13-vuotiaan Tonin tappanut jarruvaijerimurhaaja yhä vapaalla
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015030419292533_uu.shtml
Koulukiusaaja tappoi 13-vuotiaan Tonin katkaisemalla polkupyörän jarruvaijerit. Toni kuoli jäätyään alamäen päässä auton alle.
Kommentit (134)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 00:21"]
Koulukiusaaja tappoi 13-vuotiaan Tonin katkaisemalla polkupyörän jarruvaijerit. Toni kuoli jäätyään alamäen päässä auton alle.
[/quote]
NYT VÄHÄN VAROVAISUUTTA NÄIHIN KIRJOITUKSIIN TAI TÄSTÄ SEURAA JURIDISIA TOIMENPITEITÄ!
Mainittu kuolintapaus johtuu vammoista, jotka aiheutuivat kolarista jonka pyöräilijä itse ajoi auton kanssa.
Lisäksi ei ole esitetty yhtään pitävää todistetta jonka mukaan päämieheni olisi ollut osallisena epäillyssä vaijerinkatkaisussa joten keskustelu aiheesta loppukoon tähän.
"Asianajaja"
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 00:21"]
[/quote]
NYT VÄHÄN VAROVAISUUTTA NÄIHIN KIRJOITUKSIIN TAI TÄSTÄ SEURAA JURIDISIA TOIMENPITEITÄ!
Mainittu kuolintapaus johtuu vammoista, jotka aiheutuivat kolarista jonka pyöräilijä itse ajoi auton kanssa.
Lisäksi ei ole esitetty yhtään pitävää todistetta jonka mukaan päämieheni olisi ollut osallisena epäillyssä vaijerinkatkaisussa joten keskustelu aiheesta loppukoon tähän.
"Asianajaja"
[/quote]
vai oikeen juridisia toimenpiteitä, hui sentään.
Mikä paikkakunta? Varmasti joku palstalla osaa kertoa jotain! Tiesikö muuten äiti tekijän/t?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:17"]
Jospa jarruja ei oltu koskaan korjattu ensimmäisenkään tihutyön jälkeen. Eli jospa poika ajeli jarruttomana ympäriinsä. Jarrut olisi siinä tapauksessa pitänyt korjata välittömästi!
[/quote]
Näitähän kysymyksiä herää. Oliko kypärä käytössä?
90-luvulla vielä moni vierasti kypäriä.
[/quote]
Eli kuolleen pojan oma vika, jos ei käyttänyt kypärää? Voi vittu ihan oikeasti tätä kiusaajien/kuolemantuottajien paapomista ja ymmärtämistä.
Laskeskelin, että Toni olisi nyt 30-v nuori mies, jos asiat olisivat menneet toisin. Eipä muuten luulisi olevan huippuvaikeaa käydä läpi ko. koulun oppilaat vm. 97. Siitä sitten vähän kysellä silminnäkijähavaintoja ikäluokalta ja Tonin luokkalaisista, kuka häntä kiusasi. Ketkä harrastivat sitä pyörien "tuunaamista". Kyllä tuollaiset asiat yleensä tiedetään, mutta yhteisö vaikenee. Voi olla että hän ei ollut ainoa "uhri", ja muidenkin pyöriä rikottiin, joten ehkä isku ei välttämättä ollut niin hänen henkilöönsä suunnattu, tapahtumat vain saivat todella surullisen käänteen.
No ehkäpä sinunkin työpaikallasi häärää jokin mukava naapurin "Jari", perheenisä ja kunnon kansalainen, joka porskuttaa eteenpäin iloisena eikä juurikaan päätään vaivaa nuoruutensa edesottamuksilla.
Missähän mahtavat vaikuttaa nykyään. Tuollaiseen tekoon ei kykene kuin täysin tunteeton läpeensä paha "ihminen". Olisi upeaa, jos vielä kaikkien näiden vuosien jälkeen juttu selviäisikin ja tekijä jäisi kiinni. Anteeksiantamaton teko, toivoisin tällaisten kohdalla uskovani näihin satuihin, joissa pahat kuvottavat saastat palavat helvetissä. Kyllä oikeuden tulisi toteutua tuollaisessa tapauksessa. Miten kukaan voi elää tuo teko tunnollaan? Miten sellainen voi katsoa itseään peilistä? Mene ja tunnusta tekosi, paha ihminen! Mene ja tee se jo tänään!
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:28"]
Höpö kyllä lapset keppostelee ja tekee piloja. Aika onneton on jos ei osaa jarruttaa jarruttomalla pyörällä. Onko kukaan kysynyt mitä tämä Toni teki kavereilleen?
Oletko kenties teon tekijä, tai muuten yhtä paha, nimittäin tunne-elämältään normaali aikuinen ei todellakaan kirjoita tuollaista!
Ja jos ovat olleet luokkakavereita/rinnakkasluokalla, niin alle 15-v sais kai vaan paijausta päälle ja terapiaa?
Murha ei vanhene koskaan! Miksei tämän tapauksen tutkintaa aloiteta uudestaan? Kiusaajat on tiedossa, jokainen vain kuulusteluihin.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:33"]
Höpö kyllä lapset keppostelee ja tekee piloja. Aika onneton on jos ei osaa jarruttaa jarruttomalla pyörällä. Onko kukaan kysynyt mitä tämä Toni teki kavereilleen?
Oletko kenties teon tekijä, tai muuten yhtä paha, nimittäin tunne-elämältään normaali aikuinen ei todellakaan kirjoita tuollaista!
[/quote]
En ole teontekijä tai paha.
Minua koulukiusattiin koko peruskouluni ajan. Minua nostettiin korvista ylös minun pulpettini tahrittiin koiranpaskalla ja opettaja nauroi kun omalla paidallani puhdistin sitä. Minua heiteltiin jäisillä lumipalloilla josta syystä leukani meni sijoiltaan ja 2 hammas murtui. Pelkäsin mennä kouluun joten piilottelin metsässä koko koulupäivän ajan.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:28"]
[/quote]oletko itse jarruvaijerinkatkoja vai kenties sukulainen kun noin pitää vähätellä ja uhria syyllistää?
Siis mua sattuu niin että voisin huutaa kun luen tuollaisista. :( Kiusaajat ovat alinta roskaa mitä maapallolla on koskaan tavattu. Kiusaaja ei ole ihminen, vaikka sehän siinä hämää että ihmisen kuorissa kulkevat, muttei sisällä ole ihminen. Siellä on aivot, joissa liikkuu hermoppäätteeltä toiselle pelkkä pahuus. Vain jos ei ole tunteita, kykenee tuollaiseen. Sellainen ihminen ei tosiaankaan kuulu vapaalle jalalle. Ja tuo viestin 26 kirjoittaja on selvästi sitä samaa lajia. Tuleeko sulle koskaan edes lyhyttä välähdystä, tietusuuden piikkiä, jolloin tajuat kuinka kamala ihminen olet, ja jolloin se tuntuu susta sen pienen hetken pahalta. Toiveajattelua.
25
Mitä jos olisivat puhkaisseet äikänopen autosta jarruputket? Olisiko sekin lasten harmitonta hölmöilyä?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:33"]
[/quote]
En ole teontekijä tai paha.
Minua koulukiusattiin koko peruskouluni ajan. Minua nostettiin korvista ylös minun pulpettini tahrittiin koiranpaskalla ja opettaja nauroi kun omalla paidallani puhdistin sitä. Minua heiteltiin jäisillä lumipalloilla josta syystä leukani meni sijoiltaan ja 2 hammas murtui. Pelkäsin mennä kouluun joten piilottelin metsässä koko koulupäivän ajan.
[/quote]
Ja silti puolustat KIUSAAJIA? Mikä sussa on mennyt noin vinksallen? :(
Tulen niin vihaiseksi että alkaa oksettaa aina kun luen näitä.. Mun rakas pikkuveli teki itsemurhan alaikäisenä vuosikausien kiusaushelvetin päätteeksi 90-luvulla, hänet saatiin uskomaan, että hän on jotenkin viallinen ja huono, joutui porukan ulkopuolelle ihan täysin (luonnostaan sosiaalinen, iloinen ja aurinkoinen poika), lyötiin, potkittiin, syljettiin päin naamaa, vaatteet ja reppu tuhrittiin ulosteisiin, leviteltiin perättömiä ilkeitä juoruja, uusi pyörä varastettiin..jne, jne. Vanhemmat yritti puuttua, koulussa siliteltiin kiusaajien päitä miten "pojat on poikia".
Mä olen itse nykyään alakoulun opettaja, ja auta armias mun luokalla ei kiusaa kukaan yhtään ketään! Minä puutun ja heti ja tehokkaasti puutunkin.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 00:57"]
varmasti pyörässä oli joku vika, kun jarruvaijeri toistuvasti irtosi? Uskon ennemmin tähän kuin kiusaamisteoriaan.
[/quote]
T. av-mamma, joka kasvattaa lapsistaan häiriköitä
Tekijät ovat jo noin 3-kymppisiä nykyisin. Todennäköisesti asialla ovat olleet muutaman av-mamman miehet ja ehkäpä joku av-mammakin. Kivoja nuoruusmuistoja heillä ja murha tunnollaan koko loppuelämän ajan.
Just eilen mietin kun tästä luin, oispa hirveä ajatus että ois tietämättään naimisissa ja tehny lapsia tuollaisen murhaajahirviön kanssa. En tajua, miten tätä ei muka ole selvitetty aikanaaan!!
Montako Tonia on kouluissamme nytkin, eikä kukaan kiinnitä heidän hätäänsä mitään huomiota niin kauan kuin ovat elossa.