15v tyttöni kiusannut kehitysvammaista "kaveriaan" kavereidensa kanssa, tekivät valeprofiilin miehen kuvalla ja pyysivät tyttöä treffeille, olen todella vihainen, miten rankaisisitte?
Tyttöjen porukassa tavallaan ns. roikkuu yksi lievästi kehitysvammainen tyttö. Aiemmin oli ihan tasavertainen muiden kanssa, nyt ovat alkaneet kiusata ja syrjiä tätä tyttöä. Häntä ei esim. kutsuttu tyttöjen iltaan jossa meikkailivat toisiaan ja kokeilivat kynsilakkoja yms. Ovat käyneet shoppailemassa ilman häntä ja sen sellaista. Nuo ovat vielä lievästä päästä verrattuna edelliseen tempaukseen.
Sen jälkeen kuvioon tuli pilasoitot. Soittelivat monta kertaa päivässä ja pitivät puhelimeen jotain mölinää.
He olivat tehneet profiilin komean miehen kuvalla ja pyytäneet tyttöä treffeille paikkaan x. Sitten kulman takaa naureskelleet kun tämä tyttö pyöri ihmeissään etsien kuvitteellista miestä.
Olen sanoinkuvaamattoman vihainen tällaisesta käytöksestä, ja miten ennen fiksusti käyttäytynyt lapseni on mennyt kaveriporukan mukana tuollaiseen. Puhelin on luonnollisesti takavarikoitu, mutta kaverinsa kuulemma jatkavat tätä käytöstä.
Kommentit (79)
En minäkään tähän lastensuojelua tai poliiseja sotkisi. Puhelin pois loppuvuodeksi, ja anteeksi pyytämään. Opettajalle myös tietoa että tälläistä kiusaamista on meneillään. Muut vanhemmat ottakoon vastuun sitte omista mukuloistaan. Niin ja suosittelisin lapsellesi että etsii parempaa kaveriseuraa kuin nuo muut kiusaajat.
Likka kaverin kotiin ja pyytämään anteeksi kaverilta tämän vanhempien läsnäollessa. Itse tietysti menet sinne mukaan. Ja sitten se nykyinen kaveriporukka vaihtoon.
Ap: Joukossa tyhmyys tunnetusti tiivistyy.
Minusta pahin rangaistus on se, että tyttäresi pitää kantaa vastuu teoistaan. Kertoa tämän kaverin vanhemmille itse mitä tuli tehtyä ja pyytää kaverilta anteeksi.
Samoin käydä kaveriporukan kaikkien luona kertomassa heidän perheilleen mitä on tultu tehtyä.
Tämän lisäksi joku keskustelu apu olisi paikoillaan ja ainakin muutaman kerran viikossa kotona katsottava aiheeseen liittyvää dokumenttia, kiusaamisesta ja kehitysvammaisista.
Tämän lisäksi pistäisin varmaan kaikki somettilit poistoon tai ainakin jäähylle.
Normaalia naisten julmuutta. Heikompia ja vammaisia kiusataan oikeen porukalla
Tietysti lapset heijastelevat aina vanhempiensa arvomaailmaa. Ehkäpä peiliinkin kannattaa siis katsoa...
Pedotkin iskevät heikoimmaksi katsomaansa saalisyksilöön. Elämä on raakaa.
Viet poliisilaitokselle tunnustamaan.
Helppo arvostella, mutta jos oma lapsi moiseen sortuisi, tuntuisi todella pahalta. Normaalin sydämen sivistyksen omaava ei toista ihmistä kiusaa. Ei pyri siis toisen kustannuksella nostamaan omaa asemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä tarina on totta, niin todella surullista ja järkyttävää. Itse menisin heti näiden muiden tyttöjen ovelle kertomaan asiasta heidän vanhemmilleen (tyttö saisi tulla itse mukaan kertomaan, mutta jos kieltäytyisi, niin itse menisin ja tyttö saisi olla ilman joululahjoja). Myös kiusatun ovelle mentäisiin porukalla ja tyttö saisi itse kertoa asiansa sekä kiusatulle että tämän vanhemmille. Lisäksi ottaisin koko kiusaajaköörin keittiönpöydän ääreen ja (mahdollisesti yhdessä muiden vanhempien kanssa) yrittäisin saada kiusaajat pysähtymään ja ajattelemaan tekoaan ja sen seurauksiaan.
Muistan itse, kun lapsena lällättelin samassa talossa olevalle romaninaiselle yhdessä kaverini kanssa ja kaverini äiti kun sai tietää, niin pakotti ovelle pyytämään anteeksi. Ystävällinen nainen pyysi meidät sisäänsä ja tarjoili meille mehut & pullat ja kertoi heidän elämäntavastaan. Muistan että hävetti jumalattomasti.
