Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16v jäi kiinni pilvenpoltosta, mitä hittoa mä teen?

Vierailija
03.03.2015 |

Ei ole mikään kertakokeilu. Se selvisi siinä samalla. Niin paljon löytyi poltteluvälineitä ym. Lapsi koulussa, eikä tiedä vielä että tiedän.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:55"]

Mä en ilmottais poliisille. Pilvestä tulee huumausainemerkintä ja se on vakava juttu tulevaisuuden kannalta. Ei pääsyä armeijaan, opettajaksi, sosiaalialalle jne. Sulkisit todella monta ovea lapseltasi. Tästä kannattaa varoittaa lasta itseäänkin.

[/quote]

Ei todellakaan mene näin. Lievällä (huumausaine)rikoksella ei ole merkitystä edes poliisikouluun haussa saati sosiaalialalle hakeutumisessa. Lievä huumausainerikos poistuu rikosrekisteristä viidessä vuodessa (jos syyttäjä edes päättäisi syyttää poikaa, mitä epäilen) minkä jälkeen se ei estä enää tavallista työnhakua. Poliisikoulussa tiirailevat ns. "poliisirekisteriä", josta tämän tason rikokset poistuvat suunnilleen samassa ajassa. Rekisterien tyhjennyttyä voi tulla valituksi minne vaan ihan kuin "tavallinen" ihminenkin, jota ei ole koskaan tuomittukaan.

Huumausainerikos ei myöskään vaikuta inttiin pääsyyn millään tavalla.

Vierailija
2/89 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välineet mäkeen ja teini tiukkaan valvontaan. Mun veli kuoli huumeisiin, niin jos meillä jäis teini kiinni niistä olis helvetti irti. Mulla on ihan nollatoleranssi ja olisin erittäin pettynyt lapseeni. Rahaa hyvin todennäköisesti saisi vain valvottuna ja vaatisin kuitit mihin ne on menneet ja yökyläilyt muualla ja festarireissut sun muut saisi unohtaa kunnes on 18. Onneksi mun lapsi vihaa huumeita yhtä paljon kuin minäkin kun lapsena enonsa sekoiluja katsoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan oikea narkkari ei ole aloittanut huumeidenkäyttöä kovilla huumeilla ja suonensisäisillä. Käyttö alkaa juuri pilvenpolttelulla ja alkoholilla, sitten ehkä piristäviä ekstaasi yms. Ja siirrytään aina vaan vahvempiin.
Itse ottaisin asian hyvin vakavasti. Yksi tuttuni aloitti huumeiden käytön juuri tuon ikäisenä. Kuoli lopulta 25-vuotiaana omassa kodissaan kun oli ottanut rauhoittavia ja alkoholia samaan aikaan ja hengitys loppui.. Mielummin teet nyt kaikkesi vaikka se kuulostaisi liioittelulta. Lapsesi tarvitsee nyt vanhempiaan.

Vierailija
4/89 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:38"]Minä olen omalle lapselleni pienestä pitäen kertonut huumeista kaiken olennaisen. Olen käynyt kaikki huumeet läpi ja sen minkälainen tie huumeiden käyttäjällä on edessään. Asia on kerrottu niin monta kertaa että lapsi oikeasti ymmärti ja oppi asian ulkoa. Sitten kerroin lapselle että nyt ei voi sanoa etteikö tietäisi ja etteikö olisi varoitettu. Sanoin että hän voi halutessaan kokeilla tai käyttää ihan mitä tahansa huumetta jos itse haluaa niillä elämänsä pilata. Kerroin myös että se on senluokan valinta että siinä pitää valita joko huumeet tai oma perhe. Jos valitsee huumeet niin perhettä ei enää ole ja kotoa on pakko lähteä HETI! Jos valitsee perheen niin huumeita ei voi edes kokeille koska silloin joutuu lähtemään HETI! Näin on asiat ja hommasta pidetään kiinni. Lapsi ymmärsi yskän eikä ole ollut pienintäkään mielinkiintoa huumeita kohtaan. Minun kotona ei ole minkäänlaisen huumeen käyttäjä ei hetkeäkään. Tavarat oikein lentää pihalle jos sen tien valitsee. m37 [/quote] Kuulostat hirveältä isältä. Istut varmaan päivät pubissa ja hermomyrkky alkoholin hyväksyt mutta et luonnon omaa kasvia? Synteettiset kuten piri, ekstaasi ovat huumeita mutta kasvi ei. Lääkkeetkin ovat huumeita. Laillisia semmoisia tosin. Rauhoittavat ja kipulääkkeet ovat huumeita kovimmillaan. Joita sinäkin syöt. Kahvikin on muuten huume. Ilman sitä et jaksaisi käynnistää puuduttavaa työpäivääsi. Saati sitten pitää vireystilaa päivän yllä. :) [/quote] Ainiin lisäyksenä vielä. Luulen että lapsesi tulee toimintasi seurauksena uhmaamaan arvojasi ja pahimmassa tapauksessa päätyy syvään narkomaniaan. Sitäkö tahdot? Muista että viisaampi varoitti.

