Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä minun olisi pitänyt tehdä tässä tilanteessa lapsiparkissa

Vierailija
04.03.2015 |

Olin eilen eräässä lapsiparkissa töissä. Yleensä siellä on noin 4-10 vuotiaita lapsia, mutta eilen eräs äiti toi sinne 4kk ikäisen vauvan. Vauva oli sellaisessa kopassa, imi tuttia ja äiti toi mukanaan myös tuttipullon ja sanoi, että jos vauva alkaa itkeä niin maitoa sitten vaan. No äiti lähti jumppaan ja varmaan vartti meni hyvin kunnes vauva alkoi itkemään. Heiluttelin sitä koppaa, koitin antaa sen tuttipullon yms. mutta itku vaan jatkui. Mitä minun olisi tuossa tilanteessa pitänyt tehdä? En ole ikinä ollut noin pienen lapsen kanssa eli en osaa ottaa tuollaista esim syliin tms.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:46"]

Meillä ei ole ikärajaa. Nuorimmat lapset olleet minun aikanani n. 4v.

[/quote]Miten sinut perehdytettiin työhösi vauvojen osalta? Onko sinulla lastenhoitajan koulutus?
[/quote]

Ei ole perehdytetty oikein mitenkään, opiskelujen ohessa kän tuolla extraamassa. Ei ole lastenhoitajan koulutusta, opiskelen luokanopettajaksi.

Vierailija
42/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo. Lapsiparkeissa on aina ikärajat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:48"]Vauva itki siihen asti että äiti tuli takaisin. Ei koko ajan suoraa huutoa, välillä ikäänkuin kitisten. Äiti sanoi jotain tyyliin että oho, täällä ollaankkn itkuisia tms. ja otti vauvan syliin.

Miten minä voisin ottaa noin pienen syliin kun en ole ikinä edes ollut noin lähellä alle vuoden ikäistä. Eikö jotain niskaakin pidä tukea, en osaa sellaisia. Pelkäsin että vauva olisi mennyt "rikki."
[/quote]

Olisi varmaan kannattanut ottaa syliin. Mutta turha sun on itseäs syyllistellä jollet tajunnut en ymmärrä miksi se äiti edes pystyi niin pientä jättämään. Jos mä olisin pakon edestä jättänyt 4kk vauvan jollekkin kuka ei ole ennen lastani hoitanut, olisin mielummin tehnyt vaikka jonkun ohjelappusen :D no ehkä sekin on vähän liiottelua, mutta tosiaan en pystyisi kyllä itse edes jättämään

Vierailija
44/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:48"]Vauva itki siihen asti että äiti tuli takaisin. Ei koko ajan suoraa huutoa, välillä ikäänkuin kitisten. Äiti sanoi jotain tyyliin että oho, täällä ollaankkn itkuisia tms. ja otti vauvan syliin.

Miten minä voisin ottaa noin pienen syliin kun en ole ikinä edes ollut noin lähellä alle vuoden ikäistä. Eikö jotain niskaakin pidä tukea, en osaa sellaisia. Pelkäsin että vauva olisi mennyt "rikki."
[/quote] Tulitko ajatellessasi tuota hakiessasi töihin ikärajattomaan lapsiparkkiin, ettet osaa työsi kaikkia osa-alueita?

Vierailija
45/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat asian esimiehesi kanssa esille ja kysyt, onko joku ikäraja, miten pieniä hoitoon otatte ja miten jatkossa tuollaisessa tilanteessa toimit. Tuon ikäinen voi itkeä vaikka tunnin yhtäsoittoa ilman, että tuttipullo auttaa yhtään mitään. Silloin sun kädet on ihan kiinni siinä vauvassa ja kukaan muu lapsi ei saa huomiota lainkaan.

Vaihdatteko esim. vaippoja ja mitä tapahtuu, jos joku lapsi tarvitsee apua wc käynnissä?

Vierailija
46/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt vaan on pakko opetella ottamaan vauva syliin jos aikoo työskennellä ikärajattomassa lapsiparkissa. Opettele vaikka nukella.

Vierailija
47/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin sanoin ei ole oikein puhuttu näistä. Käyn sillointällöin extraamassa tuolla. Eikä vaipanvaihdosta ole ikinä puhuttu, en osaa edes vaihtaa vaippaa.

Vierailija
48/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin kädetön niin ehkä kannattaisi miettiä opiskelemaansa alaa uudelleen...

Ratakiskoa vääntäen; itkevä vauva otetaan yleensä syliin, painetaan omaa kehoa vasten, hyssytellään ja rauhoitellaan. Puhellaan rauhallisella äänellä, tarjotaan tissiä, pulloa, tuttia, lelua. Jne.

Vierailija
49/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha mikäs perähikiän lapsiparkki tämä on missä ei hoitajille ole kokemusta tai perehdytystä.

Meidän lapsiparkissa alaikäraja on 3kk joka on todella nuori, mutta jos lapsi itkee niin otetaan syliin tai haetaan vanhempi. Ei ne vanhemmat yleensä halua että lapsi itkee koko tunnin ajan. Miten voit ottaa noin pienen lapsen vastuullesi jos et osaa edes ottaa syliin? Olisit edes sanonut ei! Meillä lapsiparkissa joskus hoitaja sanoo että nyt on liikaa pieniä en voi ottaa. Ja mieluummin tulen toisena päivänä kun jätän lapsen hoitajalle jonka resurssit ei riitä. Nyt hei järki käteen.

