Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13-vuotiaan Tonin tappanut jarruvaijerimurhaaja yhä vapaalla

Vierailija
05.03.2015 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015030419292533_uu.shtml

Koulukiusaaja tappoi 13-vuotiaan Tonin katkaisemalla polkupyörän jarruvaijerit. Toni kuoli jäätyään alamäen päässä auton alle.

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:28"]

Höpö kyllä lapset keppostelee ja tekee piloja. Aika onneton on jos ei osaa jarruttaa jarruttomalla pyörällä. Onko kukaan kysynyt mitä tämä Toni teki kavereilleen?

Oletko kenties teon tekijä, tai muuten yhtä paha, nimittäin tunne-elämältään normaali aikuinen ei todellakaan kirjoita tuollaista!

[/quote]

En ole teontekijä tai paha.

Minua koulukiusattiin koko peruskouluni ajan. Minua nostettiin korvista ylös minun pulpettini tahrittiin koiranpaskalla ja opettaja nauroi kun omalla paidallani puhdistin sitä. Minua heiteltiin jäisillä lumipalloilla josta syystä leukani meni sijoiltaan ja 2 hammas murtui. Pelkäsin mennä kouluun joten piilottelin metsässä koko koulupäivän ajan.

[/quote]

Ja silti puolustat KIUSAAJIA? Mikä sussa on mennyt noin vinksallen? :(

[/quote]

En puolusta. Mutta miksi minua sai kiusata?

[/quote]

KUKA on sanonut, että sinua sai kiusata??!! Ei kukaan, eikä olisi saanut! Aivan järkyttävää, miten edelleen aikuisena?? uskottelet itselleni ITSE noin, ja kuvittelet, että se on jotain, mikä pitää vaan hyväksyä?! Ei, EI näin !

[/quote]

No saihan minua kiusata. Ei siihen kukaan puuttunut. Ei minun melestä ketään saa kiusata tai sortaa. Mutta ei minun mielipiteellä ole mitään vaikutusta.

[/quote]

Se, ettei kukaan puuttunut (osannut puuttua?) silloin, ei tarkoita, että se olisi ollut sallittua. Kuinka vanhempasi reagoivat asiaan? Entä opettajat, saivatko he tietää asiasta?

- se ope, ja koulukiusatun isosisko-

[/quote]

No äiti sanoi, ettei minun ole pakko mennä kouluun. Opettaja ja rehtori sanovat sen olevan normaali leikkiä ja kuuluvan asiaan.

Se mikä minua suututtaa on mediantapa ottaa kantaa asiaan. Jotkut ovat vaan tärkeämpiä merkittävimpiä. Minä en ole. Minä olen sairaseläkkeellä kiusaamisen takia.

[/quote]

kerran koulukuraattori piti luokan edessä puheen siitä miten minua kiusataan. Voitte vaan arvata paljonko kiusaaminen kasvoi siitä?

[/quote]

No, sun opettaja ja kuraattori ovat olleet tosi väärässä. Olen hyvin  pahoillani kaikesta kokemastasi ja siitä, etten mitenkään voi auttaa sinua, mutta jos jotain voin pyytää: edelleen, tuo kokemuksesi julkiseksi, edelleen, jatkuvasti, joka paikassa, tee selväksi että koulukiusaus EI OLE HYVÄKSYTTÄVÄÄ, ikinä. Voimia sinulle!

-se ope, jonka veli tappoi itsensä koulukiusauksen takia

Vierailija
102/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:51"]

Onkohan tällä tekijällä nykyään puoliso ja lapsi(a)? Mitenhän voi...

[/quote]

Hyvin varmaan voi. Kuule, ei ne tekojaan kadu. Mielestään siihen on ollut hyvät perusteet ja elämää on jatkettu eteen päin.

[/quote] Niinpä. Ehkä on kivunnut hyvinkin korkealle pallille, tunnontuskia ei ole häiritsemässä. Ehkä salassa nautttii siitä, et on saanut yhden ärsykin pois päiviltä. Itseäänhän tällaiset eivät tapa, se on varma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista kyllä koska kyllähän nuo luokkalaiset ja varmaan samassa koulussakin olevat tietävät ketä kiusaajat oli. Miksi ei ole tehty mitään

Vierailija
104/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:18"]

Höpö kyllä lapset keppostelee ja tekee piloja. Aika onneton on jos ei osaa jarruttaa jarruttomalla pyörällä. Onko kukaan kysynyt mitä tämä Toni teki kavereilleen?

Oletko kenties teon tekijä, tai muuten yhtä paha, nimittäin tunne-elämältään normaali aikuinen ei todellakaan kirjoita tuollaista!

[/quote]

Minua koulukiusattiin koko peruskouluni ajan. Minua nostettiin korvista ylös minun pulpettini tahrittiin koiranpaskalla ja opettaja nauroi kun omalla paidallani puhdistin sitä. Minua heiteltiin jäisillä lumipalloilla josta syystä leukani meni sijoiltaan ja 2 hammas murtui. Pelkäsin mennä kouluun joten piilottelin metsässä koko koulupäivän ajan.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

KUKA on sanonut, että sinua sai kiusata??!! Ei kukaan, eikä olisi saanut! Aivan järkyttävää, miten edelleen aikuisena?? uskottelet itselleni ITSE noin, ja kuvittelet, että se on jotain, mikä pitää vaan hyväksyä?! Ei, EI näin !

[/quote]

No saihan minua kiusata. Ei siihen kukaan puuttunut. Ei minun melestä ketään saa kiusata tai sortaa. Mutta ei minun mielipiteellä ole mitään vaikutusta.

[/quote]

Se, ettei kukaan puuttunut (osannut puuttua?) silloin, ei tarkoita, että se olisi ollut sallittua. Kuinka vanhempasi reagoivat asiaan? Entä opettajat, saivatko he tietää asiasta?

[/quote]

No äiti sanoi, ettei minun ole pakko mennä kouluun. Opettaja ja rehtori sanovat sen olevan normaali leikkiä ja kuuluvan asiaan.

Se mikä minua suututtaa on mediantapa ottaa kantaa asiaan. Jotkut ovat vaan tärkeämpiä merkittävimpiä. Minä en ole. Minä olen sairaseläkkeellä kiusaamisen takia.

[/quote]

kerran koulukuraattori piti luokan edessä puheen siitä miten minua kiusataan. Voitte vaan arvata paljonko kiusaaminen kasvoi siitä?

[/quote]

No, sun opettaja ja kuraattori ovat olleet tosi väärässä. Olen hyvin  pahoillani kaikesta kokemastasi ja siitä, etten mitenkään voi auttaa sinua, mutta jos jotain voin pyytää: edelleen, tuo kokemuksesi julkiseksi, edelleen, jatkuvasti, joka paikassa, tee selväksi että koulukiusaus EI OLE HYVÄKSYTTÄVÄÄ, ikinä. Voimia sinulle!

[/quote]

Mitä se auttaa jos teen asian julkiseksi? Ajatelkaa eräs suomalainen jääkiekkoilija joka nykyään pelaa nhl:ssä oli yksi kiusaaja. Hänellä on 3 lasta ja hän ansaitsee rahaa paljon. Minä saan kuussa käteen 730 euroa.

Vierailija
105/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen teko on aivan karmea. Hyvä että äiti toi asian julkisuuteen, tästä pitää saada puhua. Itse luulen että kyseiset kiusaajat on työntäneet asian pois mielestään ja jatkavat vain elämäänsä. Luultavasti poliisi on aikoinaan jotenkin ajatellut ettei "lapsiparkojen" elämää haluta pilata tai jotain muuta yhtä sairasta. Ehkä jopa teoria että ovat jotenkin silmäätekevien lapsia olleet on mahdollinen. Joka tapauksessa jotain on haluttu suojella, mikä on karmeaa ottaen huomioon teon vakavuuden.