[/quote]

Minä kutsun tätä vastuulliseksi vanhemmuudeksi! VIISAS ei tee olettamuksesta totuutta. "istut varmaan bubissa" En istu! "hyväksyt hermomyrkky alkoholin" En juo alkoholia ollenkaan! "rauhoittavia ja kipulääkkeitäkin syöt" En syö rauhoittavia ollenkaan ja buranan kaltaisia kipulääkkeitä äärimmäisen harvoin, en käytännössä koskaan! "ilman kahvia ei lähde päivä käytiin" Lähtee! Nukun riiittävästi joten saan päiväni käyntiin ilman kahviakin ja samasta syystä viretila pysyy hyvänä iltaan asti. "työpäiväsi on puuduttava" Ei ole, pidän työstäni ja viihdyn työpaikallani puutumatta erinomaisesti! Edellisen kaltaiset olettamukset joilla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa ei ole VIISAAN puhetta.

Kyllä kasveista tehdyt huumeet ovat huumeita ihan siinä missä synteettisetkin huumeet. Lapseni ei tule toimintani seurauksena käyttämään huumeita. Huumeiden käytössä on aina halu huumeiden käyttöön, siinä syy niiden käyttämiseen. Tekosyynä voidaan käyttää kapinaa, uhmaa ja kovaa elämää. Tosiasiassa huumeiden käyttäjä käyttää koska haluaa vetää huumeita!! Mikäli lapseni valitsee tämän tien niin siittä vaan sitten. Minä olen asiat kertonut enkä huumeenkäyttäjän kanssa asu. Ei asia ole sen kummempi.

m37

Vierailija
5/89 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä ainakin vaan kertoisin että olen löytänyt tällaiset välineet enkä hyväksy että poltat laitonta ainetta. Että nyt nämä poltteluvälineet pannaan samantien roskikseen, ja uusia et hanki ainakaan niin kauan kuin meidän talossa asut. 

En nyt pidä edes jotain pilven polttamista niin kauhean pahana asiana, enkä hysterisoisi aiheesta, mutta kun on laiton aine ja alaikäinen käyttäjä, niin kyllä silti tekisin selväksi että haluan että polttelu loppuu nyt tähän.

Vierailija
6/89 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaat rauhallisen jämäkästi ilmoittavasi poliisille. Merkinnät rikosrekisterissä sulkevat monta tulevaisuuden ovea.

Vierailija
7/89 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään hysteerinen ole. Pettynyt. Kuten olisin jos lapsi jäisi juomisesta kiinni. Päihteet ei ole lapsille. Ap

Vierailija
8/89 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee suosiolla lasu, saatte ammattiapua ja seurantaa siihen, että poika varmasti lopettaa pilven polton. Hän on vielä ihan kakara, kannattaa pelata kovilla ettei ongelmat pahennu ajan myötä.

Vierailija
9/89 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:27"]

Tee suosiolla lasu, saatte ammattiapua ja seurantaa siihen, että poika varmasti lopettaa pilven polton. Hän on vielä ihan kakara, kannattaa pelata kovilla ettei ongelmat pahennu ajan myötä.

[/quote]

Kannattaa kyllä ihan todella tarkkaan miettiä onko asia nyt ihan noin vakava. Lapselle ja perheelle voi tulla huomattavaa haittaa tuosta lastensuojeluilmoituksesta. Toki, jos kyseessä on jo riippuvainen narkkari, niin sitten varmasti syytä sellaisiinkin toimenpiteisiin, mutta jos kyseessä on silloin tällöin poltellut, joka hoitaa koulunsa ja muut asiat niin tuskinpaa sentään kannattaa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

Vierailija
10/89 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:23"]

Uhkaat rauhallisen jämäkästi ilmoittavasi poliisille. Merkinnät rikosrekisterissä sulkevat monta tulevaisuuden ovea.

[/quote]

Tuonikäiset ei välttämättä vaan ajattele järjellä, vaan saattaa jopa nostaa uhmaa moinen uhkailu. 

Vierailija
11/89 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:27"]Tee suosiolla lasu, saatte ammattiapua ja seurantaa siihen, että poika varmasti lopettaa pilven polton. Hän on vielä ihan kakara, kannattaa pelata kovilla ettei ongelmat pahennu ajan myötä.
[/quote]

Missä sanottiin että lapsi olisi poika??

Vierailija
12/89 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:27"]

[/quote]

Kannattaa kyllä ihan todella tarkkaan miettiä onko asia nyt ihan noin vakava. Lapselle ja perheelle voi tulla huomattavaa haittaa tuosta lastensuojeluilmoituksesta. Toki, jos kyseessä on jo riippuvainen narkkari, niin sitten varmasti syytä sellaisiinkin toimenpiteisiin, mutta jos kyseessä on silloin tällöin poltellut, joka hoitaa koulunsa ja muut asiat niin tuskinpaa sentään kannattaa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

[/quote]

Mitä huomattavaa haittaa? Olkoot "vain pilveä", mutta alaikäisen huumeidenkäyttö ei ole mikään pikkujuttu. Itse olen sitä mieltä, että aikuinen saa poltella pilveä ihan miten tahtoo, mutta lapselle tuollaisen asenteen välittäminen on todella vastuutonta. Pilven poltteluun pitää suhtautua ihan samalla tavalla kuin kovaankin kamaan, koska kyseessä on LAPSI.

Vierailija
13/89 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:25"]

Takavarikoi kamat ja käytä itse!!

[/quote]

Mä voin hävittää kannabistuotteet asianmukaisella tavalla. 

Vierailija
14/89 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:25"]

Takavarikoi kamat ja käytä itse!!

[/quote]

Mä voin hävittää kannabistuotteet asianmukaisella tavalla. 
[/quote]

Mä voin tulla jeesaa.

Vierailija
15/89 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:25"]Takavarikoi kamat ja käytä itse!!
[/quote]

Blaadaatte kimpassa tuhdin "fattien".

Vierailija
16/89 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on tutkitusti nimenomaan nuoren aivojen kehitykselle erittäin haitallista, pysyvää seurausta tulee ajattelukyvylle. Plus mahdollinen psykoosiriski, joka ei ole pikkuasia. Kannabista ei kannata vähätellä vain siksi, että joku muukin on vaarallista. Vastuullinen vanhempi puuttuu tiukasti ja viranomaisilltakin apua hakien kannabiksen käyttöön.

Vierailija
17/89 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:41"]

Kannabis on tutkitusti nimenomaan nuoren aivojen kehitykselle erittäin haitallista, pysyvää seurausta tulee ajattelukyvylle. Plus mahdollinen psykoosiriski, joka ei ole pikkuasia. Kannabista ei kannata vähätellä vain siksi, että joku muukin on vaarallista. Vastuullinen vanhempi puuttuu tiukasti ja viranomaisilltakin apua hakien kannabiksen käyttöön.

[/quote]

Voihan vee....menit sitten liioittelemaan...

Tässä oikeaa tietoa asiasta, antajana Pekka Laine, lääketieteen tohtori, psykiatrian erikoislääkäri, päihdelääketieteen ja psykoterapian erikoispätevyys, erityistason perheterapeutti ja ylemmän erityistason kognitiivinen psykoterapeutti :

http://www.laakarilehti.fi/files/nostot/2012/nosto6_2.pdf

Vierailija
18/89 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:41"]

[/quote]

Aina, kun viittaa tutkimuksiin, pitäisi myös linkittää ne tutlimukset, muuten uskottavuus kärsii. Linkkiä odotellen, varsinkin koskien tuota pysyvää seurausta.

