Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15v tyttöni kiusannut kehitysvammaista "kaveriaan" kavereidensa kanssa, tekivät valeprofiilin miehen kuvalla ja pyysivät tyttöä treffeille, olen todella vihainen, miten rankaisisitte?

Vierailija
03.12.2021 |

Tyttöjen porukassa tavallaan ns. roikkuu yksi lievästi kehitysvammainen tyttö. Aiemmin oli ihan tasavertainen muiden kanssa, nyt ovat alkaneet kiusata ja syrjiä tätä tyttöä. Häntä ei esim. kutsuttu tyttöjen iltaan jossa meikkailivat toisiaan ja kokeilivat kynsilakkoja yms. Ovat käyneet shoppailemassa ilman häntä ja sen sellaista. Nuo ovat vielä lievästä päästä verrattuna edelliseen tempaukseen.

Sen jälkeen kuvioon tuli pilasoitot. Soittelivat monta kertaa päivässä ja pitivät puhelimeen jotain mölinää.

He olivat tehneet profiilin komean miehen kuvalla ja pyytäneet tyttöä treffeille paikkaan x. Sitten kulman takaa naureskelleet kun tämä tyttö pyöri ihmeissään etsien kuvitteellista miestä.

Olen sanoinkuvaamattoman vihainen tällaisesta käytöksestä, ja miten ennen fiksusti käyttäytynyt lapseni on mennyt kaveriporukan mukana tuollaiseen. Puhelin on luonnollisesti takavarikoitu, mutta kaverinsa kuulemma jatkavat tätä käytöstä.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot tytöllesi, että ovat tuon ikäisenä jo rikosoikeudellisessa vastuussa. Ehkä lastensuojelun kanssa juttelu olisi hyväksi. 

Vierailija
2/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jo sen luokan touhua, että varaisin tytölle ( siis omalle ) ajan terapeutille. Joitain on empatiakyvyssä häikkää, että voi noin ala-arvoisesti kohdella toisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Käräytä kiusaajat koulun opeille.

Vierailija
4/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän eka mitä tekisitte-turaus.

Vierailija
5/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on jo todella pahaa kiusaamista. Toivottavasti olet ilmoittanut myös näiden muiden nuorien vanhemmille ja opettajalle, jos ovat samassa koulussa

Sanoisn varmaan, että seuraavasta  tulee lasu ja saavat keksiä jotain tohon pahaan oloon, joka purkautuu kiusaamisena.

Sitten pakottaisin pytämään anteeksi tältä tytöltä niin, että itse kuulen. 

Vierailija
6/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukotiin se raggari, sieltä suoraan nuorisovankilaan.

Vierailija
7/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ilmoittanut kiusatun tytön äidille? Tämä olisi nyt hyvä nostaa esille ja käydä läpi. Viimeisin on sitten, että pyydätte kiusattua tyttöä tekemään rikosilmoituksen kaikista kiusaajista, myös omasta tytöstäsi. Menisi kerrankin oppi perille.

Vierailija
8/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remmiä tietysti.

Vierailija
9/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on rikollista ja raakaa väkivaltaa. Tuollaisen seurauksena kohde masentuu vaikeasti. Ota yhteyttä kouluun.

Vierailija
10/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä kotiaresti, ei puhelinta, ei nettiä kuin valvotusti, jos koulutehtävät vaatii.

Vierailija
11/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun olisi tosi vaikea pitää hermoni kurissa. Yrittäisin varmaan jotenkin saada tytön asettumaan toisen asemaan, kehitysvammaisen näkökulmasta ja äitinä. Käydä netistä kaivamassa rikoksia ja päätöksiä sekä kiusaamistapauksia ja pyytäisin kertomaan, miltä ne tuntuvat. Soimaisin omatuntoa ja syöttäisin empatian tunteet kasvuun kaikin mahdollisin tavoin. Äitinä älä soimaa itseäsi, tuo pitää käydä läpi, ettei ikinä toistu. Käskisin myös empatiaherättelyn jälkeen pyytämään syvästi anteeksi ja käskisin menemään kehitysvammaisen tytön kanssa syömään tai kahville, sovinnon merkeissä.

Vierailija
12/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolleen sitä ennenvanhaankin suhtauduttiin kehitysvammaisiin tai muihin "outoihin" tyyppeihin. Ei siis mitään uutta.

Vierailija
13/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita koululle nimettömänä että tiedät ko. tytön tuleen kiusatuksi. 

Vierailija
14/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän kasvatuksen tulos. Turha syyttää kavereita. Olet kasvattanut paholaisen

Vierailija
15/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on huono.

Vierailija
16/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu lastensuojelun kanssa olisi minusta myös hyvä juttu. Jotain sellaista, että kerrasta ymmärtää asian vakavuuden. Ottaisin yhteyttä myös toisten tyttöjen vanhempiin, jo pelkästään siksi, että kiusaaminen loppuu.

Miettisin myös, miten asian voisi anteeksipyynnön jälkeen hyvittää kiusatulle tytölle.

Vierailija
17/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräätte koko porukan kasaan vanhempineen ja puhutte asian läpi.

Vierailija
18/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän kasvatuksen tulos. Turha syyttää kavereita. Olet kasvattanut paholaisen

Näin on. On eri asia seurata sivusta tekemättä mitään kuin osallistua aktiivisesti kidutukseen.

Vierailija
19/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ennen fiksusti käyttäytynyt lapseni on mennyt kaveriporukan mukana tuollaiseen

Just, aina näin.

Vierailija
20/79 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tarina on totta, niin todella surullista ja järkyttävää. Itse menisin heti näiden muiden tyttöjen ovelle kertomaan asiasta heidän vanhemmilleen (tyttö saisi tulla itse mukaan kertomaan, mutta jos kieltäytyisi, niin itse menisin ja tyttö saisi olla ilman joululahjoja). Myös kiusatun ovelle mentäisiin porukalla ja tyttö saisi itse kertoa asiansa sekä kiusatulle että tämän vanhemmille. Lisäksi ottaisin koko kiusaajaköörin keittiönpöydän ääreen ja (mahdollisesti yhdessä muiden vanhempien kanssa) yrittäisin saada kiusaajat pysähtymään ja ajattelemaan tekoaan ja sen seurauksiaan. 

Muistan itse, kun lapsena lällättelin samassa talossa olevalle romaninaiselle yhdessä kaverini kanssa ja kaverini äiti kun sai tietää, niin pakotti ovelle pyytämään anteeksi. Ystävällinen nainen pyysi meidät sisäänsä ja tarjoili meille mehut & pullat ja kertoi heidän elämäntavastaan. Muistan että hävetti jumalattomasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä