16v jäi kiinni pilvenpoltosta, mitä hittoa mä teen?
Ei ole mikään kertakokeilu. Se selvisi siinä samalla. Niin paljon löytyi poltteluvälineitä ym. Lapsi koulussa, eikä tiedä vielä että tiedän.
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:55"]
Mä en ilmottais poliisille. Pilvestä tulee huumausainemerkintä ja se on vakava juttu tulevaisuuden kannalta. Ei pääsyä armeijaan, opettajaksi, sosiaalialalle jne. Sulkisit todella monta ovea lapseltasi. Tästä kannattaa varoittaa lasta itseäänkin.
[/quote]
Ei todellakaan mene näin. Lievällä (huumausaine)rikoksella ei ole merkitystä edes poliisikouluun haussa saati sosiaalialalle hakeutumisessa. Lievä huumausainerikos poistuu rikosrekisteristä viidessä vuodessa (jos syyttäjä edes päättäisi syyttää poikaa, mitä epäilen) minkä jälkeen se ei estä enää tavallista työnhakua. Poliisikoulussa tiirailevat ns. "poliisirekisteriä", josta tämän tason rikokset poistuvat suunnilleen samassa ajassa. Rekisterien tyhjennyttyä voi tulla valituksi minne vaan ihan kuin "tavallinen" ihminenkin, jota ei ole koskaan tuomittukaan.
Huumausainerikos ei myöskään vaikuta inttiin pääsyyn millään tavalla.
[/quote]
Miksi alapeukut, tottahan tuo on.
Kokeile itsekin ja tee sitten johtopäätöksiä. Alkoholi paljon pahempi ja vielä tappava hermomyrkky. Toisinkuin kannabis. Luonnon oma lääke. :-)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:01"]Kokeile itsekin ja tee sitten johtopäätöksiä. Alkoholi paljon pahempi ja vielä tappava hermomyrkky. Toisinkuin kannabis. Luonnon oma lääke. :-)
[/quote]
näimn!
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:01"]Kokeile itsekin ja tee sitten johtopäätöksiä. Alkoholi paljon pahempi ja vielä tappava hermomyrkky. Toisinkuin kannabis. Luonnon oma lääke. :-)
[/quote]
naulan kantaan. Alkoholi pitäisi kieltää lailla.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:23"]
Uhkaat rauhallisen jämäkästi ilmoittavasi poliisille. Merkinnät rikosrekisterissä sulkevat monta tulevaisuuden ovea.
[/quote]
Eli toisinsanoen sinä olet valmis tuhoamaan lapsesi tulevaisuuden. Sairasta.
Äo-testi pakolliseksi ennen lasten tekemistä.
http://www.stara.fi/2015/02/24/alkoholi-114-kertaisesti-tappavampi-kuin-kannabis/
Mihin siinä kannabiksessa kuolee ? :D sitä pitäisi polttaa monta kymmentä kiloa jotta tulisi edes jonkin lainen yliannostus
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:51"]Vai ei pidä ottaa vakavasti. Kyllä pitää. Joka vuosi kuolee huumeisiin noin 100 lasta/nuorta. Huumeet on suurempi ongelma kuin alkoholi. Se joka sen kieltää laittaa päänsä pensaaseen. Ehdottomasti lastensuojeluun yhteyttä, samoin koululle jotta koulussa osataan olla tarkkana myös muiden nuorten tekemisistä. Ja kuten joku jo edellä kirjoittikin lapsi pitää saada myös säännölliseen seulaan.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:19"]Ei ole mikään kertakokeilu. Se selvisi siinä samalla. Niin paljon löytyi poltteluvälineitä ym. Lapsi koulussa, eikä tiedä vielä että tiedän.
[/quote]
Mitä pahaa tuossa on? Anna pojan pössytellä. Tekis sullekkin hyvää muutamat tötsyt. Tiukkis.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:37"]Muutamat satunnaistestit vielä ajoittaisin puolen vuoden ajalle, että näkee onko puhe mennyt perille. Mun exäni aloitti aikanaan viikinloppukäyttäjänä ja kovasti vakuuteltiin ettei koukkuun jää. Erottiin kuitenkin koska en hyväksy huumeita omassa kodissani edes aikuisilla. Siitä ei mennyt pitkään kun jo poltteli joka ilta ja nyt oli jäänyt kiinni ekstaasin ja kannabiksen myymisestä alaikäisille että saisi rahoittaa omaa käyttöään.
Eli stoppi kunnolla vaan ajoissa sille touhulle.
[/quote]
Onko tullut mieleen että se ei olisi mennyt noin pahaksi jos et olisi jättänyt häntä?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:19"]Ei ole mikään kertakokeilu. Se selvisi siinä samalla. Niin paljon löytyi poltteluvälineitä ym. Lapsi koulussa, eikä tiedä vielä että tiedän.
[/quote]
Mitä pahaa tuossa on? Anna pojan pössytellä. Tekis sullekkin hyvää muutamat tötsyt. Tiukkis.
[/quote]
samaa mieltä t. 48
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:19"]Ei ole mikään kertakokeilu. Se selvisi siinä samalla. Niin paljon löytyi poltteluvälineitä ym. Lapsi koulussa, eikä tiedä vielä että tiedän.
[/quote]
[/quote]
samaa mieltä t. 48
[/quote]
38
Ei todellakaan mene niin että kannabiksesta siirrytään aina vahvempiin. Kannabiksen teho ei laimene samanlailla kuin muiden huumeiden ja sitä on helppo vähän lisätä jos tuntuu että haluaa enemmän. Ja polttelu saattaa aiheuttaa skitsofreniaa mutta yleensä silloin on sukurasite (suvussa mielenterveysongelmia), jolloin jättäisin riskin ottamatta. Joku sanoi siitä ylen dokumentista, se oli pilvellä psykoosiin.
Kerro sille lastenkodista ja mielenterveysongelmista mitä kannabis saattaa aiheuttaa.
Toi on kyllä paska koska ei se lopu vaikka kui yrittäis.. Ku kaveritki polttelee jatkossa nii kyl siin on sit itekki messsissä. Kaveripiiriä pitäis vaihtaa.
Mut poliisista "uhkailu" on hyvä, tunnen yhen pojan jonka vanhemmat ilmotti poliiseille, kai sillä hyvin nykyään menee. Tai ei. En tiedä.
Minä olen omalle lapselleni pienestä pitäen kertonut huumeista kaiken olennaisen. Olen käynyt kaikki huumeet läpi ja sen minkälainen tie huumeiden käyttäjällä on edessään. Asia on kerrottu niin monta kertaa että lapsi oikeasti ymmärti ja oppi asian ulkoa.
Sitten kerroin lapselle että nyt ei voi sanoa etteikö tietäisi ja etteikö olisi varoitettu. Sanoin että hän voi halutessaan kokeilla tai käyttää ihan mitä tahansa huumetta jos itse haluaa niillä elämänsä pilata.
Kerroin myös että se on senluokan valinta että siinä pitää valita joko huumeet tai oma perhe. Jos valitsee huumeet niin perhettä ei enää ole ja kotoa on pakko lähteä HETI! Jos valitsee perheen niin huumeita ei voi edes kokeille koska silloin joutuu lähtemään HETI!
Näin on asiat ja hommasta pidetään kiinni. Lapsi ymmärsi yskän eikä ole ollut pienintäkään mielinkiintoa huumeita kohtaan. Minun kotona ei ole minkäänlaisen huumeen käyttäjä ei hetkeäkään. Tavarat oikein lentää pihalle jos sen tien valitsee.
m37
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:38"]Minä olen omalle lapselleni pienestä pitäen kertonut huumeista kaiken olennaisen. Olen käynyt kaikki huumeet läpi ja sen minkälainen tie huumeiden käyttäjällä on edessään. Asia on kerrottu niin monta kertaa että lapsi oikeasti ymmärti ja oppi asian ulkoa.
Sitten kerroin lapselle että nyt ei voi sanoa etteikö tietäisi ja etteikö olisi varoitettu. Sanoin että hän voi halutessaan kokeilla tai käyttää ihan mitä tahansa huumetta jos itse haluaa niillä elämänsä pilata.
Kerroin myös että se on senluokan valinta että siinä pitää valita joko huumeet tai oma perhe. Jos valitsee huumeet niin perhettä ei enää ole ja kotoa on pakko lähteä HETI! Jos valitsee perheen niin huumeita ei voi edes kokeille koska silloin joutuu lähtemään HETI!
Näin on asiat ja hommasta pidetään kiinni. Lapsi ymmärsi yskän eikä ole ollut pienintäkään mielinkiintoa huumeita kohtaan. Minun kotona ei ole minkäänlaisen huumeen käyttäjä ei hetkeäkään. Tavarat oikein lentää pihalle jos sen tien valitsee.
m37
[/quote]
Kuulostat hirveältä isältä. Istut varmaan päivät pubissa ja hermomyrkky alkoholin hyväksyt mutta et luonnon omaa kasvia?
Synteettiset kuten piri, ekstaasi ovat huumeita mutta kasvi ei.
Lääkkeetkin ovat huumeita. Laillisia semmoisia tosin. Rauhoittavat ja kipulääkkeet ovat huumeita kovimmillaan. Joita sinäkin syöt. Kahvikin on muuten huume. Ilman sitä et jaksaisi käynnistää puuduttavaa työpäivääsi. Saati sitten pitää vireystilaa päivän yllä. :)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:38"]Minä olen omalle lapselleni pienestä pitäen kertonut huumeista kaiken olennaisen. Olen käynyt kaikki huumeet läpi ja sen minkälainen tie huumeiden käyttäjällä on edessään. Asia on kerrottu niin monta kertaa että lapsi oikeasti ymmärti ja oppi asian ulkoa.
m37
[/quote]
Kuulostat hirveältä isältä. Istut varmaan päivät pubissa ja hermomyrkky alkoholin hyväksyt mutta et luonnon omaa kasvia?
Synteettiset kuten piri, ekstaasi ovat huumeita mutta kasvi ei.
Lääkkeetkin ovat huumeita. Laillisia semmoisia tosin. Rauhoittavat ja kipulääkkeet ovat huumeita kovimmillaan. Joita sinäkin syöt. Kahvikin on muuten huume. Ilman sitä et jaksaisi käynnistää puuduttavaa työpäivääsi. Saati sitten pitää vireystilaa päivän yllä. :)
[/quote]
Ainiin lisäyksenä vielä. Luulen että lapsesi tulee toimintasi seurauksena uhmaamaan arvojasi ja pahimmassa tapauksessa päätyy syvään narkomaniaan. Sitäkö tahdot? Muista että viisaampi varoitti.
Ei mikään päihde/huume kuulu alaikäisen käyttöön. Siinä on mielenkiintoinen ero kuinka kannabiksesta repäistään hysteria ja alkoholi on vain ryyppäämistä. Laillinen kama on kuitenkin kaikin tavoin vaarallisempaa kuin pössyttely.
Pelottavinta ei ehkä ole itse pilvi vaan moraali. Jos polttelee pilveä portti on auki muihinkin huumeisiin. Suhtautuminen laittomaan aineeseen sekä siihen miten se kehoon vaikuttaa on liian positiivinen. Nuorena tuskin ajattelee seurauksia niin pitkälle ja vahvasti elää ajatus että mitään pahaa ei mulle tapahdu. Todennäköisesti myös kaveripiirissä on polttelijoita ja pelkona tietenkin että jotain vahvempaakin saattaa samassa piirissä olla tarjolla. Keskittyisin siihen että riiittävän paljon tietoa olisi lapselle tarjolla kyseisistä aineista ja niiden vaikutuksista. Youtubessa löytyy varmasti tietoa. Itse käytin aikoinaan pelotteluna videoita desomorfiinihuumeesta. Tietenkin sen käyttö on ihan eri luokkaa kun pilvenpoltto mutta yksi asia johtaa toiseen ja pahimmassa tapauksessa ollaan ääripäässä.