Vierailija
19/89 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä THL:n , eli Suomen virallinen näkemys:

Kannabiksen käyttö on erityisen haitallista nuoruusiässä

Murrosiässä aivojen kehitys kohti aikuisen suorituskykyä on kiivasta ja siksi ne ovat myös erityisen alttiit päihteiden kaltaisille häiriötekijöille.

Kannabiksen käytön yleistyminen suomalaisväestössä on huolestuttava kehityssuunta, johon vaikuttaa mielikuva kannabiksen todellista vähäisemmistä terveyshaitoista. Haitat liittyvät erityisesti nuorena aloitettuun säännölliseen käyttöön, jolloin kannabis voi vaikuttaa haitallisesti aivojen kehitykseen, mielenterveyteen ja kognitiiviseen suoriutumiseen. Runsas kannabiksen käyttö on myös yhteydessä heikompaan koulumenestykseen ja syrjäytymisuhkaan.

Tilanteessa missä kannabiksen käyttö on vahvasti lisääntynyt ja siitä puhutaan paljon julkisuudessa, THL haluaa muistuttaa kannabiksen vaikutuksista uusimman tutkimusnäytön pohjalta.  Erityisen tärkeää on, että nuorilla olisi oikeat tiedot kannabiksen käytön riskeistä ja että he olisivat myös nykyistä paremmin tietoisia erilaisista hoito- ja tukimahdollisuuksista toteaa THL:n pääjohtaja Juhani Eskola.

Kannabiksen käyttö Suomessa

Vaikka huumausaineiden, tupakan ja alkoholin käyttö nuorten keskuudessa on tällä vuosituhannella pysynyt tasaisena ja paikoin vähentynytkin, kannabiksen käyttö on tämän vuosikymmenen puolivälissä lähtenyt kasvuun, samoin sen valmistaminen kasvattamalla hamppua kotona.

Väestökyselyiden mukaan kannabista on joskus elämässään kokeillut noin 700 000 suomalaista. Vuoden aikana kannabista käyttää noin 200 000 ja kuukauden aikana noin 60 000. Päivittäiskäyttäjiä on noin 6000 – 8000. Kannabista käyttävät eniten 25–34 –vuotiaat kertoo erikoissuunnittelija Markku Soikkeli.

Kannabiksen vaikutukset terveyteen

Kannabis on vain lievästi myrkyllinen. Yksikin käyttökerta voi kuitenkin nostaa sydänsairaudesta kärsivien infarktiriskiä, sillä kannabis aiheuttaa verenkiertomuutoksia.

Pitkäaikainen kannabiksen poltto aiheuttaa vastaavanlaisia vaikutuksia hengitysteissä kuin tupakointi. Säännöllinen käyttö aiheuttaa jatkuvaa yskää, pitkittynyttä keuhkoputkentulehdusta ja keuhkolaajentumaa.

Runsas kannabiksen käyttö voi altistaa masennukselle ja ahdistukselle, kannabis saattaa aiheuttaa myös välittömiä psykoosioireita ja kohottaa skitsofrenian riskiä ainakin osalla käyttäjistä.

Muista terveysvaikutuksista tärkeimpiä ovat raskauden aikaisen käytön haittavaikutukset kehittyvään sikiöön.

THL käyttää sanoja voi ja saattaa, mikä kertoo siitä, että edelleenkin kannabiksen terveysvaikutuksista kiistellään. 

Ennen kuin taas noustaan takajaloille, huomioidaan myös, että tuossa puhutaan säännöllisestä käytöstä, eli tarkoitetaan jokapäiväistä, ja muualta luettuna runsasta käyttöä.

Nuoria tulee valistaa, kiellot, eikä viranomaisten puuttuminen eivät saa nuorta lopettamaan. Tutkitusti. (viittaan tuohon Pekka Laineen artikkeliin).

Vierailija
20/89 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thl propagandaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi