Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erittäin vahva kemia kahden ihmisen välillä. Oletteko kokeneet?

Vierailija
03.03.2015 |

Eli oletteko koskaan kokeneet todella voimakasta kemiaa jonkun kanssa silloin kun sitä "ei olisi sallittua" tuntea?

Itselleni kävi kerran näin, että menimme mieheni kanssa erääseen tapaamiseen. Tämä mies, jonka tapasimme oli ihan komea, mutta ei mikään mieletön komistus. Heti ensimmäisistä hetkistä lähtien tunsin aivan valtavaa vetovoimaa häntä kohtaan ja tunsin ja uskon, että tunne oli molemminpuolinen. Jossain vaiheessa mieheni joutui poistumaan hetkeksi paikalta ja jäimme tämän miehen kanssa kahdestaan. Ilmaa olisi voinut leikata, niin tiheä tunnelma oli. Koko tapaamisen ajan minulla oli hymy huulilla ja loppua kohden nauroin ihan liikaa, en vain voinut itselleni mitään. Kun lähdimme kotiin mieheni kysyi miksi nauroin koko ajan. Sanoin vain, että olin niin innoissaan asiata (jonka takia tapaamisessa kävimme). Ihmettelen suuresti, ettei mieheni ymmärtänyt mistä oli kysymys, niin ilmiselvää se oli. Mutta huh huh! Sellainen kokemus, että muistan varmasti loppu elämäni! Sen jälkeen olin niin täynnä latautunutta seksuaalista energiaa, etten ole varmaan koskaan sitä ennen tai sen jälkeen ollut.

Kommentit (483)

Vierailija
61/483 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut, se oli ihanaa. Koskaan en ole tuntenut sellaista himoa kuin tätä miestä kohtaan tunsin. Olihan mies tokikomea kuin mikä ja hauska ja fiksu mutta kun se ei vaan yksin riitä, siinä miehessä oli jotain superspesiaalia. Tapailtiin vähän aikaa ja aina odotin sydän pamppaillen seuraavaa tapaamista. Jännitin hirveästi ja olin hermostunut mutta vähitellen rentouduinkin. Uskon että mieskin tunsi jonkinlaista spesiaalia himoa minua kohtaan. Tiet kuitenkin erkanivat eikä olla tavattu moneen vuoteen. Minulla on silti vielä miehen puhelinnumero tallessa ja välillä kurkin whatsupissa koska mies on ollut linjoilla yms. Osaako joku muuten sanoa, näkeekö mies että hänen profiilissa on käyty? Voiko toisen tiedot nähdä ilman että molemmilla on toisen yhteystiedot puhelimessa?

Vierailija
62/483 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/483 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen tuntenut kemiaa, seksuaalista vetovoimaa tai miksi sitä nyt haluaakaan kutsua. Mies on mua paljon vanhempi. Kaikkien muiden miesten seurassa pystyn olla rento, enkä välitä, jos teen tai sanon jotain hassua. Mutta tämä mies saa aikaan sen, että olen jännittynyt, saatan punastua ja menen jotenkin puolustuskannalle. Yritän pitää etäisyyttä. Sen miehen katse on maaginen ja koko olemus mulle sopiva. Joku sanoi, että kemia on aina molemminpuolista, mutta en tiedä onko tässä.

Mulla kyllä kävi niin päin, että tämän tietyn henkilön kanssa olen ja olin heti vapautuneempi kuin koskaan. Yleensä ihastuessa, varsinkin jos on vahvaa seksuaalista vetovoimaa, menee pikemminkin lukkoon toisen seurassa, mutta yhtäkkiä kävikin aivan toisin päin. Samaan aikaan valtava vetovoima ja valtava vapautuneisuus. Joku tuolla mainitsi sanat seksuaalinen lataus, tunnelataus ja uteliaisuus samaan aikaan. Uskon tietäväni tarkalleen, mitä hän tarkoitti.

Vierailija
64/483 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin oma tilanteeni tällä hetkellä.

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti olen kokenut. Sumentaa mielen ja arvostelukyvyn. Olin tosi lähellä, että en eronnut hänen vuokseen. Pidettiin yhteyttä noin vuosi. Kuivasekstailtiin ja puhuttiin aina kun mahdollista. Kanssakäyminen oli erittäin avointa, uskalsi keskustella mistä tahansa asiasta, toisin kuin omassa liitossani. Loppujen lopuksi päätettiin pistää suhde poikki ja haudata uskomaton rakkaus, koska emme kumpikaan halua olla aidosti pettäjiä.

Vierailija
65/483 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nykyisen poikaystäväni kanssa. Itselläni ei mahdottoman tarkkoja muistikuvia ensitapaamisesta ole, koska alkoholilla oli osuutta asiaan, mutta jotain muistan ja poikaystävä myös.

Tapasimme opiskelijabileissä, olimme menossa rastikierrokselle ja kaksi ryhmää yhdistettiin. Kun ryhmäläisemme tapasivat ja hän näki minut, hänen sisällään oli kuulemma sykähtänyt jokin ja hänelle oli tullut tunne, että minut hän haluaa. Itsekin muistan katselleeni häntä, jokin vain vetosi. Miehen mielestä katseeni oli ja on yhä vastustamaton ja puoleensa vetävä. Kuulemma tutut silmät.

Rastikierroksella juttelimme paljon, juttu luisti heti vaikka olimme entuudestaan täysin tuntemattomia. Tuntui kuin olisimme olleet vanhoja tuttuja. Ilta jatkui, ja minun oli pakko lähteä kotiin. Olimme molemmat ihastuneita toisiimme, mies kuulemma hullaantunut. Itse koin omantunnontuskia, koska seurustelin eksäni kanssa silloin vielä. Mitään halausta vakavampaa ei kuitenkaan tapahtunut.

Seuraavana päivänä monen mutkan kautta etsin miehen puhelinnumeron ja laitoin hänelle viestiä. Juttu luisti taas. Neljän päivän päästä ensitapaamisesta erosin entisestäni, ja aloin tapailla nykyistäni.

Muutkin ovat huomanneet yhteenkuuluvuuden lähellämme: eräs tuttuni oli nähnyt meidät ko. bileissä, ja ajatellut miehen olevan pitkäaikainen seurustelukumppanini. Eleet, ilmeet, käytös ylipäätään oli kuulemma kuin vanhalla parilla vaikka olimme tavanneet vain muutamia tunteja aiemmin :D Myös miehen sisko on sanonut huomanneensa miehessä jonkin muuttuneen, kuulemma vaikuttaa siltä kuin mies olisi löytänyt sisäisen feng shuinsa. Ja ystävämme kehuvat, kuinka sovimme niin hyvin yhteen.

Vierailija
66/483 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut koettua. Ikään kuin tuntisi toisen kuin omat taskunsa. Ajatus kulkee samalla aaltopituudella.

Vierailija
67/483 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan ihan parasta aikaa yhen panokaverin kanssa. Seksi oli ihanaa ja sängyssä synkkasi hirveen hyvin. Pystyttii muutenki nauttii toistemme seurasta ja aina kun näki niin tuli kauheen ilonen olo. Huono puoli asiassa oli meidän ikäero. Mies oli paljon mua vanhempi. Nuorekas ja hyvän näkönen mut vanhempi. 

Vierailija
68/483 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aivojani. Miten voi olla niin voimakas tunne,että järjellä ei pysty ajattelemaan yhtään. Koko ajan vaan sama nainen mielessä. Ollut jo useamman kuukauden. Kai tämä on sitä kemiaa..

Koen siis tällä hetkellä, enkä olisi aiemmin tällaiseen uskonut jos joku olisi tullut kertomaan.

Vierailija
69/483 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvanttikietoutuminen.

Vierailija
70/483 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kvanttikietoutuminen.

Tämä kuulostaa mielenkiintoiselta. Haluatko kertoa lisää?

Vierailija
71/483 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteensopivat persoonat

Treffikumppani vaikuttaa paperilla täydelliseltä: näyttää hyvältä, on kiinnostunut samoista asioista, puhuu fiksuja, kertoo hauskoja vitsejä ja käyttäytyy hyvin. Mutta silti jotain tuntuu puuttuvan. Mistä tämä voi johtua?

Evoluutiopsykologiassa asiaa selitetään geneettisellä yhteensopivuudella – tai sen puutteella. Toiset ihmiset vain sopivat yhteen paremmin kuin toiset.

"Vaikka treffikumppani olisi järjellä ajateltuna täydellinen, eivät ihmiset välttämättä sovi yhteen, jos he eivät ole geneettisesti yhteensopivia. Toinen syy voi olla se, ettei treffikumppanin ulkonäkö vastaa niitä tiedostamattomia kriteereitä, joiden tulee täyttyä ihastumisreaktion käynnistämiseksi. Luonnonvalinta on muokannut mieltämme siten, että haluamme kumppaneistamme tiettyjä piirteitä ja toisaalta tunnemme vastenmielisyyttä tiettyjä piirteitä kohtaan", Markus J. Rantala sanoo.

Hänen mukaansa tietoista parinvalintaa vaikeuttavat ihastumishormonit: ihminen voi tehdä mitä haluaa, mutta ei voi haluta, mitä haluaa.

"Ihastumishormonit saavat sammakon näyttämään prinssiltä, jotta ihminen ei olisi liian valikoiva ja parisuhteen muodostaminen olisi mahdollista", Rantala sanoo.

Väestöliiton Maaret Kallio tarkastelee yhteensopivuutta arkisen käyttäytymisen tasolla. Hän kutsuu tätä yhteiseksi rakkauden kieleksi.

Siihen, millainen rakkauden kieli ihmisellä on, vaikuttaa lapsuuden malli eli se, miten ja millaisena on tullut rakastetuksi lapsena.

"Koemme vetoa sellaisiin henkilöihin, jotka puhuvat kanssamme samaa tunnekieltä. Jos ihmisellä on ollut etäiset vanhemmat, saman tyylinen kumppani voi tuntua tutulta ja turvalliselta, vaikka aluksi yrittäisikin etsiä itsensä vastakohtaa", Kallio sanoo.

Hän antaa esimerkin: Kun kaksi sellaista ihmistä kohtaa, jotka osaavat tunnistaa, mistä eri tunteet johtuvat ja kertoa sen kumppanilleen, turvallinen kiintymys lisääntyy ja suhde syvenee helposti.

Sen sijaan, jos kaksi erilaista rakkauden kieltä kohtaa, syntyy helposti väärinkäsityksiä: tunteikas kuvittelee, ettei etäinen välitä, vaikka tällä olisi vain niukempi tapa ilmaista kiintymystään. Näin ajaudutaan helpommin eri suuntiin.

"Usein ihmiset hakeutuvat sellaisen kumppanin seuraan, jolla on jo valmiiksi samanlainen rakkauden kieli."

Kallion mukaan omaa rakkauden kieltä on mahdollista muuttaa. Muuttaminen vaatii kuitenkin sitä, että oppii tunnistamaan, mistä omat tunteet syntyvät ja miten niiden ilmaiseminen vaikuttaa kumppaniin.

Riittävä samanlaisuus

Pelkkä geneettinen yhteensopivuus ja siihen perustuva ihastuminen ei nykyään riitä siihen, että kaksi ihmistä ryhtyy suhteeseen. Myös omilla ja muiden odotuksilla on vaikutusta. Harva valitsee kumppanin, joka ei täytä lainkaan omia arvoihin, statukseen ja kiinnostuksen kohteisiin liittyviä tietoisia kriteerejä, vaikka kuinka tuntisi vetoa.

Lapin yliopiston tutkijan, kasvatuspsykologian dosentin Satu Uusiauttin mukaan samanlaisuus on yleinen peruste kumppanin valinnassa.

"Tutkimusten mukaan samanlaisuustekijät vaihtuvat suhteen edetessä. Alussa tärkeitä ovat samanlaiset kulttuuri- ja taustatekijät sekä ulkonäköön ja ominaisuuksiin liittyvät asiat. Myöhemmin on tärkeämpää arvojen, asenteiden ja ajattelutapojen samanlaisuus", Uusiautti sanoo.

Realistiset odotukset

Korkeat odotukset suhteesta ennakoivat tutkimusten mukaan parempaa suhdetta. Suhteisiin pätee siis sanonta: sitä saa mitä tilaa.

"Jos lähtee suhteeseen flegmaattisesti sillä asenteella, että jotkut saavat onnen ja toiset eivät, se ei ennakoi onnistumista. Eivät hyvät suhteet putoile taivaasta, ne myös rakennetaan. Pitää uskaltaa vaatia hyvää", Maaret Kallio sanoo.

Hänen mukaansa odotusten pitää olla silti realistiset. Se, että etsii yksityiskohtaisen ominaisuuslistan kanssa täydellistä kumppania, johtaa väkisin pettymykseen.

"Jos hakee kumppania, joka on puuttuva palanen itsestä ja joka pitää onnellisena koko ajan, ei voi onnistua. Tasapainoisempi lähtökohta on se, että molemmat ovat riittävän ehyitä itsensä kanssa ja ymmärtävät, ettei missään syvässä ihmissuhteessa ole koko ajan hauskaa ja onnellista", Kallio sanoo.

Hänen mukaansa ihmisillä on kummallisen pinttyneitä käsityksiä siitä, kuinka rakkauden tulisi alkaa ja miltä sen pitäisi tuntua. Jos oma tarina ei istu kuviteltuun muottiin, saatetaan jättää leikki kesken.

"Olen tavannut vastaanotollani ihmisiä, jotka ajattelevat olevansa b-luokan pari, koska he eivät aluksi repineet vaatteita toistensa päältä vaan suhde alkoi ystävyydestä. Rakastumisen huumaa käsitellään fantasioiden ja mielikuvien tasolla. Rauhallinen rakkaus ja syvä tunneyhteys ovat vähintäänkin yhtä arvokkaita", Kallio sanoo.

Kuuminkaan alkuhuuma ei nimittäin kestä ikuisesti. Tutkimusten mukaan se voi jatkua korkeintaan kaksi vuotta. Siksi jo alussa on tärkeää, että jaksaa aidosti kiinnostua toisesta.

"Ihastumista seuraa lähes aina pettymys. Kun katsotaan tuhannetta jaksoa Solsidania, suhde tuntuu ihan yhtä lattealta kuin muidenkin."

Kallion mukaan silloin pärjäävät ne, jotka malttavat virittäytyä toisen ihmisen äärelle.

"Jos itsellä on koko ajan uusia ajatuksia, niin on toisellakin. Pitää osata olla utelias."

Tapailtiin miehen kanssa ja meillä samat harrastukset, arvomaailma kohtasi, perhetausta, huumori, oikeastaan kaikki. Mutta se tärkein puuttui, välillemme ei muodostunut sähköä. Sattuihan sen myöntäminen molempiin, mutta se oli tosiasiaa. Tuskin olisimme tulleet onnellisiksi.

Vierailija
72/483 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran. Siitä ei silti tullut mitään....

Vierailija
73/483 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vain on. Sen vain tuntee. Silmät on sielun peili, mutta joskus kemian aistii jopa metrien päähän. Kemia on aina molemminpuolista.

Miten niin aina? Yksipuolinen ihastus on usein jotain suunnatonta. Eihän kukaan muuten viitsisi olla yksipuolisesti ihastunut.

Vierailija
74/483 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä vain, lähti jalat alta ja järki päästä. Eipä siitä silti mitään tullut. Nyt vain mietityttää, voiko noin tapahtua enää koskaan...

Vierailija
75/483 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä enkä vieläkään oikein ymmärrä mitä tapahtui tämän työkaverini kanssa. Mehän vain satuttiin istumaan työpaikan juhlissa vierekkäin enkä ollut aiemmin paljon jutellut hänen kanssaan vaikka oltiin oltu silloin työkavereita lähemmäs pari vuotta. Siitä se juttelu sitten lähti ja loppuillan katseet. Seuraavana päivänä olin uhan varma että olin vasn kuvitellut sen latauksen mutta ei..onneksi hän laittoi viestiä ja myönsi että jalat menivät alta. Oi. Nyt ollaan pidetty yli vuosi yhteyttä satunnaisesti, harmi vaan että juttu ei kai voi edetä.

Vierailija
76/483 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä vain, lähti jalat alta ja järki päästä. Eipä siitä silti mitään tullut. Nyt vain mietityttää, voiko noin tapahtua enää koskaan...

Tuohan se pelottaa. Jos todellakin menettää ainutkertaisen tilaisuuden..

Vierailija
77/483 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä enkä vieläkään oikein ymmärrä mitä tapahtui tämän työkaverini kanssa. Mehän vain satuttiin istumaan työpaikan juhlissa vierekkäin enkä ollut aiemmin paljon jutellut hänen kanssaan vaikka oltiin oltu silloin työkavereita lähemmäs pari vuotta. Siitä se juttelu sitten lähti ja loppuillan katseet. Seuraavana päivänä olin uhan varma että olin vasn kuvitellut sen latauksen mutta ei..onneksi hän laittoi viestiä ja myönsi että jalat menivät alta. Oi. Nyt ollaan pidetty yli vuosi yhteyttä satunnaisesti, harmi vaan että juttu ei kai voi edetä.

Miksi ei voisi edetä?

Itsekin olen kaksi kertaa aiemmin kokenut tällaisen tunteen. Nyt odotan ja odotan- janoan, että saisin kokea sen uudelleen..

Vierailija
78/483 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vain olen sen kokenut, ja siinä vaiheessa oli elämää jo niin kauan takanapäin, että tiesin miten harvinaista se on. Siksi menin heti naimisiin sen miehen kanssa eikä kemia ole kadonnut mihinkään. Yksi katse häneltä vie jalat alta täysin :)

Vierailija
79/483 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Halusin tulla kanssa kertomaan omista fiiliksistä. Törmäsin töissä mieheen, johon en alkuun keskittynyt ollenkaan. Hyvännäköinen komea ja reipas mies. Kunnes yksi päivä huomasin itsessäni, että joku vetää puoleensa niin hullun magneetin lailla ja vetovoimahan veti puoleensa tuota miestä. Siitä jatkui seuraavat kuukaudet niin hullunmyllyä päässä kuin alhaalla. Joka päivä töistä lähdettyäni, olin niin kiihkossa että olisin tehnyt mitä vain saadakseni tuon miehen sänkyyn. Pelkkä kosketus käytävällä tai hississä, niin jo se saa aikaan sellaisen olon kun voisi vaan tulla suoraa sekä ne sähköiskun lailla tulevat kosketukset, huhhuh. Ajatus seksistä hänen kanssaan tekee hulluksi. Pelkkä katse ja ääni saavat sellasen kiiman aikaan. Koitin tuota tunnetta peitellä ja unohtaa miehen, mutta joka kerta saa pään pöyrälle. Se tunne kun toinen ihminen vetää kun magneetti toista puoliskoa, se on niin hullua että suosittelen kaikkien edes kokeilemaan tämmöisen henkilön kanssa parisuhdetta, koska kyllä se vetovoima vaan on niin tärkeä. Mies jäi kun työkin jäi. Nyt harmittelen että ei varmaan koskaan tulla missään näkemään enää.

Vierailija
80/483 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta toinen naimisissa ja kaksi lasta. Sittemmin kyllä puoliso jätti, mutta itse olin jo mennyt eteenpäin. Ja kun asioita jälkeenpäin miettinyt, mikä silloin tuntui kohtalolta ja väistämättömältä, oli oikeasti kahden ihmisen oma päätös. Sen verran kuitenkin poltin näppini, etten sen jälkeen ole jakanut mitään intiimiä ja yrittänyt rakentaa ystävyyttä varatun vastakkaista sukupuolta olevan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan