Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mies ja vihaan isänä oloa

Vierailija
04.03.2015 |

Olisiko täällä jotain vinkkejä siihen, miten saisin asenteeni muuttumaan. Ei ole onnistunut vaikka yritän. Minusta tuntuu, että lapseni on pilannut elämäni. Haaveilin aina isyydestä enkä mielestäni kuvitellut että se on pelkkää ruusuilla tanssimista. Mutta tämä 3 vuotta on ollut aivan täyttä helvettiä. Olemme kaikki koko ajan pahalla päällä, väsyneitä ja PA. Ja ainakin vielä 15 vuotta samaa tiedossa. Mitä mielikuvaharjoituksia tässä voisi tehdä tilanteen eteen. Tiedän että tämä on itsekästä ajatella näin, mutta tuntuu että koko elämä on nyt ohi. Kummankaan ei tarvitse haaveilla mistään uramahdollisuuksista koska mukula määrää päivän ajankäytön. Yhdynnässä olen ollut joskus raskausaikana viimeksi koska vaimoni sanoo suoraan olevansa haluton eikä näe minua enää seksipartnerina vaan lapsensa isänä. Lisäksi katson tuolla noita muiden kakaroita ja pelkään että omasta tulee samanlaisia huonosti käyttäytyviä käveleviä hankaluuksia kuin suuri osa lapsista tuntuu olevan. Elämäni suurin virhearvio, mutta takaisin ei pääse.

Kommentit (215)

Vierailija
161/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskimääräinen mies parikymppisenä tietäisi mihin se pillujahti ja siihen vakituiseen pilluun jumittuminen johtaa, tässä maassa vähentyisi lasten hankkimiseen tähtäävät parisuhteet radikaalisti. Nelikymppisenä viimeistään totuus valkenee ja sitten tehdään tämän ketjun kaltaisia aloituksia, joissa vihataan tilannetta mihin on päädytty ja ennen kaikkea itseään siksi, että huomaa olevansa yksi niistä miljoonista hyödyllisistä idiooteista.

Minä olen myös yksi noista. Mutta onneksi voi varoittaa perässätulevia ja muutama onkin ottanut ihan onkeensa..."ei tarvitse katsoa kuin teitä kyrpiintyneitä nelikymppisiä ja kuunnella teidän stooreja, niin ymmärtää hyvin nopeasti ettei se penskaperheen elämä ole mun juttu".

Vierailija
162/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:09"]

Siis miksi et halua erota? Rakkaussuhteeseen kuuluu seksi eikä teillä ole sitä. 

[/quote]

En vain halua. On sitä rakkautta ilman seksiäkin. Seksi olisi kyllä minulle tärkeää, mutta vielä tärkeämpää on se että arvostan vaimoani ja yhteistä menneisyyttämme. Voi puhua sielunkumppanuudesta, jos kulunut ilmaisu sallitaan.

Toinen merkittävä syy, vaikka edellistä ei olisi olemassakaan, avioero ei olisi taloudellisesti mahdollista minulle. Minulla on melko paljon rahallista omaisuutta mm. firman henkilöstörahastossa joka jaossa tarkoittaisi että joutuisin antamaan käytännössä varattomalle vaimolleni kaikki käteiseni, myymään vielä autoni ja tod näk ottamaan vähän lainaa maksaakseni tasingot.

Mutta tärkeimpänä se, etten halua erota koska meillä on muilta osin hyvä parisuhde ja entinen elämä on opettanut, ettei se vaihtamalla parane. Naiset yleensä kyllästyvät seksuaalisesti miehiinsä joka tapauksessa noin vuodessa-parissa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:27"]

Naiset yleensä kyllästyvät seksuaalisesti miehiinsä joka tapauksessa noin vuodessa-parissa. Ap

[/quote]

En tiedä, miten kertoisin tämän sinulle, mutta...

Vierailija
164/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:33"]

Naiset yleensä kyllästyvät seksuaalisesti miehiinsä joka tapauksessa noin vuodessa-parissa. Ap

[/quote]

[/quote]

Kerro ihan rohkeasti vaan. Ap

Vierailija
165/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nyt kommentoinut kirjoitustaan useasti ja kiittänyt neuvoista mutta ei ole esittänyt suunnitelmaa millä tilannetta lähtisi purkamaan.

Konkreettisia tekojahan se vaatii. Ota Ap asiaksesi tänään saada aikaiseksi katsottua kotikuntasi nettisivuilta perheneuvolan yhteystiedot ja mikäli sinne voi tänään ottaa yhteyttä niin tee se. Se on ensimmäinen askel. Ja sitten ihan rehellisesti kerrot sinne kaikki ongelmat.

Toinen askel tilanteen korjaamiseksi, mikäli ei ole rahasta kiinni, niin varaa lapselle aika yksityiseltä lääkäriasemalta ihan tavalliselle lastenlääkärille perusteelliseen tarkastukseen. Sitten kirjoitat valmiiksi lapulle lasta koskevat huolesi ja lapun ojennat lääkärille heti kättelyssä sanoen, ettet halua lapsen kuullen näitä negatiivisia asioita ääneen sanoa. Koska sitähän et halua. Siellä sitten toivon mukaan selviää/lähtee selviämään onko lapsella jotain fyysisiä ongelmia. Jos on rahasta kiinni niin soita heti tänään neuvolaan ja varaa aika lapsen neuvolalääkärille.

Tee nämä tänään. Ei ole iso juttu, mutta olet ainakin aloittanut konkreettisesti tekemään jotain asioiden parantamiseksi. Kun se vanhemmuus ei vaan voi olla sitä, että jatkuvasti valittaa, mutta ei ole valmis mitään tekemään. Ja jos ei muuta nopeaa edistystä näistä toimista seuraa, niin ainakin voit illalla tuntea tehneesi jotain hyvää ja saat vaimosi kanssa aloitettua keskustelun kun kerrot mitä olet tehnyt. Toivoakseni vaimo osaa arvostaa yritystäsi.

Mutta nyt siis sanoista tekoihin.

Vierailija
166/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimosi yhtä väsynyt kuin sinä? Saatteko nukuttua? Häiritseekö vaimoasi lapsen kirkuminen? Kirkuuko lapsi jos on vaimosi kanssa kahden? Kirkuuko lapsi jos on sinun kanssasi kahden? Käykö vaimosi töissä? Miksi sinun pitää aina hakea lapsi?

Ajattelen vain että jos lapsi on erityisen kiintynyt jompaan kumpaan vanhempaansa, niin kirkuu kun olette yhdessä. Mustasukkaisuuttaan tai huomionhakuisuuttaan. Jos vaimo on yhtä väsynyt kuin sinä maksa hänelle vaikka hotelli viikonloppu, että saa kerrankin nukkua ja levätä. Järjestä teille kahdenkeskistä aikaa, ota lastenhoitaja vaikka MLL:stä ja lähtekää pitämään hauskaa. Näin muistuu hänellekkin mieleen että olette muutakin kuin äiti ja isä. Haluaako vaimosi lisää lapsia?

Vierailija
167/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:49"]

Onko vaimosi yhtä väsynyt kuin sinä? Saatteko nukuttua? Häiritseekö vaimoasi lapsen kirkuminen? Kirkuuko lapsi jos on vaimosi kanssa kahden? Kirkuuko lapsi jos on sinun kanssasi kahden? Käykö vaimosi töissä? Miksi sinun pitää aina hakea lapsi?

Ajattelen vain että jos lapsi on erityisen kiintynyt jompaan kumpaan vanhempaansa, niin kirkuu kun olette yhdessä. Mustasukkaisuuttaan tai huomionhakuisuuttaan. Jos vaimo on yhtä väsynyt kuin sinä maksa hänelle vaikka hotelli viikonloppu, että saa kerrankin nukkua ja levätä. Järjestä teille kahdenkeskistä aikaa, ota lastenhoitaja vaikka MLL:stä ja lähtekää pitämään hauskaa. Näin muistuu hänellekkin mieleen että olette muutakin kuin äiti ja isä. Haluaako vaimosi lisää lapsia?

[/quote]

Sanoisin että yhtä väsynyt kuin minä. Saamme kyllä nukuttua ihan hyvin, joskaan ei ehkä ihan riittävästi. Kyllä lapsi huutaa melkein koko ajan. Se ei ole mielestäni sellaista kivusta tai jostain puutetilasta johtuvaa huutoa (jollaista on kun on esim. kipeänä) vaan se on vaan tapansa viestiä, I guess. Minun pitää hakea lapsi, koska vain minulla on ajokortti. Tai, näin on vain aina tehty kun se on minulle kuitenkin helpompaa kuin bussilla kulkevalle. Vaimo käy töissä. Vaimo ei halua enempää lapsia, kun tämäkin vie voimat. Sitäpaitsi sellaisen saaminen on hankalaa ilman yhdyntää, toim huom... Ap

Vierailija
168/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:38"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Käsityksesi pariskuntien seksielämän kehityksestä ovat virheelliset. Toivottavasti et tee niiden perusteella mitään päätöksiä. Klik.

Vierailija
169/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:54"] [quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:49"]

[/quote] Sanoisin että yhtä väsynyt kuin minä. Saamme kyllä nukuttua ihan hyvin, joskaan ei ehkä ihan riittävästi. Kyllä lapsi huutaa melkein koko ajan. Se ei ole mielestäni sellaista kivusta tai jostain puutetilasta johtuvaa huutoa (jollaista on kun on esim. kipeänä) vaan se on vaan tapansa viestiä, I guess. Minun pitää hakea lapsi, koska vain minulla on ajokortti. Tai, näin on vain aina tehty kun se on minulle kuitenkin helpompaa kuin bussilla kulkevalle. Vaimo käy töissä. Vaimo ei halua enempää lapsia, kun tämäkin vie voimat. Sitäpaitsi sellaisen saaminen on hankalaa ilman yhdyntää, toim huom... Ap[/quote]

Meillä loppui seksi siihen kun olisin itse halunnut lisää lapsia ja mies ei. Siksi kysyin :)

Vierailija
170/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 21:05"]Lapsi ei ole pilannut elämääsi, mutta mun mielestä sun kannattaa miettiä haluatko jatkaa suhteessa. Olet varmasti todella väsynyt, joten sun kannattaa ottaa itsellesi aikaa miettiä mitä haluat. Lapsi kaikesta huolimatta tulee aina olemaan osa elämääsi, mutta toisenlaiset ratkaisut voi ehkä parantaa teidän kaikkien elämää. Niin ja terveessä suhteessa on sitä seksiä.
[/quote]
No on aika typerä neuvo, että erotkaa. Ilman mitään parisuhde-terapiaa tai muuta apua. Ihanko tosissaan sitä kannattaa erota ilman, että hakee edes apua ja yrittää selvittää, miten homman sais toimimaan? Harjoittaa perhe ja jättää äiti lapsen kanssa kahdestaan nalkkiin? Sitäkö parisuhteet nykyään on, ja avioliitto? Eroon vaan kun ei oo kivaa joka päivä? Ilman että yritetään edes tehdä asioille mitään, hakea apua? En sanoisi, etteikö saisi erota, mutta ensimmäisenä vaihtoehtona, kun tulee hankaluuksia, niin ero??!

Vierailija
171/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Käsityksesi pariskuntien seksielämän kehityksestä ovat virheelliset. Toivottavasti et tee niiden perusteella mitään päätöksiä. Klik.

[/quote]

Noniin. Eli kun puolisoni ei halua minua, kaivoit esiin random tieteellisen artikkelin, jonka pienen vertailuryhmän kulttuurisidonnaisten haastattelun perusteella minun suhteeni onkin vääränlainen ja perseestä. Kiitos hei.

Vierailija
172/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuntuu, että lapsi on pilannut elämäni"

Ikävä, että tunnet näin, mutta nyt olisi tärkeintä, että sinä ja vaimosi ette pilaisi lapsesi elämää. Sitä paitsi pieni lapsi ei pilaa kenenkään elämää, vaan aiheuttaa tilanteen jossa aikuisuus kaivetaan pintaan vaikka hammasta purren ja tehdään elämästä kivempaa.

Onni ei ole sitä että saa sen mitä haluaa, vaan se että haluaa sitä, minkä on saanut.

Vierailija
173/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:56"]

Onni ei ole sitä että saa sen mitä haluaa, vaan se että haluaa sitä, minkä on saanut.

[/quote]

Tollasella viisaudellahan voi perustella kaiken mahdollisen köyhyydestä AIDsiin ja natsien hirmutekoihin. Ei muuta kun alistumaan!

t. Ei-ap

Vierailija
174/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:56"]

[/quote]

Tollasella viisaudellahan voi perustella kaiken mahdollisen köyhyydestä AIDsiin ja natsien hirmutekoihin. Ei muuta kun alistumaan!

t. Ei-ap

[/quote]

No ei nyt ihan noin. Mutta kun ihminen hankkii lapsia, on ihan itsestä kiinni millaiseksi sen elämän rakentaa. Onko riittävän aikuinen rakastaakseen lasta ja tehdäkseen elämästä hyvää.

kaikilla on rankkaa pikkulapsiaikana. 

On sydäntäraastavaa, että ap katselee kaukaisuuteen, kun tehdään lapsen kanssa jotain ja lapsen täytyy huutaa tullakseen kuulluksi tai nähdyksi.

Vierailija
175/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt eroaa, käy seuraavalla kierroksella samoi. Ellei kasva jossain vaiheessa aikuiseksi

Vierailija
176/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:07"]

Mutta kun ihminen hankkii lapsia, on ihan itsestä kiinni millaiseksi sen elämän rakentaa.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Tähän vaikuttaa mm. se, minkälainen lapsi on kyseessä, onko erityisiä tarpeita, minkälainen on tukiverkosto, miten parisuhde voi, minkälaisen kasvatuksen on itse saanut, mikä on oma temperamentti ja minkälaisissa psykologisia ominaisuuksia on sattunut perimään ja mitkä ovat omat arvot. Monille on mahdotonta olla täysin onnellisia lapsiperheessä. Onnellisuus ei ole asennekysymys.

Vierailija
177/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:08"]

Jos nyt eroaa, käy seuraavalla kierroksella samoi. Ellei kasva jossain vaiheessa aikuiseksi

[/quote]

Nope. Voi myös valita itselleen paremmin sopivan kumppanin.

Vierailija
178/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:48"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Noniin. Eli kun puolisoni ei halua minua, kaivoit esiin random tieteellisen artikkelin, jonka pienen vertailuryhmän kulttuurisidonnaisten haastattelun perusteella minun suhteeni onkin vääränlainen ja perseestä. Kiitos hei.

[/quote]

Mitä vittua solkotat? Väitit itse, että yleensä naiset kyllästyvät seksuaalisesti miehiinsä vuodessa parissa. Tämä ei nyt vain pidä paikkaansa. Sinulla on täysi oikeus tyytyä seksittömään liittoon, mutta älä nyt herran tähden kuvittele, että se olisi jokin normi.

Nimim. kymmenen vuotta naimisissa, seksiä saman verran kuin yhdeksän vuotta sitten

Vierailija
179/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kirkumiseen auttoi korvasuojaimet. En tiedä oonko jotenkin aistiherkkä mutta kirkumisvolyymin radikaali vähennys vähensi myös omaa kitumistani 80%. Sitten oli helpompi ottaa syliin ja rauhoitella. Mä olen kävellyt lapsia sylissä rauhoitellen kodissamme useita kilometrejä edestakaisin. Puoliso ei juuri rauhoitellut, pitänyt sylissä ja kävellyt ympäri kämppää ja olin tästä yksipuolisuudesta katkera mutta lujemman siteen luominen lapseen tuntui palkitsevalta, hyvältä ja oikealta ja edelleen nyt jo vuosien kuluttua tuntuu siltä. Kokeile korvasuojaimia muutama kerta.

Seksi pitää saada kuntoon. Pihtaaminen nyrjäyttää parisuhteen. Oletko komea ja seksikäs ja jaat kotitöiden taakkaa. En minäkään mutta liikun ja tsemppaan jatkuvasti parempaan suuntaan ja tulos on tuntuva.

Juotteko viinaa. Mekin juodaan pullo punaviiniä puoliksi perjantaisin. Alkoholi sotkee aivojen serotoniinin ja dopamiinitasot ja aiheuttaa pidemmällekin aikajaksolle depressiosta ja aggressioita. Riittävän vähäinen määrä pari kolme annosta viikossa mieluiten yhteen iltaan sijoitettuna on ihan sopivaa rentoutumista ja yhdessäoloa kumppanin kanssa.

Kannattaa käydä vähintään joka päivä tunnin kohtalaisella kävelylenkillä. Toinen on lapsen kanssa kun toinen käy    

Lue kasvatuskirjoja. Suurin osa niistä on ihan paskoja joten lue monta että käteesi osuu se helmi joka aiheuttaa hyviä muutoksia elämääsi.

Kämpässä ei saa olla pölyä ja ilman on oltava raikas. Ruoka painottuu kasvi eikä eläinpainotteiseksi. Leonardo Da Vinci oli kasvissyöjä. Teen kasvismoothieita kaksi litraa kerralla. Puolet nirsoilevalle perheelle ja litra omaan napaan. Smoothien energia kolahtaa päähän ja parantuvat fiilikset tuntee kertarysäyksenä kropassa ja pääkopassa. Ota raakaravintokulttuurista osasia elämääsi, et kadu. Toisinaan juoksen täysillä alamäkeä niin kovaa ja kauan kuin jaksan. Siitäkin tulee voimakas kokonaisvaltainen energialataus. 

Mun mielestä täs keskustelussa olis ihmisten pitänyt kertoa vahvimpia perhe-elämän tasonnostatuskeinojaan. Jotkut elukat alentuivat rähmälleen arvostellessaan ketjun aloittajaa. 

Vierailija
180/215 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa apua. Joku ulkopuolinen (lastenpsykologi tms.) voi huomata nopeastikin miksi lapsi huutaa ja miten käytöstä voi muuttaa.

Jotenkin tuntuu että teillä on vuorovaikutusongelma, joka hoituisi käytöstä ja rutiineja muuttamalla.

Teillä on hätä, ja lapsi reagoi siihen huutamalla, sinä ja vaimosi vetäytymällä ja vihaamalla elämäänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän