16v jäi kiinni pilvenpoltosta, mitä hittoa mä teen?
Ei ole mikään kertakokeilu. Se selvisi siinä samalla. Niin paljon löytyi poltteluvälineitä ym. Lapsi koulussa, eikä tiedä vielä että tiedän.
Kommentit (89)
Lastensuojelu ei ole mikään mörkö! Sinne saa ottaa yhteyttä aina jos on ongelmia tai murheita lasten kanssa. Julkisuus on antanut aivan väärän kuvan lasusta. Ei niitä lapsia olla heti pois ottamassa jos nuori tekee jotain hölmöä.
Kyllä Lastensujelusta saa apua ja he kyllä näkevät että vanhemmat on vastuullisia. Sitten onkin eri asia kun se tito menee muuta kautta ja käy selville että vanhemmat on tienny mutta ei ole tehny mitään asian eteen. Moni tuntee häpeää eikä sen vuoksi hae apua. Mutta ei se ole vanhempien vika että lapsi/nuori astuu väärälle tielle elämän alkutaipaleella. Ohjaaminen täytyy vain välillä tapahtua tosi kovinkin ottein.
Hyvä, että et sentään alkoholia löytänyt. Mielummin kannabis kuin viina.
Muutamat satunnaistestit vielä ajoittaisin puolen vuoden ajalle, että näkee onko puhe mennyt perille. Mun exäni aloitti aikanaan viikinloppukäyttäjänä ja kovasti vakuuteltiin ettei koukkuun jää. Erottiin kuitenkin koska en hyväksy huumeita omassa kodissani edes aikuisilla. Siitä ei mennyt pitkään kun jo poltteli joka ilta ja nyt oli jäänyt kiinni ekstaasin ja kannabiksen myymisestä alaikäisille että saisi rahoittaa omaa käyttöään.
Eli stoppi kunnolla vaan ajoissa sille touhulle.
Mitä välineistöä on pilvenpolttajalla? Oletko varma että on kyse pilvestä?
Mä en ilmottais poliisille. Pilvestä tulee huumausainemerkintä ja se on vakava juttu tulevaisuuden kannalta. Ei pääsyä armeijaan, opettajaksi, sosiaalialalle jne. Sulkisit todella monta ovea lapseltasi. Tästä kannattaa varoittaa lasta itseäänkin.
Sanoisin, että viimenen kerta, ei enää rahaa antaisi ja että jos tapahtuu uudelleen, niin seuraavan kerran soitan poliisit ja hän voi poliisin kanssa jutella asiasta.
Usein poliisin maininta saattaa saada lapsen tajuamaan, mitä on tekemässä, ja ettei tee uudelleen. Onhan tottakai niitäkin, jotka eivät välitä lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:51"]Minä puhuisin ensin nuoren kanssa. Etsisin hänen kanssaan netistä tietoa/kuvia/videoita näiden haittavaikutuksista.
Sitten yhdessä tuumin soitto poliisille ja lasu ilm.
Välineet ja aineet poliisille ei roskiin.
Soittaisin nuoren kavereiden vanhemmille ja kyselisin onko heillä tälläistä.
Jos käyttö ei loppuisi niin viimekädessä vaihtaisimme paikkakuntaa jotta olisi helpompi irtautua käyttävistä kavereista.
[/quote]
Kyllä. Kavereiden vanhemmille soitto kun olen jutellut lapsen kanssa.
ap