Vierailija
106/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 00:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 00:46"]

Mikäli vaijerin irrottaja halusi että teon seurauksena Toni kuolee, kyseessä on murha. Tämä on poliisin spekulaation varassa ja ensin pitäisi löytää tekijä ja haastatella tätä ja hänen ystäviään / todistajia. Liian vanha juttu enää alkaa puimaan.

[/quote]

Sen sijaan, että ihmiset allekirjoittavat typeriä ja turhia kiusaamisen vastaisia adresseja, voisi jokainen maksaa euron. Se menisi yksityisetsivälle, joka voisi alkaa selvittämään Tonin tapausta. Aivan sama, vaikkei tekijää enää tuomita. Tärkeintä olisi saada syyllinen selville.

[/quote]

Jos kiusaamista saadaan oikeasti vähenemään adresseillä tms. se on tärkeä asia. Syyllisen selvittäminen ko. tapauksessa ei taas taida auttaa ketään. Tuo on tuskin murha missään tapauksessa > rikos vanhentunut.

Vierailija
107/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mitä se auttaa jos teen asian julkiseksi? Ajatelkaa eräs suomalainen jääkiekkoilija joka nykyään pelaa nhl:ssä oli yksi kiusaaja. Hänellä on 3 lasta ja hän ansaitsee rahaa paljon. Minä saan kuussa käteen 730 euroa.

[/quote]

No se auttaa tiedostamaan sitä kiusaamisasiaa, usein vaiettua, kuten sinunkin tapauksessasi. Ehkä ei sinua henk.koht. enää auta, mutta auttaa tulevia potentiaalisia uhreja.

Vierailija
108/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa paska olo tästä :( Uskomatonta ettei syyllisiä ole löydetty, kyllähän luokkalaiset ovat tienneet kuka/ketkä olivat kiusaajia.

Vierailija
109/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:09"]Taas täällä haukutaan kiusaajaa vaikka olette itse kiusaajia! Päivästä toiseen haukutte Hennaa täällä ja mässäilette hänen erilaisuudellaan!
Ymmärrättekö kuinka kaksinaamaisia raukkoja olette? Hävetkää!
[/quote]

Kertokaahan miksi alapeukutitte? Tottahan tuo on joka sana. Itse kiusaatte Hennaa hänen raivostumisen partaalle, ilkutte ja pilailette hänen kustannuksellaan.
Heti kun uutisissa puhutaan kiusaamisesta, tai sen seurauksista niin täällä niin kauhistellaan ja puolustellaan kiusattua ja ollaan tukea antamassa!
Ootte oikeasti todella kaksinaamaisia ja tyhmiä! Ettekä edes itse näytä tajuavan kuinka typerältä käytöksenne ulospäin näyttää!

Vierailija
110/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:09"]Taas täällä haukutaan kiusaajaa vaikka olette itse kiusaajia! Päivästä toiseen haukutte Hennaa täällä ja mässäilette hänen erilaisuudellaan! Ymmärrättekö kuinka kaksinaamaisia raukkoja olette? Hävetkää! [/quote] Kertokaahan miksi alapeukutitte? Tottahan tuo on joka sana. Itse kiusaatte Hennaa hänen raivostumisen partaalle, ilkutte ja pilailette hänen kustannuksellaan. Heti kun uutisissa puhutaan kiusaamisesta, tai sen seurauksista niin täällä niin kauhistellaan ja puolustellaan kiusattua ja ollaan tukea antamassa! Ootte oikeasti todella kaksinaamaisia ja tyhmiä! Ettekä edes itse näytä tajuavan kuinka typerältä käytöksenne ulospäin näyttää!

[/quote]

Öö, kuka on Henna?

Vierailija
111/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekijää ei siis koskaan löytynyt tai haluttu löytää. Mikä on aika outoa, kun Suomessa henkirikokset selviävät lähes poikkeuksetta.

Vierailija
112/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin murha? Tuohan on kuolemantuottamus.

Vierailija
113/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 00:28"]

[/quote]

Se oli kuolettava ansa. Jokainen, lapsin, ymmärtää mitä jarruvaijerien katkaisemisesta suurella todennäköisyydellä seuraa. Kuolemantuottamus on esim. ylinopeudesta johtuvasta kolarista aiheutunut kuolema.

Vierailija
114/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän moinen paskatunkio on elänyt tuon jälkeen, toivottovasti on kärsinyt ja tappanut lopulta itsensä.

Vierailija
115/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 00:28"]

[/quote]

Se oli kuolettava ansa. Jokainen, lapsin, ymmärtää mitä jarruvaijerien katkaisemisesta suurella todennäköisyydellä seuraa. Kuolemantuottamus on esim. ylinopeudesta johtuvasta kolarista aiheutunut kuolema.
[/quote]

Tarkoitat siis, että tekijä on joku psykopaattilapsi, joka suunnitteli ja toteutti kylmäverisen murhan.

Vierailija
116/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 00:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 00:28"] Miten niin murha? Tuohan on kuolemantuottamus. [/quote] Se oli kuolettava ansa. Jokainen, lapsin, ymmärtää mitä jarruvaijerien katkaisemisesta suurella todennäköisyydellä seuraa. Kuolemantuottamus on esim. ylinopeudesta johtuvasta kolarista aiheutunut kuolema. [/quote] Tarkoitat siis, että tekijä on joku psykopaattilapsi, joka suunnitteli ja toteutti kylmäverisen murhan.

[/quote]

Ihan terve se tappajalapsi ei ollut, jos katkaisi tahallaan jarruvaijerit. Vieläpä useamman kerran, se oikein odotti, että Tonille kävisi huonosti.

Vierailija
117/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä ihan hirveä tapaus, aivan turhaan loppui pojan elämä! Kuka ikinä sen tekikään, joutuu elämään syyllisyytensä kanssa loppu elämänsä eikä varmasti pysty unohtamaan ja nyt uutinen pomppasi taas esiin muistuttamaan. Tekijä on mahdollisesti uskoutunut teosta vanhemmilleen jotka ovat halunneet suojella lastaan ja pitäneet asian omana tietonaan. Näin typerällä tempulla yksi (tai useampi) ihminen on pilannut niin monen ihmisen elämän, todella surullista!

Vierailija
118/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 00:39"]

Tää on kyllä ihan hirveä tapaus, aivan turhaan loppui pojan elämä! Kuka ikinä sen tekikään, joutuu elämään syyllisyytensä kanssa loppu elämänsä eikä varmasti pysty unohtamaan ja nyt uutinen pomppasi taas esiin muistuttamaan. Tekijä on mahdollisesti uskoutunut teosta vanhemmilleen jotka ovat halunneet suojella lastaan ja pitäneet asian omana tietonaan. Näin typerällä tempulla yksi (tai useampi) ihminen on pilannut niin monen ihmisen elämän, todella surullista!

[/quote]

On muuten vähän kumma juttu, ettei tyyppi ole ikinä tunnustanut tekoaan. Luulisi viimeistään aikuisiällä tajunneen edes pahoitella tekoaa Tonin omaisille. Edes nimettömästi. 

Vierailija
119/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli vaijerin irrottaja halusi että teon seurauksena Toni kuolee, kyseessä on murha. Tämä on poliisin spekulaation varassa ja ensin pitäisi löytää tekijä ja haastatella tätä ja hänen ystäviään / todistajia. Liian vanha juttu enää alkaa puimaan.

Vierailija
120/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tossa on ollut isompi porukka (tyyliin joku kolmen kimppa) tekoa suunnittelemassa.

En usko että kukaan yksin lähtisi useita kertoja toisen jarrua poistamaan... kiinnijäämisriski kuitenkin niin iso. Luultavasti porukalla toimittu ja sitten salattu asia kun kävi huonommin kuin oli tarkoitus.

Uskoisin että ne kiusaajat on ajatelleet lähinnä kiusatun kaatuvan, ehkä vähän satuttavan itteään, mutta hyvin epätodennäköisenä pidän, että ovat ajatelleet että toinen jaaa suoraan autonalle ja kuolee... tuon ikäset juu osaa ajatella, mutta toimivat etenkin isossa porukassa yllytettyina hyvin spontaanisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi