16v jäi kiinni pilvenpoltosta, mitä hittoa mä teen?
Ei ole mikään kertakokeilu. Se selvisi siinä samalla. Niin paljon löytyi poltteluvälineitä ym. Lapsi koulussa, eikä tiedä vielä että tiedän.
Kommentit (89)
Lopettakaa jo hysteeriset aivopestyt mammat. Ei se kannabis ole niin vakava asia. Keskittykää sen sijaan hermomyrkky alkoholiin ja sen kieltämiseen. Voi voi kun teidän pikkumussukat juo alkoholia ja paneskelee lumppuja, tekee rikoksia, hankkii sukupuolitauteja, vammautuu.. Kannabiksen vaikutuksen alaisena naurattaa, tekee mieli syödä ja ehkä kuunnella musiikkia tai katsoa kiintoisaa dokumenttia. Myös lukeminen kiinnostaa ja syvälliset keskustelut. Kannattaa kyseenalaistaa mitä on opetettu ja ottaa asioista itse selvää. Just sayin' ;)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:10"]Lopettakaa jo hysteeriset aivopestyt mammat. Ei se kannabis ole niin vakava asia. Keskittykää sen sijaan hermomyrkky alkoholiin ja sen kieltämiseen. Voi voi kun teidän pikkumussukat juo alkoholia ja paneskelee lumppuja, tekee rikoksia, hankkii sukupuolitauteja, vammautuu.. Kannabiksen vaikutuksen alaisena naurattaa, tekee mieli syödä ja ehkä kuunnella musiikkia tai katsoa kiintoisaa dokumenttia. Myös lukeminen kiinnostaa ja syvälliset keskustelut. Kannattaa kyseenalaistaa mitä on opetettu ja ottaa asioista itse selvää. Just sayin' ;)
[/quote]
Näin
Hommaa sille NUIJALLE punaista norttia !
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:10"]Lopettakaa jo hysteeriset aivopestyt mammat. Ei se kannabis ole niin vakava asia. Keskittykää sen sijaan hermomyrkky alkoholiin ja sen kieltämiseen. Voi voi kun teidän pikkumussukat juo alkoholia ja paneskelee lumppuja, tekee rikoksia, hankkii sukupuolitauteja, vammautuu.. Kannabiksen vaikutuksen alaisena naurattaa, tekee mieli syödä ja ehkä kuunnella musiikkia tai katsoa kiintoisaa dokumenttia. Myös lukeminen kiinnostaa ja syvälliset keskustelut. Kannattaa kyseenalaistaa mitä on opetettu ja ottaa asioista itse selvää. Just sayin' ;)
[/quote]
Niin ja kannabis on niin harmitonta että mielenterveys vain menee ja on vainoharhainen ja masentunut ahdistunut olo. Sitähän kaikki nuoret itselleen toivoo.
Niin ja mitäs siitä että saa h-merkinnän loppuiäkseen. Sillähän vaan varmistaa ettei joudu joihinkin paskahommiin kuten poliisiksi tai vartijaksi tä johonkin kivaan merkittävään firmaan töihin.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:10"]Lopettakaa jo hysteeriset aivopestyt mammat. Ei se kannabis ole niin vakava asia. Keskittykää sen sijaan hermomyrkky alkoholiin ja sen kieltämiseen. Voi voi kun teidän pikkumussukat juo alkoholia ja paneskelee lumppuja, tekee rikoksia, hankkii sukupuolitauteja, vammautuu.. Kannabiksen vaikutuksen alaisena naurattaa, tekee mieli syödä ja ehkä kuunnella musiikkia tai katsoa kiintoisaa dokumenttia. Myös lukeminen kiinnostaa ja syvälliset keskustelut. Kannattaa kyseenalaistaa mitä on opetettu ja ottaa asioista itse selvää. Just sayin' ;)
[/quote]
Niin ja kannabis on niin harmitonta että mielenterveys vain menee ja on vainoharhainen ja masentunut ahdistunut olo. Sitähän kaikki nuoret itselleen toivoo.
Niin ja mitäs siitä että saa h-merkinnän loppuiäkseen. Sillähän vaan varmistaa ettei joudu joihinkin paskahommiin kuten poliisiksi tai vartijaksi tä johonkin kivaan merkittävään firmaan töihin.
[/quote]
Nimenomaan paskahommia. :) Yhteiskunnan orjia muhahahahhhaaaaa....
Siinähän annatte poikienne nussia ennemmin
En lukenut viestejä, mutta vastaan että asia pitää ottaa puheeksi.
Vaikka lapsi varmaan tietää huumeista niin tottakai niistä voi puhua? Ja vaikka nyt sen oman terveytensä puolesta niin voisi siihen lisätä vaikka näökulmia huumediileristä -mikä on ihmisen moraali kun kauppaa niitä selvästi ala-ikäiselle? Myisikö nuoremmallekin?
Jos lapsi itse kokee että häneen ei mikään koukutus tule niin mitä jos osoittaisi sen? Mitä lapsesi odottaa tulevilta viikonlopuilta? Missä lapsi viettää aikaansa ja keiden kanssa?
Loppupelissä kuitenkin puhutaan siitä että lapsi käyttää huumavia aineita ja se on rikos. Sinä tiedät käytöstä, miettikää yhdessä mitä jos joku muu saa sen tietoon? Entä jos poliisille joku ilmoittaa? Mitä mieltä lastensuojelu olisi?
Entä lapsen tulevaisuuden suunnitelmat? Oma terveys on se isoin juttu mutta myös ajokortti? Opiskelu? Mitä jos työnantaja hakee tiedot hänen huumeidenkäytöstä? Entä jos ajautuu huumeita kokeillessaan ongelmiin? Tai se joku kaveri ajautuu ja lapsesi käyttö selviää viranomaisille kun joku onnettomuus tapahtuu?
Minusta meidän vanhempien paikka on laittaa hommalle stoppi. Miettiä mitä kaikkea lapsi jo saa elämässään? Entä jos lapselle tulee merkintöjä käytöstä tai jotain ongelmaa tulee?
Älä pidä lastasi tyhmänä. Kyllä sinäkin olet ollut 16- vuotias ja peilaa siihen. Anna lapselle valtaa ymmärtää ja ajatella. Vaikka puhutaan vakavasta asiasta niin kyllä lapsesi kuuluu se itse ymmärtää. Ei ole hänen aika vielä käyttää tajuntaan vaikuttavia aineita ja tosiaan: mitä se lapsen tulevaisuudenkuvalle tekisi JOS ongelma muodostuu?
Lapsi varmaan ajattelee että teistä se on vaan noloa mitä muut ajattelee hänen huumeiden käytöstään, mutta kerro se hänelle että hän on vastuussa jo rikoksistaan, mutta hänen pitää ajatella MYÖS laajemmin asiaa oman tulevaisuutensa kautta. Näin minä tekisin, nuoren pitää käsittää että 1) tiedät tilanteen 2) et hyväksy käyttöä 3) et käännä selkää lapsellesi vaan tahdot auttaa häntä ja paras tapa siihen on se että lapsi ymmärtää että hänen teot ovat hänen elämässään ne suurimmat jutut. On puhe hänen käytöstään ja mitä kaikkea se tarkoittaa. Ei siis riitä paasaaminen, vaan lapsen oma elämä on kyseessä.
Tottakai puhutaan myös siitä jos lapsi innostuu huumeista liikaa ja/tai huumeiden käyttö eskaloituu kovempiin. Ei se tarkoita kuin sen yhden kerran kun se diileri sanoo ettei ole nyt pilveä mutta antaa jonkun pillerin. Sitä joko SILLOIN valitsee onko ilman vai testaako. Se pitää vaan sun puhua lapsesi kanssa näillä ihan oikeilla nimillä ja kun se hetki tulee niin mitä se valitsee. Ei varmaan meinaan ajattele että se jolta huumeita saanut tarjoaa koskaan muuta, mutta entä jos niin tapahtuu -
Ja se että kun se tapahtuu niin se voi soittaa sulle vaikka keskellä yötä että hakee sut kotiin sieltä bileistä ja menette vaikka kalastaan seuraavana päivänä. Anna sille oikeasti vaihtoehto ja toimintamalli.
Siinähän annatte poikien nussia kuppapimppejä mieluummin
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:22"]Siinähän annatte poikien nussia kuppapimppejä mieluummin
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:10"]Lopettakaa jo hysteeriset aivopestyt mammat. Ei se kannabis ole niin vakava asia. Keskittykää sen sijaan hermomyrkky alkoholiin ja sen kieltämiseen. Voi voi kun teidän pikkumussukat juo alkoholia ja paneskelee lumppuja, tekee rikoksia, hankkii sukupuolitauteja, vammautuu.. Kannabiksen vaikutuksen alaisena naurattaa, tekee mieli syödä ja ehkä kuunnella musiikkia tai katsoa kiintoisaa dokumenttia. Myös lukeminen kiinnostaa ja syvälliset keskustelut. Kannattaa kyseenalaistaa mitä on opetettu ja ottaa asioista itse selvää. Just sayin' ;)
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:38"]Minä olen omalle lapselleni pienestä pitäen kertonut huumeista kaiken olennaisen. Olen käynyt kaikki huumeet läpi ja sen minkälainen tie huumeiden käyttäjällä on edessään. Asia on kerrottu niin monta kertaa että lapsi oikeasti ymmärti ja oppi asian ulkoa. Sitten kerroin lapselle että nyt ei voi sanoa etteikö tietäisi ja etteikö olisi varoitettu. Sanoin että hän voi halutessaan kokeilla tai käyttää ihan mitä tahansa huumetta jos itse haluaa niillä elämänsä pilata. Kerroin myös että se on senluokan valinta että siinä pitää valita joko huumeet tai oma perhe. Jos valitsee huumeet niin perhettä ei enää ole ja kotoa on pakko lähteä HETI! Jos valitsee perheen niin huumeita ei voi edes kokeille koska silloin joutuu lähtemään HETI! Näin on asiat ja hommasta pidetään kiinni. Lapsi ymmärsi yskän eikä ole ollut pienintäkään mielinkiintoa huumeita kohtaan. Minun kotona ei ole minkäänlaisen huumeen käyttäjä ei hetkeäkään. Tavarat oikein lentää pihalle jos sen tien valitsee. m37 [/quote] Kuulostat hirveältä isältä. Istut varmaan päivät pubissa ja hermomyrkky alkoholin hyväksyt mutta et luonnon omaa kasvia? Synteettiset kuten piri, ekstaasi ovat huumeita mutta kasvi ei. Lääkkeetkin ovat huumeita. Laillisia semmoisia tosin. Rauhoittavat ja kipulääkkeet ovat huumeita kovimmillaan. Joita sinäkin syöt. Kahvikin on muuten huume. Ilman sitä et jaksaisi käynnistää puuduttavaa työpäivääsi. Saati sitten pitää vireystilaa päivän yllä. :)
[/quote]
Ei kahvi ole huume. :) Sun logiikalla sokerikin on huume. Voin olla ilman tupakkaa, kahvia tai sokeria. Kaikkia näitä olen käyttänyt ja olen myös ilman jos tahdon. Tupakkaa poltin joskus 12 vuotta, sitten lopetin, aloitin taas huvikseni ja lopetin, nyt ollut ilman tupakkaa taas 7 vuotta.
Viiniä juon joskus pari lasia, nuorempana tykkäsin juoda humalahakuisesti. Ruohoa testasin kerran.
Kyllä huumeet on huumeita ja rikos on laissa. En ole nähnyt vielä lakipykälää jossa kahvi tai sokeri määritellään laissa huumeeksi, pistäppä sinä se luku.
Velipuoli tapettiin aikanaan huumevelkojensa takia. Elämä vissiin vaan on? No ei ole. Kyllä mä muistan sen viimeiset lauseet ennen kuolemaansa että älä tee kuten hän. Enkä tee. Valitsen elämän ja se pitää jokaisen valita itse myös ap.n lapsen ja minun omien lapsien pitää se itse valita. Ei muita voi pakottaa siihen, minäkin pakottaisin omat lapset huumeettomiksi mutta kyllä se pitää lapsen itse ymmärtää kieltäytyä.
Laki on mikä täällä pitää yllä järjestystä, johan sen näkee jokainen ketjua lukenut eräiden asenteen.. Vai että lääkkeetkin huumeita. Kyllä mä tunnen eräänkin äidin joka käyttää lääkkeitä väärin, lapset otettu huostaan. Se miten tuo ihminen tunki lastenvaunuihinsa kaupasta jotain "varastettavan arvoista" ja jäi kiinni -siihen sitten syytti omaa lastaan. Onko siinä tarpeeksi huumeiden vastaista ajateltavaa? Ehkä sinua ei nappaa jos oma lapsi menisi noin alas.
77
No ehkä tärkeintä on säilyttää kommunikointiyhteys poikaan ja tehdä hänelle selväksi raja kannabiksen ja kovempien huumeiden välinen ero. Näitä pahimpia kannabisvastaisia kommentteja ei nyt ainakaan kannata tuoda esiin, kun hän tietää aineesta enemmän, kuin monet ihmiset täällä.
Toki voit tuoda esille, että olisi hänen itsensäkin kannalta parempi vaihtoehto jättää polttelu siksi aikaa, kun aivot vielä kehittyvät. Itse poltin nuorempana, ja koska se lisäsi empatiakykyäni, koin esim. sodat ja maailman epäoikeudenmukaisuudesta johtuvat ongelmat todella ahdistaviksi. Koulu olisi tietenkin hyvä hoitaa mahdollisimman hyvin. Tässä harrastus ei auta.
Jätä poliisit ja esim irti huumeista ry (elleivät nyt ole järkeistäneet asennettaan) sikseen. Siinä menee luottamus pojan ja sinun välillä lopullisesti. Pyrkisin kannustamaan poikaa itse tekemään hyviä valintoja. Valitettavasti niitä ei voi toisen puolesta tehdä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:38"]Minä olen omalle lapselleni pienestä pitäen kertonut huumeista kaiken olennaisen. Olen käynyt kaikki huumeet läpi ja sen minkälainen tie huumeiden käyttäjällä on edessään. Asia on kerrottu niin monta kertaa että lapsi oikeasti ymmärti ja oppi asian ulkoa. Sitten kerroin lapselle että nyt ei voi sanoa etteikö tietäisi ja etteikö olisi varoitettu. Sanoin että hän voi halutessaan kokeilla tai käyttää ihan mitä tahansa huumetta jos itse haluaa niillä elämänsä pilata. Kerroin myös että se on senluokan valinta että siinä pitää valita joko huumeet tai oma perhe. Jos valitsee huumeet niin perhettä ei enää ole ja kotoa on pakko lähteä HETI! Jos valitsee perheen niin huumeita ei voi edes kokeille koska silloin joutuu lähtemään HETI! Näin on asiat ja hommasta pidetään kiinni. Lapsi ymmärsi yskän eikä ole ollut pienintäkään mielinkiintoa huumeita kohtaan. Minun kotona ei ole minkäänlaisen huumeen käyttäjä ei hetkeäkään. Tavarat oikein lentää pihalle jos sen tien valitsee. m37 [/quote] Kuulostat hirveältä isältä. Istut varmaan päivät pubissa ja hermomyrkky alkoholin hyväksyt mutta et luonnon omaa kasvia? Synteettiset kuten piri, ekstaasi ovat huumeita mutta kasvi ei. Lääkkeetkin ovat huumeita. Laillisia semmoisia tosin. Rauhoittavat ja kipulääkkeet ovat huumeita kovimmillaan. Joita sinäkin syöt. Kahvikin on muuten huume. Ilman sitä et jaksaisi käynnistää puuduttavaa työpäivääsi. Saati sitten pitää vireystilaa päivän yllä. :)
[/quote]
Ei kahvi ole huume. :) Sun logiikalla sokerikin on huume. Voin olla ilman tupakkaa, kahvia tai sokeria. Kaikkia näitä olen käyttänyt ja olen myös ilman jos tahdon. Tupakkaa poltin joskus 12 vuotta, sitten lopetin, aloitin taas huvikseni ja lopetin, nyt ollut ilman tupakkaa taas 7 vuotta.
Viiniä juon joskus pari lasia, nuorempana tykkäsin juoda humalahakuisesti. Ruohoa testasin kerran.
Kyllä huumeet on huumeita ja rikos on laissa. En ole nähnyt vielä lakipykälää jossa kahvi tai sokeri määritellään laissa huumeeksi, pistäppä sinä se luku.
Velipuoli tapettiin aikanaan huumevelkojensa takia. Elämä vissiin vaan on? No ei ole. Kyllä mä muistan sen viimeiset lauseet ennen kuolemaansa että älä tee kuten hän. Enkä tee. Valitsen elämän ja se pitää jokaisen valita itse myös ap.n lapsen ja minun omien lapsien pitää se itse valita. Ei muita voi pakottaa siihen, minäkin pakottaisin omat lapset huumeettomiksi mutta kyllä se pitää lapsen itse ymmärtää kieltäytyä.
Laki on mikä täällä pitää yllä järjestystä, johan sen näkee jokainen ketjua lukenut eräiden asenteen.. Vai että lääkkeetkin huumeita. Kyllä mä tunnen eräänkin äidin joka käyttää lääkkeitä väärin, lapset otettu huostaan. Se miten tuo ihminen tunki lastenvaunuihinsa kaupasta jotain "varastettavan arvoista" ja jäi kiinni -siihen sitten syytti omaa lastaan. Onko siinä tarpeeksi huumeiden vastaista ajateltavaa? Ehkä sinua ei nappaa jos oma lapsi menisi noin alas.
77
[/quote]
Lammas. Tiedän asioista enemmän. Ja sokerihan on verrattavissa huumeeseen. KANNABIS EI OLE HUUME!
Hyvin on onnistunut tämä sairas länsimainen valtio kannabis-propagandassaan. Hups kun alkoholi ja lääkehaitat unohtui. Kannabis kun pistää ajattelemaan tämän systeemin vääryyttä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:39"]Hyvin on onnistunut tämä sairas länsimainen valtio kannabis-propagandassaan. Hups kun alkoholi ja lääkehaitat unohtui. Kannabis kun pistää ajattelemaan tämän systeemin vääryyttä.
[/quote]
Kyllä kannattaa ottaa yhteys lasuun heti! Tosiaan jos käyttö tulee ilmi muuta kautta ja että vanhemmat ovat tienneet, joudutte selittelemään... Ei lasua kannata pelätä, eivät ne lapsia pois vie. Nuori myös säännöllisiin seuloihin. Jos käyttö ei lopu, niin kovat keinot käyttöön ja lapsi nuorisokotiin... Jos käyttö on jo säännöllistä, en miettisi yhtään lasuun yhteyden ottamista. Nuorihan on jo riippuvainen!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:51"]Minä puhuisin ensin nuoren kanssa. Etsisin hänen kanssaan netistä tietoa/kuvia/videoita näiden haittavaikutuksista.
Sitten yhdessä tuumin soitto poliisille ja lasu ilm.
Välineet ja aineet poliisille ei roskiin.
Soittaisin nuoren kavereiden vanhemmille ja kyselisin onko heillä tälläistä.
Jos käyttö ei loppuisi niin viimekädessä vaihtaisimme paikkakuntaa jotta olisi helpompi irtautua käyttävistä kavereista.
[/quote]
Kyllä. Kavereiden vanhemmille soitto kun olen jutellut lapsen kanssa.
ap
[/quote]
Kun soitat muiden nuorten vanhemmille tulet yllättymään. Kenellekään muulla ei ole samaa kuin teillä. Tulet huomaamaan että vain teidän nuori on sekaantunut kannabikseen. Eli näin vaikka asia olisi joillekin muille paljastunut omasta nuoresta jo aiemmin. Kuulet kuinka nuoren itsemääräämisoikeutra rikotaan kun tutkit hänen tavaroitaan ja etsimällä kaivat mitä hänen tavaroistaan löytyy.
Poliisille ei pidä missään nimessä asiaa ilmoittaa eikä tavaroita viedä poliisille. Lastensuojelusta ei ole mitään apua ja jos jotain niin nuorenne pääsee sitäkin kautta tutustumaan lisää päihdeongelmaisiin nuoriin ja oppii uusia kikkoja.
Sanot nuorellesi että ei saa mopo eikä ajokortti jos kannabista käyttää. Tilaa netistä testeriliuskat.