Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkyys on rasite

Vierailija
01.12.2021 |

Olen älykkäämpi kuin useimmat ihmiset. Se ei ole hienoa, se on taakka. Vähä-älyiset ihmiset ärsyttävät minua ja saavat minut raivon partaalle. Jos saisin valita, ottaisin älykkyysosamäärästäni muutaman numeron pois. Ehkä elämä olisi helpompaa silloin.

Onko muita kohtalontovereita? Miten te olette selvinneet arjesta muiden ihmisten kanssa?

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma taitaa olla ihan joku toinen, mutta kai on helpompi elää jos uskottelee itselleen ongelmien johtuvan älykkyydestä.

Vierailija
2/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä tämä älykkyytesi ilmenee ihan arjen tilanteissa? Eikö arki nimenomaan ole sellaista mitä eletään aika samalla tavalla, suurin osa ajasta menee vähemmän vaativissa toiminnoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano jotain älykästä, ap (muuta kuin "jotain älykästä")

Vierailija
4/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tätä sirkusta ole helppoa seurata kun apinoita koijataan. T. 139Äo

Vierailija
5/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla sama pulma. Täällä palstoilla sen huomaa. Kyllä harmittaa muiden tyhmyys.

Vierailija
6/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm. Yleensä älykkäät pitävät älykkyyttään niin isona lahjana, että eivät pitäisi elämää vähemmän älykkäänä täysipainoisena. Tai niin olen kuvitellut :) Rassaahan se joskus. Mutta niin kaikilla.

Vierailija
7/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ihminen haluaa useammin olla yksin, koska yli 99% kansasta on yhdentekevää höttöä, joka ei jaksa kiinnostaa.

Vierailija
8/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyynnytkö jos et saa tahtoasi läpi vai oikeista asioista? Pitäisikö sinun opetella nöyrtymistä? Opettele selittämään asiat toisille ymmärrettävästi. Itse tunnen yhden mstematiikkakilpailun voittajan ja hän on aivan auktoriteettiuskovainen ja hölmö. Mistään hänellä ei ole mitään omaa mieltä, vaan aina samaa mieltä kuin poliitikot. Hän alkaa riehumaan, jos joku perustelee hänelle, että hän on väärässä.

Vierailija
9/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi on tunne-elämässä. Terve älykäs pystyy menemään keskusteluissa alemmalle tasolle ärsyyntymättä.

Vierailija
10/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä. En ole kaikilla tavoin älykäs mutta mielestäni hyvin osaava ihminen moniinkin asioihin liittyen. Tämä on huomioitu. Että ei omaa päätelmää. Ihmiskunta on kuulemma tyhmistynyt vuoden 1970 jälkeen luki jossain artikkelissa? No on se tieteellisesti todistettu. Pahaa tekee mutta mitä voi tehdä? Kestää paska.

Vierailija
11/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä. En ole kaikilla tavoin älykäs mutta mielestäni hyvin osaava ihminen moniinkin asioihin liittyen. Tämä on huomioitu. Että ei omaa päätelmää. Ihmiskunta on kuulemma tyhmistynyt vuoden 1970 jälkeen luki jossain artikkelissa? No on se tieteellisesti todistettu. Pahaa tekee mutta mitä voi tehdä? Kestää paska.

Kummallinen höttökommentti. Siis millä alueilla olet älykäs? Oletko tunneälykäs? Mitkä asiat muissa siis häiritsevätkään? Näytät hyvin paljon olettavan, että muut ymmärtäisivät sinua, vaikka äidinkielen osaamisesi on suorastaan heikkoa. Analysoit asioita heikosti, oletat asioita, mutta vain omassa päässäsi ja muut joutuvat puhtaasti arvailemaan.

Vierailija
12/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kertoo olevansa älykäs, muut yrittävät heti kyseenalaistaa (kuten tässäkin ketjussa ensimmäiset vastaukset) ja pitävät sinua ylimielisenä itsesi korostajana. Siksi monissa yhteisöissä on usein pakko esittää tyhmempää kuin onkaan, onneksi vapaa-ajan seuransa saa jokainen valita.

Vierailija
13/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti osa älykkäistä on todella riidanhaluisia. On sellaista röyhkeää muita näpäyttelevää käytöstä erityisesti miehillä. Pätemisen tarve on valtava. Onko ap:llä tällaista?

Vierailija
14/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs ihminen haluaa useammin olla yksin, koska yli 99% kansasta on yhdentekevää höttöä, joka ei jaksa kiinnostaa.

Niinpä. Tarkennan väärinkäsitysten välttämiseksi, etten itse väheksy muita ja olen sitä mieltä, että kaikki on ehdottomasti yhtä arvokkaita eli kyse ei ole ylimielisyydestä saati paremmuudentunteesta. Omalla kohdallani on kyse siitä, että toisaalta moni asia on minusta aika turhanpäiväinen kuten sinäkin sanoit ja toisaalta siitä, että keskustelu on helposti vähän hankalaa ja siihen tahtoo väsyä ja turhautua. Tosin on itsessänikin syytä, sillä en ole aina hyvä selittämään asioita. Tämä siksi, että moni asia on itselleni usein pohtimattakin itsestäänselvä ja vastaus/ratkaisu tulee ikäänkuin automaationa samantien mieleen. Saatteko kiinni tästä?

Niin ja olen itsekin välillä aloittajan tavoin miettinyt, että elämä vähän tyhmempänä olisi helpompaa, vaikka toisaalta nautinkin suunnattomasti tästä rikkaasta "päänsisäisestä elämästäni".

Vierailija
15/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly yksin, ei tee onnelliseksi. Älyä on myös osattava käyttää oikein. Älyn lajeja on paljon, yhdellä ihmisellä ei ole välttämättä niitä kaikkia.

Käytä älyäsi siihen, miten saisit toisetkin mukaan tasollesi. ”Vahvempi väistää” on hyvä ohjenuora kaikille.

Älykkään ihmisen seurassa ryhmän kokonaisälykkyys kasvaa. Olet avainasemassa tässä kasvussa.

Vierailija
16/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On älyä ja viisautta. Älykäs myös toimii älykkäästi.

Sellainen on viisautta.

Vierailija
17/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä takia tyhmien kanssa on pakko olla tekemisissä? Itse en ole superälykäs mutta en hirveästi joudu olemaan toisten kanssa ihan sillä, että en vaan ole.

Älykkyydestä on se suuri etu, että pystyy opiskelemaan kevyesti ja hoitamaan asiansa toivottavasti sillä lailla, että ei joudu raatamaan kamalasti ja kärsimään puutetta. Sillä lailla se on kyllä oikea lahja, ei rasite. Tietysti voi älykäskin joutua jamaan, jossa taloudellisesti pärjää huonosti, jos älykkyyttä vastassa on joku ominaisuus, joka on monta kertaa estänyt ideaalien ratkaisujen teon.

Vierailija
18/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi auttaa.

Vierailija
19/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyydestä on yleensä hyötyä, mutta jos se yhdistyy sosiaaliseen kömpelyyteen, silloin siitä on vain haittaa.

Silloin tajuat olevasi muiden mielestä friikki.

Vierailija
20/150 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmasi on tunne-elämässä. Terve älykäs pystyy menemään keskusteluissa alemmalle tasolle ärsyyntymättä.

Tämä! Ongelma on ihan jossain muussa kuin älykkyydessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi