Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä minun olisi pitänyt tehdä tässä tilanteessa lapsiparkissa

Vierailija
04.03.2015 |

Olin eilen eräässä lapsiparkissa töissä. Yleensä siellä on noin 4-10 vuotiaita lapsia, mutta eilen eräs äiti toi sinne 4kk ikäisen vauvan. Vauva oli sellaisessa kopassa, imi tuttia ja äiti toi mukanaan myös tuttipullon ja sanoi, että jos vauva alkaa itkeä niin maitoa sitten vaan. No äiti lähti jumppaan ja varmaan vartti meni hyvin kunnes vauva alkoi itkemään. Heiluttelin sitä koppaa, koitin antaa sen tuttipullon yms. mutta itku vaan jatkui. Mitä minun olisi tuossa tilanteessa pitänyt tehdä? En ole ikinä ollut noin pienen lapsen kanssa eli en osaa ottaa tuollaista esim syliin tms.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 15:11"]Kylläpäs on mammat raivokkaina, ite olen ennemmin sitä mieltä, että sen äidin olisi pitänyt osata avata suunsa ja kysyä pärjääkö yksinäinen hoitaja 4-kuisen vieraan vauvan kanssa. Maalaisjärkeä käyttäen ei.
[/quote]

No jos ei ole lapsiparkissa ikärajaa niin eiköhän äiti olettanut että siellä on töissä ihmisiä jotka osaavat hoitaa kaiken ikäisiä lapsia? Että käytä sä sitä maalaisjärkeä. Vai meetkö sä ravintolaankin ja käyt ensimmäisenä keittiössä kysymässä onko täällä kokkeja töissä?
[/quote]

Eli sä jättäisit 4 kk vanhan vauvan vieraalle hoitajalle, jolla myös muita valvottavia ilman kysymyksiä. Ja samalla valitat muiden maalaisjärjen puutetta ja kyvyttömyyttä avata suutansa. Jep.

Vierailija
22/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa taas että täällä on täysin todellisuudesta vieraantuneita äitejä paikalla! Minä mun nico-jessina ja mun jumppatunti ja ja...ei tollaset paikat ole muutenkaan tarkoitettu noin pienille. Eikö siellä kotona voi jumpata jos on pakko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 14:40"]kuulostaa hömelöltä tyypiltä ap, on työtehtävissä, joita ei osaa eikä viitsi opetella. Ei pyydä perehdytystä jne... 

Parin vuoden päästä sitten opettaa lapsia tämä kädetön ja maalaisjärjetön ap. Toivon, että kypsyy siihen mennessä vähän ja saa esim. suunsa auki tarvittaessa. 

ps. alakoulun tärkein oppi ei ole lapsille ne yhteen- ja vähennyslaskut taikka lukeminen, suuri osa lapsista osaa ne jo tullessaan. Sen sijaan esim. reippaus, oma-aloitteisuus ja kansalaistaidot olisi tärkeää omaksua. Heikommastaan huolehtiminen ja suunsa auki saaminen jne. Toki näitä vanhemmat kotona opettavat, mutta onhan se opekin aikuinen roolimalli. 

Tsemppiä uralle vaan...
[/quote]

Heippa Tiruliina, janina-petterin kaikki tietävä äiti.

Vierailija
24/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 15:12"] Ai te ootte sitä mieltä että voi hakea töihin paikkaan mihin ei ole mitään edellytyksiä? Mä tästä alankin kirurgiksi, tervetuloa leikkauspöydälle!

[/quote]

No senkun haet, kuten olet aina voinut hakea. Työnantajan vastuulla palkkaako töihin, kuten ap:lläkin. 

Vierailija
25/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:50"]

En usko, ettei olisi ikärajaa.

[/quote]

Esim. Sats Elixia ikäraja 3kk-11v.
[/quote]

Mulle kyllä sanottiin elixiassa v 2013 ettei ole ikärajaa. Silloin vein 1kk ikäisenä ekaa kertaa hoitoon jumpan ajaksi. Toki olin syöttänyt ja vaihtanut vaipan ensin ja huolehdin että vauva nukkui kun hänet sinne vein. Lisäksi muistin painottaa että menen jumpassa ihan siihen oven viereen ja että tulevat hakemaan jos herää ja itkee. Tietty oletus mielestäni on että äiti tai isä haetaan jos lapsi itkee eikä häntä saada rauhoittumaan.
Eli mielestäni ap teki väärin siinä että vain antoi itkeä eikä hakenut äitiä (tai pyytänyt jotain muuta hakemaan jos oli yksin)

Vierailija
26/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 15:27"]

Eli kaikissa lapsiparkeissa "hoitajat" ovat ketätahansa jammuja...just.

[/quote]No suurimmassa osassa. Mitä oikein ootte kuvitelleet. 

Vierailija
27/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:55"]

Huono provo. Lapsiparkeissa on aina ikärajat

[/quote]

Ja ei muuten ole AINA ikärajoja.

Vierailija
28/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 14:24"]

Olisit ottanut syliin, tai etsinyt äidin. Tosin, saako muita lapsia jättää keskenään siksi aikaa, että vie vauvan äidilleen... Eipä luottamusta herätä lapsiparkit. 

[/quote]

Ei herätä, ei. Tiedän kuntosalin jonka lapsiparkissa on hoitajjuina juuri nuoria tyttöjä joillla ei juurikaan kokemusta lapsista. Vauvat ovat huutaneet siellä vaikka kuinka kauan ennenkuin mitään tehtiin valituksista huolimatta.

No, ikävää, että äidit haluaa omaa aikaa vauvojensa kustannuksella ja yrittäjät haluavat mahdollisimman halvalla tarjota lapsiparkin.

Vierailija
29/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit jättäny mukulan rattaisiin parkumaan.

Vierailija
30/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noissa parkeissa ole mitään ikärajaa lapsille? 4kk kuulostaa aika pieneltä tuollaiseen jos työntekijöitäkään ei ole kuin yksi.

Vierailija
31/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa syliin tietysti. Jos sä tuon ikäisen sinne vastaanotit, niin olishan sun pitänyt sitä hoitaa.

Vierailija
32/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olis pystynyt jättämään 4kk vauvaa täysin vieraalle hoitoon.

Vierailija
33/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se vauva parku koko jumpan ajan? Mitä sanoit äidille kun tuli takaisin?

Vierailija
34/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ikärajaa. Nuorimmat lapset olleet minun aikanani n. 4v.

Vierailija
35/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut että en uskalla ottaa noin pientä vauvaa vastuulleni. Onko lapsi parkissa ikärajat? 

Vierailija
36/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva itki siihen asti että äiti tuli takaisin. Ei koko ajan suoraa huutoa, välillä ikäänkuin kitisten. Äiti sanoi jotain tyyliin että oho, täällä ollaankkn itkuisia tms. ja otti vauvan syliin.

Miten minä voisin ottaa noin pienen syliin kun en ole ikinä edes ollut noin lähellä alle vuoden ikäistä. Eikö jotain niskaakin pidä tukea, en osaa sellaisia. Pelkäsin että vauva olisi mennyt "rikki."

Vierailija
37/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:46"]

Meillä ei ole ikärajaa. Nuorimmat lapset olleet minun aikanani n. 4v.

[/quote]Miten sinut perehdytettiin työhösi vauvojen osalta? Onko sinulla lastenhoitajan koulutus?

Vierailija
38/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, ettei olisi ikärajaa.

Vierailija
39/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä esimiehesi sanoi kun kysyit häneltä?

Vierailija
40/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lapsiparkki? Haluan tietää missä noin osaamaton henkilökunta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan