siitä numeroa. Mielestäni yliarvostettu leipomus
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:42"]Totta. Jos ei ole varaa tarjota kunnollista, ei järjestä mitään kahvittelua. [/quote] Eli jätetään kutsumatta. Tätä se on nykyisin juuri. Aina pitää olla jotain tosi hyvää, että viittii edes pyytää kahville ja kun useinkaan ei ole, ei pyydetä ollenkaan. Sääli. [/quote] Mikä siinä on niin vaikeata leipoa hyvää omenapiirakkaa/mokkapaloja jne pakkaseen ja sulattaa kun vieraita tulee?
[/quote]
Keliaakikkovieraat.
Just kaikki kaupan sitruunajutut. Esim. muffinsit .*oksennus* pahinta ehkä ne sitruunavohvelit. *tuplaoksennus*
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:21"]
Ahaa. Pitäisiköhän sitä laittaa kohta sitten kahvikutsun kaveriksi "menyy" mistä voi ruksia haluamansa tuotteet tarjoiltavaksi. Oikeesti nyt, jos ne tarjottavat on niin turn off nii älkää syökö. Kaupan valmiita harvoin ostan, mutta ei haittaa jos joku niitä minulle tarjoaa Onneksi minun ystäväpiirissäni ei ole ketään nirsokärsää.
[/quote]
:D :D :D Nirsokärsä :))) Aivan ihana, tulee kyllä mun vakkarisanastoon :D
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:53"]
Kaikki selvästi vanha kaapinpohjalta kaivettu. Esim.pehmenneet pikkuleivät tai kovettuneet ja pölyltä maistuvat. Tiedän monia mummoja jotka säilöö avattu keksipakettia monta vuotta vieraita varten.
[/quote] Yllämainittujen lisäksi ainoa todellinen turn off on tuotteet joiden hygienia epäilyttää, esimerkiksi pahentuneet, pilaantuneet, oletettavasti puuttellisella hygienialla valmistetut tai lasten lääppimät, päälle yskityt tai aivastellut jutut.
Kaikki muu on vain makuasioita eikä se, että itse olen jollekin allerginen tai en pidä jostain mausta tee siitä yhtään sen huonompaa tarjottavaa yleisesti.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:42"]Totta.
Jos ei ole varaa tarjota kunnollista, ei järjestä mitään kahvittelua.
[/quote]
Eli jätetään kutsumatta. Tätä se on nykyisin juuri. Aina pitää olla jotain tosi hyvää, että viittii edes pyytää kahville ja kun useinkaan ei ole, ei pyydetä ollenkaan. Sääli.
[/quote]
Mikä siinä on niin vaikeata leipoa hyvää omenapiirakkaa/mokkapaloja jne pakkaseen ja sulattaa kun vieraita tulee?
[/quote]
Jumaliste kun onnistuisikin siinä, että ei syö niitä sieltä ennen kuin vieraita tulee. Ei meillä koskaan onnistu aina joku sieltä kaivaa vähän väliä pari ja sitten niitä ei enää olekaan :D
Jos kahvi on hyvää, ei tarvita leivonnaisia. Useimmiten leivonnaisilla yritetään peitellä mitäänsanomatonta tai jopa huonoa kahvia. Panostakaa laadukkaisiiin kahveihin ja laadukkaisiin kahvinkeittimiin, niin ei tarvitse ostaa eikä leipoa mitään kahvin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:42"]
Jos kahvi on hyvää, ei tarvita leivonnaisia. Useimmiten leivonnaisilla yritetään peitellä mitäänsanomatonta tai jopa huonoa kahvia. Panostakaa laadukkaisiiin kahveihin ja laadukkaisiin kahvinkeittimiin, niin ei tarvitse ostaa eikä leipoa mitään kahvin kanssa.
[/quote]
Kahvi ei ole koskaan hyvää ja siksi en sitä koskaan juokaan. Olisi aika ankeat "kahvittelut". Puhuisit edes kaakaosta.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:42"]
[/quote]
Kahvi ei ole koskaan hyvää ja siksi en sitä koskaan juokaan. Olisi aika ankeat "kahvittelut". Puhuisit edes kaakaosta.
[/quote]
Pyh! Kaakao on lasten juomaa.
Suolaton ja kuiva pulla, hyi olkoon! Täytekakku jossa on sitä iänikuista banaanimössöä sisällä ja voiksi vatkattua kermaa "koristeena" miten sattuu.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:42"]Totta. Jos ei ole varaa tarjota kunnollista, ei järjestä mitään kahvittelua. [/quote] Eli jätetään kutsumatta. Tätä se on nykyisin juuri. Aina pitää olla jotain tosi hyvää, että viittii edes pyytää kahville ja kun useinkaan ei ole, ei pyydetä ollenkaan. Sääli. [/quote] Mikä siinä on niin vaikeata leipoa hyvää omenapiirakkaa/mokkapaloja jne pakkaseen ja sulattaa kun vieraita tulee?
[/quote]
Keliaakikkovieraat.
[/quote]
No voihan noi tehdä gluteiinittominakin:)
Itse en pidä liian vähän paistetuista leivonnaisista, joissa taikina on jäänyt kiinteäksi, märäksi töhkäksi (poikkeuksena tietenkin mutakakku-tyyppiset). En kuitenkaan näpäyttele tai asialla elämöi, vaan kohteliaasti nieleskelen leivonnaisen.
Täytyy varmaan vastedes soittaa ja kysyä mitä voin tarjota vieraille ettei vain tule vieraalle paha mieli kun ei osaa lukea ajatuksia
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:31"]
[/quote]
Keliaakikkovieraat.
[/quote]
No voihan noi tehdä gluteiinittominakin:)
[/quote]
Ja siihen se helppous sitten kaatuukin, vastauksena alkuperäiseen kysymykseen!
Ja toisekseen kuka ihan varoiksi tekee pakkaseen leipomuksia mahdollisille keliaakikkovieraille, jos normaalielämässä ei tarvitse välittää sellaisista joten ei ole tietotaitoa tai tarvikkeita niihin valmiina. Toiset ovat myös allergisia juuri niille jauhoa korvaaville jutuille, eli keliakialeivonnaiset eivät suinkaan ole mikään kaikenpelastava juttu vaan hankaloittavat tarjoiluja. Ja vielä, kuka vaikeasti keliakiasta kärsivä uskaltaisi ottaa taitamattoman kotikokin testikappaleita kahvipöydästä?
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:53"]
Itse en pidä liian vähän paistetuista leivonnaisista, joissa taikina on jäänyt kiinteäksi, märäksi töhkäksi (poikkeuksena tietenkin mutakakku-tyyppiset). En kuitenkaan näpäyttele tai asialla elämöi, vaan kohteliaasti nieleskelen leivonnaisen.
[/quote]
Minäkään en söisi näitä, koska olen allerginen raa'alle kananmunalle ja jos taikina ei ole kypsää, on turha riskeerata.
Mulle taas maistuu kaupan keksit (niitä on mahtava valikoima nykyään), sekä tuore pullapitko tai ne haukutut kaupan sitruunamuffinsit.
Pahinta on itseleivottu ja pakastettu piirakka tai pullantapainen mössö, mistä ei enää sulatuksen jälkeen ole ihan varma mitä on syömässä..
Täytekakut on yleensä täyttä paskaa.