Joululahjoista. Ostaisin ne joululahjat, mitä olisin suunnitellutkin, ottaisin niistä esim. kuvan paketoinnin aikana. Sitten veisin ne sille vammaiselle tytölle, ja näyttäisin tyttärelle kuvista, että nämä piti olla sun lahjat, mutta se sun kiusaamasi tyttö sai ne nyt. Että kannattaisi miettiä, millaisia asioita elämässään tekee, sillä niillä on usein seurauksia.
Laki ei salli, mutta remmi olisi näissä tilanteissa ennen vanhaan ollut ratkaisu, nykyään kannattaa vain sanoa, että ei ollut kivasti tehty.
Kun tässä vaiheessa tyttösi kiusaamistaipumus on tullut ilmi, sille voi vielä halutessaan tehdä paljonkin. Siis jos tyttösi aidosti katuu tällaista, on pahoillaan, kaikkea toivoa hänen kohdallaan ei ole vielä menetetty.
Tietysti sitten on niitä tapauksia, jotka saavat jatkossakin nautintonsa tuollaisesta toisen ihmisen piinaamisesta... Ovat tässä mielessä toivottomia tapauksia.
Tämä on kovaa puhetta, mutta kyllähän tyttösi kaltaiset myös tässä elämässä sitten voivat pärjätäkin, kun ovat valmiita tallaamaan alleen ja pois tieltään "heikommaksi" katsomiaan ihmisiä. Tätä ei tietenkään koskaan ääneen saisi sanoa, mutta koska elämänkokemusta on kertynyt, sanon sen. Ja ei, en hyväksy missään tilanteessa kiusaamista...
Ihmispedoilla, pedoista julmimmilla, jännä taipumus ottaa silmätikukseen jotenkin "erilainen" ja "poikkeava". Helpon kautta valitaan se uhri, ettei vahingossakaan ole pelkoa saada samalla mitalla takaisin...
No niin,perjantai satu.
Keksihän parempaa 😑
Vierailija kirjoitti:
Pedotkin iskevät heikoimmaksi katsomaansa saalisyksilöön. Elämä on raakaa.
Älä sotke eläimiä tähän. Siinä on kyse täysin muusta asiasta. Petoeläin pyrkii saamaan ravintoa pienimmällä mahdollisella energian tuhlaamisella. Siksi muita hitaampi ja heikommin vastusteleva saaliseläin on hyvä kohde. Siinä on parempi "tuotto". Saa vatsan täyteen ilman väsymistä ja loukkaantumista.
Kehitysvammaisen kiusaaminen muistuttaa enemmän sadismia kuin koulukiusaamista. Uhrin vanhempien täytyy myös saada tietää asiasta, jotta he voivat auttaa tyttöä löytämään parempia kavereita.
Laitat pyytämään anteeksi! Kännykkä vaihtuu perus Doroon loppuvuodeksi ja rahat jäihin.
Kiusaaminen on aina väärin. Millä tavoin on oleellista että tyttö on kehitysvammainen?
Tuo ei ole niin epänormaalia, kun voisi kuvitella. Tuon ikäiset ovat vielä ihan lapsia tällaisissa asioissa, eivät täysin ymmärrä tekojensa seurauksia, eivätkä pysty vielä aikuisen tavoin asettumaan toisen asemaan. Ovat siis vielä kehitystasosta johtuen lapsen kaltaisesti itsekkäitä. Muista tämä, äläkä luovu toivosta tai määrittele lastasi liikaa tämän takia.
Suhtaudu asiaan niin suurella vakavuudella ja anna niin poikkeuksellinen rangaistus, että lapsesi ymmärtää sinun toiminnastasi, että nyt on tosi kyseessä. Ja kokoa kaikki kiusaajat ja vanhempansa yhteiseen palaveriin. Pakottakaa lapset pyytämään anteeksi. Myös koululle/ poliisille ilmoittamista voi harkita, kunhan niistä ei koidu omalle lapsellesi suurta haittaa. Lapselle on nimittäin erittäin tärkeää huomata, että vaikka olet äärimmäisen vihainen ja pettynyt ja annat kovan rangaistuksen, pidät kuitenkin hänen puoliansa, etkä heitä yksin "rekan alle".
Suosittelen myös käymään paljon keskusteluja lapsesi kanssa tästä aiheesta. Kerro, miltä sinusta tuntuu ja kuuntele miltä lapsestasi tuntuu. Miten vyyhti muuten selvisi? Jos lapsesi itse tunnusti, niin antaisin paljon kehuja myös siitä, sitten jälkikäteen kun tilanne on selvinnyt.