Leivonnaiset, jotka todellinen turn-off kahvipöydässä
- sokerikorput
- karjalanpiirakat / riisipiirakat
- halpahallista ostetut halvat ja kuivat keksit
Itse yleensä näpäyttänyt tuttavaa sanomalla "kiitos, mutta ei kiitos"..
Kommentit (109)
Minun alkaa aina tehdä mieli naista, joka tarjoaa itse tehtyjä leivonnaisia. Olivatpa ne mitä tahansa. Eli vastaan, että kaikki valmiina ostettu on turn off.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:42"]Totta.
Jos ei ole varaa tarjota kunnollista, ei järjestä mitään kahvittelua.
[/quote]
Eli jätetään kutsumatta. Tätä se on nykyisin juuri. Aina pitää olla jotain tosi hyvää, että viittii edes pyytää kahville ja kun useinkaan ei ole, ei pyydetä ollenkaan. Sääli.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:42"]Totta.
Jos ei ole varaa tarjota kunnollista, ei järjestä mitään kahvittelua.
[/quote]
Eli jätetään kutsumatta. Tätä se on nykyisin juuri. Aina pitää olla jotain tosi hyvää, että viittii edes pyytää kahville ja kun useinkaan ei ole, ei pyydetä ollenkaan. Sääli.
[/quote]
Mikä siinä on niin vaikeata leipoa hyvää omenapiirakkaa/mokkapaloja jne pakkaseen ja sulattaa kun vieraita tulee?
Mikä tahansa itseleivottu, epäonnistunut leivonnainen. Koristelut saattaa olla ihan jees, mutta maku puuttuu tai rakenne on jotenkin outo. Yhden sukulaisen järjestämillä synttäreillä on aina näitä tarjolla. NAM!
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:44"]
Minun alkaa aina tehdä mieli naista, joka tarjoaa itse tehtyjä leivonnaisia. Olivatpa ne mitä tahansa. Eli vastaan, että kaikki valmiina ostettu on turn off.
[/quote]
Meidän perheessä kaikki naiset leipoo:) Kakkuja, pullaa, leipää, piiraita, keksejä yms yms mitä vaan voi kuvitella. Kokeilukeittiöstä pukkaa maistiaisia lähes joka päivä!
Kaupan kääretorttu, se halpa. Ballerina-keksit ja Marie-keksit. Jo mainittu sokerikorppu ja sitten ne vohvelit, sellaiset puikot.
Ainiin ja sitten kestoinhokkini lapsuudesta, doris-keksi eli tumma keksi jossa sitä valkoista tahnaa keskellä.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:38"]Pulla, jossa on hius leivottu sekaan.
[/quote]
No mutta hei sehän on kuin manteli joulupuurossa ! Ihan sua varten sen sinne laitoin ;)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:41"]Halpisleivonnaiset kuten Rainbow etc.
[/quote]
Jonka saattaa valmistaa oikeasti vaikkapa Fazer?
Kaikki selvästi vanha kaapinpohjalta kaivettu. Esim.pehmenneet pikkuleivät tai kovettuneet ja pölyltä maistuvat. Tiedän monia mummoja jotka säilöö avattu keksipakettia monta vuotta vieraita varten.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:49"]Kaupan kääretorttu, se halpa. Ballerina-keksit ja Marie-keksit. Jo mainittu sokerikorppu ja sitten ne vohvelit, sellaiset puikot.
Ainiin ja sitten kestoinhokkini lapsuudesta, doris-keksi eli tumma keksi jossa sitä valkoista tahnaa keskellä.
[/quote]
No sua varten on kyllä vaikea ostaa mitään
Sinäpä vasta turn off olet. En minä aina ota kahvipöydässä kahvin kanssa mitään mutta ei siinä ole mitään näpäyttämisen makua.
Susta vois sanoa "mikä luulet olevasi" näpäytellessäs, toivottavasti sua ei kukaan kutsu enää ikuna kahville.
Sokerikorppua ja kylmää maitoa tai kaakaota, se yhdistelmä kyllä kiidättää suoraan lapsuuteen. Moneen vuoteen en ole nähnyt korppuja missään tarjolla, itse on pitänyt ostaa ja syödä.
En pidä juurikaan makeasta, mutta kahvipöydässä ainoa, mitä en ota mielelläni edes kohteliaisuudesta, on kuivakakut. Niistä ei saa edes leikattua nätisti pientä palasta.
Vegaanina kieltäydyn kohteliaasti kaikesta epävegaanisesta. Mutta jos tarjolla on mitään vegaanista, olipa sitten kaupasta tai itse leivottua, kaiken otan vastaan suurella kiitollisuudella!
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:49"]Kaupan kääretorttu, se halpa. Ballerina-keksit ja Marie-keksit. Jo mainittu sokerikorppu ja sitten ne vohvelit, sellaiset puikot.
[/quote]
Ah, doorikset on ihania! Niitä vaan on tosi harvoin missään tarjolla ja ovat aika tyyriitä.
Kaverillani otan muutaman keksin, olen syöväninäni ja lopuksi annan talon koiralle..
Sun näpäyttely johtaa vaan siihen, ettei sua varten kukaan enää edes varaudu. Siinähän nyrpistelet happamaan kahviis.
Itse vien mukanani aina jotain joka maistuu oletettavasti kaikille jotka ei juttaa/nutraa/karppaa/spåraa/nyrpistele ja näpäyttele. Silleen emännän ei tarvitse stressaa muusta kuin kahvinkeitosta ja seurustelusta.
Jouluhalko tai joku muu yhtä makaaberi makea höttö, jota tekijä ei ole osannut vielä edes tehdä. Ne kokeilut voi jättää syötäväksi oman perheen kesken;) Rainbow, Priima ja Euroshopper- keksit ja muut vastaavat ovat ihan hyviä, ostan niitä usein muksujen juhliin. Muksut tykkäävät niistä itse ja varsinkin, jos niissä on suklaapäällyste.
Minä en pidä juustokakuista tai homejuustoleivonnaisista, joten valitsen mieluummin jotain muuta.
Miksi ihmeessä näpäytät tarjoajaa? Alkeellista käytöstä. Tuskinpa sinunkaan tarjoiliusi miellyttävät kaikkia.