Leivonnaiset, jotka todellinen turn-off kahvipöydässä
- sokerikorput
- karjalanpiirakat / riisipiirakat
- halpahallista ostetut halvat ja kuivat keksit
Itse yleensä näpäyttänyt tuttavaa sanomalla "kiitos, mutta ei kiitos"..
Kommentit (109)
Ns. "Terveyspulla". Joku terveysintoilija joka on leiponut pullaa margariinista, tummista jauhoista ja jostain sokerinkorvikkeesta. Ehkä vielä soijamaitoa. Sellainen ei yleensä kohoa kovin hyvin ja maistuu pahville.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:42"]Totta.
Jos ei ole varaa tarjota kunnollista, ei järjestä mitään kahvittelua.
[/quote]
Eli jätetään kutsumatta. Tätä se on nykyisin juuri. Aina pitää olla jotain tosi hyvää, että viittii edes pyytää kahville ja kun useinkaan ei ole, ei pyydetä ollenkaan. Sääli.
[/quote]
Mikä siinä on niin vaikeata leipoa hyvää omenapiirakkaa/mokkapaloja jne pakkaseen ja sulattaa kun vieraita tulee?
[/quote]
Mokkapala on kuvottavin leivonnainen mitä tiedän. En silti koskaan sanoisi niiden tarjoalle omaa mielipidettäni asiasta. Käytöstavat kunniaan!
Kaikki marengista tehdyt tai sille haiskahtavat, esim. pavlova.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:49"]
Mikä tahansa itseleivottu, epäonnistunut leivonnainen. Koristelut saattaa olla ihan jees, mutta maku puuttuu tai rakenne on jotenkin outo. Yhden sukulaisen järjestämillä synttäreillä on aina näitä tarjolla. NAM!
[/quote]
Leipomosta ostettu, epäonnistunut on parempi vai?
En ymmärrä tätä loukkaantumista "pitää kai sitten aina etukäteen soittaa ja kysyä, mitä arvon vieraille sopii tarjota". Ei kai sitä tarvitse henkilökohtaisena loukkauksena ottaa, jos joku ei pidä kahvipöydän tarjoiluistasi, oli se sitten kaupan kääretorttua ja pahvivohveleita tai itseväsäämäsi täytekakku ja macaronit. Jos joku vieras ei pidä tarjottavistasi, se on hänen ongelmansa, ei sinun.
Kaurakeksit. Todella laiskaa, tylsää ja pahaa.
Kaikki Dancake-merkkiset lisäainekyllästetyt tuotteet. Yöks.
Jos kestitsiä on ylimielinen elitistisillä herkuilla snobbaileva idiootti, menee kahvittelut ärsyttäväksi tekohymyilyksi ihan antimista riippumatta. Kyllähän se vituttaa mennä kylään vain sen vuoksi, että joku haluaa osoittaa vieraille, että on heitä paremmassa asemassa ja menestyneempi. Oikeasti ökyrikkailla se ei edes häiritse, koska se on niille normaalia. Nousukkaat on tuossa pahimpia. Tuli ap:n provosta mieleen nuo tilanteet.
Minun on tunnustettava, että niitä uunissa käymättömiä tuorejuustokakkuja en saa alas millään! Pahinta on, jos ne on tehty pilteistä. Ne ei maistu millekään, mutta ovat silti järkyn pahoja. Ja joku kuiva Marie-keksi on toinen mitä en saa alas, kaikkea muuta kohteliaasti otan.
Toisaalta toivoisin myös, ettei sitä tarjottavaa tuputettaisi niin kuin joillain on tapana. Jos ei maistu, ei maistu. Jos ei jaksa, niin ei jaksa.
Pitänee vieraalta ensin kysyä, että oletko Av-mamma? Jos huomaa pälyilevän silmäyksen tai kaulasta nousevan punoituksen, on syytä epäillä vierasta kaiken tietäväksi, Marttojakin taitavammaksi kodinhengettäreksi, joka kuluttaa aikaansa palstalla, joka on laadukkain ja pitää sisällään taitavimmat äidit ja kauneimmat vaimot.
Silloin on syytä jättää omat tarjottavat sikseen ja soittaa pikaisesti miehelle, että käy ostamassa kaupungin parhaasta kahvilasta äkkiä gluteenittomat, vegaaniset, terveelliset, sokerittomat, mutta silti niin syntisen suklaiset ja suussasulavat leivonnaiset tarjottavaksi vastajauhetun Jamaica Blue Mountainen kera. Tästä ihanasta herkkukahvista kieltäytyvää pitkään katsoen voidaan myös pöytään laittaa Valrhonan kaakaosta tehtyä kanelisuklaajuomaa.
Jos taasen vieras katsoo, että mitä ihmettä täällä oikein kysellään, voi surutta tarjota sitä vastaleivottua mokkapalaa, joka myös tunnetaan masaliisana Länsi-Suomessa. Kahviksi sopii Presidentti, kun kerran on ihan vieraita kotiin saapunut. Ja voidaan sitä vielä VanHoutenista tehdä ihan sokerin kera kaakaot.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:31"]
Jos kestitsiä on ylimielinen elitistisillä herkuilla snobbaileva idiootti, menee kahvittelut ärsyttäväksi tekohymyilyksi ihan antimista riippumatta. Kyllähän se vituttaa mennä kylään vain sen vuoksi, että joku haluaa osoittaa vieraille, että on heitä paremmassa asemassa ja menestyneempi. Oikeasti ökyrikkailla se ei edes häiritse, koska se on niille normaalia. Nousukkaat on tuossa pahimpia. Tuli ap:n provosta mieleen nuo tilanteet.
[/quote]
Miksi ihmeessä edes kävisit kylässä tällaisen ihmisen luona? Itseasiassa itse keksin yhden syyn miksi menisin tuollaiseen kyläpaikkaan: no menisin syömään ne kalliit tarjottavat ja elitistiset herkut!
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:53"]Tiedän monia mummoja jotka säilöö avattu keksipakettia monta vuotta vieraita varten.
[/quote]
Käy useammin kylässä, niin keksit ei ehdi eltaantua.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:12"]Olen melkoinen herkkusuu, mutta vohvelikeksit ovat kahvipöydän ankeuttaja. En tajua miksi niitä myydään vuodesta toiseen. Kuivaa ja mautonta keksiä ja kamalaa teollisen makuista täytetahnaa.
[/quote]
Maistuu aivan kamalalle, erityisesti mansikanmakuiset vohvelikeksit :(
Mä en ymmärrä jaffakeksien suosiota. Yksi tuttu vielä tarjoaa ne jostain syystä suklaapuoli alaspäin. Aika etova näky on pino ylösalaisin käännettyjä jaffakeksejä.
Pulla, kaikissa muodoissaan. Myös iänikuiset mokkapalat kyllästyttävät.
Eräs kaverini tarjosi jotain itsetekemiä suklaaleivoksia. Maistui aivan kamalalle. Kovia, mauttomia, maistui pelkälle suklaajauholle. Sain kuitenkin syötyä väkisin ja sanoin "ihan hyviä"..
Jätän syömättä voitaikinapaistokset. Mokkapaloja epäonnistuneena on aina serkulla... Nekin jätän maistamatta. Joskus käyn kylässä missä juodaan vaan teetä tai kahvia. Sekin on kivaa jos juomat on kauniissa kupissa. Ja seura hyvää;) itse olen niin laiska että saatan ostaa pizzan ja teen siitä slicet.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:27"]
- sokerikorput
- karjalanpiirakat / riisipiirakat
- halpahallista ostetut halvat ja kuivat keksit
Itse yleensä näpäyttänyt tuttavaa sanomalla "kiitos, mutta ei kiitos"..
[/quote]
Tarjoan joskus itsetehtyjä karjalanpiirakoita. Mutta tuskin sulle, niitä saan vaan harvat ja valitut, on ne niin helkkarin hyviä!
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:44"]
Minun alkaa aina tehdä mieli naista, joka tarjoaa itse tehtyjä leivonnaisia. Olivatpa ne mitä tahansa. Eli vastaan, että kaikki valmiina ostettu on turn off.
[/quote]
Meidän perheessä kaikki naiset leipoo:) Kakkuja, pullaa, leipää, piiraita, keksejä yms yms mitä vaan voi kuvitella. Kokeilukeittiöstä pukkaa maistiaisia lähes joka päivä!
[/quote]
Terveellistä mussuttaa makeaa ja rasvaista joka päivä...
Kaupan valmisviineri muovikääreissään...mutta ei ole tapana haukkua tarjoiluja, pääasia että on kahvia ja seuraa :)