Vierailija
50/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:58"]Jos on noin kädetön niin ehkä kannattaisi miettiä opiskelemaansa alaa uudelleen...

Ratakiskoa vääntäen; itkevä vauva otetaan yleensä syliin, painetaan omaa kehoa vasten, hyssytellään ja rauhoitellaan. Puhellaan rauhallisella äänellä, tarjotaan tissiä, pulloa, tuttia, lelua. Jne.
[/quote]

Luokanopettajat eivät tietääkseni työskentele 4kk ikäisten lasten kanssa. Ohis

Vierailija
51/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:58"]

Jos on noin kädetön niin ehkä kannattaisi miettiä opiskelemaansa alaa uudelleen...

[/quote]

Mä olen luokanopettaja, koskaan en ole vaippaa vaihtanut paitsi omiltani. Ei kuulu ammattiin.

Vierailija
52/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiiiiin...

En olettanutkaan, että luokanopettajan työnkuvaan kuuluisi vaipan vaihtaminen, mutta oletan, tai ainakin oletin, että heidän ammattikuntansa omistaa ns maalaisjärkeä ja hieman "tietoa" tai edes mutua siitä mitä itkevän vauvan kanssa tehdään. Se kun ei ole mitään rakettitiedettä. Mutta eipä se yksinkertaisuus ja tietämättömyys ammattia katso.

Vierailija
53/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:41"]Olin eilen eräässä lapsiparkissa töissä. Yleensä siellä on noin 4-10 vuotiaita lapsia, mutta eilen eräs äiti toi sinne 4kk ikäisen vauvan. Vauva oli sellaisessa kopassa, imi tuttia ja äiti toi mukanaan myös tuttipullon ja sanoi, että jos vauva alkaa itkeä niin maitoa sitten vaan. No äiti lähti jumppaan ja varmaan vartti meni hyvin kunnes vauva alkoi itkemään. Heiluttelin sitä koppaa, koitin antaa sen tuttipullon yms. mutta itku vaan jatkui. Mitä minun olisi tuossa tilanteessa pitänyt tehdä? En ole ikinä ollut noin pienen lapsen kanssa eli en osaa ottaa tuollaista esim syliin tms.
[/quote]

Miten voit olla töissä lapsiparkissa jossa ei ole ikärajaa, jos et osaa hoitaa alle 4v lapsia? Ja et osaa ottaa vauvaa syliin? Vaikka kuitenkin teet töitä lasten kanssa? Nyt kyllä on jotenkin epäuskottava tarina. Onko kuntosali porvoossa?

Vierailija
54/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet työntekijä lapsiparkissa?? Onko ikärajaa? Jos on ja selvästi "alaikäistä" yritetään tuoda hoitoon, kieltäydyt. Jos ei, tulee sinun työntekijänä hankkia riittävä osaaminen toimia kaiken ikäisten lapsten, myös vauvojen kanssa! Kannattaa ihan jutellla esimiehen kanssa, jos tuntuu, ettei työtehtävistään selviä!

Toivottavasti tämä oli vain provo. Siihen en ota kantaa, onko viisasta jättää 4 kk ikäistä lapsiparkkiin. 

Vierailija
55/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti nyt! Luokanopettajaopiskelija voi olla 20v tyttönen ja ei silloin voi olla kokemusta tai taitoa hoitaa vauvaa. Varsinkaan jos se ei ole oma eikä lähipiirissö ole vauvoja. Sit mennään harjpitteluihin opettelemaan! :)

Vierailija
56/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ottanut syliin, tai etsinyt äidin. Tosin, saako muita lapsia jättää keskenään siksi aikaa, että vie vauvan äidilleen... Eipä luottamusta herätä lapsiparkit. 

Vierailija
57/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vauvanhoitoharjoitteluja luokanopettajaopintoihin mahtaa kuulua?

Vierailija
58/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee 20&24 pois :D Miksi ihmeessä ap:n pitäisi miettiä opiskelemaansa alaa uudelleen, kun ei tule työssään olemaan tekemisissä vauvojen kanssa? Logiikkasi ontuu! :D Ap:n "kädettömyydellä" pikkuvauvan kanssa ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko hän hyvä luokanopettaja! Jos ei ole kokemusta vauvoista niin ei ole! Ymmärrän hyvin, että noin pienen syliin ottaminen hirvittää! Itse olen monen lapsen täti, mutta edelleen arastelen noin pientä. Tuo vaihe menee niin nopeasti ohi! Ja tosiaan, pikkuvauva sylissä olisi vienyt kaiken huomion muilta lapsilta. Kenenkäs tissiä ap:n olisi pitänyt vauvalle tarjota?! :D Taidat olla itse vähän yksinkertainen...

Vierailija
59/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 14:22"]Oikeesti nyt! Luokanopettajaopiskelija voi olla 20v tyttönen ja ei silloin voi olla kokemusta tai taitoa hoitaa vauvaa. Varsinkaan jos se ei ole oma eikä lähipiirissö ole vauvoja. Sit mennään harjpitteluihin opettelemaan! :)
[/quote]

Nyt ei ole kysymys luokanopettajasta vaan lapsiparkissa työskentelevästä ihmisestä.

Vierailija
60/99 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:55"]Huono provo. Lapsiparkeissa on aina ikärajat
[/quote]

Höpö höpö. Ei ole ainakaan siellä ikärajaa, missä mä käyn, joten älä puhu, kun et tiedä!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan