Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkyys on rasite

Vierailija
01.12.2021 |

Olen älykkäämpi kuin useimmat ihmiset. Se ei ole hienoa, se on taakka. Vähä-älyiset ihmiset ärsyttävät minua ja saavat minut raivon partaalle. Jos saisin valita, ottaisin älykkyysosamäärästäni muutaman numeron pois. Ehkä elämä olisi helpompaa silloin.

Onko muita kohtalontovereita? Miten te olette selvinneet arjesta muiden ihmisten kanssa?

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huippuälykäs, mutta todella sosiaalisesti harjaantunut. Ei harmita muiden ihmisten vähä-älyisyys yhtään, olen mukautunut siihen. Omaan hyvät sosiaaliset taidot ja osaan mukauttaa keskustelun tason keskustelukumppanin mukaan, enkä ota sitä millään tavalla raskaasti. Se mikä vähän ärsyttää joskus, että kaikkien kanssa ei voi heittää läppää, koska eivät ymmärrä huumoriani. Muilla tavoin olen hyvin mukautunut ympäristööni sosiaalisesti enkä angstaa omasta älykkyydestäni ja pystyn hyväksymään sen, etteivät ihmiset hahmota asioita yhtä laaja-alaisesti ja tarkkanäköisesti kuin minä. Älykkyyden ei tarvitse olla vamma. Kyse on asenteesta ja sosiaalisista taidoista, joiden avulla hyvinkin älykäs pystyy sumplimaan läpi elämän ongelmitta ja ilman ahdistumisneurooseja.

Sama täällä. Hyvät sosiaaliset taidot ja se tärkein, hyvä huumorintaju, vie pitkälle. Olen myös kiinnostunut ihmisestä, sen näkyvän kuoren sisällä ja keskustelen mielelläni kenen kanssa tahansa.

Vierailija
42/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on taas tarve vähätellä ja tyrmätä. Ihan älytöntä saivartelua ja sanomisten vääntelyä ja vääristelyä. Ei kovin älykästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tällaiset "olen niin älykäs ja kaikki muut ovat tyhmiä, voi kun olisi helppoa olla tavan pulliainen" -humblebrag-uhriutujat ei ole mitenkään erityisen älykkäitä.

Ihan tutkitustikin tyhmemmät ihmiset yliarvioivat oman älykkyytensä ja älykkäät taas aliarvioivat, ja olettavat että muillakin lanttu leikkaa about samalla tavalla noin yleisesti (vaikka ehkä tiedostaisivat olevansa fiksuja).

AP vaikuttaa juuri tällaiselle eikä tämän ketjun perusteella ole mitenkään poikkeuksellisen älykäs, saattaa olla vähän yli keskitason mutta ei mistään Mensan jäsenestä ole kyse, todellakaan.

Vierailija
44/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän toteutui jo alakoulussa. Tiesin jq osasin kaiken, kun olin oppinut lukemaan sujuvasti jo 4-vuotiaana. Koulussa istuin tyhjänpanttina. Opettaja antoi minulle lukemista siksi aikaa, kun muut opettelivat kirjaimia ja tavasivat. Sitten ei uskonut, että ehdin lukea ohuen Tupsukorvan seikkailun satukirjasen läpi samantien. Laittoi minut lukemaan ääneen ja minähän luin. Sain myös moitteita siitä, että olin ajankuluksi tehnyt laskutehtäviä eteenpäon siitä, mitä oli virallisesti tunnilla opetettu. Että sellaista kannustusta älykkäälle pikkukoululaiselle.

Vierailija
45/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesi perusteella olet itse kohtalontoverisi.

"Onko muita kohtalontovereita?"

Vierailija
46/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan kyllä ilmiön että kun joku väittää itseään älykkääksi niin heti tullaan muka todistamaan se vääräksi, mutta ei nämä tämän ketjun älykkäät kirjoittamansa perusteella mitenkään erityisen fiksuilta vaikuta.

Vierailija
47/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä varsinkin insinöörit kuvittelevat olevansa erityisen älykkäitä.

Vierailija
48/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tällaiset "olen niin älykäs ja kaikki muut ovat tyhmiä, voi kun olisi helppoa olla tavan pulliainen" -humblebrag-uhriutujat ei ole mitenkään erityisen älykkäitä.

Ihan tutkitustikin tyhmemmät ihmiset yliarvioivat oman älykkyytensä ja älykkäät taas aliarvioivat, ja olettavat että muillakin lanttu leikkaa about samalla tavalla noin yleisesti (vaikka ehkä tiedostaisivat olevansa fiksuja).

AP vaikuttaa juuri tällaiselle eikä tämän ketjun perusteella ole mitenkään poikkeuksellisen älykäs, saattaa olla vähän yli keskitason mutta ei mistään Mensan jäsenestä ole kyse, todellakaan.

No monella on kyllä viralliset testit tehtynä, mutta toki te täällä tiedätte ja kykenette analysoimaan ihmiset parin viestin perusteella 😁 Todella älykästä...huoh.

Vierailija
49/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä on taas tarve vähätellä ja tyrmätä. Ihan älytöntä saivartelua ja sanomisten vääntelyä ja vääristelyä. Ei kovin älykästä.

Kovin tyhmä ei osaa saivarrella saati väännellä sanomisia.

Vierailija
50/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyyttä käsittelevät ketjut sisältävät enemmän ihmisten mielipiteitä siitä, mitä älykkyys on, kuin puheenaihetta itseään. Joka ikinen kerta tullaan myös selittämään viisaudesta, joka siis ei kuulu aiheeseen, ja tunneälystä, joka on vain keksitty lohdutukseksi niille, joita oma älykkyyden taso harmittaa.

Minua arjessa harmittaa se, että se, mikä ja miten minua kiinnostaa, ei kiinnosta useimpia muita. Juttelen ihmisten kanssa mielelläni, mutta saan harvemmin jutella siitä, mistä itse haluaisin. Pitkän ajan kuluessa olen loitontunut ihmisten seurasta, ja samalla ihmiset ovat siirtyneet minusta poispäin.

Tunneälyhän on selvästi se, joka sulta puuttuu, siksi kai kiellätkin sen olemassaolon..?

Taas teoria vailla pohjaa, paitsi tietysti tunteellista pohjaa. Minä tulen oikein hyvin ihmisten kanssa toimeen, ja työssäni minä olen saanut viimeiset 25 vuotta "firman" hankalimmat asiakkaat juuri sen vuoksi, että tulen kaikkien kanssa toimeen. En vain oikein jaksa sitä, että minun on vapaa-ajallani jarruteltava ajatuksiani sen vuoksi, että muita ei kiinnosta.

"Tunneälyä" en pidä älykkyytenä ollenkaan. Se on opittuja sosiaalisia normeja ja viestintätapoja, ei sen enempää. Oikein hyvä taito sinänsä, mutta ei älykkyyttä.

Vierailija
51/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei selvästikään ole tarpeeksi älykäs, koska jos olisi, niin keksisi keinon päästä tyhmempien kanssaihmisten aiheuttaman ärsytyksen yli. Tai keinon millä estäisi ärsytyksen syntymisen. Just saying.

Vierailija
52/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei selvästikään ole tarpeeksi älykäs, koska jos olisi, niin keksisi keinon päästä tyhmempien kanssaihmisten aiheuttaman ärsytyksen yli. Tai keinon millä estäisi ärsytyksen syntymisen. Just saying.

Omakeksimä älykkyyden mittari numero 873058736729.

Vierailija
53/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä määrittelet Mensa - tason älykkyyden lyhyestä viestistä?

Vierailija
54/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin tyhmä ei osaa saivarrella saati väännellä sanomisia.

Ehkei, mutta todella älykäs ei myöskään tee niin. Saivarteluhan ei ole sama asia kuin asioiden analysointi ja pohtiminen. Älykäs myös yrittää ensisijaisesti ymmärtää mitä toinen sanoo ja usein ymmärtääkin. Täällä ei nyt tehdä niin eikä tämä vaikuta oikein kehuskelemiltanne hyviltä sosiaalisilta taidoiltakaan, joilla keskustelu kaikkien kanssa sujuu ja oma toiminta osataan sopeuttaa. Mutta antaa nyt olla, mulle on lopulta ihan sama mitä joku kuvittelee enkä nyt väsyneenä jaksa jankata ja saivarrella kenenkään kanssa tämän enempää.

Vierailija
55/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niin älykäs. Tyhmälle voi olla vaikea käsittää.

Vierailija
56/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka älykkyyteni on keskimääräistä isompi,  en lajittele muita vähemmän älykkäiksi.

Vierailija
57/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti osa älykkäistä on todella riidanhaluisia. On sellaista röyhkeää muita näpäyttelevää käytöstä erityisesti miehillä. Pätemisen tarve on valtava. Onko ap:llä tällaista?

En sanoisi olevani riidanhaluinen. Turhaudun kun pitää selittää yksinkertaista asiaa jollekkin. Vaikka antaisi monta erilaista perustelua, ja vielä yhden vastaan, ihmiset eivät silti ymmärrä.

Ajan kuluessa siihen hermostuu ja saatan huomauttaa, että minä sentään olen korkeasti koulutettu matematiikkaa ja luonnontieteitä opiskellut, kun toinen on käynyt pelkän peruskoulun ja on baarissa töissä.

Vierailija
58/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niin älykäs. Tyhmälle voi olla vaikea käsittää.

Minä en ole tyhmä, eli minulle voit kertoa. Takaan käsityskykyni riittävyyden. Ole hyvä ja kerro.

Vierailija
59/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kuulosta älykkäältä tyypiltä. 

Muutaman lauseen perusteella et voi tehdä päätelmää kumpaakaan suuntaan, että olisin älykäs tai en olisi. Tämäkin on hyvin turhauttavaa. Heitetään kliseisiä ja ollaan oman elämän ”Sherlockeja”

Ap

Vierailija
60/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti osa älykkäistä on todella riidanhaluisia. On sellaista röyhkeää muita näpäyttelevää käytöstä erityisesti miehillä. Pätemisen tarve on valtava. Onko ap:llä tällaista?

En sanoisi olevani riidanhaluinen. Turhaudun kun pitää selittää yksinkertaista asiaa jollekkin. Vaikka antaisi monta erilaista perustelua, ja vielä yhden vastaan, ihmiset eivät silti ymmärrä.

Ajan kuluessa siihen hermostuu ja saatan huomauttaa, että minä sentään olen korkeasti koulutettu matematiikkaa ja luonnontieteitä opiskellut, kun toinen on käynyt pelkän peruskoulun ja on baarissa töissä.

Tuo toinen kappale ei kuulosta älykkäältä käytökseltä, koska sorrut siinä elvistelyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan